Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Сря 06 юли 2016 9:45


Проблемът е следния с климатроника :
Карам колата след като е загряла спирам оборотите яко играят на пусниат климатроник ако карам без климатроника да е пуснат нямам проблеми и не ми играят оборотите.
Да кажем за 10 километра с пуснат климатроник колата ми загасна 2 пъти и то като спирам предимно на светофар и .
Има си и по големи вибрации когато е пуснат климатроника .
Днес забелязах в какъв момент точно колата изгасва когато спирам преди светофара оборотите започват да играят и в даден момент падат много и изгасва колата .
Колата е голф 4 1.8Т 150 к.с 2002г

Последна промяна от S_T_I_N_G на Сря 06 юли 2016 14:27, променено общо 2 пъти.




apolon
Мнения: 876
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот apolon » Сря 06 юли 2016 19:51


Често срещано явление за голф4.Най-вероятна причина-замърсена дроселна клапа.Но може и да е нещо друго,така че първо диагностика.


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Чет 07 юли 2016 6:58


Така ако е дросел клапа защо не го прави и на не пуснат климатроник ?


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Чет 07 юли 2016 8:32


защото на климатик имаш по-голяма консумация и иска повече въздух, по-богата смес, а за това дросела трябва да отваря повече. Но като нищо може и дебитомера да е, задължително диагностика, ако не показва нищо, чистиш дросел, дебитомер (със спрей за дебитомери), след което сменяш въздушния филтър (задължително) и си готов, ако ти е кеф и горивния филтър си смени, ако не си го сменял с години :D . Като финал ти трябва една адаптация на дросела, която във всеки сервиз с VCDS или др софт, могат да ти я направят. Има коли при които не е нужна, тези с Ел педал на газ-та, ако не се лъжа, при мен лично адаптацията си я прави колата всеки път като дам на контакт!


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Чет 07 юли 2016 9:08


Мерси за съвета zografski много ценен съвет който почти нищо няма да ми коства като средства .
Дано след това да се оправи или да има ефект ще пробвам и ще видя :) и ще кажа ако има друго или други съвети казвайте и предлагайте :)
А адаптацията при мен гледам че след чистене на дросела играят оборотите и след това се адаптира сам след известно време .
А иначе бензиновия е сменян преди 1 година :)
Вече си поръчах въздушен филтър МАН


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 07 юли 2016 9:28


zografski написа:защото на климатик имаш по-голямо натоварване на мотора,и иска повече въздух, по-богата смес, а за това дросела трябва да отваря повече.

И при мен го има този дефект.
Същото ме посъветва и колегата zfa159 от Елбатрон Сервиз.


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Чет 07 юли 2016 9:40


Елбатрон Сервиз като отидох при тях с този проблем преди няколко месеца ми казаха че проблема е в двигателя защото като се пуснел климатроника се товарел двигателя . За това малко съм разочарован .
Но днес това ще правя филтъра е поръчан и ще потърся да видя някъде за чистене на дросел и на дебитомера .


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Чет 07 юли 2016 11:18


Лесно е! Дебитомер се вади, пръска се обилно със спрей за дебитомер и е готов. След това махаш въздуховода при дросела и пръскаш обилно с WD, бензин или какъвто препарат за карбуратори имаш. Чистиш хубаво като отваряш клапата от 2те страни, по ръбовете и т.н., докато не блесне :D Аз напоследък даже като го чиста дросела, даже палвам колата и припръсвам хубаво и в дросела с WD-то докато някой припомпа газта. Ест след това имам грешки за дебитомер, понеже го правя с откачен, но после като закача колата с VCDS, трия грешките и съм готов.
Колега щом не си с ел педал на газта, дросела се самоубочава за около 100тина км, не ти го предпоръчвам, обучението е за 5мин със софтуер и е по оферта, докато ти се обучава дросела колата ще ти харчи малко повече и отново ще усещаш на моменти неравномерна работа на мотора (благодарение на това че дросела ще се адаптира в зависимост от натоварването), затова и ти предпоръчвам да отидеш нялъде да го адаптират или ако искаш ела при мен, ще ти го адап. за 5 мин с VCDS-а.


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 08 юли 2016 5:52


След смяна на въздушния филтър чистене на дебитомера + дросела който беше чист понеже го бях чистил преди месец грубо да видим дали ще има разлика .
Много благодаря на колегата zografski за помощта и каквото можа да направи и да ми помогне :)
Но ако не се оправи проблема трябва да потърся помощ от някой сервиз :( за жалост колкото и да не ми се искаше .
И отново благодаря на колегата zografski за помощта :)


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Пет 08 юли 2016 8:52


След морето трябва пак да проверим дали се е върнала грешката и може да направим 1 лог на дебитомера, понеже грешката навеждаше на подобен проблем с горивната смес! Нямаше други грешки с ламбда сонди и т.н.
1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
Readiness: N/A

Дано се е оправила след чистенето на дебитомера и адаптирането на дросела. Ако не, остава да се провери за проблем в турбината или ниско налягане на бенз. помпа (т.е. да се замери налягането).


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 08 юли 2016 12:10


За жалост проблема си остава :( не е решен след направените опити .
С пуснат климатроник играят оборотите като не е пуснат няма никакъв проблем :(


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот zografski » Пет 08 юли 2016 12:51


а пробва ли дали ти го прави на бензин или само на газ го прави? Пробвай, може да се окаже, че ти го прави само на LPG, ако е така, настойка на инжекциона!


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 08 юли 2016 14:04


Ами довечера ще карам на газ и ще пробвам и след това на бензин и ще видя и ще пиша тази идея не бях се сетил :)


Потребителски аватар
Tipsy
Мнения: 1086
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: НЕ СЪМ ОТ СОФИЯ

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот Tipsy » Пет 08 юли 2016 17:24


zografski написа:След морето трябва пак да проверим дали се е върнала грешката и може да направим 1 лог на дебитомера, понеже грешката навеждаше на подобен проблем с горивната смес! Нямаше други грешки с ламбда сонди и т.н.
1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
Readiness: N/A

Дано се е оправила след чистенето на дебитомера и адаптирането на дросела. Ако не, остава да се провери за проблем в турбината или ниско налягане на бенз. помпа (т.е. да се замери налягането).

Първата мисъл, която навежда тази грешка за кола с газ е кофти настройка.


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Голф 4 1.8Т 2002 г проблем с климатроник-обороти

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 08 юли 2016 18:15


Tipsy написа:
zografski написа:След морето трябва пак да проверим дали се е върнала грешката и може да направим 1 лог на дебитомера, понеже грешката навеждаше на подобен проблем с горивната смес! Нямаше други грешки с ламбда сонди и т.н.
1 Fault Found:
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
Readiness: N/A

Дано се е оправила след чистенето на дебитомера и адаптирането на дросела. Ако не, остава да се провери за проблем в турбината или ниско налягане на бенз. помпа (т.е. да се замери налягането).

Първата мисъл, която навежда тази грешка за кола с газ е кофти настройка.


Така преди има няма 2 месеца ми правиха настройки на газовата понеже правих диагностика и даваше бедна смес .
Ходих до газа сервиза провериха какво става имаше бедна смес наистина .
От тогава повече не съм правил диагностика вчера за 1 път с колегата . Довечера ще карам на бензин и ще видим : )



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта