
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
- zoovanka
- Мнения: 643
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Ето,че дойде и до мойта глава проблема с наводняването.След проливните дъждове в понеделник,сутринтта гледам два пръста вода под педалите,от начало помислих че е от шофьорската врата,но най-мокро си беше високо над педалите.Разкарах кората над АКУ то,но голам зор видях с ваденето,навряли 85Ah и неможах до повярвам оригинална Варта с щампа на VW/AUDI/Seat.Да е изкарал 15 зими
.Наложи се да демонтирам и половината кора под чистачките без да ги вадя разбира се.Няма да се учудите ако ви кажа,че акуто и сервото бяха до половината във вода,наложи се да откача и маркуча за сервото при обратното поставяне на аку в коша,махнах и двете тапи.Другите две уплътнения под въздушния филтър и Екуто ми се видяха по сложни за сваляне и засега съм ги оставил.Как да разбера дали комфорт модула е пътник,засега всичко като че ли работи нормално.

-
- VW експерт
- Мнения: 13469
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
- Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
zoovanka написа:Как да разбера дали комфорт модула е пътник
Що ти требваше да дърпаш дявола за опашката...
Вдигни мокета,изкарай модула и го подсуши,после го качи над педалите.Имаше някъде описано как става.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Махни кората прага, на щипки е,може и седалката (седалките) да махнеш и изсуши (с духалка или бавно на слънце) кечето под мокета. То е дебело и попива много вода.
Ако водата остане там очаквай проблеми за напред.
Ако водата остане там очаквай проблеми за напред.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Значи има само и единствено два маншона под Сервото и под Акуто !!! Те се махат ! И е желателно и двата да изчезнат ! Другите тапи по вертикалната преграда между акуто и мотора не е добре да се махат изобщо и е безмислено по отношение на наводняването. Това не е язовир или ВЕЦ все пак
Трудно се маха маншона под сервото, понеже там минава през него и една тръбичка за съединител/помпата и трябва рязане със секачки.
Под въздушният филтър има вентилатор и клапа за рецикъл, друго няма камоли тапа или маншон за отводняване !!!
Акумулатор да изкара 15 години е невъзможно. Просто оксидацията на плочите в реакция с киселината след 7-мата година ги е превърнала в каша с изолационни свойства по скоро. Вероятно Акуто ти е просто от тези за оригинално вграждане купено в последствие и е поне 2-ри брой.
Виж ако е АГМ -от новите с вата напоена с електролит, е възможно да изкара поне 7 години гаранция.
Комфорт модула, го вадиш без да разскачаш от кабелите и го поставяш под бушоните и над кората при педалите след като я демонтираш естествено. Нищо невероятно.
Отваряш му ПВЦ сандъка и гледаш дали се е почерпил с вода-патина/ побеляване -наводнение. Добре е след като си му организирал вече наводнение да го отвориш и от металната кутия и да изсушиш платките със сешоар и четка за боядисване или за зъби. Тази за зъбите я ползвам за почистване на колофона и прах след запояване на платки точно.
Но недей да пипаш по платката с проводници- метални отверки и тнт !!! Защото е захранена и ще стане по голяма беля. Ако изключиш комфорта пък ще набиеш грешки и така !

Трудно се маха маншона под сервото, понеже там минава през него и една тръбичка за съединител/помпата и трябва рязане със секачки.
Под въздушният филтър има вентилатор и клапа за рецикъл, друго няма камоли тапа или маншон за отводняване !!!

Акумулатор да изкара 15 години е невъзможно. Просто оксидацията на плочите в реакция с киселината след 7-мата година ги е превърнала в каша с изолационни свойства по скоро. Вероятно Акуто ти е просто от тези за оригинално вграждане купено в последствие и е поне 2-ри брой.
Виж ако е АГМ -от новите с вата напоена с електролит, е възможно да изкара поне 7 години гаранция.
Комфорт модула, го вадиш без да разскачаш от кабелите и го поставяш под бушоните и над кората при педалите след като я демонтираш естествено. Нищо невероятно.
Отваряш му ПВЦ сандъка и гледаш дали се е почерпил с вода-патина/ побеляване -наводнение. Добре е след като си му организирал вече наводнение да го отвориш и от металната кутия и да изсушиш платките със сешоар и четка за боядисване или за зъби. Тази за зъбите я ползвам за почистване на колофона и прах след запояване на платки точно.
Но недей да пипаш по платката с проводници- метални отверки и тнт !!! Защото е захранена и ще стане по голяма беля. Ако изключиш комфорта пък ще набиеш грешки и така !
- zoovanka
- Мнения: 643
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Сигурно е така,най-вероятно акуто е подменено при официалния дилър.Сутринтта обрах водата от мокета със водна прахусмукачка в автомивка,сега махнах пластмасовия праг,надигнах мокета и кичето,отдолу всичко е сухо,водата е стигнала до гумената постелка под педалите.При първа възможност ще разкарам уплътненията под филтърната кутия и екуто и ще ги заменя с нови,ще помисля и за качване на модула зад педалите.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
личен съвет е да не пипаш уплътненията под филтъра на купето и акумулатора. Щом нямаш отводнителни маншони вече няма да имаш драми, просто от време навреме отваряй тази кора, махай листенца, клонки , каквото се е събрали и няма да имаш проблеми. Свалянето на компа и на гнездото на филтъра се прави при доказан теч от там. Вероятността да развалиш нещо което си функционира правилно не е малка.
- zoovanka
- Мнения: 643
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Миналата седмица пуснах една диагностика заради въпросната стоп машинка и ми излезе това:
01141 - Luggage Compartment Unlocking Switch (E165)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -
Обяснявам си го с бравата на багажника,някой път като тръгна да го отварям запъва от първия път,от втория обикновено се отваря.
някой от вас да се е сблъсквал с проблема?
01141 - Luggage Compartment Unlocking Switch (E165)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -
Обяснявам си го с бравата на багажника,някой път като тръгна да го отварям запъва от първия път,от втория обикновено се отваря.
някой от вас да се е сблъсквал с проблема?
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
аз имах подобен проблем , но по - различен, окислена ми беше буксата на микроключето на бравата и не отчиташе дали е затворен или отворен багажника и не пускаше ток мъм моторчето. Но при теб по-скоро моторчето което отваря бравата работи затруднено, заради клеясване или слаб ток от окислена букса. Свали кората виж състоянието на връзките и дали щангичката от моторчето към бравата не се опира в нещо или да е изкривена.
п.с. аз днес се отървах от един досаден проблем, който ме мъчи от около две седмици. Бях Ви писал, че смених накладките с TRW (тук е момента да ги похваля, след като олегнаха по старите дискове, спират повече от перфектно, няма скърцане, супер усещане има и на педала на спирачките), от тогава се появи досадно активиране на ABS-a непосредствено преди автомобила да спре напълно. Спираш от каквато и да е скорост до абсолютна нула и някъде между 10 и 5км/ч педала избръмчава, абсолятно всеки път. Реших, че накладките докато улегнат имам различно налягане в преден и заден кръг и това ще се оправи. Четох тук там и намерих инфо, че това си било чест проблем, късала се се гривната на ABS на някое от колелата и точно там разстоянието между кутийките става по-голямо, когато тази зона мине през сензора той го отчита като забавяне на скоростта на това колело спрямо скоростта на останалите, това му е заложено, че означава приплъзване и ABS модула се активира да предотврати поднасяне. Да ама не при мен гривните са нови отпред , защото сменях карета. Преди малко гледах клип, че датчика отпред не е захванат с болтове , а просто се пъхва в отвор в шенкела, често при някакви интервенции по спирачки или окачване дори при леко закачане , той се размества. Точно това беше станало и при мен, свалих го с два пръста супер лесно, почистих го , че имаше стружки и кал, върнах го обратно докато опре в гривната, при завъртането си тя го пипва два пъти и си го избутва до вярното положение. Всичко е точно, та някой ако му се случи да пробва първо това, че аз вече се чудех ABS ли да сменям , спирачна течност ли , нямах идея какво да правя...
п.с. аз днес се отървах от един досаден проблем, който ме мъчи от около две седмици. Бях Ви писал, че смених накладките с TRW (тук е момента да ги похваля, след като олегнаха по старите дискове, спират повече от перфектно, няма скърцане, супер усещане има и на педала на спирачките), от тогава се появи досадно активиране на ABS-a непосредствено преди автомобила да спре напълно. Спираш от каквато и да е скорост до абсолютна нула и някъде между 10 и 5км/ч педала избръмчава, абсолятно всеки път. Реших, че накладките докато улегнат имам различно налягане в преден и заден кръг и това ще се оправи. Четох тук там и намерих инфо, че това си било чест проблем, късала се се гривната на ABS на някое от колелата и точно там разстоянието между кутийките става по-голямо, когато тази зона мине през сензора той го отчита като забавяне на скоростта на това колело спрямо скоростта на останалите, това му е заложено, че означава приплъзване и ABS модула се активира да предотврати поднасяне. Да ама не при мен гривните са нови отпред , защото сменях карета. Преди малко гледах клип, че датчика отпред не е захванат с болтове , а просто се пъхва в отвор в шенкела, често при някакви интервенции по спирачки или окачване дори при леко закачане , той се размества. Точно това беше станало и при мен, свалих го с два пръста супер лесно, почистих го , че имаше стружки и кал, върнах го обратно докато опре в гривната, при завъртането си тя го пипва два пъти и си го избутва до вярното положение. Всичко е точно, та някой ако му се случи да пробва първо това, че аз вече се чудех ABS ли да сменям , спирачна течност ли , нямах идея какво да правя...
- zoovanka
- Мнения: 643
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Да микрето работи като гледам и плафона на тавана свети,ще трябва да се разглобява явно.За твоя проблем четох някъде по темите,че понеже датчиците на абс на предните колела не са фиксирани,лесно се разместват при смяна на карета примерно.
- 110afn
- Мнения: 1908
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
DoH_KuXoT написа:аз имах подобен проблем , но по - различен, окислена ми беше буксата на микроключето на бравата и не отчиташе дали е затворен или отворен багажника и не пускаше ток мъм моторчето. Но при теб по-скоро моторчето което отваря бравата работи затруднено, заради клеясване или слаб ток от окислена букса. Свали кората виж състоянието на връзките и дали щангичката от моторчето към бравата не се опира в нещо или да е изкривена.
п.с. аз днес се отървах от един досаден проблем, който ме мъчи от около две седмици. Бях Ви писал, че смених накладките с TRW (тук е момента да ги похваля, след като олегнаха по старите дискове, спират повече от перфектно, няма скърцане, супер усещане има и на педала на спирачките), от тогава се появи досадно активиране на ABS-a непосредствено преди автомобила да спре напълно. Спираш от каквато и да е скорост до абсолютна нула и някъде между 10 и 5км/ч педала избръмчава, абсолятно всеки път. Реших, че накладките докато улегнат имам различно налягане в преден и заден кръг и това ще се оправи. Четох тук там и намерих инфо, че това си било чест проблем, късала се се гривната на ABS на някое от колелата и точно там разстоянието между кутийките става по-голямо, когато тази зона мине през сензора той го отчита като забавяне на скоростта на това колело спрямо скоростта на останалите, това му е заложено, че означава приплъзване и ABS модула се активира да предотврати поднасяне. Да ама не при мен гривните са нови отпред , защото сменях карета. Преди малко гледах клип, че датчика отпред не е захванат с болтове , а просто се пъхва в отвор в шенкела, често при някакви интервенции по спирачки или окачване дори при леко закачане , той се размества. Точно това беше станало и при мен, свалих го с два пръста супер лесно, почистих го , че имаше стружки и кал, върнах го обратно докато опре в гривната, при завъртането си тя го пипва два пъти и си го избутва до вярното положение. Всичко е точно, та някой ако му се случи да пробва първо това, че аз вече се чудех ABS ли да сменям , спирачна течност ли , нямах идея какво да правя...
Датчика се размества, защото малко хора знаят, че се продават за 1-2лева едни медни пластинки, които се слагат заедно с датчика и така се фиксира спрямо гривната
Да се чуди човек, като са го измислили на Голф 4 с болтче , при Пасат топлата вода ли откриват
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
110afn написа:Датчика се размества, защото малко хора знаят, че се продават за 1-2лева едни медни пластинки, които се слагат заедно с датчика и така се фиксира спрямо гривната
имаш ли снимка, защото аз видях , че вътре в отвора на шенкела има някаква ламаринка навита като втулка, но беше по-скоро неръждаема стомана.
- 110afn
- Мнения: 1908
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Утре ще ти дам ОЕМ номер. В много каталози като търсиш датчик се предлага и този фиксатор да го нарека
- samo_pechka
- Мнения: 9051
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Мда, и аз не мога си обясня защо е така тъпо направено . Преди време сменях лагери отпред на главините, наложи се да откача кабелите от калника и с датчика както е монтиран, да ходя на пресата. Просто усетих, че ще си отворя работа ако опитам да демонтирам датчиците, бяха като заварени и не мръдваха грам.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Винта клеасва и после може да стане труден за отвиване.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ssssl и 54 госта