КОлега didopoli , останах малко объркан от поста ти, затова ще ти задам няколко въпроса:
Под рулетка имаш в предвид лентовия кабел?
Под букса на бега кое имаш в предвид - тази която е на самия еърбег, или долната букса под кормилото ( тази която за да стигнеш до нея първо трябва да развиеш пластмасите които покриват ключа )?
При Ваг кома има ли възможност за наблюдение на живи данни от еърбега и какви стойности се наблюдават - съпротивление ли?



Passat B4 светна лампата на airbag-а
-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Точно този кабел навития със го кръстил рулетка.Извинявам се ако съм объркал някой.
Букста е тази на самия бег (при мен е червена)
Ваг-а ми показваше (resistanse too hight).При мен дава живи данни и така го разбрах иначе само ресет и след малко пак свети.(не че съм го оправил де,ама поне го напипах къде е белята)
Букста е тази на самия бег (при мен е червена)
Ваг-а ми показваше (resistanse too hight).При мен дава живи данни и така го разбрах иначе само ресет и след малко пак свети.(не че съм го оправил де,ама поне го напипах къде е белята)
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Благодаря ти!
Значи всъщност ти е повреден лентовия кабел. По принцип кабела преди тази букса прави един остър завой, една чупка и сигурно там се е попречупил при теб.
При диагностиката и при мен излезе съобщението - високоомно , което всъщност трябва да е = resistanse too hight . Само че при мен това съобщение си излиза постоянно, без да е нужно да мърдам кабела, а при теб явно има положения на кабела при които се оправя и така си локализирал проблемното място.
А ти защо не се опиташ да го оправиш. Ето, погледни тази тема и по точно съвета на Vasseto ---> http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=49208&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0+airbag
Значи всъщност ти е повреден лентовия кабел. По принцип кабела преди тази букса прави един остър завой, една чупка и сигурно там се е попречупил при теб.
При диагностиката и при мен излезе съобщението - високоомно , което всъщност трябва да е = resistanse too hight . Само че при мен това съобщение си излиза постоянно, без да е нужно да мърдам кабела, а при теб явно има положения на кабела при които се оправя и така си локализирал проблемното място.
А ти защо не се опиташ да го оправиш. Ето, погледни тази тема и по точно съвета на Vasseto ---> http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=49208&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0+airbag
-
- Мнения: 168
- Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Кабела знам как да го оправя,но просто не ми е останало време.Дразни ме лампата че свети ама.....
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
контролера за абс-а е под барчето заврян. Взема захранване с един черен кабел от бушониерата и кафяв- маса. Отива и един кабел за диагностиката към един конектор(пак под барчето) и оттам в буксата за диагностика на таблото. Два кабела за лампата и по два за възглавниците. Това е, друг кабелаж няма
Вчера приключих с местенето на инсталацията на еарбега от Б4 на Б3(качих таблото с еърбеговете от Б4 на Б3) така че нещата са ми пресни още в главата

Вчера приключих с местенето на инсталацията на еарбега от Б4 на Б3(качих таблото с еърбеговете от Б4 на Б3) така че нещата са ми пресни още в главата

- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Благодаря колега!
Добро описание на схемата на въздушните възглавници.
Значи няма какво да търся в страничните греди където са коланите.
Само не разбрах ей това --> "Отива и един кабел за диагностиката към един конектор(пак под барчето) и оттам в буксата за диагностика на таблото" Ако правилно съм те разбрал, тръгва кабел към буксата на таблото, но преди това има конектор? И каква диагностика се прави на таблото - може би скоростта на движение на автомобила, или нещо друго?
Аз май почвам да клоня към лентовия кабел, след тази схема ... Но преди това ще почистя добре всички букси и конектори, без тази на таблото, че не ми се сваля табло.
Между другото, сега се върнах малко назад във времето и се сетих, че преди да започне да свети постоянно лампата на възд. възглавници,т.е. когато все още работеха, на няколко пъти ми направи впечатление че лампата светеше доста по продължително време преди да угасне. Това го споменавам, може да е от значение.
Добро описание на схемата на въздушните възглавници.
Значи няма какво да търся в страничните греди където са коланите.
Само не разбрах ей това --> "Отива и един кабел за диагностиката към един конектор(пак под барчето) и оттам в буксата за диагностика на таблото" Ако правилно съм те разбрал, тръгва кабел към буксата на таблото, но преди това има конектор? И каква диагностика се прави на таблото - може би скоростта на движение на автомобила, или нещо друго?
Аз май почвам да клоня към лентовия кабел, след тази схема ... Но преди това ще почистя добре всички букси и конектори, без тази на таблото, че не ми се сваля табло.
Между другото, сега се върнах малко назад във времето и се сетих, че преди да започне да свети постоянно лампата на възд. възглавници,т.е. когато все още работеха, на няколко пъти ми направи впечатление че лампата светеше доста по продължително време преди да угасне. Това го споменавам, може да е от значение.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Всеки контролер има по един кабел за диагностика- абс, мотора, еърбега... и се събират в конектор под барчето(на практика се събират в един кабел- к-линия, аз игнорирах конектора и направо си ги вързах заедно
, от три продължават в един и отива в буксата за диагностика на автомобила (дефакто това информационния кабел на ОБД буксата), дето е се намира на таблото. Извинявай че съм се изразил недостатъчно ясно.
Щом ти свети лампата, има проблем в еърбега няма начин. Просто ти казвам че няма кабели, датчици и каквото и да е към коланите, само това е което ти писах.
Другото- за да се свали пасажерския еърбег не е необходимо да се сваля таблото, само се сваля малката жабка отдолу, има три винта които отблокират една стойка и еърбега се издърпва. Така обяснено едва ли става ясно, аз го разгадах при свалено табло
но да знаеш че може.
Хубаво си решил да да провериш лентовия кабел, не търси несъществуващи компоненти.

Щом ти свети лампата, има проблем в еърбега няма начин. Просто ти казвам че няма кабели, датчици и каквото и да е към коланите, само това е което ти писах.
Другото- за да се свали пасажерския еърбег не е необходимо да се сваля таблото, само се сваля малката жабка отдолу, има три винта които отблокират една стойка и еърбега се издърпва. Така обяснено едва ли става ясно, аз го разгадах при свалено табло

Хубаво си решил да да провериш лентовия кабел, не търси несъществуващи компоненти.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Привет колеги!
Вчера реших да се занимая с лентовия кабел. Извадих цялата конзола с която си върви, качих се в къщи и на спокойствие го поогледах. На няколко места ми се стори съмнителен ( това от към края който отива към пиропатрона ) и взех решение и го срязах. Измерих дължината на изрязаната част - около 30 см , а в конзолата остана доста кабел - около 10-11 витки.
Видях голям зор докато откача/изтръгна непотребния кабел от буксата която влиза в еърбега. Оказа се че там е хванат с нещо като малки телботчета. Затова бих препоръчал на тези които ще правят същото нещо, вместо да се опитват да изтръгнат кабела, просто да го срежат, оголят хубаво и да запояват върху него.
Днес ще пробвам да отида на диагностика , за изчистване на грешката и ще видим какъв е резултата. Нямам големи надежди , защото след като премахнах съмнителния участък от лентовия кабел, след като оголих много добре проводниците на здравия, при прозвъняване и измерване на съпротивлението, мултицета беше ням - не издаде звук и не отчете абсолютно никакво съпротивление.
Ще пиша какво е станало след диагностиката.
Само профилактично да попитам - някой купувал ли е лентовия кабел от автоморга и какава му е била цената?
И въобще струва ли си да се оправят въздушните възглавници, при положение че дават гаранция на пиропатроните около 12-13 години?
Вчера реших да се занимая с лентовия кабел. Извадих цялата конзола с която си върви, качих се в къщи и на спокойствие го поогледах. На няколко места ми се стори съмнителен ( това от към края който отива към пиропатрона ) и взех решение и го срязах. Измерих дължината на изрязаната част - около 30 см , а в конзолата остана доста кабел - около 10-11 витки.
Видях голям зор докато откача/изтръгна непотребния кабел от буксата която влиза в еърбега. Оказа се че там е хванат с нещо като малки телботчета. Затова бих препоръчал на тези които ще правят същото нещо, вместо да се опитват да изтръгнат кабела, просто да го срежат, оголят хубаво и да запояват върху него.
Днес ще пробвам да отида на диагностика , за изчистване на грешката и ще видим какъв е резултата. Нямам големи надежди , защото след като премахнах съмнителния участък от лентовия кабел, след като оголих много добре проводниците на здравия, при прозвъняване и измерване на съпротивлението, мултицета беше ням - не издаде звук и не отчете абсолютно никакво съпротивление.
Ще пиша какво е станало след диагностиката.
Само профилактично да попитам - някой купувал ли е лентовия кабел от автоморга и какава му е била цената?
И въобще струва ли си да се оправят въздушните възглавници, при положение че дават гаранция на пиропатроните около 12-13 години?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
След направената нова диагностика и изчистване на старата грешка, се появява отново същата грешка за високо съпротивление на пиропатрона на въздушната възглавница на водача.
Значи не е бил лентовия кабел
Май отивам на варианта - повреда в самия пиропатрон. Този резистор който трябва да симулира определено съпротивление, на буксата от към пиропатрона ли се поставя, какво съпротивление трябва да има, а самия пиропатрон с въздушната възглавница трябва ли да бъде откачен?
Значи не е бил лентовия кабел

Май отивам на варианта - повреда в самия пиропатрон. Този резистор който трябва да симулира определено съпротивление, на буксата от към пиропатрона ли се поставя, какво съпротивление трябва да има, а самия пиропатрон с въздушната възглавница трябва ли да бъде откачен?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Здравейте колеги!
Да се отчета какво стана с airbag-a.
Благодарение на колегата pas1.8mi който ме насочи към една обява в форума, успях да купя цял волан с въздушната възглавница и лентовия кабел към него.
След изчистването на старата грешка - системата заработи
. Колега pas1.8mi - Благодаря!
За съжаление, в пълна мъгла остана отговора на въпроса - къде точно е бил проблема, в лентовия кабел или в самата въздушна възглавница ... но по важното е че вече имам работеща система за безопасност.
Да се отчета какво стана с airbag-a.
Благодарение на колегата pas1.8mi който ме насочи към една обява в форума, успях да купя цял волан с въздушната възглавница и лентовия кабел към него.
След изчистването на старата грешка - системата заработи




За съжаление, в пълна мъгла остана отговора на въпроса - къде точно е бил проблема, в лентовия кабел или в самата въздушна възглавница ... но по важното е че вече имам работеща система за безопасност.
- terseneto2
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 9:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Здравейте!
За първи път ще пиша но и при мен светна лампата но по време след като свалих предните седалки и им откачих кабелите които има при мен и лесно се виждат.
Явно са за страничните бегове и може да е грешка която само на диагностика да може да се изтрие за да се оправи.
Затова питам дали ще стане с закачане към системата и триене.
Но съм чувал че при сваляне на волана или при въртене на волана на загасен двигател докрай се къса някаква бобина.Дано с запояване или подмяна се оправя.
За първи път ще пиша но и при мен светна лампата но по време след като свалих предните седалки и им откачих кабелите които има при мен и лесно се виждат.
Явно са за страничните бегове и може да е грешка която само на диагностика да може да се изтрие за да се оправи.
Затова питам дали ще стане с закачане към системата и триене.
Но съм чувал че при сваляне на волана или при въртене на волана на загасен двигател докрай се къса някаква бобина.Дано с запояване или подмяна се оправя.
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Здравейте колеги! За да не отварям нова тема, искам да питам нещо по темата. Имам луфт на волана от разбити шлици. Онзи ден се опитах да го стегна но при наместването на волана се разпадна "рулетката" защото явно предишния собственик е правил нещо по нея тъй като си личи пилене на самата втулка която влиза във волана. Успях да сглобя рулетката но нещо явно не е както трябва тъй като се чуваше щракане и пукане от волана. Одеве ми светна лампата за еърбега и ми беше ясно от какво. Засега "рулетката" е махната и еърбега е изключен. Питането ми е дали мога от всеки един друг пасат да взема такава или да търся точно от 1.8 Mi ? Има ли някакъв пиниз при монтирането на "рулетката" тъй като има нещо като писта по нея която прави контакт с друга която е до самия кормилен прът - там дето се монтира волана - ето тази пластина https://www.megaparts.bg/product/436101913 и не знам за какво служи. Изпадна и някаква Г образна пластинка която мисля че застава някъде на "рулетката" но не съм сигурен ... Поръчах от "Мегапартс" този лентов кабел за 1.8 Mi '93та година - мисля че няма да е проблем при положение че съм със същите параметри но само че '94та година?
Последна промяна от Mish87 на Съб 02 юли 2016 11:50, променено общо 1 път.
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Колега,май си скъсал лентовия кабел/рулетката/.Може да вземеш такъв от всички модели на Фолксваген от тези години-Голф 3,Поло 6н и 6н1,естествено и от Пасат Б4,като двигателите са без значение,стига да имат еърбег на волана.При монтажа на Лентовия кабел,същия трябва да е в средно положение на подвижната "шайба",което е на приблизително 3 оборота от крайно положение...
-
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:17
- Автомобил: Tiana MK5 Variant
- Двигател: CAXA
- Местоположение: LZ1MEB - 439.400 MHz, 439.425MHz
- Контакти:
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Тъкмо едитнах поста че току що поръчах само че от кола '93 година. Пак е 1.8 Mi - 90 коня ... Дано няма проблем след монтажа че с тази моята като се разпадна, едвам я събрах и почна да пука да трака и светна лампата ... А как да разбера кога е в крайно положение за да върна три оборота назад ?
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Светна лампата на airbag-а , Passat B4
Ако ЛК е здрав,трябва да има на него един червен бутон,който законтря въртенето.Натискаш бутона и въртиш внимателно в една посока.В крайно положение въртенето почва да затяга и спира.Броиш на обратно оборотите до другото крайно положение...От край до край правеше 5,5 об./по спомен/Оставяш го на средата,като кабела,който излиза към инсталацията на колата трябва да ти се пада под оста на волана...И те така.При монтажа на волана,под гайката трябва да има една стоманена шайба с ухо/захванато за волана/,която при стегната гайка натиска червения бутон и отблокирва въртенето на лентовия кабел.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта