1,6 тд интеркулер
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Сложихме го!
В крайна сметка не се събра пред радиатора. Всъщност щеше да се събере, но радиатора трябваше да се мръдне с 1 см назад, освен това на мястото на акумулатора беше по-удобно от гледна точка на фиксиране и свързването на интеркулера с маркучи към турбото. Не е много красиво, но важното е, че върши работа
Усеща се, че колата върви повече над 2500 оборота. Но и аз се замислям дали не трябва донастройка на помпата, за да бъде ефекта максимален. Все пак по каталожни данни разхода на гориво на двигателя с интеркулер е с 1-2 десети по-висок, следователно ми се струва, че може би има смисъл. Как мислите, и къде могат да ми регулират помпата качествено?

В крайна сметка не се събра пред радиатора. Всъщност щеше да се събере, но радиатора трябваше да се мръдне с 1 см назад, освен това на мястото на акумулатора беше по-удобно от гледна точка на фиксиране и свързването на интеркулера с маркучи към турбото. Не е много красиво, но важното е, че върши работа

Усеща се, че колата върви повече над 2500 оборота. Но и аз се замислям дали не трябва донастройка на помпата, за да бъде ефекта максимален. Все пак по каталожни данни разхода на гориво на двигателя с интеркулер е с 1-2 десети по-висок, следователно ми се струва, че може би има смисъл. Как мислите, и къде могат да ми регулират помпата качествено?
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
Най-добре ще еотпред, но може да се наложи пунт и пластика по бронята и/или скоби на радиатора.... тръби можеш да си направиш квито ти е кеф, най-добре силикон за да е леко....прави сметка че имаш загуба на налягане от филтър и от интеркулер, защото системата ти става по дълга ако имаше вариант да се издуе турбото щеше да е супер, но не мислая че точно този модел ще разреши.....
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Ще го щракна, въпреки че още не е готово. Трябва да направя някаква кутия за кулера, която да насочва въздуха през него. В момента съм го сложил на мястото зад левия фар, където стои акумулатора. Той е малко голям, напреки на въздушния поток не се събра, и в момента е поставен по диагонал, и без кутия няма да се обдушва толкова добре.
По-нататък мисля да направя и оребрение на капака, за да се охлажда още по-добре.
Кулера го взех от симеон, но е ДОСТА трудно да намериш. Искаха ми 150 лв., но понеже познавам там един, успях да смъкна на 100лв.
С маркучите също е много трудна работата.. Аз успях да намеря от Пасат и от Голф 3, но за едните ми искаха 80лв, а за другите - 100, там не успях да смъкна изобщо и се отказах. След много обикаляне събрах 3 парчета с кривки, за 30 лв. На мен така или иначе ми трябваха само кривките, а правите участъци ги направих с тръби за ауспух, които по-нататък ще ги боядисвам, че сега изглеждат доста грозно (малко ръждиво
).
За помпата - днес ходих при един дизелджия. Оказа се, че на моята помпа (двигател 1V) няма отгоре една мембрана, която се регулира от турбото, и при по-високи обороти и съответно по-голямо налягане от турбото, кара помпата да впръсква повече гориво. С него предполагам ефекта от кулера щеше да е малко по-голям. Както и да е, той ми регулира помпата, да пуска малко повече гориво. Преди изобщо не пушеше, а сега малко изпушва отзад при форсиране, но той каза, че като направя кутията, за да се охлажда кулера по-добре, пушека ще се изчисти, т.е. горивото ще се изгаря още по-добре. Той и сега не е много (аз лично не виждам изобщо да пуши в огледалото).
След регулирането на помпата да подава малко повече гориво, вече се усеща осезаема разлика във вървенето - ускорява доста по-добре.
По-нататък мисля да направя и оребрение на капака, за да се охлажда още по-добре.
Кулера го взех от симеон, но е ДОСТА трудно да намериш. Искаха ми 150 лв., но понеже познавам там един, успях да смъкна на 100лв.
С маркучите също е много трудна работата.. Аз успях да намеря от Пасат и от Голф 3, но за едните ми искаха 80лв, а за другите - 100, там не успях да смъкна изобщо и се отказах. След много обикаляне събрах 3 парчета с кривки, за 30 лв. На мен така или иначе ми трябваха само кривките, а правите участъци ги направих с тръби за ауспух, които по-нататък ще ги боядисвам, че сега изглеждат доста грозно (малко ръждиво

За помпата - днес ходих при един дизелджия. Оказа се, че на моята помпа (двигател 1V) няма отгоре една мембрана, която се регулира от турбото, и при по-високи обороти и съответно по-голямо налягане от турбото, кара помпата да впръсква повече гориво. С него предполагам ефекта от кулера щеше да е малко по-голям. Както и да е, той ми регулира помпата, да пуска малко повече гориво. Преди изобщо не пушеше, а сега малко изпушва отзад при форсиране, но той каза, че като направя кутията, за да се охлажда кулера по-добре, пушека ще се изчисти, т.е. горивото ще се изгаря още по-добре. Той и сега не е много (аз лично не виждам изобщо да пуши в огледалото).
След регулирането на помпата да подава малко повече гориво, вече се усеща осезаема разлика във вървенето - ускорява доста по-добре.

- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Начи...
Акумулатора е в багажника
Колкото за вървенето и пушенето: пак казвам, в момента изпушва (и то не много) само при форсиране на място. Виждал съм много дизели, които пушат доста повече.
Вчера се разрових из доста форуми по темата, и там прочетох следното: интеркулера охлажда въздуха, прави го по-наситен с кислород, следователно в единица количество въздух, влязло в цилиндрите може да се изгори повече гориво, а оттам и се повишава мощността. Ако се сложи само интеркулер, без да се регулира подаването на гориво, ефекта ще е доста малък (при мен се усети слабо подобрение), и главно ще се подобри изгарянето. Ако пък само се увеличи подаването на гориво от помпата, без да се слага интеркулер, колата ще почне много да пуши отзад, защото няма да може да изгаря напълно всичкото гориво, разхода ще се качи, но поради непълното изгаряне мощността няма да се повиши, а само ще пуши повече.
Не знам дали си забелязал, но сутрин при студено време колата върви повече. Като сложих интеркулера, преди да регулирам помпата, загрялата кола вървеше както вървеше преди сутрин, т.е. усещаше се някаква разлика. Тази сутрин като регулирахме помпата, се усеща вече по-осезаема разлика, и главно над 2300 оборота. Мога да я сравня с една от предишните ми коли, която беше на газ/бензин. На газ се движеше задоволително, като над 3000 оборота вече мотора заглъхваше. На бензин се движеше доста по-добре, като над 3000 оборота разликата ставаше все по-голяма. Същият е и ефекта от интеркулера сега - не очаквай да хвръкне колата, но разлика има, и се усеща.
Акумулатора е в багажника

Колкото за вървенето и пушенето: пак казвам, в момента изпушва (и то не много) само при форсиране на място. Виждал съм много дизели, които пушат доста повече.
Вчера се разрових из доста форуми по темата, и там прочетох следното: интеркулера охлажда въздуха, прави го по-наситен с кислород, следователно в единица количество въздух, влязло в цилиндрите може да се изгори повече гориво, а оттам и се повишава мощността. Ако се сложи само интеркулер, без да се регулира подаването на гориво, ефекта ще е доста малък (при мен се усети слабо подобрение), и главно ще се подобри изгарянето. Ако пък само се увеличи подаването на гориво от помпата, без да се слага интеркулер, колата ще почне много да пуши отзад, защото няма да може да изгаря напълно всичкото гориво, разхода ще се качи, но поради непълното изгаряне мощността няма да се повиши, а само ще пуши повече.
Не знам дали си забелязал, но сутрин при студено време колата върви повече. Като сложих интеркулера, преди да регулирам помпата, загрялата кола вървеше както вървеше преди сутрин, т.е. усещаше се някаква разлика. Тази сутрин като регулирахме помпата, се усеща вече по-осезаема разлика, и главно над 2300 оборота. Мога да я сравня с една от предишните ми коли, която беше на газ/бензин. На газ се движеше задоволително, като над 3000 оборота вече мотора заглъхваше. На бензин се движеше доста по-добре, като над 3000 оборота разликата ставаше все по-голяма. Същият е и ефекта от интеркулера сега - не очаквай да хвръкне колата, но разлика има, и се усеща.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
По принцип си прав, студена върви много повече отколкото когато загрее.
Обече си мислия, че кулера за в града където почти нямаш насрещна струя въздух няма да върши много работа. Просто след 15 минути каране самото радиаторче на кулера ще се загрее от топлия мотор в близост, но ти ще кажеш де.....
Предполагам по магистралата ще е екстра
Обече си мислия, че кулера за в града където почти нямаш насрещна струя въздух няма да върши много работа. Просто след 15 минути каране самото радиаторче на кулера ще се загрее от топлия мотор в близост, но ти ще кажеш де.....
Предполагам по магистралата ще е екстра

- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
значи малко урок по физика
- като се охлади въздуха се свива и в еднакъв обем можеш да вкараш повече кислород!Всичко което accelerator каза е вярно - най важно е съотношението въздух/гориво - за това заплануваните промени ще дадат ефект....
и един въпрос да задам само - промяна в разхода има ли - и доколко е осезаема - на теория ако не се настъпва не би трябвало да има!!!
проблема е че рмк е прав - в града е кофти - мисля обаче /ас щото се очертава и ас да правя/ да се сложи един хубав въздухозаборник на капака и да се обдухва яко кулера!
п.с - колко е голям твоя кулер - ас днес гледах в една авто морга
15х30см - 50 лв ги даваха!
а за помпата колко ти искаха - сложна ли е процедурата?
и в крайна сметка - заслужава ли си занимавката - ти доволен ли си
от резултата!!!???
за парите - не е проблем - май ще се минава по тънката лайсна;)

и един въпрос да задам само - промяна в разхода има ли - и доколко е осезаема - на теория ако не се настъпва не би трябвало да има!!!
проблема е че рмк е прав - в града е кофти - мисля обаче /ас щото се очертава и ас да правя/ да се сложи един хубав въздухозаборник на капака и да се обдухва яко кулера!
п.с - колко е голям твоя кулер - ас днес гледах в една авто морга
15х30см - 50 лв ги даваха!
а за помпата колко ти искаха - сложна ли е процедурата?
и в крайна сметка - заслужава ли си занимавката - ти доволен ли си
от резултата!!!???
за парите - не е проблем - май ще се минава по тънката лайсна;)
Последна промяна от hamann на Пет 25 мар 2005 18:00, променено общо 2 пъти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984, IvanMan, pe6o__ и 57 госта