Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот инжектопляктор » Съб 21 май 2016 9:23


Окисът може да е резултат от електрохимична корозия, подпомогната от киселинни изпарения от акумулатор, загубил херметичност или започнал да изпуска през клапите за налягане, поради това че се презарежда и почва да кипи.
Проблемът с електрохимичната корозия се дължи на двата различни метала. На границата между тях. Решава се с клеми, които са неутрални(биметални) или оловни. Според мен обаче е достатъчно да се почиства окисът и това е. Защото клемите на VW са запресовани на кабелите и са доста по-читави от повечето автърмаркет клеми, които може да се купят.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Iezekil » Съб 21 май 2016 9:56


ktamen написа:Тя, корозията, нека си е елементарна, ама за нея, както е видно и от поста над твоя, е нужна сярна киселина. От къде се взема тази киселина :gruebel

Не за всяка корозия ти е нужна киселина.За атмосферната или за контактна/биметална/ примерно не е нужна.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот ktamen » Съб 21 май 2016 13:14


Iezekil написа:Не за всяка корозия ти е нужна киселина.За атмосферната или за контактна/биметална/ примерно не е нужна.

Ама точно тази корозия, няма как да стане без киселина. Това са сулфати, откъде идва сярата? Сигурно някой я носи от Америка и ти я сипва на акумулатора.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот i.e.i » Съб 21 май 2016 15:47


При заряд,презаряд се отделя газ от електролита,дори от "херметизираните" акумулатори(иначе ще гръмнат).
В случая възраста на акумулатора е състоянието на ел.системата са основните фактори.
При по-новите коли зареждането е по-прецизно и вероятноста да се получи е по-малка.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот batmit » Съб 21 май 2016 17:19


Колега, изчисти полюси и клеми, намажи с медна грес /точно за това е/ след това ги закачай и стягай.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Водния дух1 » Съб 21 май 2016 17:43


Я не се филмирайте излишно.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Iezekil » Съб 21 май 2016 22:19


ktamen написа: Това са сулфати, откъде идва сярата? Сигурно някой я носи от Америка и ти я сипва на акумулатора.

Как разбра какво е?За мен е предимно меден карбонат и оловен оксид.Ако все пак искаш сяра-да,във въздуха се съдържа под форма на съединения -сероводород,серен диоксид/може и от Америка да идва,наистина/...Тази сяра не мога да я пренебрегна,тя също участва в корозията на металите,но сулфатирането се получава най-вече във вътрешноста на акумулатора.Или имаш друга идея?
i.e.i написа:При заряд,презаряд се отделя газ от електролита
Дам,отделят се водород и кислород поради електролиза на водата,която е 65%.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот ktamen » Съб 21 май 2016 23:00


Iezekil написа:
ktamen написа:
Ако все пак искаш сяра-да,във въздуха се съдържа под форма на съединения -сероводород,серен диоксид/може и от Америка да идва,наистина/...

Добре, съгласих се че идва от Америка или откъдето кажеш.
А що акумулаторът на голфа няма и помен от корозия, а акумулаторът на ситроена, паркиран на два метра е целия в бели кристали.
Или точно тук се сблъскват въздушните маси идващи от Америка и Нова Зеландия :gruebel и голфа остава на завет :mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Iezekil » Пон 23 май 2016 3:00


Би искал сам да дадеш по- смислено обяснение,ама не можеш?Или ми намекваш,че Ситроена ти изпарява сяра?Или имаш пробив на електролит през клемите?Или като нямаш окис ще търкаляш акумулатора си по-дълго от моя,който го свалих тази зима след 11,5 години служба,закупен от чисто нов.За този приод на седмата година го разпечатах/беше с лепенка на пробките/и му долях само в едната клетка малко дестилирана вода.Колата винаги е правила окиси по клемите.Според теб от кое,от медта или от оловото,от Африканския вятър или ?И защо?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот ktamen » Пон 23 май 2016 6:57


Iezekil написа:Или имаш пробив на електролит през клемите?

Накрая и ти ще видиш очеизвадното.
Корозията може да се прехвърли и на близки железни чаркове. Ламарината, дето държи перката към радиатора на голфа пострада много сериозно от предишния акумулатор. Така, че понякога е оправдано да се купи нов акумулатор, въпреки, че колата си пали и със стария.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот muns61 » Пон 23 май 2016 7:11


Медният карбонат разби акумулаторната химия на съставни атоми.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот Iezekil » Пон 23 май 2016 8:40


Нищо очеизвадно не виждам,освен лавиране.Нямам корозия по железариите.Нямам загуба на електролит.Да купуваш акумулатор след акумулатор заради окис с недоказан произход е нестандартно решение.Щото мазането на клемите с грес било грешно....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот ktamen » Пон 23 май 2016 12:58


Iezekil написа: не виждам,

Е как ще виждаш, махни си капаците от очите и може да прогледнеш.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот passi1 » Пон 23 май 2016 15:06


Iezekil написа:....Или като нямаш окис ще търкаляш акумулатора си по-дълго от моя,който го свалих тази зима след 11,5 години служба,закупен от чисто нов.За този приод на седмата година го разпечатах/беше с лепенка на пробките/и му долях само в едната клетка малко дестилирана вода.Колата винаги е правила окиси по клемите.Според теб от кое,от медта или от оловото,от Африканския вятър или ?И защо?


Леле, какво е това чуда да изкара цели 11 години? За пръв път чувам за такъв акумулатор. Искам
такъв акумулатор. Как си го гледал? Има ли нещо специално, (като грижи) за да издържи толкова време?

инжектопляктор написа:.
Окисът може да е резултат от електрохимична корозия, подпомогната от киселинни изпарения от акумулатор, загубил херметичност или започнал да изпуска през клапите за налягане, ..


Добре, явно имам нарушена херметичност. Как да разбера дали е така?

Ако е нарушена херметичността, какво е решението? Нов акумулатор ли?
Аз ще го карам този, докато съвсем не се прецака.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат Б3 1,8 моно 90 к.с. RP - Окис на минуса на акумулатора

Мнениеот инжектопляктор » Пон 23 май 2016 22:02


passi1 написа:Ако е нарушена херметичността, какво е решението? Нов акумулатор ли?.

Мене ако питаш, недей се занимава с глупости, ако не е фрапантно. Малко окис не е ненормално при каквито и да е условия. Аз имах нов, изряден акумулатор и пак имах някаква патина по клемите. Почиствай ги от време на време и това е. А нарушената херметичност ще познаеш като почне да чете, да олива, стойката ти и тя да почне да си сменя цвета и като прекараш пръст по корозията, да има не силен, но специфичен мирис прахта.
Ако имаш нещо там малко зеленичко, не се занимавай с глупости. Ако имаш сериозен проблем, сменяй да не изяде всичките кабели наоколо от изпаренията, както и стойката. :gruebel



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта