Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот ktamen » Вто 14 юни 2016 11:56


milmar написа: Ако оставим настрани проблема със смятането на брой навивки и т.н., което си е проблем,

Не го оставяй настрана - това ми е най-важния проблем. Останалите са дреболии, които са лесни за решаване.
Алтернатора има 6 чифта полюси и прави два пъти повече обороти от коляновия вал - колко херца се получават при 1000об на двигателя.
Ламелите смятам да ги събера в пакет и да резна от средната част, че да стане еднаква с другите.
Ламарината не е толкова важна, трябва да гледам да е тънка, ама и 0,5мм да е пак няма да грее много. Иначе и аз се сетих да попрочета за звуковите трафчета, имам една книжка от 1956г и там си пише и за ламбени хапаратури.
Най-важно ми е колко голям магнитопровод и колко навивки :exclaim
Всичко останало са незначителни подробности.




Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот plameney » Вто 14 юни 2016 12:53


ktamen написа:Ламелите смятам да ги събера в пакет и да резна от средната част, че да стане еднаква с другите.

После ще трябва да ги лакираш в зоната на рязането за да нямат контакт помежду си.
Не съм сигурен дали е точното решение,но има една програма Ztraf тя е програмка за смятане на монофазни трансформатори.По мое мнение трабва да се навият три първични намотки на всяко рамо на магнитопровода и една вторична на средната част.Довечера ще попитам приятел който е в час и ще пиша.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2708
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот Vasseto » Вто 14 юни 2016 13:01


Защо не помислиш за 3 отделни феритни трафчета. Защо пък трябва да е един и то трифазен?

Поздрави Вассето!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот ktamen » Вто 14 юни 2016 13:13


Защото е лек, лесен и евтин. Даже да си съчинявам параметрите по усет пак ще стане по-лесно и евтино от 3 монофазни, особено пък феритни.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9002
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот samo_pechka » Вто 14 юни 2016 17:38


Май никой не обърна внимание за честотата . Колеги то и аз съм учил някои неща, други съм забравил. Но честотата е мноого важен фактор, споменах го и ненапразно и колегата milmar наблегна на това. Особено като разбирам, че ще е и над 1кхц.
ktamen нищо няма стане от замисъла ти . Гаранция .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот ktamen » Вто 14 юни 2016 17:58


Колкото по-висока честота, толкова по-лесно.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот milmar » Сря 15 юни 2016 6:20


ktamen написа:Колкото по-висока честота, толкова по-лесно.

OK!
Аз имам различен опит в тази насока. Работя предимно с маломощни захранвания на честоти вече до над 1MHz и колкото честотата е по-голяма, толкова е по-сложно, особено пък ако става въпрос за 1kW. Мен лично би ме притеснило в твоя проект най-много това, че честотата е висока за изработка като обикновен мрежов траф и още повече, че честотата е променлива, не е фиксирана.
Никога не съм проектирал трифазен траф, едва ли е нещо непосилно, ако имаш опит с монофазни. Все пак трябва да се чете. Не съм срещал методика за пресмятане на силов траф на нефиксирана честота.

ПП С ферит няма да стане, честотата е твърде малка и при такава честота трябва същия габарит, сечение и т.н. магнитопровод, какъвто би бил и железния. Освен това феритите принципно имат по-малка магнитна проницаемост от желязото, това също е "минус" в случая.


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот Bucket » Сря 15 юни 2016 11:41


milmar написа:
ktamen написа:Колкото по-висока честота, толкова по-лесно.

Не съм срещал методика за пресмятане на силов траф на нефиксирана честота.


Нормално, просто такава няма :)

Към колегата, който ще реже магнитопровода и т.н. Само внимавай да не се подпалиш и да не се нараниш с инструментите.
Впрочем, един учебник по физика за 7 клас, ще е доста полезно четиво преди другите операци.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот ktamen » Сря 15 юни 2016 19:34


milmar написа:
ktamen написа:Колкото по-висока честота, толкова по-лесно.

OK!
Аз имам различен опит в тази насока. Работя предимно с маломощни захранвания на честоти вече до над 1MHz и колкото честотата е по-голяма, толкова е по-сложно, особено пък ако става въпрос за 1kW. Мен лично би ме притеснило в твоя проект най-много това, че честотата е висока за изработка като обикновен мрежов траф и още повече, че честотата е променлива, не е фиксирана.
Никога не съм проектирал трифазен траф, едва ли е нещо непосилно, ако имаш опит с монофазни. Все пак трябва да се чете. Не съм срещал методика за пресмятане на силов траф на нефиксирана честота.

ПП С ферит няма да стане, честотата е твърде малка и при такава честота трябва същия габарит, сечение и т.н. магнитопровод, какъвто би бил и железния. Освен това феритите принципно имат по-малка магнитна проницаемост от желязото, това също е "минус" в случая.

Самият алтернатор може да се разглежда и като трифазен трансформатор за променлива честота. Нищо сложно не виждам в него. Реално ще се ползва при честоти между 200 и 300 макс 400 - 500 херца. Разликата не ми се вижда значителна. Според книжката за звуковите трансформатори, разликата е нищожна. При по-високите честоти ще има лесна възможност за удвояване на мощността, ако имам нужда от по-висока мощност.
Големият проблем е, че както си писал, трябва да се чете, а нямам идея къде да чета. В нета намирам само някви глупости за триъгълни звезди и прочее. Учебника, който използвах едно време, като смятах нестандартни тороидални трафове ми е доста далеч. Пък и заради нулевия ми опит с три фази, не съм много сигурен, че ще ми е достатъчно полезен. И взех да се замислям за Ш ламелите. Студеновалцованата ламарина е значително по-добра, ще видим какво ще ми попадне.
Така или иначе никак не ми е спешно. Жиците ги извадих за да си вържа фаровете за тях. Фаровете си светят отлично. Ама след като може само с някво елементарно трафче, да си имам 220В що да не използвам тази възможност.
Преди време спорихме дали има смисъл да се сменят контактните пръстени. Аз твърдях, че е излишно. Днес закъсах заради прерязан пръстен. Като съдя по-състоянието на другия пръстен и четките, причината е дефектна прекалено твърда четка. Виновната четка се счупи, щото беше потънала твърде дълбоко в пръстена и просто нямаше начин да излезе цяла. Не бях с голфа, който е като подвижна работилница и се видях в чудо докато закрепя положението. Нямах дори клещи, все пак успях да се добера до Пловдив и няколко пъти притичвах до една железария за тривиални инструменти. За да ми е по-весело, някой (или джамбазинът преди 10 години, или австрийската собственичка на колата преди него) беше наблъскал много яко с много як силикон в проблемната част на алтернатора.
Bucket, благодаря за препоръката за учебника :beer Много е интересен, има и картинки. Не е зле и ти да го прегледаш.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот milmar » Сря 15 юни 2016 19:52


Аудиотрансформатор не е същото като силов, различни са приоритетите и компромисите, не ги сравнявай. Аз ги споменах само заради ламарината.


Потребителски аватар
kostik
Мнения: 149
Регистриран на: Пон 23 яну 2012 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, жк.Люлин

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот kostik » Сря 15 юни 2016 20:25


Моят инвертор е на 3 години и го купих за 160 лева. Работя в фирма за интернет и се налага ежедневно да го ползвам за разни диагнози. Лаптопа отдавна спря да му държи батерията и си реших проблема.
Освен лаптопа съм ползвал перфоратор, флекс, пистолет за горещ въздух и други тъпотии. Та да си дойдем на думата, ходи и си купи един инвертор.
М/Д Обичам фалки по-принцип.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2708
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот Vasseto » Чет 16 юни 2016 8:29


ktamen написа: ... Ама след като може само с някво елементарно трафче, да си имам 220В що да не използвам тази възможност.


От няколко дни те съветвам да пробваш монофазно да го направиш ама ти се дърпаш. Вземи един траф, примерно от 12V UPS и виж какво ще ти даде на изхода.

И да питам: Това 220V трифазно линейно или фазово ще е? И какво ще захранваш трифазно в колата?

:spam Ще си купуваме вече трифазни лаптопи.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот milmar » Чет 16 юни 2016 9:38


Въобще не се е споменавало до сега, но това е пак проблем, свързан с честотата на въртене. При променлива ъглова скорост на вала, освен честотата , ще се променя и стойността на полученото променливо напрежение. Да речем, ще се използва аналогична обратна връзка и ще се контролира възбуждането чрез тока в намотката на индуктора (ротора).
Аз лично бих се възползвал от идеята за монофазен траф :th_up .
Ще спечелиш много повече от опростената конструкция, отколкото ще загубиш, затова че намотката на генератора не се натоварвала равномерно. Даже си мисля, че няма да има не съществена, ами никаква разлика по отношение на добитата мощност.


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот Bucket » Чет 16 юни 2016 9:48


ktamen написа:Bucket, благодаря за препоръката за учебника :beer Много е интересен, има и картинки. Не е зле и ти да го прегледаш.


Не се заяждам, просто четейки нещата които пишеш, ми се струва, че скачаш в прекалено дълбока вода. Научи първо какво е линейно, фазово напрежение, какво е въздушна междина, какво е индукция, подмагнитване, насищане, нарисувай си един трифазен, мостов изправител с диоди и прегледай в кой момент, кой диод е отпушен, виж какъв е принципа на работа на такава схема, след това на управляем мостов, после прочети малко за принципите на работа импулсните захранвания, защо трансформаторите им са с по-малки размери, какъв е принципа им. След това, ще си отговориш сам на някои от въпросите.
Написах да внимаваш какво правиш, защото четейки какво пишеш, искаш методика за пресмятане на трифазен трансформатор, който просто свързваш към алтернатора и от другата страна имаш 220V, ми се струва, че не си наясно с принцип на работа на тези електрически апарати.
:th_up


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2708
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Трифазен трансформатор 1кВт 200Хц?

Мнениеот Vasseto » Чет 16 юни 2016 14:13


ktamen написа:Алтернаторът е 65А. Щом може да дърпам 900 вата от него постоянен ток, значи ще мога да дърпам поне 1000 вата променлив.


Как го реши това от 900 към 1000 W не разбрах.

Друго много важно нещо дето ти убягва е КОСИНУС ФИ. Написах го с главни букви та да го запомниш.
Една лека сметка към твоите 1000W.
Cos фи на трансформатора е около 0,5
Cos фи на ъглошлайфа е 0,8
Cos фи на алтернатора е около 0,8 до 0,5 в зависимост от товара. А тук разглеждаме само индуктивни товари.

P= 1000 * 0,5 * 0,8 * 0,5 = 200 W върху ъглошлайфа.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта