http://anrieff.net/batterytest/index_bg.html
аз отдавна пазарувам батерии само от ИКЕА (обикновени) и ЛИДЛ (презареждащи се).
Позвал съм и Карфурските преди време.
Имам 4-5 зарядни в нас, придобити по различно време, от които ползвам това, което намеря в момент на нужда.
Най-марковото е някакво на Philips, имам едно от Лидл, едно от Джъмбо и другите не ги знам кви са ... всичките работят на 6.
Не знам колко по-евтино е да си купуваш такова нещо от ебай, като го има веднага и в момента в първия магазин за хранителни стоки. Същото важи и за батериите.
Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
Ами по-евтино е колега, аз ползвам такова от 1г и съм доволен:
http://www.ebay.com/itm/8-AA-8-AAA-1000 ... SwEeFVKzFA
За 14лв от тук не можеш само зарядното да си купиш. За мен чакането от 1 месец си струва. Даже скоро пристигнаха допълнителен пакет 16бр AA, понеже не ми стигат. Тези батерии наистина не са 3000mah, но не са и 300, защото издържат доста - минимум 2 седмици на детските играчки.
http://www.ebay.com/itm/8-AA-8-AAA-1000 ... SwEeFVKzFA
За 14лв от тук не можеш само зарядното да си купиш. За мен чакането от 1 месец си струва. Даже скоро пристигнаха допълнителен пакет 16бр AA, понеже не ми стигат. Тези батерии наистина не са 3000mah, но не са и 300, защото издържат доста - минимум 2 седмици на детските играчки.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
ktamen написа:...Ако и зарядното на автора е пак толкова внимателно с батериите, значи не е порнография. Ама аз изобщо не съм убеден, че е като твоето.
http://www.ebay.co.uk/itm/381431515860? ... EBIDX%3AIT
Това е зарядното. Същото е като на milmar. Не знам защо побързахте да го съдите като порно и т.н. В описанието можете да прочетете характеристиките му.
Батериите са такива като на колегата над моя пост. Верно че написаното на тях не е реалният им капацитет, но чак 10 пъти по-малко

- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
За зареждането на акумулаторните батерии - на моите Ni MH 5300 mAh (китайски от кит.магазин в града) пише, че се зареждат на 530 mА / 15 часа стандартно или бързо при 1500 mAh за 5 часа.
Т.е. нормално зареждане с ток 10% от капацитета на батерията. Това съм чел и на други батерии.
Зареждам ги на зарядно за 2 батерии за кола (12V) в запалката за около или малко над един час.
Зарядното е Skymaster (от битака за 2 лв.), двуканално, и в описанието му за АА батерии на 1500 mA пише, че ще зарежда 115 мин. Иначе диапазона му е от 1300 до 2700 mA / 105-175 min.
Каспър, според мен колега, зарядното ти спокойно може да поеме 4 батерии 3000 mAh и ще ги зареди нормално за около 12-15ч. при 300mA/батерия. Това в идеалния случай. Вероятно ще ги зареди по-бързо.
Т.е. нормално зареждане с ток 10% от капацитета на батерията. Това съм чел и на други батерии.
Зареждам ги на зарядно за 2 батерии за кола (12V) в запалката за около или малко над един час.
Зарядното е Skymaster (от битака за 2 лв.), двуканално, и в описанието му за АА батерии на 1500 mA пише, че ще зарежда 115 мин. Иначе диапазона му е от 1300 до 2700 mA / 105-175 min.
Каспър, според мен колега, зарядното ти спокойно може да поеме 4 батерии 3000 mAh и ще ги зареди нормално за около 12-15ч. при 300mA/батерия. Това в идеалния случай. Вероятно ще ги зареди по-бързо.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
Като получа батериите и направя няколко зареждания ще споделя резултатите.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
Каспър написа:....Верно че написаното на тях не е реалният им капацитет, но чак 10 пъти по-малкоЗа 80 ст. на батерия при покупка на 4AA 3000 и 4ААА 1000 мисля е прилично. ....
Аз също така разсъждавах и си купих някакъв набор 12 бр АА 3000mAh. Още като пристигнаха ги тествах заряд-раздяр (имам друго, процесорно зарядно), в партидата показаха от 800mAh максимално до около 350mAh минимум. ОК, аз ги коплектовах по капацитет, защото ми трябваха по 6 бр. за едно дистанционно, а когато са в група, задължително трябва да са подбрани по капацитет. Ами от всичките, сега останаха 3-4 бр. дето работят, другите просто дефектираха- утечка, зареждаш-зареждаш, консумират ток, правят топлина

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
Някои т.нар. марки батерии от рода BTY или Ultracell (каквито си бях взел аз) обикновено са ментаци и имат нисък капацитет и нетраен живот. Понякога се случват изключения. Аз например си бях взел на майтап от Елимекс (магазин, споменаван от мен само за това, че е с най-долно качество стока
) едни зелени AA и ААА (No Name), които са по-стари от ebay-ските поне с 1 година и до сега си работят.
Чувал съм добри мения за батериите Sanyo Eneloop, но те са много скъпи (10-ина лева за брой) и аз бих купил такава за нещо много важно и отговорно, и ако са нужни 1-2 батерии, иначе не си струва, също на Samsung.
Впрочем тук има много изгодна оферта:
http://www.emag.bg/predvaritelno-zarede ... 8ab4940939
2000mAh е чудо, дори и те да послъгват, ако батериите са истински Sanyo, бих се обзаложил че са поне 1500mAh, което е добре.
Аз оценявам капацитета на батерията, като я разреждам напълно (не до 0V, а до допустимото) и след това я зареждам на 100%. Другото зарядно, което имам отчита доста адекватно енергията която "източва" от батерията при разряд, а също и енергията, която предава при заряд и на дисплея ми показва в mAh, при което разбирам доста точно какъв е капацитета на дадена батерия.
Може и с два мултицета и регулируем товар. Зареждаш батерията на 100% и започваш да разреждаш през регулируем товар, някакъв реостат примерно. С единия мултицет следиш тока и го поддържаш на 300mA примерно, а с другия следиш напрежението на батерията. Когато след часове регулиране и подържане на тока на 300mA (примерно) напрежението достигне минимално допустимото (за NiMH е 1V на клетка или най-малко 0.9V) спираш и отчиташ времето. Ако са минали X часа, умножаваш X по предварително зададения ток на разряд (в случая 300mA) и получаваш капацитета в mAh. Това е - проста, но трудоемка работа ако се прави така.

Чувал съм добри мения за батериите Sanyo Eneloop, но те са много скъпи (10-ина лева за брой) и аз бих купил такава за нещо много важно и отговорно, и ако са нужни 1-2 батерии, иначе не си струва, също на Samsung.
Впрочем тук има много изгодна оферта:
http://www.emag.bg/predvaritelno-zarede ... 8ab4940939
2000mAh е чудо, дори и те да послъгват, ако батериите са истински Sanyo, бих се обзаложил че са поне 1500mAh, което е добре.
Аз оценявам капацитета на батерията, като я разреждам напълно (не до 0V, а до допустимото) и след това я зареждам на 100%. Другото зарядно, което имам отчита доста адекватно енергията която "източва" от батерията при разряд, а също и енергията, която предава при заряд и на дисплея ми показва в mAh, при което разбирам доста точно какъв е капацитета на дадена батерия.
Може и с два мултицета и регулируем товар. Зареждаш батерията на 100% и започваш да разреждаш през регулируем товар, някакъв реостат примерно. С единия мултицет следиш тока и го поддържаш на 300mA примерно, а с другия следиш напрежението на батерията. Когато след часове регулиране и подържане на тока на 300mA (примерно) напрежението достигне минимално допустимото (за NiMH е 1V на клетка или най-малко 0.9V) спираш и отчиташ времето. Ако са минали X часа, умножаваш X по предварително зададения ток на разряд (в случая 300mA) и получаваш капацитета в mAh. Това е - проста, но трудоемка работа ако се прави така.
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
в сравнението, което постнах, като възможности Eneloop са оценени най-добре. Проблемът им е в цената.
Примерно за 20 лева на промоция може да вземеш 4 Sanyo-та. За същите пари, може да вземеш 10-12 tronic-a. Трониците ще изкарат почти три пъти повече време.
Примерно за 20 лева на промоция може да вземеш 4 Sanyo-та. За същите пари, може да вземеш 10-12 tronic-a. Трониците ще изкарат почти три пъти повече време.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
https://www.bviphotovideo.com/public/in ... ductid=730
Няма цена 10 лв/бр.
И тези акумулатори се купуват според теглото. Варта 1400, купувани преди 10 години и работещи все още прилично, тежат 23 гр. бройката. Саньо-то 2000 мАч тежи 26 грама, а Варта 2100 - 28 грама. Мрил съм куче марки по 18-20 грама.
Зарядни имам няколко, обикновено ползвам Варта от заоблените, не му помня модела. Не е препоръчително да се ползва бърз заряд, моето зарежда 20 часа.
Няма цена 10 лв/бр.
И тези акумулатори се купуват според теглото. Варта 1400, купувани преди 10 години и работещи все още прилично, тежат 23 гр. бройката. Саньо-то 2000 мАч тежи 26 грама, а Варта 2100 - 28 грама. Мрил съм куче марки по 18-20 грама.
Зарядни имам няколко, обикновено ползвам Варта от заоблените, не му помня модела. Не е препоръчително да се ползва бърз заряд, моето зарежда 20 часа.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
Ако това което пише в описанието на линка даден от muns е вярно, става интересно. Panasonic придобива Sanyo през март 2014, дадените батерии са произведени юни 2014 и се казват вече Panasonic Eneloop. А тези от линка на milmar в emag са все още Sanyo Eneloop, колко ли са стари за да са със старото име 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Въпрос за зарядно и батерии АА/ААА.
Аз пък преди 14 години си купих фотоапарт Сони със 2 батерии uniross 1300mAh и зарядно Варта,едно компактно и жълто,за контакт.Събира по 2 батерии от двете страни и зарежда с 150-185ма на парче.Батериите след апарата бяха на ДЖПС,от 6 години са на мишката на лаптопа и карат по доста.Пак за последните 6-7 години съм се оборудвал с Варта 2100мач,а скоро взех и от Кауфландските 4 парчета за проба,че са за без пари..Първите Варти взех по 12лв/р,последните по 5-6лв.От всичките съм доволен..И през тези години съм ги зареждал по 10- 12часа,че ми трябват,едва от месец ги оставям до пълен заряд,отнемащ може би денонощие..
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта