Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Peter Atanasov
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 0:30
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1999
Местоположение: София

Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот Peter Atanasov » Сря 20 апр 2016 14:11


Здравейте колеги, имам нужда от малко помощ относно проблем, с който се сблъсках наскоро. Четох няколко теми на хора с подобни проблеми, най-близката беше при голф 4 с (поне по описание) същите симптоми, но там нямаше в крайна сметка отговор от какво е.

Симптомите: Колата започва да прекъсва при 1800 оборота ако е дори леко натоварена (ускорение или поддържане на скорост, но нагоре по наклон). Пали без забележки, разхода е ок, не пуши. Никакви забелезки при работа на място, никакви забележки при каране в ниски обороти. Стане ли момент обаче турбото да надуе хубаво и почва да прекъсва. Интересното е, че го прави периодично и най-често (но не винаги) преди да загрее. Прави го при тези обороти от 3-та предавка нагоре. Пробвах какво ще стане ако върна предавка - карах по околовръстното с 80 на 5-та и на лек наклон се почна. Върнах червърта, качиха се оборотите над 2000 и нямаше проблем. Качих пак на 5-та и пак почна.

Малко предистория: Този проблем го нямаше допреди месец. Случи се след ремонт - помпата ми течеше и я свалихме и занесохме за поправка. Преди това, освен че капеше и всички маркучи бяха мокри и за смяна, трудно палеше след повече от час престой (казаха ми, че е гълтала въздух). След ремонта на помпата върви (когато не го прави този проблем) идеално, не гори повече, пали от четвърт. Освен това проблема не се появи веднага след ремонта - имам около 500-600 километра (повечето извънградско) от тогава и ми прави впечатление, че почва все по-често да го прави. Освен помпата ми бяха сменени и няколко маркуча и ремъци (и нафтов филтър), тоест ми се вижда малко вероятно нещо от там да е.

Миналата година сменях дебитор при момчетата в Герман. Сега се опитвам да намеря време да я занеса пак там поне да я вържем на компютър, но ми е трудно да ги засека в работно време. Ще съм благодарен ако някой има някакви съвети за нещо което мога да тествам или бутна сам или просто за идея какъв може да е проблема и дали действително помпата (след ремонта на която) е виновна.




kukata_pasat
Мнения: 955
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот kukata_pasat » Сря 20 апр 2016 18:22


Колега един приятел имаше подобен проблем само,че с мотора 1.9 ТДИ 116 коня помпа-дюза.Прекъсваше само на трета четвърта и пета скорост в диапазона от 1800-2200 оборота в движение.Беше си оставил колата един месец без да я пали с малко нафта в резервоара и тогава се получи този проблем.Отиде да му направят закачване(диагностика) в движение и се оказа,че дюзите са се позапекли малко в следствие от дългата пауза без палене и оставането на колата с малко гориво.Решението:майстора (който в Плевенския регион се води най- добрия по фолксвагените) накара момчето да сипе един литър двутактово масло дитакс (за варбурзи и трабанти)на 10 литра нафта и да я изгори давайки повече газ и колата му се отправи още на двайстия километър след тази манипулация и от тогава проблеми не е имал.Не те ангажирвам с моето мнение просто споделям подобен проблем като твоя който решен.Препоръчвам ти да ти направят диагностика в движение под товар на колата и ще се види какъв е проблема.В София с сигурност ще има добри специалисти които ще могат да го направят.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 апр 2016 18:31


Погледни на стоп-клапана дали не е лабав кабела.


Потребителски аватар
Peter Atanasov
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 0:30
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1999
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот Peter Atanasov » Вто 03 май 2016 14:20


Здравейте колеги,

Ходих при майстор (който и ми е братовчед и не очаквам да ме излъже (поне не нарочно)). Покара я малко и според него проблема е в маховника. Вика "до миналата година колата беше "куцо пиле", сега сменихме дебитомера и направихме помпата и се отпуши - това довърши маховника". Този уикенд тя обърна 350 000, съединителя и той отделя много горе. Като се кара при смъкнат прозорец се чува едно цъкане приличащо малко на щурче (аз го бях чувал, но не съм му обръщал внимание като не знам какво е). Неговото мнение е, че маховника докато не загрее прави тези проблеми, цъкането е от някакви пластини вътре в него. Та сега нов маховник и притискателен диск в края на месеца ще сменям.

Вижда ли ви се логично това, възможно ли е от маховника буквално да забива муцуната в определени обороти?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот vlado_tonev » Вто 03 май 2016 16:40


Аз мисля че не е в маховика в проблема.Опитай да от качиш дебитомера и пробвай да видиш как е.


Потребителски аватар
Dani16v
Мнения: 151
Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: 1z +
Местоположение: Радомир

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот Dani16v » Сря 04 май 2016 20:26


Умна дюза :wink Един съвет, направи първо една диагностика и след това решавайте какво да сменяте


Потребителски аватар
Peter Atanasov
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 0:30
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1999
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот Peter Atanasov » Чет 05 май 2016 8:19


Dani16v написа:Умна дюза :wink Един съвет, направи първо една диагностика и след това решавайте какво да сменяте


Точно това направих вчера. Ходих при момчетата в Герман и я закачихме на комп. Обаче нищо :confused
Няма грешки колата, при работа на място поне не личи да има проблем някъде по системата. Видя се, че след ремонта на помпата има малко нужда от калибриране, но аз в последствие се чух с майстора и той каза, че умишлено е оставил малко повече място когато е монтирал помпата и никой не вярва това да е проблема. И сега какво - викат ми "карай, то ще си обади". Нещо не съм ентусиазиран от този вариант :neutral


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот gancho » Чет 05 май 2016 14:32


Вижте какво се случва в резервоара- смукателната цедка да не е задръстена. Няма помпа в р-ра (AFN), но трябва да има цедка...
Малка е вероятността това да е проблема, но поне проверката не изисква купуване на части...


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот drago_tr » Чет 05 май 2016 17:13


Смени си H75 и колата ще ти литне.
Мнооого дълга тема съм изписал само че за голф3 1.9 тди 90kc. Симптомите са абсолютно същите.


Потребителски аватар
Peter Atanasov
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 0:30
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1999
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот Peter Atanasov » Пон 09 май 2016 15:03


drago_tr написа:Смени си H75 и колата ще ти литне.
Мнооого дълга тема съм изписал само че за голф3 1.9 тди 90kc. Симптомите са абсолютно същите.


Определено голям зор си видял с това. Прочетох за главоболията ти (определено не мога да се похваля, че всичко съм разбрал). Чесно казано ако знаех къде се намира и как се сваля бих се позанимавал да го пробвам, но нито знам и мога, нито ми звучи на същите симптоми. Нямам ВАГ комп да го закача за да видя какво дава, а и не знам какви са нормите, но майсторите в Герман го закачиха и не казаха да има проблем (макар и при работа на място) - склонен съм да им вярвам. При мен забива само в точно определени обороти (~1800) и след тях нямам проблем. И само когато е студена.

С риск да прозвуча глупаво (или невежо) ще задам въпроса, който си мисля - щом забива муцуна това става ли защото компа отчита пренадуване и прекъсва подаването за да предотврати повреди? И ако това се случва, случайно ли става точно след ремонт първо на дебитомер, после на помпа или просто вече се отпушва да върви и други (по-слабо ползвани досега заради "слабостта" й) компоненти издишат? Защото макар и при малко по-различни симптоми, при такъв сценарий има логика да е клапан или нещо отдавна зацапано, но и не използвано сериозно.

@gancho - резервоара съм го отварял миналата година (просто за да видя какво е положението) и се оказа, че цедката е счупена, тоест не прецежда нищо. Като още от тогава ме човърка - това създава ли опастност да се натрупат мизерии някъде напред в системата...


Потребителски аватар
Peter Atanasov
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 0:30
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1999
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот Peter Atanasov » Пет 13 май 2016 12:08


Някой идеи нещо :gruebel


vesko_gti88
Мнения: 109
Регистриран на: Вто 04 яну 2011 19:01
Автомобил: golf 3 gt tdi
Двигател: 1z+232um
Местоположение: sofia

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот vesko_gti88 » Съб 14 май 2016 12:08


Аз имам абсолютно същия проблем за смяна ми е Н75


Потребителски аватар
Peter Atanasov
Мнения: 37
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 0:30
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1999
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 коня 1999г - прекъсване

Мнениеот Peter Atanasov » Сря 22 юни 2016 14:02


Да пусна един ъпдейт за хора, които срещнат този проблем. Попрочетох малко инфо за N75 и наистина съвпадаха нещата. Бях решил да го сменя след като си сменя съединителя и маховника (те просто си отиваха и нямаше как да го избегна).

След ремонта обаче проблема не се е получавал! Действително майстора ми ми беше казал, че може да е от маховника и аз лично се усъмних защото как може на точно определени обороти от маховника целия двигател да прекъсне и след тях да се оправи. Ами явно може. Умишлено всеки път като запаля колата я карам по начин, който да го предизвика за да видя дали още го има, но няколко седмици вече не се е появявал - преди ремонта просто избягвах карането на 1800 оборота докато загрее и въпреки всичко се случваше ако се разсея и тя влезе в тези обороти. Та карам спокойно вече, пък ако нещо пак се обади, ще търся 75 как се сменя..



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта