Малко размисли относно загряване на двигатели
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Струва ми се че от "мухата тема правим"-ако може така да перифразирам една поговорка.
Според мен съединението просто му е дошло времето.Няма нищо вечно.Според мен тези съединения са част от консумативите при подръжката на колата ,както водната помпа,ремъци,антифризи т.н.И с оглед на безопасноста би трябвало поне 2-3 пъти през "живота " на автомобила да се подменят.Иначе ми станаха интересни въпросите за темп. на горене на трите вида горива в цилиндъра,но така и не виждам отговори досега.
Според мен съединението просто му е дошло времето.Няма нищо вечно.Според мен тези съединения са част от консумативите при подръжката на колата ,както водната помпа,ремъци,антифризи т.н.И с оглед на безопасноста би трябвало поне 2-3 пъти през "живота " на автомобила да се подменят.Иначе ми станаха интересни въпросите за темп. на горене на трите вида горива в цилиндъра,но така и не виждам отговори досега.
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Според автора на темата в Мерцедес-форума...отделеното количество топлина в цилиндъра при изгарянето е съответно:
Бензин 44000 kJ/kg
Дизел 42000 kJ/kg
Газ 55000kJ/kg
За съжаление отдавна съм далече от физиката и математиката и тези килоджаули нищо не ми говорят,но пък достатъчно ясно се виждат разликите...
Бензин 44000 kJ/kg
Дизел 42000 kJ/kg
Газ 55000kJ/kg
За съжаление отдавна съм далече от физиката и математиката и тези килоджаули нищо не ми говорят,но пък достатъчно ясно се виждат разликите...
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Според други източници:
Бензин: 42000 - 44000 kJ/kg
Дизел: 42700 kJ/kg
Пропан-Бутан: 36000kJ/kg
Температура на горене в цилиндъра:
Бензин: 1950-2000 °C (в зависимост от октанавото число)
Дизел: 1960 - 2040 °C (в зависимост от цетановото число)
Пропан-Бутан: 1970-1980 °C (в зависимост от съотношението Пропан-Бутан)
Както се вижда разликите са пренебрежимо малки и твърдения от рода на
Съвсем по друг начин обаче изглежда температурата на изгорелите газове, където стойностите за изгорялата въздушно-дизелова смес могат да бъдат наполовина по-малки от тези на бензиново-въздушната/пропан-бутан-въздушната смес. Ето поради тази причина е и всеобщата заблуда, че температурата на горене на бензин/пропан-бутан е по-висока от тази на дизела. Просто някой като "измери" (или любимото ми "замери") някаква температура на колекторите и си съчинява друга температура (т.нар. температура на горене) в двигателя.
Дизела (в зависимост от цетановото число) има температура на самовъзпламеняване в интервала 700-900°C и това не му позволява да "гори" при среща с кислород извън горивната камера (цилиндъра). Като допълнение дизеловите двигатели работят в бедни смеси (много въздух - малко гориво) и много голяма част от горивната смес успява да изгори в камерата. Ако това не се случи, то се появява черния дим.
Бензина (в зависимост от октановото число) има температура на самовъзпламеняване в интервала 400-600°C и това му позволява да доизгаря при среща с кислород извън горивната камера (цилиндъра). Бензиновите двигатели работят в обогатени смеси (малко въздух - много гориво) и известна част от горивната смес не успява да изгори в камерата, а доизгаря в колекторите, което води и до по-високата измерена температура.
Пропан-Бутана (в зависимост от съотношението Пропан-Бутан) има температура на самовъзпламеняване в интервала 300-350°C. Горивните смеси при пропан-бутана са още по-богати (повече гориво при малко въздух) в сравнение с тези при бензина. Още по-голяма част от сместа доизгаря при среща с кислород в колекторите -> още по-висока температура на изходящите газове. Точно затова при газифицирани двигатели с не-оптимално настроена горивна смес изгарят леглата и клапаните на изпускателните газове. По тази причина и всички излезли от завода двигатели с алтернативно гориво при Мерцедес и Опел са със други глави - минимални разлики в дизайна на главата, материалите/сплавите за главата и клапаните.
Много инересно интервю с Андреас Яус от отдела на Opel за разработки на двигатeли захранвани с природен газ и LPG: http://www.ams.bg/content/kakvo-se-sluchva-s-dvigatelite-kogato-rabotyat-na-priroden-gaz-014344
Бензин: 42000 - 44000 kJ/kg
Дизел: 42700 kJ/kg
Пропан-Бутан: 36000kJ/kg
Температура на горене в цилиндъра:
Бензин: 1950-2000 °C (в зависимост от октанавото число)
Дизел: 1960 - 2040 °C (в зависимост от цетановото число)
Пропан-Бутан: 1970-1980 °C (в зависимост от съотношението Пропан-Бутан)
Както се вижда разликите са пренебрежимо малки и твърдения от рода на
са легенди на "майстори" и "разбирачи".по-висока температура на горене на газта
Съвсем по друг начин обаче изглежда температурата на изгорелите газове, където стойностите за изгорялата въздушно-дизелова смес могат да бъдат наполовина по-малки от тези на бензиново-въздушната/пропан-бутан-въздушната смес. Ето поради тази причина е и всеобщата заблуда, че температурата на горене на бензин/пропан-бутан е по-висока от тази на дизела. Просто някой като "измери" (или любимото ми "замери") някаква температура на колекторите и си съчинява друга температура (т.нар. температура на горене) в двигателя.
Дизела (в зависимост от цетановото число) има температура на самовъзпламеняване в интервала 700-900°C и това не му позволява да "гори" при среща с кислород извън горивната камера (цилиндъра). Като допълнение дизеловите двигатели работят в бедни смеси (много въздух - малко гориво) и много голяма част от горивната смес успява да изгори в камерата. Ако това не се случи, то се появява черния дим.
Бензина (в зависимост от октановото число) има температура на самовъзпламеняване в интервала 400-600°C и това му позволява да доизгаря при среща с кислород извън горивната камера (цилиндъра). Бензиновите двигатели работят в обогатени смеси (малко въздух - много гориво) и известна част от горивната смес не успява да изгори в камерата, а доизгаря в колекторите, което води и до по-високата измерена температура.
Пропан-Бутана (в зависимост от съотношението Пропан-Бутан) има температура на самовъзпламеняване в интервала 300-350°C. Горивните смеси при пропан-бутана са още по-богати (повече гориво при малко въздух) в сравнение с тези при бензина. Още по-голяма част от сместа доизгаря при среща с кислород в колекторите -> още по-висока температура на изходящите газове. Точно затова при газифицирани двигатели с не-оптимално настроена горивна смес изгарят леглата и клапаните на изпускателните газове. По тази причина и всички излезли от завода двигатели с алтернативно гориво при Мерцедес и Опел са със други глави - минимални разлики в дизайна на главата, материалите/сплавите за главата и клапаните.
Много инересно интервю с Андреас Яус от отдела на Opel за разработки на двигатeли захранвани с природен газ и LPG: http://www.ams.bg/content/kakvo-se-sluchva-s-dvigatelite-kogato-rabotyat-na-priroden-gaz-014344
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Колкото повече напишеш, толкова повече глупости може да кажеш. От изброените горива най-добро смесване с въздуха има газовото и там горенето е най-добро и най-пълно. Добре настроен карбуратор на газ дава по-добри показатели на газовете от перфектен инжекцион на бензин. Който не вярва, да попита работещите на пункт за ГТП.
Проблемите с клапаните на газ идват от недостатъчното предварение на запалването, което е разчетено за бензин.
Да поясня - рязана краставица ще рече глупости на търкалета.
Проблемите с клапаните на газ идват от недостатъчното предварение на запалването, което е разчетено за бензин.
Да поясня - рязана краставица ще рече глупости на търкалета.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
slaveiko67 написа:Според автора на темата в Мерцедес-форума...отделеното количество топлина в цилиндъра при изгарянето е съответно:
Бензин 44000 kJ/kg
Дизел 42000 kJ/kg
Газ 55000kJ/kg
За съжаление отдавна съм далече от физиката и математиката и тези килоджаули нищо не ми говорят,но пък достатъчно ясно се виждат разликите...
Mamma mia

-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Здравейте колеги,искам да попитам за по-компетентно мнение.Знам,че въпроса ми може би не е за тази тема и се извинявам на колегата,че му я ползвам.
Има ли минуси за автомобила,ако се кара с по-голямо октаново число с което го дават(освен,че повече бърка в джоба де)или има само плюсове.Г оворя за карането със 100 октанов бензин.
Някои колеги по форумите казват,че няма никакви проблеми,дори било по-добре,защото в България реалните октани са и без това по-малко от обявените,а други са на мнение,че може да се получи прецакване на цилиндрите и прочие.
Това е изписано на капачката на резервоара ми

Когато обаче заредя със 100 октанов ,колата работи значително по-добре.Какво ви е мнението?Проблемно ли е карането с него?
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Има ли минуси за автомобила,ако се кара с по-голямо октаново число с което го дават(освен,че повече бърка в джоба де)или има само плюсове.Г оворя за карането със 100 октанов бензин.
Някои колеги по форумите казват,че няма никакви проблеми,дори било по-добре,защото в България реалните октани са и без това по-малко от обявените,а други са на мнение,че може да се получи прецакване на цилиндрите и прочие.
Това е изписано на капачката на резервоара ми

Когато обаче заредя със 100 октанов ,колата работи значително по-добре.Какво ви е мнението?Проблемно ли е карането с него?
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Проблем е само ако колата ти е от време оно и правена само за оловен бензин. Иначе колкото повече, толкова повече, дори това на капачката май е минимума октани препоръчвани за сипване. А и е на капачката за да не ти сипят нафта погрешка на бензиностанцията, не че не се случва де
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: RE: Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
К.Одаджийски написа:Проблем е само ако колата ти е от време оно и правена само за оловен бензин. Иначе колкото повече, толкова повече, дори това на капачката май е минимума октани препоръчвани за сипване. А и е на капачката за да не ти сипят нафта погрешка на бензиностанцията, не че не се случва де
И аз така мисля,но съм чел и какви ли не работи.То май си е и истина,че 100 октана тук се равнява сигурно на 98
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: RE: Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
[quote="barutchiev"][quote="К.Одаджийски"]То май си е и истина,че 100 октана тук се равнява сигурно на 98[list]
По точно на 96
По точно на 96

- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Може малко глупаво да прозвучи , но аз на моето магаренце му сложих едно ключе , и когато карам в задръстване по Софийските калдъръми.........включвам перката за охлаждане на радиатора на бавни обороти и мисля , че има добър ефект. Дизеловия двигател 1.4 е прословут с пукане на глави от прегряване и се надявам , че ефекта от постоянно включената перка е добър.Мнозина ще кажат , че датчика сам си включва перката /ако е изправен/ , но тя се включва на около 110градуса , а когато е включена постоянно перката / с ключето/ - държи около 90градуса в най голямата жега , и не се притеснявам от прегряване.
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Що да е глупаво , за столичните задръствания дори си е супер решение.
- stefan4o
- Мнения: 19316
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Слагаш перка с две скорости и датчик за нея и си решаваш проблема без копчета и други щуротии...
- дърт милиционер
- Мнения: 732
- Регистриран на: Пет 24 май 2013 6:33
- Автомобил: WV Polo 2F 1993
- Двигател: 1.4 DIESEL
- Местоположение: София
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Моята перка си е с две скорости , но съм сложил ключето на по бавната. Първа степен на датчика ми включва на 110градуса , и постоянно гледах дали ще включи.........сега съм спокоен - държи постоянно 90градуса температура в най големите задръствания. Ключето е оригинално / същото е за фара за мъгла/ и си имаше предвидено място на таблото за допълнителен ключ.
Последна промяна от дърт милиционер на Нед 26 юни 2016 20:30, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19316
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Значи шалтерът ти е неизправен. Първата степен тръгва малко след 90гр. ако се не лъжа.
За първи път чувам за ключ, който пуска първата степен на 110гр.
За първи път чувам за ключ, който пуска първата степен на 110гр.
Последна промяна от stefan4o на Нед 26 юни 2016 20:33, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта