Здравейте, тъй като не се имаме много с тока имам нужда от малко помощ.
На качената по-долу снимка се вижда че имам нужда от термоконтролер и датчик за него.
Накратко контролера трябва да издържа до около 200 градуса целзий температура, а датчика ще е на около 10-15см под него.
Цялата тази "машинка" е отворена, не е в кутия.
Примерно гледам https://vikiwat.com/termokontroler-e5cs ... d--bg.html
този контролер, но не зная какъв датчик да взема за него.
Контролера трябва да играе ролята на реле, при достигната зададена температура от нагревателите да ги спира.
Ако не съм обяснил достатъчно добре, моля дайте насоки къде греша.
Поздрави, Георги.
Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 445
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Bewolf написа:Накратко контролера трябва да издържа до около 200 градуса целзий температура, а датчика ще е на около 10-15см под него.
Така написано, се съмнявам някъде да има контролер без специфичен охладител да издържи на тези градуси, а този от линка го дават да работи в следните условия:
Температура на работната среда: 0 до 50 °C
Относителна влажност на работната среда: 35 до 85% RH без корозионни пари
Или можеби се търси контролер който да управлява нагревателя и да подържа температура от около 200 градуса целзий в някаква среда/ кутия/ или друго?
За този въпросния препоръчват да се използват следните сензори: Термосензор: Pt-100, J, K;
Поздрави!
- Bewolf
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 юни 2009 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
В помещението си е нормална температура. Идеята е температурата при датчика да се контролира. Но ако е този контролера, какъв датчик е най-удачен
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Температурен сензор: термодвойка тип K
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Имаш предвид контролера да регулира температура до 200 градуса, а не да издържа до толкова?
Принципно, след като не си посочил други изисквания: качество и точност на регулиране, мощност на нагревателите, въобще какъв е обекта на регулиране, т.е. за какво въобще става въпрос, с една дума - става, регулатора е PID, такъв регулатор има големи възможности за настройка. Само че, настройката на регулатор, сметките на коефициентите на П, И и Д състваките на един подобен регулатор, апроксимацията на обекта на регулиране със звено от съответния ред и т.н. си е цяла наука, най-трудният, кошмарен предмет в специалността "Автоматика"
.
Ето една книжка, която ми попадна първа в нета.
http://aiut.tugab.bg/Library/ATP/DOC/%D ... %D0%B8.pdf
Е, ако произвеждаш червен пипер и идеята ти е да построиш сушилня, няма да е нужна тази наука, просто изключваш И и Д съсравките на ПИД регулатора и пробно настройваш някакъв коефициент на П-то. Датчика е термодвойка тип К.
Принципно, след като не си посочил други изисквания: качество и точност на регулиране, мощност на нагревателите, въобще какъв е обекта на регулиране, т.е. за какво въобще става въпрос, с една дума - става, регулатора е PID, такъв регулатор има големи възможности за настройка. Само че, настройката на регулатор, сметките на коефициентите на П, И и Д състваките на един подобен регулатор, апроксимацията на обекта на регулиране със звено от съответния ред и т.н. си е цяла наука, най-трудният, кошмарен предмет в специалността "Автоматика"

Ето една книжка, която ми попадна първа в нета.
http://aiut.tugab.bg/Library/ATP/DOC/%D ... %D0%B8.pdf
Е, ако произвеждаш червен пипер и идеята ти е да построиш сушилня, няма да е нужна тази наука, просто изключваш И и Д съсравките на ПИД регулатора и пробно настройваш някакъв коефициент на П-то. Датчика е термодвойка тип К.
- Bewolf
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 юни 2009 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Да, правилно.
Точност до около 5-10градуса е поносимо.
Идеята е да се сушат равномерно и за около 20-30сек предмети. Нагревателите са 3бр по 500вата
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
Точност до около 5-10градуса е поносимо.
Идеята е да се сушат равномерно и за около 20-30сек предмети. Нагревателите са 3бр по 500вата
Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Имаш вариант датчикът да е подвижен и да го слагаш в или до въпросния предмет и да следиш директно неговата температура или да го разположиш неподвижно някъде на подходящо място в обема на сушилнята. Зависи какво сушиш и какви са нагревателите, но най-вероятно без принудителна конвекция (вентилатор) за размесване на въздуха няма да минеш, а също и аспирация на газове (пара) или каквото там е.
- Bewolf
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 юни 2009 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Ами вентилаторите са опционални зависи от това какъв ще е ефекта, но и да има те ще са с обратна тага или иначе казано ще извеждат въздуха нагоре.
