Здравейте,
от една седмица имам следния проблем при палене сутрин или престой от 20-30 минути е необходимо въртене на стартер около 6-8 секунди докато запали (Двигател АРК 2.0 бензин ). Направена диагностика и показанието на ламда сондата е 0, други грешки няма.
Моля за съдействие относно констатиране на първоизточника на проблема.
Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Здрасти :)
Утре направи следния експеримент: Дай на контакт, но без да върти стартера.
Изчакай 5-6 секунди и върни контакта.
Дай отново на контакт, изчакай отново 3-6 секунди и тогава дозавърти ключа, за да врътне и стартера.
Ако запали веднага (или почти), значи ти изпуска гориво и рейката остава празна. Докато подкачи помпата гориво й трябва време.
Разбира се, еднократен успех не е 100% сигурна диагноза. Ще трябва да повториш упражнението поне 3-4 пъти, за да не разглабяш и сменяш напразно.
Утре направи следния експеримент: Дай на контакт, но без да върти стартера.
Изчакай 5-6 секунди и върни контакта.
Дай отново на контакт, изчакай отново 3-6 секунди и тогава дозавърти ключа, за да врътне и стартера.
Ако запали веднага (или почти), значи ти изпуска гориво и рейката остава празна. Докато подкачи помпата гориво й трябва време.
Разбира се, еднократен успех не е 100% сигурна диагноза. Ще трябва да повториш упражнението поне 3-4 пъти, за да не разглабяш и сменяш напразно.
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Вече пробвах това упражнение ефекта е същия. Има ли възможност проблема да е от дефектирал датчик на коляновия вал.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
От около седмица имам същия проблем.
Почвам да набеждавам бензиновата помпа.
Почвам да набеждавам бензиновата помпа.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
ivansok написа:Вече пробвах това упражнение ефекта е същия. Има ли възможност проблема да е от дефектирал датчик на коляновия вал.
За да го елиминираш - извади го и почисти челото. На 1 приятел с ренде се бяха насъбрали много финни стружки - като мъх.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Няма как да е датчика на коляновия вал, защото при него колата гасне и пали след, като изстине, а при теб е точно обратното, като поизстине малко и тогава трудно пали.
От реле също пали трудно.
Налягането, което прави помпата и регулатора на горивото също могат да се диагностицират с манометър на входа на рейката, не е сложно.
Коя година е колата? Може да е дала някоя грешка, което евентуално да те упъти.
От реле също пали трудно.
Налягането, което прави помпата и регулатора на горивото също могат да се диагностицират с манометър на входа на рейката, не е сложно.
Коя година е колата? Може да е дала някоя грешка, което евентуално да те упъти.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Щом е 2000 г. на 99,9% съм сигурен, че дава грешка за датчика на коляновия вал, за това не го барай, моята е същата година и компа е доста приказлив.
Ти прословутия температурен датчик гледа ли го? Колко градуса показва? Говоря за датчика на антифирза.
Ако помпата се предава ще се усеща и във високите, няма да ти стига гориво, но все пак може да и мернеш налягането с един манометър.
Ламбда сондата, как е 0, кое е нула, адаптациите ли?
Каква е грешката за ламбда сондата? Колата има ли газова уредба?
Да разбираме ли, че нямаш ламбда сонда? Ако си сложиш ламбда сонда, ще получиш информация за сместта, което е от значение за правилното съотношение на гориво и въздух.
Информацията е важна, но не мисля, че има отношение към паленето, в смисъл, че сместта да става толкова бедна, че да не може да запали. Ако смуче въздух тогава може и да обеднява на празен ход, но това може да се види с ламбда сондата, иначе трябва да търсиш дупките по дървения начин, със спрея.
Ламбда сонда струва около 100-тина лева, купи си, ако старата не работи, ще ти падне и разхода.
Ти прословутия температурен датчик гледа ли го? Колко градуса показва? Говоря за датчика на антифирза.
Ако помпата се предава ще се усеща и във високите, няма да ти стига гориво, но все пак може да и мернеш налягането с един манометър.
Ламбда сондата, как е 0, кое е нула, адаптациите ли?
Каква е грешката за ламбда сондата? Колата има ли газова уредба?
Да разбираме ли, че нямаш ламбда сонда? Ако си сложиш ламбда сонда, ще получиш информация за сместта, което е от значение за правилното съотношение на гориво и въздух.
Информацията е важна, но не мисля, че има отношение към паленето, в смисъл, че сместта да става толкова бедна, че да не може да запали. Ако смуче въздух тогава може и да обеднява на празен ход, но това може да се види с ламбда сондата, иначе трябва да търсиш дупките по дървения начин, със спрея.
Ламбда сонда струва около 100-тина лева, купи си, ако старата не работи, ще ти падне и разхода.
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Показанието на датчика при нормална работа на двигателя е 94-95 градуса при външна температура 32 градуса.
Веднъж като запали няма проблеми с играене на обороти, загуба на мощност и др.
Ламбда сондата при следене в реални условия показва 0,0 и не реагира(не променя ст-ст) при подаване на газ. Грешката е №16517 - Oxygen(Lambda) sensor B1 S1
Колата е с газова уредба от 2,5 години.
Веднъж като запали няма проблеми с играене на обороти, загуба на мощност и др.
Ламбда сондата при следене в реални условия показва 0,0 и не реагира(не променя ст-ст) при подаване на газ. Грешката е №16517 - Oxygen(Lambda) sensor B1 S1
Колата е с газова уредба от 2,5 години.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Колега, вместо аз да те разкрия, че караш на газ, трябваше да споменеш това още в самото начало, защото заглавието на темата и твоите обяснения са подвеждащи и хората не могат да дадат адекватен отговор.
Според мен проблема ти е в газовата уредба, изпуска газ. Мисля, че на определен брой километри се прави профилактика, сменят се гумички, изпарител ли беше, няма идея, не съм запознат с газовите уредби, но знам за няколко случая с твоите симптоми, коли на газ палят трудно и проблема е в това, че газовите инжектори изпускат.
Ламбда сондата ти дава грешка, защото са я махнали, т.е. заради газовата уредба, да не се обърква компа.
Варианта е да изхабиш газта и да караш само на бензин и да видиш какво ще стане.
Ако продължиш да караш така, най - вероятно ще започне да гасне при първо палене, може и това да пробваш.
След престоя сигурно палиш директно на газ, а сутрин палиш на бензин и след това обръща на газ, при условие, че имаш трудно палене и в двата случая едва ли са спекли бензиновите инжектори, така, че остават газовите да правят проблем.
Според мен проблема ти е в газовата уредба, изпуска газ. Мисля, че на определен брой километри се прави профилактика, сменят се гумички, изпарител ли беше, няма идея, не съм запознат с газовите уредби, но знам за няколко случая с твоите симптоми, коли на газ палят трудно и проблема е в това, че газовите инжектори изпускат.
Ламбда сондата ти дава грешка, защото са я махнали, т.е. заради газовата уредба, да не се обърква компа.
Варианта е да изхабиш газта и да караш само на бензин и да видиш какво ще стане.
Ако продължиш да караш така, най - вероятно ще започне да гасне при първо палене, може и това да пробваш.
След престоя сигурно палиш директно на газ, а сутрин палиш на бензин и след това обръща на газ, при условие, че имаш трудно палене и в двата случая едва ли са спекли бензиновите инжектори, така, че остават газовите да правят проблем.
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Колега колата е с монтиран газов инжекцион и ламбда сондата не е изключена, при запалване винаги работи на бензин. Теста с компа за показание на реални параметри е извършен при работа на двигателя на бензин и тогава забелязахме че ламбда сондата отчита 0,0.
На газовата бутилка има клапан който затваря и ако няма необходимата температура на охл. течност колата не работи на газ. Ако изпускат газовите инжекторите би трябвало да има миризма на газ, а при мен няма.
Профилактика на ГИ е направена през април 2016.
Въпроса е че няма записани грешки от компа и няма проблеми с работата на двигателя след запалването, затова просто не знам накъде да се насоча за елиминиране на възможните причини за проблема.
На газовата бутилка има клапан който затваря и ако няма необходимата температура на охл. течност колата не работи на газ. Ако изпускат газовите инжекторите би трябвало да има миризма на газ, а при мен няма.
Профилактика на ГИ е направена през април 2016.
Въпроса е че няма записани грешки от компа и няма проблеми с работата на двигателя след запалването, затова просто не знам накъде да се насоча за елиминиране на възможните причини за проблема.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Ламбда сондата се гледа на Блок 030, 032, 033, като последния са краткосрочните адаптации. За да показва 0 корекции, означава, че ламбда сондата не функционира, т.е. не коригира. Чел съм, че им слагат емулатори, за да не прави разлика компа между горивата, не знам как е изпълнено при теб. На 030 блок би трябвало да имаш 111, първата е подгрева, другите две са за сигнала. При мен, когато излизаше от ламбда регулация заради неизмерен въздух 1 - ците за сигнала ставаха на 0, оставаше само първата единица за подгрева.
Корекция 0 е идеалния случай, който е невъзможен, дори и при чисто нови коли, винаги има корекции, но това едва ли е проблема.
Може и сондата да е умряла, но, не съм чувал при заминала ламбда сонда да пали трудно.
Значи винаги палиш на бензин и си обръща автоматично на газ. А можеш ли да запалиш директно на газ?
Щом палиш на бензин и трудното палене е на бензин, аз бих се насочил към бенизновите инжектори, помпата, регулатора.
Замери налягането, което прави помпата, само на контакт, с вакуума на регулатора и без него.
Може и самите бензинови инжектори да са спекли леко или бензина да е поостарял.
Няма как да има грешки, първо, защото ниското налягане в началото компа няма как да го хване, а и ламбда сондата лъже компа, че всичко е наред, казва му, че сместа е идеална и няма как да хванеш с ваг-кома спеклите инжектори, ако са спекли въобще.
Значи, ако инжекторите са леко позапушени, това се регистрира от ламбда сондата и компа ще увеличи времето, а тъй, като няма ламбда сонда на изхода, компа си кара с някакво време по дифолт и това е.
Дано разгледа темата някой с опит с газовите инжекциони, за да получиш по достоверен отговор и да ти даде някакви насоки.
Успех!
Корекция 0 е идеалния случай, който е невъзможен, дори и при чисто нови коли, винаги има корекции, но това едва ли е проблема.
Може и сондата да е умряла, но, не съм чувал при заминала ламбда сонда да пали трудно.
Значи винаги палиш на бензин и си обръща автоматично на газ. А можеш ли да запалиш директно на газ?
Щом палиш на бензин и трудното палене е на бензин, аз бих се насочил към бенизновите инжектори, помпата, регулатора.
Замери налягането, което прави помпата, само на контакт, с вакуума на регулатора и без него.
Може и самите бензинови инжектори да са спекли леко или бензина да е поостарял.
Няма как да има грешки, първо, защото ниското налягане в началото компа няма как да го хване, а и ламбда сондата лъже компа, че всичко е наред, казва му, че сместа е идеална и няма как да хванеш с ваг-кома спеклите инжектори, ако са спекли въобще.
Значи, ако инжекторите са леко позапушени, това се регистрира от ламбда сондата и компа ще увеличи времето, а тъй, като няма ламбда сонда на изхода, компа си кара с някакво време по дифолт и това е.
Дано разгледа темата някой с опит с газовите инжекциони, за да получиш по достоверен отговор и да ти даде някакви насоки.
Успех!

Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Благодаря за изказаното мнение.
Ще пробвам да покарам само на бензин или ще заредя 98-100 октанов и да видя дали няма подобрение.
Ще пробвам да покарам само на бензин или ще заредя 98-100 октанов и да видя дали няма подобрение.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Сипи и една добавка за почистване на инжекторите.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Бора 2.0 бензин АРК върти по-дълго докато запали
Не вярвам да са запушени бензиновите инжектори. Бензиновата ти помпа спира ли се при превключване на газ?
Измери ли налягането на б. помпа. Това е важно за по-нататъчна диагностика. ГИ каква марка е? Най-вероятно имаш намалено налягане след дълъг престой .Огледай маркучи и канистъра.
"На газовата бутилка има клапан който затваря и ако няма необходимата температура на охл. течност" - недоразбрал.си.
На бутилката най-вероятно имаш т.н. евро сонда затваряща газта при угасен двигател/т.е. не е на контакт/. При даване на контакт клапана ти отваря притока на газ към редуктора. Това евро изчадие силно загрява особено в тези жеги - имай го в предвид.
Имат темтературен датчик на входящия маркуч на антифриза към редуктора.Обикновенно газовия комп се настройва да превключва на газ при 35 гр Ц.
Измери ли налягането на б. помпа. Това е важно за по-нататъчна диагностика. ГИ каква марка е? Най-вероятно имаш намалено налягане след дълъг престой .Огледай маркучи и канистъра.
"На газовата бутилка има клапан който затваря и ако няма необходимата температура на охл. течност" - недоразбрал.си.
На бутилката най-вероятно имаш т.н. евро сонда затваряща газта при угасен двигател/т.е. не е на контакт/. При даване на контакт клапана ти отваря притока на газ към редуктора. Това евро изчадие силно загрява особено в тези жеги - имай го в предвид.
Имат темтературен датчик на входящия маркуч на антифриза към редуктора.Обикновенно газовия комп се настройва да превключва на газ при 35 гр Ц.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 118 госта