Здравейте колеги. Вчера един мой приятел ме помоли дали ,мога да му погледна Голфчето (МК4 2000 година 1.9тди 110коня). Проблема както той ми го описа ,че климатика работил когато на него му е кеф. Следователно вкарахме го в бокса ,и започнахме да търсим какво става с този климатик. Първото нещо което проверих бяха абсолютно всички бушони в колата ,под капака също и тези в корите под волана (проверих ги с мултицета) ,и естествено всичките бушони бяха наред.
След това реших да огледам цялостно климатичната инсталация под капака. След обстойно оглеждане на кабели и т.н. мисля ,че открих виновника.
Под виновник имам предвид модула за управление на перките ,и електрониката на климатика (този който е под акумулатора).
Ето снимка за да не стане объркване. http://prikachi.com/images.php?images/238/8759238e.jpg
Toва което забелязах е ,че куплунга на буксата в ляво ,тази от която се захранват перките (поне така мисля) ,беше силно повредена направо стопена.
Взех решение времено да закрепя жиците с кабелни обувки обратно към модула. Докато правех това много внимавах да не разменя местата на някоя от тях!
След като закрепихме жиците ,и по между другото почистихме масите който се виждат на горната снимка ,решихме да запалим колата и да опитаме климатика.
Естествено по закона на Мърфи нищо не се промени ,климатика не заработи.
Напвих една бърза проверка на тоците до модула ,и модула получаваше 12волта на няколко места (както и маса). Тези 12волта включват и тези от буксата с по тънките жици ,който явно са упварлението на климатика. Една от тези жици получаваше 12волта ,само когато копчето в купето за климатика е включено.
След като пак останахме в задънена улица ,реших да пробвам 2те перки на радиатора дали работят. При подаване на 12в от външно захранване към перките ,и двете заработиха на всичките си степени.
И така стигаме до по страшната ,част на проблема. След като сглобихме колата вече ,отказали се да търсим проблема по климатика ,решихме да видим дали поне перките ,ще срабоят когато колата загрее. Запалихме автомобила и с ваг ком следихме температурата. След има няма 10 мин ,колата достигна около 96 97 градуса според ваг ком ,но перките не заработиха (нито една от двете). Изгасихме автомобила и отново под капака. Тогава ми хрумна да махна бушоните тези 30амперовите точно над акумулатора ,и да запалим колата без тях. Колата запали и започнах да ги поставям обратно в гнездата им. Когато стигнах до номер 3 от дясно на ляво ,при самото му поставяне ,перките и компресора на климатика ,се завъртяха за около 5 6 секунди и спряха отново. Колко и пъти да вадех и поставях въпросния бушон перките и компресора сработваха за много малко време.
Това още един път ме навежда на мисълта ,че модула от снимката е повреден.
Може ли някой да потвърди мнението ми ,и да отивам да търся нов модул ,или да потърся проблема още някъде другаде.
Благодаря предварително.
Golf 4 2000 г. 1.9 тди 110 кс - проблем с климатика.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 проблем климатика.
Насочи се към бушониерата над акумулатора за проблем. Може да е в гнездото на предпазителя (първия от ляво на дясно, с който си пробвал), може и да е отзад в маклата букса откъм въздушния ф-р, от където тръгват проводниците за надолу.
1-ва степен на перките при загряване на двигателя не минава през управлението (модула). Тя е директна - от този 30А предпазител кабела отива до датчика на радиатора и оттам когато датчика сработи, пуска директно + към 1-ва степен на перките и дори модула да не е включен на мястото си, перките пак ще тръгнат.
Щом перките и при загряване не тръгват, а си проверил, че са здраив, остават два варианта - или няма + до датчика на радиатора или и той не работи като хората и просто имаш съвпадение на два отделни проблема.
Ама аз залагам на предпазителя. Извади буксата от датчика на радиатора и виж дали до него стига + . Ако да, пробвай да окъсиш кабела с + и червено-белия и перките трябва да тръгнат на 1-ва степен. Ако това се случи, значи и датчика е прецакан и просто имаш два проблема по едно и също време. Ама ако няма +, търси го в бушониерата или буксата зад нея ;)
1-ва степен на перките при загряване на двигателя не минава през управлението (модула). Тя е директна - от този 30А предпазител кабела отива до датчика на радиатора и оттам когато датчика сработи, пуска директно + към 1-ва степен на перките и дори модула да не е включен на мястото си, перките пак ще тръгнат.
Щом перките и при загряване не тръгват, а си проверил, че са здраив, остават два варианта - или няма + до датчика на радиатора или и той не работи като хората и просто имаш съвпадение на два отделни проблема.
Ама аз залагам на предпазителя. Извади буксата от датчика на радиатора и виж дали до него стига + . Ако да, пробвай да окъсиш кабела с + и червено-белия и перките трябва да тръгнат на 1-ва степен. Ако това се случи, значи и датчика е прецакан и просто имаш два проблема по едно и също време. Ама ако няма +, търси го в бушониерата или буксата зад нея ;)
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Golf 4 проблем климатика.
Значи да видим дали те разбрах правилно.
Проверявам дали до датчика отива +. Ако имам + ,окъсявам го с черно белия кабел ,и ако перките не тръгнат остава кутията над акумулатора.
Има ли начин да вържа перките и датчика дирекно към акумулатора. Т.е. да елиминирам цялата пластмасова глупост само за проба?
Проверявам дали до датчика отива +. Ако имам + ,окъсявам го с черно белия кабел ,и ако перките не тръгнат остава кутията над акумулатора.
Има ли начин да вържа перките и датчика дирекно към акумулатора. Т.е. да елиминирам цялата пластмасова глупост само за проба?
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Golf 4 проблем климатика.
Опа мисля ,че открих какво е станало. Сега си погледнах тази снимка http://prikachi.com/images.php?images/295/8759295I.jpg
И мисля ,че има изгорял бушон на пластмаста. Един от металните мостове липсва?
Може би след като буксата на модула е окъсила е изгорял този мост (бушон)?
Ако съм прав ,че бушона е изгорял явно съм направил доста голямо недоглеждане... Но ако е така как ,забога е работил когато си иска този климатик
И мисля ,че има изгорял бушон на пластмаста. Един от металните мостове липсва?
Може би след като буксата на модула е окъсила е изгорял този мост (бушон)?
Ако съм прав ,че бушона е изгорял явно съм направил доста голямо недоглеждане... Но ако е така как ,забога е работил когато си иска този климатик

- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Golf 4 проблем климатика.
Направо да търси нова бушониера,тази най-вероятно е изгнила от вътре,играл съм го и аз този мач,просто си им е слабо място на тези коли 

-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Golf 4 проблем климатика.
Нова освен от Vw от друг магази продават ли я ?
- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Golf 4 проблем климатика.
Аз като я сменях си намерих идеална от тук във форума,все пак имаме раздел "купува-продава" 

-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Golf 4 проблем климатика.
Нищо не липсва!! Там и при мен няма нищо! Но като сравнявам с моята бошониера, тази наистина изглежда зле! Пробвай първо да дадеш директен плюс на перките и виж дали ще тръгне първа степен! Извади буксата на голямата перка и с един кабел дай директно плюс на средния кабел а минус на кафявия! Климатика не тръгва и при натрупани грешки, когато сменях компресора на моя, докато не изчистих всички грешки нямаше тръгване.
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Golf 4 проблем климатика.
Днес сменихме бушониерата с друга ,но климатика отново не заработи.
Извадих буксата на температурния датчик на радиатора ,и при бърза проверка с мултица на нито един от 3те пина не видях 12волта? Тази проверка я извърших при запален двигател.
Извадих буксата на температурния датчик на радиатора ,и при бърза проверка с мултица на нито един от 3те пина не видях 12волта? Тази проверка я извърших при запален двигател.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 проблем климатика.
На червен проводник там, трябва да имаш + и при изгасен двигател, както и при запален. Той идва от 30А предпазител над акумулатора. Щом си я сменил с друга, виж да нямаш проблем с буксата откъм въздушния ф-р или по окабеляването. При здрава бушониера, здрава букса и здрави кабели, няма как да нямаш захранване на датчика на радиатора. Кабела до там е точно 2 педи :) Мери наред къде ти се губи захранването. Пътя е следния - от + клемата, през 30А предпазител, отзад на буксата при въздушния ф-р и надолу до датчика на радиатора.
П.п. на снимката ти е изгорял и силовия предпазител за 2-ра степен на перките и постоянното захранване на модула (червено-черния кабел), ама щом си взел друга бушониера, би трябвало при нея да си е здрав, пък и той няма отношение с + на датчика на радиатора. Но без силовия, няма да тръгне никаква перка никога, дори да имаш + на датчика на радиатора, защото от силовия релетата взимат напрежение, за да пускат двете степени.
П.п. на снимката ти е изгорял и силовия предпазител за 2-ра степен на перките и постоянното захранване на модула (червено-черния кабел), ама щом си взел друга бушониера, би трябвало при нея да си е здрав, пък и той няма отношение с + на датчика на радиатора. Но без силовия, няма да тръгне никаква перка никога, дори да имаш + на датчика на радиатора, защото от силовия релетата взимат напрежение, за да пускат двете степени.
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Golf 4 проблем климатика.
Значи ,ще направим проверка на кабела до датчика. Иначе сега сичко върху бушониерата е наред. Иначе релетата само тези в модула на климатика ли са ,или има и други в купето на колата?
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Golf 4 проблем климатика.
Днес за 2 часа разглобих всичките капаци под акумулатора ,и както се досещате открих 3 напълно прекъснати кабела. След възстановяването им вече имам 12в до датчика на радиатора ,и 2та вентилатора заработиха при температура от 95градуса на ,най-слабата си степен. Имам опасения ,че има още нещо повредено повредено. Гледах снощи по интернет разни диаграми ,и в един форум намерих следната информация. При извадена букса на температурния датчик с мост ръчно трябва да задвижа перките на първа степен. Това става ,но също така пише ,че когато автомобила е на контакт правя мост между другите два пина и би трябвало перките да тръгнат на втора степен ,но това не се случи.
А за климатика няма да говорим ,защото няма никакви признаци на живот :D
А за климатика няма да говорим ,защото няма никакви признаци на живот :D
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Пет 19 ное 2010 10:07
- Автомобил: Touareg 7p
- Двигател: crca
- Местоположение: Razlog Plovdiv
Re: Golf 4 проблем климатика.
https://www.youtube.com/watch?v=S77LFqh ... nnerDanner
В този клип показват как 2ра степен тръгва с моста. Но при мене това не се случва. Явно модула на перките е изгорял ?
В този клип показват как 2ра степен тръгва с моста. Но при мене това не се случва. Явно модула на перките е изгорял ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 проблем климатика.
Ако модула за перките няма занхранване (още прекъснати кабели) или е повреден, няма да тръгнат перките на 2-ра степен, нито компресора, защото модула ги управлява тях. Иначе е точно така - при кола, дадена на к-т, когато направиш мост между постоянния + на датчика и кабела за 2-ра степен, перките трябва да тръгнат на 2-ра степен.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20312
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 4 проблем климатика.
dobrin написа:Модела на колата (Golf), вид на купето (MK3), година на производство (пр.1995г. или 95г.), обем и букви (код) на мотор/двигател (пр. 1.8 АBS) - , проблем за който се пуска темата.
пример: Golf MK3 1995г. 1.8 АBS - бензиновата помпа не работи
Всяка една тема със заглавие, различно от описания начин, ще бъде моментално заключена или изтрита!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milenski_77 и 89 госта