Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот muhaha » Вто 19 юли 2016 22:37


Здравейте колеги. Първо ще дам малко сбита пред история и след това ще стигнем до проблема.

След първата ми смяна на съединител (може би преди 2+ години). Ми се отвъртя едното вътрешно каре.... от към пътника. Нов маншон грес и обратно. След известно време ми се отвъртя и другото... обаче при отвъртането... остава на един болт завърта се около него и троши скоростната. Големичка дупка беше. Заваряна/кърпена после шлайфана сглобена и поставена. И май от тук на татък ми започват проблемите.... троши ми вътрешни карета. От дясната страна дългата полуоска. Може би първото оригинално каре изкара най-много вероятно 3 4 месеца. След това смених с евтино около 140 лева, то изкара около 2 седмици. Смених с ново хубаво около 240 лева. Изкара около 2 месеца. След това с предположение че може да имам проблем с крива полуоска. Взех втора употреба полуоска с двете карета. Около 2 месеца по късно... пак същото вътрешно каре е разбито.

В задачата се пита: Кой изпи бирата и къде е мезето :icon_lol

Или с други думи, къде да търся проблема.

Чувствайте се свободни да дискутирате и давате идеи всякакви.




grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот grishitu » Сря 20 юли 2016 8:37


Я дай някоя снимка да се види къде е заварявано, от любопитство, възможна причина за трошене на каретата е несъосие.


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот muhaha » Сря 20 юли 2016 10:54


Ето снимки...
http://imgur.com/a/l9wvR

Заваряното е точно над другото вътрешно каре което е пред шофьора. Дупката беше около 7 на 3 см.

Ще може ли да ми разясниш, като на малко по незапознат с нещата човек... какво е несъосие? И какво може да се направи по въпроса?

Всъщност не съм много сигурен но сега се сещам, че тук на скоростната кутията където се захваща вътрешното има един болт който май беше превъртял. Тази снимка е от нета и не е на моята кутия просто да покажа за кое става въпрос. Може ли от тук да ми идва проблема?
Изображение


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот grishitu » Чет 21 юли 2016 10:04


Когато са правени снимките волана бил ли е завит в някоя посока? Струва ми се, че ъгъла на полуоската е много голям, и е възможно от претоварване да заминава вътрешното каре. От този болт едва ли, като правих моята кутия, мисля че този болт само държеше чашката. Несъосие, обърни внимание на двете картинки означени с "Х": http://www.eldvigateli.com/%D1%83%D1%81 ... 0%B1%D0%B8


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот muhaha » Чет 21 юли 2016 20:15


Добре схванах несъоситето. Това ще говори за проблем в скоростната нали? Снимките ги правих в гаража и вероятно е на изправен волан винаги така спирам. Друг въпрос е че това е здравото каре... от другата страна се чупи. Това е от къмстата полуоска. Проблема ми е от другата страна.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот ktamen » Чет 21 юли 2016 20:27


Просто си купуваш фалшиви карета.
Купи си оригинално, разглоби го и го изчисти идеално, първо с парцал, после с четка и бензин, маншона и него го обърни и също го изчисти идеално. Оглеждаш металните чаркове за язвички и после сглобяваш и смазваш.
И това е.
Аз ново каре само веднъж съм купувал, но повече такава грешка няма да направя.


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот muhaha » Чет 21 юли 2016 21:04


Две от четирите строшени карета са оригинални. След толкова карета мисля, че повече от сигурно проблема не ми е от лоши карета, и не мисля да троша още едно за да се уверя. Пазарил съм друго оригинално... но няма да го сложа докато не намеря проблема.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот ktamen » Чет 21 юли 2016 21:30


Оригиналните карета също не са вечни, особено ако вече имат язвички. Последният път като сменях, върнах 4 карета на продавачите, заради язвички.
Силно се съмнявам, че си проверявал някое каре, преди да го сложиш, по-описания от мен начин. А друг начин за проверка няма.


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот muhaha » Чет 21 юли 2016 22:49


Така е не съм само едно сложих втора употреба. Но някакси несериозно е да си говорим как няма хубави карета и да се търсят втора употреба. Сега по не хубавото си пролича на бързо седмица и нещо... има разлика в качеството ама скъпо каре да кара 2 месеца... Като дойде новото ще го почистя и проверя, но продължавам да мисля че имам другаде проблем.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7914
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот goppa » Чет 21 юли 2016 22:56


A шлиците във външния крaй нa полуоските (тези при външните кaретa) движaт ли се свободно?


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот muhaha » Пет 22 юли 2016 8:01


Дали влизат и излизат свободно? Или дали има малко луфт като са затегнати ли?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13381
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 22 юли 2016 8:27


ktamen написа:Просто си купуваш фалшиви карета.

Те тука е заровено кучето.
На предния автомобил направих тази грешка,4 карета,нови Meyle,заминаха в кофата.
Едното изкара най-много-450км.
Взех две оригинални,втора ръка,така и продадох колата.


dmarkov
Мнения: 124
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот dmarkov » Пет 22 юли 2016 10:27


Колега след като официално си ни поканил да размишляване ще споделя и аз мойте размишления.
Първо ще ти кажа, че преди години след като бях човъркал само москвич осмак, започнах да се уча сам с ремонтите на едно Рено 21. След като счупи едното каре и ни одраха кожата за ремонта, монтираното турско от майстора след две седмици се счупи. Айде още веднъж процедурата и след седмица пак се счупи. Казах стига толкова с майсторите и намерих полуоска втора ръка. Отворих, изчистих, гресирах, но нямаше пари за нови маншони и със старите монтирах. Месец след това се счупи каре на другата полуоска. Отидох пак в същата морга и взех цяла полуоска, изчистих, гресирах и пак монтирах със старите маншони. Тази не помня колко беше изкарала, но малко след това умря същото каре и обряъно в моргата. Като редовен клиент испях да взема само въпросното каре на символична цена и след този ремонт проблеми не е имало в този аспект - изкара доста хил. Км след което отоде за скраб.
Следващата кола друго рено веднъж чупих каре при потегляне на сипица и след монтаж на цяла покуоска от морга не е имало проблем.
Последните премеждия с полуоски са на колата на брат ми Пежо 306. Оказва се, че там има една лапа с висящ лагер, в който се снажда дясната полуоска, която е от две части. След смяна на съединител при 40/50км се появиха едни вибрации ужас - аз усещах вибрации при 100/110 но не можех да намеря от къде са. Майсторите които монтираха съединителя след доста разглобяване и измисли установуха, че споменатата пружинка при лапата е излязла и от там проблем, сглобиха и засега всичко е точно, макар и аз да очаквам, че тази полуоска ще направи проблем скоро. Ако направи, друга цяла от морга и така.

Та какво имам предвид разказвайки ти тези истории. Вероятно ако дадеш една купчина пари за две нови полуоски със карета няма да имаш проблеми, но подменяйки така само каретата или само едната полуоска създаваш по слабо място и то умира.

На твое място отивам и вземам двете полуоски втора ръка, има толкова полота на части, че няма начин да няма около теб. Не съм проучвал, но сигурно са взаимно заменяеми с друг мотор или модел, бих взел от друг.
Както и колегата по-горе е казал отваряш, чистиш ако има лев или имаш здрави маншони от другите събираш всичко със здрави и монтираш. Ако пак нещо се счупи по мой размишления нещо в кутията да не е криво да му се не види?
Вибрации при скоростната кутия има ли? Тампона на скоростната кутия ако е заминал може да спомага за по големи вибрации и от там да се чупи.
Колата има ли промени по окачване или тунинг фланци, джанти - тук имам предвид ако нещо е пипано в окачването да се изменя геометрията и симетрията, тоест да идват с по-голям ъгъл каретата или да идват къси.

А тампони на мотора и големи вибрации от там да се предават?

Въобще вибрации (като на гума) усещаш ли при някаква скорост? Или ремонтираш, всичко е точко, няюа шумове, караш си, караш си и хоп каре?

Това са мойте размишления колега. Не казвам, че няма качествени нови карета.


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот muhaha » Пет 22 юли 2016 18:23


Окачване и двигател не са барани. Тампона доло на скоростната е сменян преди няколко месеца. Вибрации има все пак е 3 цилиндъра мотора. При набиране има вибрации по колелата се усеща... от тач хващам че е свършило пак карето. Не е проблем сега като взема полуоската въора употреба да я изчистя и сложа нови маншони. Проблема ще е след месец два като пак стигна до тук. От кожудери майстори и пишман майстори съм до тук да се мъча сам. Щото отиваш а да ве карето заминало сменяма хоп да те обръснем. След седмица кареъо леш викам кво правим ми по хубаво ше вземем вземаме уж най-доброто и пак трошим... после даже и мещат да търсят проблема. Масово на проба грешка се работи... и аз мога така даже по-евтино ще ми е сам


dmarkov
Мнения: 124
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: RE: Re: Polo 6n2 1,4 TDI 2001 AMF - троши вътрешно каре...

Мнениеот dmarkov » Пет 22 юли 2016 19:45


muhaha написа:Окачване и двигател не са барани. Тампона доло на скоростната е сменян преди няколко месеца. Вибрации има все пак е 3 цилиндъра мотора. При набиране има вибрации по колелата се усеща... от тач хващам че е свършило пак карето. Не е проблем сега като взема полуоската въора употреба да я изчистя и сложа нови маншони. Проблема ще е след месец два като пак стигна до тук. От кожудери майстори и пишман майстори съм до тук да се мъча сам. Щото отиваш а да ве карето заминало сменяма хоп да те обръснем. След седмица кареъо леш викам кво правим ми по хубаво ше вземем вземаме уж най-доброто и пак трошим... после даже и мещат да търсят проблема. Масово на проба грешка се работи... и аз мога така даже по-евтино ще ми е сам

Колега тъй като казваш, че всичко е започнало след смяна на съединителя освен кучето да е заровено там?
Ти с демпферен маховик ли си? Какъв съединител сложи?
На брат ми нали ти казвам, смениха съединителя и понеже атария приплъзваше, а новия предава цялата мощност и пружината в едната полуоска се беше превъртяла от цялата предадена мощност.
Не споменаваш за проблеми, шумове или некоректна работа на съединителя. Но по принцип само това е сменения елемент до колкото разбирам.
Гледах такъв дизел като купувах моето, но не ми харесаха вибрациите и работата на мотора - не че купето беше цвете.
Напълно те разбирам с майаторите. Ако бяха кадърни да е открит проблема. А това са едни търговци с гаечни ключове.
Не е трудна смяната на карета и полуоски. Аз на брат ми на колата в яд почти основен ремонт направих, че и без динамометричен, пе затворих двигателя и е пушка вече над 15 хил км от ремонта. Така че майсторите не са много по различни хора от нас.
Колко км си минал от смяната на съединителя всъщност?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта