Здравейте,
Колата е Голф 4 2003г.
АБС+ЕСП
Няколко пъти вече се получава следният проблем.
При бавни скорости, точно преди да спре, се задейства АБС. Усеща се ритането по педала. Прави го предимно сутрин или след престой и то не винаги.
Няма записани грешки. Гумите са еднакви 225/45/17.
Как да разбера къде е проблема?
Имам ваг-ком.
Преди около месец ми даваше грешка за стоп машинката, която след изтриване не се появи отново.
Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
По тоя Голф не беше ли правил някакви ъпгрейди точно по тия системи.?
Бих сменил за проба стоп-машинката. От приятел, познат.
Бих сменил за проба стоп-машинката. От приятел, познат.
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
Точно по този Голф само АБС/ЕСП не съм променял.
Отпред 312мм отзад 256мм + ново серво и помпа оригинални.
Това е правено по спирачките. Много преди да се появи този проблем.
Сега се зачетох по чуждите форуми, има доста подобни проблеми, явно е свързано с разстоянието м/у гривната и датчика.
Последно сменях предни амортисьори, и е възможно нещо да се е разместило.
Стоп машинката спря да дава грешка, а комп-а е капризен към нея, веднага щеше да изпищи.
Отпред 312мм отзад 256мм + ново серво и помпа оригинални.
Това е правено по спирачките. Много преди да се появи този проблем.
Сега се зачетох по чуждите форуми, има доста подобни проблеми, явно е свързано с разстоянието м/у гривната и датчика.
Последно сменях предни амортисьори, и е възможно нещо да се е разместило.
Стоп машинката спря да дава грешка, а комп-а е капризен към нея, веднага щеше да изпищи.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
aradovanov написа: явно е свързано с разстоянието м/у гривната и датчика.
Именно!

При В3-то ми, същите симптоми се оказаха от полускъсан кабел на датчик.
Та проблема е от кофти сигнал от някой от датчиците, вероятно предни.
Гледай на VCDS-а кой показва странни стойности при бавно движение направо и го огледай.
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
А индикацията за ЕСП/АСР светва ли на таблото? или само рита педала. При мен ритането изчезна след смяна на преден датчик ( ляв) за АБС но отвреме на време лампата за ЕСП светва на таблото и естествено след гасене на мотора всичко си е постарому :) Причината според някой колеги е в регулируемото окачване и влиянието му на датчиците и гривните на АБС. Дали е така незнам, но пък и още не съм открил лек за проблема
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
А не трябва ли като светне лампата на ЕСП да запише грешка?
Тогава щеше да е лесно... Ама грешки няма.
Само един път ми примига лампата за ЕСП когато се движех с 5км/ч с натисната спирачка в завой, но така все едно е поднесла колата... Не остана да свети след това.
Явно наистина някой датчик дава абсурдни данни и електрониката е бърка.
Тогава щеше да е лесно... Ама грешки няма.
Само един път ми примига лампата за ЕСП когато се движех с 5км/ч с натисната спирачка в завой, но така все едно е поднесла колата... Не остана да свети след това.
Явно наистина някой датчик дава абсурдни данни и електрониката е бърка.
- Борис Хаджиценев
- Мнения: 21
- Регистриран на: Сря 08 юни 2016 18:25
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ Tdi PD
- Местоположение: Пловдив, Якоруда
- Контакти:
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
Прегледай всичките датчици, почти съм сигурен, че някой от тях, се е размърдал и иска да се "побутне" ;) Също огледай и кабелите им :)
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
aradovanov написа:А не трябва ли като светне лампата на ЕСП да запише грешка?
.
При мен записани грешки няма, въпреки светещата лампа на таблото

Колкото до ритането, всички датчици на АБС даваха еднакви данни но забелязах, че единия датчик беше леко деформирал ( вероятно от близка среща с чук

-
- Мнения: 197
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
При пасата ми след смяна на носачите са беше разместил датчика.Като спирам и точно на 10км почваше да рита педала и като паднат по 10км спира.. игра малко чука и се оправи :D
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
При Пасат и Голф захващането на датчиците е различно.
При Голф няма възможност за регулиране с наместване на датчика.
За сега проблемът е решен.
Отне ми около 15-20 мин. с ваг-ком на канал 1 да хвана кой датчик прави мизерии. В началото всички показваха еднакво, но след няколко опита напред назад, преден ляв се предаде. Свалих го и отпред на магнитите беше събрал доволно количество стружки. След почистването не ми е правил проблем повече.
При Голф няма възможност за регулиране с наместване на датчика.
За сега проблемът е решен.
Отне ми около 15-20 мин. с ваг-ком на канал 1 да хвана кой датчик прави мизерии. В началото всички показваха еднакво, но след няколко опита напред назад, преден ляв се предаде. Свалих го и отпред на магнитите беше събрал доволно количество стружки. След почистването не ми е правил проблем повече.
- zografski
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Голф МК4 - проблем с АБС/ABS при ниски скорости.
ами по принцип датчиците за ABS се тестват в движение и с не по голяма скорост от 40км/ч. Най-добре е като си вземеш някой да гледа компа или да си запишеш лог, после лесно се хваща кой е датчика. Аз съм имал същия проблем на 1 поло, при ниска скорост се включваше ABS-а и ест (в повечето случаи) това е от датчик.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта