Абсолютно безумие е според мен да свалиш главата на този двигател и да не смениш и сегментите, понеже след като го обезглавиш, става дума за около 200лв повече, за да смениш и сегментите и биелните лагери, за да знаеш, че си ревизирал всичко. Също така е силно препоръчително да измериш износването на блока и ако е заминал, да си прецениш какво да го правиш. Най-технически правилното решение при износен никасилов блок, е смяната му с нов блок, ама в БГ за кола, която струва 3000лв, не си струва инвестицията от още толкова, поне според мен.
Иначе за колегата с разхода на масло при дизела - ако дизела беше с никасилов блок (алуминиев), да, нямаше да има разлика, ама при тези бензинови 16-ки на VAG, основния проблем е в блока и износването му - писано е до припадък по тази тема. Иначе и аз съм имал случай при 1.8Т от разход от 4 литра за 10 000км и беше само от гумички и водачи (20 от 20 разцепени), ама онова е с чугунен блок, който ще се износи на куково лято, ако се кара с хубаво масло.