Да датчика ще е подвижен по височина за да бъде максимално близо до предмета който ще се суши и ще бъде извън обема на сушилнята, под нея.
p.s. https://vikiwat.com/termodvoika-tip-k-8 ... 600-c.html
http://favoritebg.eu/bg/thermo-couples/ ... nikel.html - този изглежда по-надежден
Предполагам ще стане този термо двойка, която ще виси във въздуха на окачващ механизъм.
Предполагам този брониран кабел ще може да издържа на температури около 160-170 градуса.
Искаше ми се да е 200мм дължината, но го нямат и не зная кога ще го имат.
Да датчика ще е подвижен по височина за да бъде максимално близо до предмета който ще се суши и ще бъде извън обема на сушилнята, под нея.
p.s. https://vikiwat.com/termodvoika-tip-k-8 ... 600-c.html
http://favoritebg.eu/bg/thermo-couples/ ... nikel.html - този изглежда по-надежден
Предполагам ще стане този термо двойка, която ще виси във въздуха на окачващ механизъм.
Предполагам този брониран кабел ще може да издържа на температури около 160-170 градуса.
Искаше ми се да е 200мм дължината, но го нямат и не зная кога ще го имат.
- Bewolf
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 юни 2009 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Току що говорих по телефона с vikiwat и съответно ще ми трябва и контактор 10-15А защото този контролер държи до 5А ток. И май това ще е избора, а като термодатчик само K поддържа а прикачения файл е общ.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Трябва да се разбере с каква честота на превклюване работи това чудо, не видях да е написано.
Регулаторите с релеен изход работят по следния начин: за фиксиран период от време T, се включва изхода за време t. Отношението на това t към целия период T определя на какъв процент от мощността работи нагревателя, и това в зависимост от разликата на зададената и достигната температура. Ако трябва пълна мощност t=T, т.е. нагревателя е включен постоянно. Този фиксиран период на превключване понякога е възможно да се подбира и колкото е по-малък, имаме по-добро регулиране. Обаче не е добре за контактора. Затова най-добре си вземи от тези тиристорните "релета" (solid state relay) .
Регулаторите с релеен изход работят по следния начин: за фиксиран период от време T, се включва изхода за време t. Отношението на това t към целия период T определя на какъв процент от мощността работи нагревателя, и това в зависимост от разликата на зададената и достигната температура. Ако трябва пълна мощност t=T, т.е. нагревателя е включен постоянно. Този фиксиран период на превключване понякога е възможно да се подбира и колкото е по-малък, имаме по-добро регулиране. Обаче не е добре за контактора. Затова най-добре си вземи от тези тиристорните "релета" (solid state relay) .
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Милене това пък защо
За тази сушилня и трябва контролер който да поддържа Т в определен хистерезис.Това става по следния алгоритъм-трябва ни температура 180 градуса задаваме я в контролера.Задаваме хистерезиса на точност който ни трябва и режима на работа(повечето контролери имат охлаждане и отопление).В нашия случай отопление и хистерезис примерно 5 градуса това значи че контролера включва нагревателите и при достигане на 180 градуса или 185 и изключва нагревателите,при падане на температурата под 175 градуса включва докато достигне пак до 185 гр.Няма времена няма нищо все пак няма как да знаеш колко време трябва на нагревателите да загреят и колко време трябва за да се охлади пеща.Повечето контролери имат и защита на релето за по дълъг живот-трябва да мине поне една минута за включи отново след като е било изключило.Така се елиминира ефекта "трептене" на температурата в гранична стойност и съответно на релето.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Ами защо, че защо
, защото в описанието на регулатора , което е дадено в сайта е много постно, но при всички случаи не видях параметър хистерезис. Това е PID регулатор и е логично да работи проблизително както съм се опитал да обясня. Между другото една от настройките описана в PDF-а би трябвало да е периода на тази последователност ON/OFF :

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Разгледах описанието мда pid регулатор е хихихих въпросът е при искана точност 5-10 градуса има ли смисъл от такъв точно регулатор.Ако все пак се ползва такъв не е лошо активния превключвател да е SSR реле.
- Bewolf
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 юни 2009 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
Здравейте, извинявам се че не съм влизал няколко дни, но бях адски зает.
Радвам се че се развива дискусия по моя проблем. Точно това е целта контролера да държи нагревателите в някакъв диапазон в повечето случаи между 160 и 170 градуса ще трябва да са. Като към момента мисля че максималната мощност ще е до около 3kW/15А.
Ако имате идеи какъв точно контролер, с какъв превключвател и т.н. че доста непознати думи срещам тук, а съм малко бос в тези среди.
В първия ми пост съм дал примерна схема на това което трябва да се получи или иначе казано нагреватели под тях на около 10-15см датчик за температура и контролер. Но явно има още неща като контактор, активен превключвател и т.н. все непознати за мен неща.
Разпитах разни майстори на ел. уреди и "токажии", но явно не са достатъчно компетентни по моя проблем и не можаха да ми помогнат.
Благодаря на отзовалите се.
Радвам се че се развива дискусия по моя проблем. Точно това е целта контролера да държи нагревателите в някакъв диапазон в повечето случаи между 160 и 170 градуса ще трябва да са. Като към момента мисля че максималната мощност ще е до около 3kW/15А.
Ако имате идеи какъв точно контролер, с какъв превключвател и т.н. че доста непознати думи срещам тук, а съм малко бос в тези среди.
В първия ми пост съм дал примерна схема на това което трябва да се получи или иначе казано нагреватели под тях на около 10-15см датчик за температура и контролер. Но явно има още неща като контактор, активен превключвател и т.н. все непознати за мен неща.
Разпитах разни майстори на ел. уреди и "токажии", но явно не са достатъчно компетентни по моя проблем и не можаха да ми помогнат.
Благодаря на отзовалите се.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Малко помощ за избор на термоконтролер и термо датчик
При всички случаи си вземи SSR реле. Това е едно електрионно блокче, което замества контактор. Абсолютно безшумно е, има "неограничен" брой превключвания, не искри, не нагаря като традиционния контактор. Има нужда от радиатор, може да е произволен алуминиев профил с необходимата площ.
Нагреватели 3kW, с разположен на 10-15 см. от тях датчик (сензор) е труден обект за регулиране. 10 градуса диапазон ще е труден за постигане дори със PID регулатор. Самият нагревател е мощен, зависи точно какъв тип е, но при всички случаи е инертен и по-лошото с голямо чисто закъснение. Това означава, че ще мине доста време от момента на включването му, до отчитане на достигната температура в мястото с датчика и после обратно - ще нагрява "по инерция" много време след като е изключен. Така температурата ще се "люшка" много и няма да помогне никакъв регулатор.
Спазвай тези правила:
- избери прост за настройки регулатор, или на този PID използвай поне в началото само "P" съставката, като на "I" и "D" зададеш стойности с които те не оказват влияние ( I - каксимална, D - минимална стойност) или като ги изключиш, ако може.
- избери минималната възможна мощност на нагревателя, при която се достига зададената температура. Т.е. направи проба- включи нагревателя и гледай на термометър. Ако температурата нараства бързо и надминава много необходимата температура и няма тенденции да се установи сама (при постоянно включен нагревател, не през регулатора), значи трябва да намалиш мощността. Този тест трябва да го направиш в реални условия, в реален процес, т.е. заедно с това което сушиш.
- използвай принудително движение на въздуха - вентилатор
Нагреватели 3kW, с разположен на 10-15 см. от тях датчик (сензор) е труден обект за регулиране. 10 градуса диапазон ще е труден за постигане дори със PID регулатор. Самият нагревател е мощен, зависи точно какъв тип е, но при всички случаи е инертен и по-лошото с голямо чисто закъснение. Това означава, че ще мине доста време от момента на включването му, до отчитане на достигната температура в мястото с датчика и после обратно - ще нагрява "по инерция" много време след като е изключен. Така температурата ще се "люшка" много и няма да помогне никакъв регулатор.
Спазвай тези правила:
- избери прост за настройки регулатор, или на този PID използвай поне в началото само "P" съставката, като на "I" и "D" зададеш стойности с които те не оказват влияние ( I - каксимална, D - минимална стойност) или като ги изключиш, ако може.
- избери минималната възможна мощност на нагревателя, при която се достига зададената температура. Т.е. направи проба- включи нагревателя и гледай на термометър. Ако температурата нараства бързо и надминава много необходимата температура и няма тенденции да се установи сама (при постоянно включен нагревател, не през регулатора), значи трябва да намалиш мощността. Този тест трябва да го направиш в реални условия, в реален процес, т.е. заедно с това което сушиш.
- използвай принудително движение на въздуха - вентилатор
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта