Здравейте колеги! Моля за малко помощ за решаване на следния проблем:
колата е а3 с asz мотор и видно от прикачения лог пренадува.
До момента пробвахме с откачен дебитомер - спира тотално и записва грешка;
смяна на Н75 с съседния соленоид (Н18?) отново тотална липса на бууст;
Прегледани маркучи за вакуум - липсва пробив;
Утре остана да проверим дали лоста на актуататора се движи;
Кулера и турбопътищата са сменени с нов кит от darkside developers като смятам, че заради увеличения обем на кулъра, колата стана малко лагава в ниските (до 2000 об/м).
Понеже не съм специалист в разчитането на лог-а, имате ли насоки на негова база какво да търсим?
Колата е със стоков софт и нямам обяснение защо на 11 канал D cycle стига максимална стойност 94.4%?
Благодаря предварително за всеки съвет!



ASZ overboost - причини, лог файл
ASZ overboost - причини, лог файл
- Прикачени файлове
-
- LOG-01-001-003-011.rar
- лог
- (1.29 KиБ) Свален 85 пъти
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Клапана N75 отваря на 94.4% защото турбото пренадува и той се опитва да го разтовари. Най добре е да се свали актуатора(да се види дали е читав) и лостчето на геометрията движи ли се свободно без да задържа. Ако там всичко е OK най-вероятно N75 е за смяна.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Има тест за движение на актуатора през диагностиката, пускаш и гледаш дали мърда. При мен мърдаше ама пак си беше зацапана геометрията и пренадуваше.
Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Favorite777 написа:Клапана N75 отваря на 94.4% защото турбото пренадува и той се опитва да го разтовари. Най добре е да се свали актуатора(да се види дали е читав) и лосчето на геометрията движи ли се свободно без да задържа. Ако там всичко е OK най-вероятно N75 е за смяна.
toraborat написа:Има тест за движение на актуатора през диагностиката, пускаш и гледаш дали мърда. При мен мърдаше ама пак си беше зацапана геометрията и пренадуваше.
Благодаря за мненията.
Понеже в сервиза не пожелаха да сваляме турбината вчера, гледах отдолу турбото и се мъчих да мръдна лостчето. Има ход около 1 - 1.5 см. На работещ двигател, като се подаде газ, мърда пак толкова. Иска доста дърпане за да го движа, нямам представа дали е необходимо такова усилие.
За тази геометрия колкото пъти питах, толкова различни мнения чух. От "100% е зепекла и трябва чистене" до "няма как да е от нея и да не влиза в авариен режим". От вортекса четох, че за тест сменят маркучите на Н75 със соленойда до него, направих го и въобще не надува турбината. Има ли друг начин за тест, без да купувам нов?
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Най-сигурния начин да се разбере зацапана ли е геометрията е сваляне на актуатора(внимава се да не се загуби зегерката). Сменят се не маркучите на клапаните, а местата им. Слагаш N18 на мястото на N75. Колата няма да е толкова пъргава, но ако спре да пренадува N75 е за смяна. Ако с N18 трубото обаче не надува въобще както си написал, значи и той не е читав и няма как да се пробва с него.
Последна промяна от Favorite777 на Съб 09 юли 2016 16:04, променено общо 1 път.
Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Къде сложихте мап сензора с новите турбо пътища и кулер? Сложи ли буустметър механичен или гледаш само компа ?
ПП-нещо не успявам да видя лога и предполагам, че телефона нещо ми е сърдит
ПП-нещо не успявам да видя лога и предполагам, че телефона нещо ми е сърдит

-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Ето малко по улеснено тогава:
Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Favorite777 написа:Най-сигурния начин да се разбере зацапана ли е геометрията е сваляне на актуатора(внимава се да не се загуби зегерката). Сменят се не маркучите на клапаните, а местата им. Слагаш N18 на мястото на N75. Колата няма да е толкова пъргава, но ако спре да пренадува N75 е за смяна. Ако с N18 трубото обаче не надува въобще както си написал, значи и той не е читав и няма как да се пробва с него.
Смених им местата, просто откачих цялата им планка от купето и ги размених. Но просто спря тотално да надува и беше като чист дизел. Да са неработещи и двата? Н18 не управлява ли ЕГР? Той мисля, че работи, поне във ваг кома.
hvp800 написа:Къде сложихте мап сензора с новите турбо пътища и кулер? Сложи ли буустметър механичен или гледаш само компа ?
ПП-нещо не успявам да видя лога и предполагам, че телефона нещо ми е сърдит
Кулера от Дарксайда си има разпробита дупка за мап-а. В моя случай, мапа ми е 3 баров и е с по - голям диаметър 18мм. Кулера идва с 12мм отвор и го разпробих много внимателно до точния размер. Може да видиш къде е сложен на снимката отляво под отвора. Нямам механичен бууст метър, гледам през програмата. Има ли възможност да не мери точно? Обаче и колата не върви както трябва, отдавах го на жегите, но явно не е това.

Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Компа взима данни за надува от мапа и ако нещо по датчика не е наред, тогава компа се шашка и вкарва колата в авариен режим.
Огледай хубаво мапа, дали е сложен добре, дали нещо не му пречи, ако имаш възможност сложи и друг за проба. Провери с програмата, която имаш, каква е температурата на входящия въздух.
Механичния буустметър е задължителен за всеки тунинг проект ( да не кажа и за всеки турбо автомобил ) и ще е добре да не се бавиш с монтажа му.
Огледай хубаво мапа, дали е сложен добре, дали нещо не му пречи, ако имаш възможност сложи и друг за проба. Провери с програмата, която имаш, каква е температурата на входящия въздух.
Механичния буустметър е задължителен за всеки тунинг проект ( да не кажа и за всеки турбо автомобил ) и ще е добре да не се бавиш с монтажа му.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 25 юни 2014 17:41
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Плевен
Re: Overboost_ASZ-причини_лог файл
Да N18 управлява EGR, но имам приятел които кара с него на мястото на N75 и твърди че колата си върви нормално, защото не му се дават пари за N75.
Аз преди време съм взимал от приятел N75 за проба. След подобни проблеми с пренадуване се навих и сложих буустметър. Подкрепям мнението на колегата че е задължителен за турбо мотори. Компа вкарва колата в "авариен режим" прекалено късно. Моята през това време подминаваше 1.7 бара. 


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Краси брест и 39 госта