Passat B5 1.9 TDI AFN 110 (chip)- Проблем с турбо (роторна ос)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Passat B5 1.9 TDI AFN 110 (chip)- Проблем с турбо (роторна ос)

Мнениеот tedoto » Нед 12 юни 2016 21:25


Здравейте,

Проблема е следния: Турбината като цяло има още хляб в нея, работеше до последно... Днес когато реших да я почистя забелязах че лопатките (от страната на гумения маркуч) са супер изкривени и даже честно казано направо са :bishop . Има известен луфт, но не фрапиращ. Гледам в нета, и не намирам нищо стойностно и надежно за тази прословута роторна ос. От скоро започна и да не се чува специфичното свирене, само когато е студена при леко подаване на газ се чува съвсем тихо и дотам. Иначе колата си върви долу-горе нормално (с чип е), самото ускорение може би е проблем преди 2000 оборота. Колата не забива, и самото турбо не влиза в авариен режим... Какво да предприема? Да сменя ли само роторната ос, или наличието на тези симптоми говори за цялостна смяна на турбината. Прилагам снимка със номерата ако има някакво значение.

Изображение
free image uploading




tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 (chip)- Проблем с турбо (роторна ос)

Мнениеот tedoto » Пон 13 юни 2016 20:47


Реших да сменя цялата средна част, ще пиша за резултата . :th_up :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 (chip)- Проблем с турбо (роторна ос)

Мнениеот samo_pechka » Пон 13 юни 2016 21:26


От Нерингс ли ще я купиш?


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 (chip)- Проблем с турбо (роторна ос)

Мнениеот tedoto » Вто 14 юни 2016 7:56


Първоначално, когато бях на вариант смяна на роторна ос, мислех от там да поръчам. В последствие, след като реших да сменя цялата средна част, стъпва на 240 лв. поръчана от тук - Бг. Гледал съм в други чужди сайтове, че вървят някъде в порядъка от 80-120 $. Но все пак се спрях на компромисно решение. Надявам се, дори ако е висока цената, поне да си заслужава самата стока. Чакам да пристигне всеки момент, и да се започва. :k050 :beer


tedoto
Мнения: 191
Регистриран на: Пет 25 окт 2013 22:59
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI Syncro
Двигател: AFN 1998

Re: Passat B5 1.9 TDI AFN 110 (chip)- Проблем с турбо (роторна ос)

Мнениеот tedoto » Пет 17 юни 2016 22:18


Развитие: смених средната част, и сега разбирам че просто все едно съм нямал турбина. Много приятен звук, и тук идва едно "обаче".... тъй като колата е с чип имам представа какво беше преди това като ускорение. Сега е мудна, и най-озадачаващо е че след 2000 когато тръгне да набира започва един шум все едно свирене на ремък но идва от турбото. При плавно подаване на газ го нямаше. Влиза в авариен режин, след гасенето съответно се оправи, и до там.. пак изчезна и тяга и звук....



Проблема е решен. Гарнитурата на всмукателният колектор беше за смяна, и не е уплътнявала явно достатъчно добре, болтовете също така не бяха в добро състояние, и тях съм ги сменил също. Актуатора не беше добре настроен, водих се по старата маркировка. Е, не се чува както в началото, но за сметка на това пък нито влиза в авариен режим, нито има липса на тяга. :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 77 госта