Здравейте!
Имам проблем при свободен ход оборотите падат и колата гасне,след което трудно пали и някой път дори не може.Закарах я в 1 сервиз където казаха,че проблема е дроселовата клапа като я почистиха,след което известно време нямаше проблем и сега отново започнаха да падат и колата гасне.Бихте ли ми дали съвет за някой сервиз направо да я закарам и да я оставя да я оправят или как да процедирам?
Благодаря!
Поло 1.4 75к 96г. проблем с дроселова клапа
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 1.4 75к 96г. проблем с дроселова клапа
Колега, дал си много малко информация!
Има ли газова уредба колата? Кога гасне, топла или студена, това също е важно! Как падат оборотите, ако задържиш педала на газта пак ли гасне?
Щом се е оправила с почистване на клапата, едва ли проблема е в клапата, дросела или работи или не работи, ако е бил прецакан, почистването не би оправило нещата, дори и временно.
Има ли газова уредба колата? Кога гасне, топла или студена, това също е важно! Как падат оборотите, ако задържиш педала на газта пак ли гасне?
Щом се е оправила с почистване на клапата, едва ли проблема е в клапата, дросела или работи или не работи, ако е бил прецакан, почистването не би оправило нещата, дори и временно.
Re: Поло 1.4 75к 96г. проблем с дроселова клапа
Колата няма газ.Няма значение дали е топла и студена.Гасне примерно на светофар на свободен ход при тръгване,като някой път не иска да запали и оставам на място :)На място и на свободен ход като е се усеща едно треперене все едно ще гасне.При задържане на газта не гасне.Като я закарах в сервиз и я пуснаха за диагностика на компютъра единственото,което даваше грешка беше дроселова клапа,майстора ми каза,че я е почистил и обучил,но да започвам да си търся клапа,защото ще започне пак след време.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 1.4 75к 96г. проблем с дроселова клапа
Колега, чудя се как мастора ти е обучил клапата, когато клапата дава грешка, според него!? Тука нещо не се връзват нещата. Клапата не може да се "обучи" ако дава грешка, гаранция.
Значи са те излъгали, за съжаление.
Огледай си всички вакууми, но според мен, щом пали трудно, т.е. върти и не може да запали е датчика на коляновия вал, температурния какво показва, може и да не дава грешка, гледа се какво показва.
От дросела мисля, особено топла, няма как да не запали.
Пробвай и с друг дросел може наистина да е проблема в него, изтриват се потенциометрите. Огледай окабеляването.
Искай от масторите да казват точно номера на грешката и я публикувай във форума, иначе, защо те е одрусал 20 лв?
Нека се изкажат и други колеги, но дръпни на клапата буксата при топла кола и пробвай да видиш дали ще запали, за проба?
Не се гледат само грешките, а се гледа всичко, има доста данни, които показват и насочват към евентуален проблем.

Огледай си всички вакууми, но според мен, щом пали трудно, т.е. върти и не може да запали е датчика на коляновия вал, температурния какво показва, може и да не дава грешка, гледа се какво показва.
От дросела мисля, особено топла, няма как да не запали.
Пробвай и с друг дросел може наистина да е проблема в него, изтриват се потенциометрите. Огледай окабеляването.
Искай от масторите да казват точно номера на грешката и я публикувай във форума, иначе, защо те е одрусал 20 лв?

Нека се изкажат и други колеги, но дръпни на клапата буксата при топла кола и пробвай да видиш дали ще запали, за проба?
Не се гледат само грешките, а се гледа всичко, има доста данни, които показват и насочват към евентуален проблем.
Последна промяна от freelancer на Сря 25 май 2016 7:48, променено общо 1 път.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Поло 1.4 75к 96г. проблем с дроселова клапа
1) Щом след почистване проблема се е оправил, значи най вероятно е дефект в дросела (но без списък с грешките не може да кажем нищо), извади клемите от акумулатора за 10-15мин и пробвай...
2) Също много вероятно е проблема да е в датчика на коляновия вал (тук пак си трябва диагностика)
3) Температурният датчик според мен не би правил проблеми на топъл мотор.
4) Щом тези майстори казват, че единствената грешка е в дросела пробвай при други може те да изкарат нещо ново и запише грешките заедно с кодовете за тях и ги постни тука.
2) Също много вероятно е проблема да е в датчика на коляновия вал (тук пак си трябва диагностика)
3) Температурният датчик според мен не би правил проблеми на топъл мотор.
4) Щом тези майстори казват, че единствената грешка е в дросела пробвай при други може те да изкарат нещо ново и запише грешките заедно с кодовете за тях и ги постни тука.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 1.4 75к 96г. проблем с дроселова клапа
Не може да се оправи дросел клапа с дефект с почистване! Това е 100% сигурно. Самата адаптация е да може компа да определи позиционира, положението на пеперудата в зависимост от напреженията на ТПС датчика, който представлява 4 потенциометъра, ако има изтрит участък, няма как да се адаптира клапата, ще дава ADP not O.K.
Има вариант да се свали капачето и да се почистят потенциометрите с контактен спрей, има специален за потенциометри на Вюрт, струва 15 лв и е най-добрия.
Трудното палене не е от клапата, проблема според колегата е спорадичен и само за проба може да махне буксата на клапата при топъл двигател, би трябвало, според мен колата да запали, въпреки, разкачената клапа.
Има майстори и "майстори", обикновено при гаснене казват, че проблема е в клапата и я чистят, защото е най-лесно, за да вземат парите на човека, за това въобще не вярвам на подобни истории, напълно е възможно даже и да няма никаква грешка на дросела.
Температурният датчик прави проблеми на топъл двигател, зависи как е "забил", на каква температура, има теми за подобни проблеми много.
Има вариант да се свали капачето и да се почистят потенциометрите с контактен спрей, има специален за потенциометри на Вюрт, струва 15 лв и е най-добрия.
Трудното палене не е от клапата, проблема според колегата е спорадичен и само за проба може да махне буксата на клапата при топъл двигател, би трябвало, според мен колата да запали, въпреки, разкачената клапа.
Има майстори и "майстори", обикновено при гаснене казват, че проблема е в клапата и я чистят, защото е най-лесно, за да вземат парите на човека, за това въобще не вярвам на подобни истории, напълно е възможно даже и да няма никаква грешка на дросела.
Температурният датчик прави проблеми на топъл двигател, зависи как е "забил", на каква температура, има теми за подобни проблеми много.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта