Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот ktamen » Пет 22 юли 2016 23:39


Megasquirt написа: Лайсната е декоративна, под нея мисля няма болтчета.

Дръжката е с две болтчета, едното е М5 под лайстната, другото е М6, до него има достъп само при отворена врата.
Дръжките са болна тема на тези коли, вероятно с нова дръжка ще се оправи, но нова оригинална е много скъпа, ментетата са евтини, но карат по една седмица. Стари читави дръжки се намират трудно.
Някои ментета имат винт за обиране на този луфт, който се е образувал при теб. Имам някакви спомени, че и аз съм правил резба на една оригинална дръжка за такъв винт и това ми помогна.
Разгледай добре твоята дръжка, вероятно може да се поправи. Поне аз си имам десетина счупени дръжки и при проблем си сглобявам от техните части.
А е много вероятно просто да не знаеш как се ползват тези дръжки, моите дръжки са си наред, но само по изключение някой пасажер може да си отвори вратата без моя помощ.
Може да се криви желязното лостче от бравата. Лостчето от бравата ще се счупи при опит за кривене.




Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Megasquirt » Съб 23 юли 2016 0:15


Прав си колега, сгрешил съм. А иначе наистина е най-добре и изгодно да се пробият и направят оригиналните дръжки.


Shanista90
Мнения: 60
Регистриран на: Пет 18 юли 2014 15:00
Автомобил: Jetta
Двигател: RV

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Shanista90 » Съб 23 юли 2016 19:44


Колеги оправих положението с вратата, сега дойде време на втория въпрос със температурния датчик който не отчина на таблото, направил съм снимки да ме насочите кой датчик да сменям или да тествам.

Благодаря!
Прикачени файлове
IMG_20160722_092842.jpg
IMG_20160722_092856.jpg


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Megasquirt » Съб 23 юли 2016 20:18


Черния датчик е за индикатора на таблото. Преди да го сменяш, виж отстрани на главата на двигателя (точно до фланеца на охладителната течност) дали масата му е хваната здраво. Всички изцяло кафеви кабели са маса. В ръководството, което ти пуснах, пише да извадиш буксата на черния датчик, и да свържеш на нейно място резистор 80 ома - трябвало да покаже 110 градуса, после може да пробваш с 50 ома- тогава вече лампата за прегряване свети. Виж там има графика с стойности + толеранс на датчика. Ако с резистор работи - мериш датчика. Ако не дава дадените съпротивлния го сменяш. В противен случай си просвирваш кабелите, и остава таблото, което също се ремонтира.
П.П. хубаво е човек да си носи резистори, аз например ползвам светодиодна пробна лампичка с резистори - хем диагностиката винаги е под ръка, хем мога да тествам датчици. Носа и два кабела от скъсани сонди на мултицет, с монтирани на тях крокодилчета, хем мога да си ги ползвам със сондите, хем могат да са удължител при измерване, хем ми спестяват ръка.
П.П.2 това със свинската опашка на кабелите на свещите не е добра идея.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот stefan4o » Съб 23 юли 2016 22:52


Струва ми се, че са ти разменени буксите. Тая червената не й е там мястото. Отдолу на фланеца има един датчик още, по-скоро е шалтер, който пуска-спира подгрева на колектора. Ако той е с черна букса, значи са разменени, отгоре при мен са синя и черна, като черната е за уреда на таблото.


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Megasquirt » Съб 23 юли 2016 23:00


Ами няма проблеми всеки да си ги сложи където пожелае. Черната при него е отдолу, и цвета на изолацията на проводника отговаря на ръководството.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот stefan4o » Нед 24 юли 2016 7:08


Сериозно ли няма значение? Говорим за шалтер, който има само он-офф положение. Хайде колегата да пробва пък тогава да коментираме.


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Megasquirt » Нед 24 юли 2016 9:49


И какъв е смисъла да точи охладителна течност за да си сменя местата на датчиците, при положение, че и без това са на едно място?
П.П/ Цветовете на датчиците са направени за деца, няма как да се объркат. Нищо не трябва да се пробва. Колегата може да погледне, но и аз ясно виждам на снимката, че червения датчик си е с червена букса. Нищо чудно така да си излизат от завода, просто твоите като са сменяли тройника да са ги разменили. Та пак казвам, ако иска да си няма други проблеми, и всичко да прави точно и безопасно, не се пробва. Само се гледа и се мери.


Shanista90
Мнения: 60
Регистриран на: Пет 18 юли 2014 15:00
Автомобил: Jetta
Двигател: RV

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Shanista90 » Нед 24 юли 2016 17:57


Megasquirt написа:Черния датчик е за индикатора на таблото. Преди да го сменяш, виж отстрани на главата на двигателя (точно до фланеца на охладителната течност) дали масата му е хваната здраво. Всички изцяло кафеви кабели са маса. В ръководството, което ти пуснах, пише да извадиш буксата на черния датчик, и да свържеш на нейно място резистор 80 ома - трябвало да покаже 110 градуса, после може да пробваш с 50 ома- тогава вече лампата за прегряване свети. Виж там има графика с стойности + толеранс на датчика. Ако с резистор работи - мериш датчика. Ако не дава дадените съпротивлния го сменяш. В противен случай си просвирваш кабелите, и остава таблото, което също се ремонтира.
П.П. хубаво е човек да си носи резистори, аз например ползвам светодиодна пробна лампичка с резистори - хем диагностиката винаги е под ръка, хем мога да тествам датчици. Носа и два кабела от скъсани сонди на мултицет, с монтирани на тях крокодилчета, хем мога да си ги ползвам със сондите, хем могат да са удължител при измерване, хем ми спестяват ръка.
П.П.2 това със свинската опашка на кабелите на свещите не е добра идея.


Благодаря за съвета, но за да ги намеря тия резистори ще ми излезе много скъпо днес рових из нета около 15 евро и ще дойдат след 1 седмица. Възпроса ми е има ли как с мултицета да замеря на 200 ома (това е най-малкото което има) просто да видя дали ще мръдне стрелката, ако мръдне значи работи следователно датчика е за смяна. Гледах кабелите всичките са опаковани и не видях къде по двигетеля може да е хванат кафевия, освен на капака на главата но там сичко е стегнато мисля, че няма проблем. Няма и окисляване по буксата ще кача снимки, ако има друг начин да проверя датчика ще се радвам да споделите. Също ми е интересно синия и червения датчик каква роля играя, ако черния е за купето другите два незнам за какво са?

Благодаря!
Прикачени файлове
IMG_20160724_172005.jpg
Мултицета на 200 ома
IMG_20160724_172614.jpg
букасата на черния датчик


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Megasquirt » Нед 24 юли 2016 19:12


Просто измери датчика - http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... nd-pinouts
ако датчика е ок, измери на буксата какво напрежение има, ако всичко е наред, е таблото. Но вероятно просто датчика ти се е прекъснал. Измери го при различни температури на охладителната течност и постни резултатите.


Shanista90
Мнения: 60
Регистриран на: Пет 18 юли 2014 15:00
Автомобил: Jetta
Двигател: RV

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Shanista90 » Нед 24 юли 2016 21:15


Нагласих мултицета на 200ома и много трудно ги наврях щеките няколко пъти ми показваше само 1-ца може би не съм ги уцелил, след това мръдна малко 2-3ома след втория опит опитах пак и пак 1ца не мръдна, нафявам се да не съм прецакал нещо ако съм ги допрял клемите. Алед това замерих колло волта подава на черния датчик е 21,7V a на червения е 29,4V. Пробвах на клемите на червения също ми показа 1ца не мръднаха. Запалих за 5-6мин. Докато мерих напрежението след това нищо не се промени само 1ца и на двата. Явно аз нвщо бъркам, незнам, вие ще кажете.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот ktamen » Нед 24 юли 2016 21:50


Shanista90 написа:Явно аз нвщо бъркам, незнам, вие ще кажете.

Вече ти казах на предната страница:
ktamen написа:За температурата ти трябва жичкаджия,

Човек дето си е намерил резисторче за 15 евро с една седмица доставка няма реални шансове за успешен ремонт. Затова пък шансовете да си строши колата са съвсем реални.
Ремонта наистина не е сложен, ама не е за теб работа. Като знам, че много коли изобщо нямат стрелка за температурата, се съмнявам, че и на теб ти е нужна за ТЮФа.


Shanista90
Мнения: 60
Регистриран на: Пет 18 юли 2014 15:00
Автомобил: Jetta
Двигател: RV

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Shanista90 » Нед 24 юли 2016 22:42


Не е там проблема резисторите са центове, но доставката е скъпа тук, не съм казал че няма да ги намеря, но сега имах два дни свободни в които се изклаха в Мюнхен и нямаше как да ходя до града след като всичко беше блокирано, а имах желание да намеря проблема докато съм свободен. Колата съм я взел преди 3 дена и гледам да я оправя.Също така нов датчик с доставката е 10 евро, просто искам да намеря къде е проблема. Благодаря за помощта!


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Megasquirt » Нед 24 юли 2016 22:52


Пича сигурно е гледал на едро някакви мощни резистори, или е гледал някаква аудиофилска обява. Майната му не му трябват резистори, с мултицет е по-лесно. Щом е единица, значи няма верига деба, датчика е за смяна. Като е студена мериш ли я на 20к/2к. Никой ли не чете кво пускам. В горната статия гледаш графиката за уреда на таблото на корадо, не че се различава много с другите. Като си смениш датчика, пак мери, ако ли и мулицета ти да не е много калиброван с тези 21V. Дай си време да попрочетеш и да експериментираш с мултицета, ако наистина само вратата е била за тюфа. Странно е такова обяснение - хем показва че няма верига, хем мръднало 2-3ома...


Потребителски аватар
Nasko-86
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 23:08
Автомобил: VW GOLF
Двигател: 1.8 ABS 1994

Re: Джета 2 1,8 90 к.с. RP 91г. проблем с вратите и температура на таблото

Мнениеот Nasko-86 » Нед 24 юли 2016 23:09


На мен като спря да ми отчита вътре уреда,отидох при буксата, окъсих двете крачета на буксата и видях как уреда отива в позиция "прегряла". И си смених датчика. По-елементарно не успях да се досетя как да проверя кое не ми работи.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта