Здравейте колеги,3 дни чета за тея пусти картерни газове и не мога да разбера каква е точно посоката на движение.Става въпрос за извеждането им в атмосферата,а причината да ме интересува посоката на движение е следната:
1.След като с подходящ дълъг маркуч са изведени покрай и под двигателя някъде по средата отдолу под купето има ли опасност да "дръпне" оттам прах която да достигне до двигателя и да надере цилиндрите?Като се наведа под купето на празен ход забелязвам духане от маркуча,но може и да има някакво дърпане на въздух.
2.Според мен за да влезе прах в двигателя трябва да се преодолее веднъж духането,втори път гравитацията на маркуча висящ надолу и дълъг минимум 2 метра и на трето място маслото останало в самия маркуч(все пак прахта би трябвало да се полепва на него)
Та през маркуча духа ли,дърпа ли или и двете едновременно?
Иначе след извеждането на картерните газове няма омасляване на кулера,а има положителна разлика в ускорението(колата работи със студен чист въздух вместо топъл и омаслен)
Посока на движение на картерните газове
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Посока на движение на картерните газове
Вероятността да засмуче прах е същата, както да глътнеш вода през задните си части при къпане в басейна.
Re: Посока на движение на картерните газове

Има съществена разлика.
Все пак маркуча е отворен постоянно,а задника ми не

Приликата е може би в това,че когато изпускам газове през задника в басейна няма как да ми влезе въздух

Майтапа настрана срещнах коментари,че освен духане има и дърпане на въздух до известна степен в тактуване на интервали.
Отделно докато като се загаси двигателя докато изстивал пак дърпало въздух през маркуча.
Накрая ше го отведа покрай купето отдолу чак до края на ауспуха пък да видим тогава дали ше е лесно засмукването на прах по дългия и лепкав маркуч

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Посока на движение на картерните газове
Не си измисляй проблеми, на които да търсиш решение.
Re: Посока на движение на картерните газове
Притеснява ме да не реша един проблем и да създам друг по този начин.Затова и питам.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
- Автомобил: TOYOTA AVENSIS
- Двигател: 2WW 2017
- Местоположение: Велико Търново
Re: Посока на движение на картерните газове
Теоретично, уважаеми Даскале,
Картерното пространство е с неизменяем обем. Когато 2 бутала отиват нагоре, в същото време другите 2 слизат надолу
/говорим за най масовия 4-цилидров двигател/.
От това пространство винаги има издухване, защото бутало, сегменти и цилиндър не могат технологично да усигорят 100%-но уплътнение.
Демек, при всеки работен ход, на която и да е БЦГ, от експлозията в него част от полученото повишно налягане, преминава между бутало,
сегменти и цилиндър и отива отдолу, в картерното пространство при коляно-мотовилковия механизъм.
Това води до повишаване на налягането там и всички конструктори на двигатели с вътрешно горене, са предвидили, така наречената картерна вентилация.
Така, че от маркуча, който си извел под мотора или където и да е /както и аз/ - винаги духааааа.
На практика, ако държиш края на тоз маркуч и го затваряш с пръст, ще ти се стори и че смуче.
Но, ако сложиш там един flow meter, за един час ще видиш, че от картерното пространство излиза въздух, а не влиза.
Това, при работа на ДВГ на празн ход. Колкото по-високи обороти, т.е. натварване или повече газ, толкова повече от маркучлето духа.
Сега на първия ти въпрос:
- теореично, съществува такава вероятност и тя е 1:1000000000000000000000
на втория:
- при работа на двигателя не е възможно от там да влезе прах чак до горивната камера, за да надере БЦГ.
и на третия
- през тоз шибан маркуч - излизааа
Още нещо:
Като угасиш вечерта мотора, обема в
картерното пространство е с температура да речем 80 градуса.
Сабале, таз темп. вече е примерно 25 градуса, щото всичко е изстинало през нощта, нали.
Ако, да речем картерното пространство е 8 литра /съвсем хипотетично, не знам колко е/
докато истива, тоз обем се свива и отнякъде трява да влезе нещо. Това нещо, е въздуха, който влиза
през маркучлето с прахта и влагата в него. Но повярвай ми, пътят му е толко дълъг, че стига максимум до
капака на клапаните, а там има и един мрежест филтър. И на другия ден като потеглиш, всичко пак навън...
Всичко това, уважаеми Даскале е теория, но "маркучлето" е полезно нещо но само за двигателя, защото
за доброто горене в цилиндъра трябва кислород а не маслени пари и неизгорели сажди. Друг въпрос е екологията....
Послушай дагето muns61 - казал го е ясно, точно и кратко. За басейна и засмукването на водата......
Бъди здрав и назддраве!!!!!
Картерното пространство е с неизменяем обем. Когато 2 бутала отиват нагоре, в същото време другите 2 слизат надолу
/говорим за най масовия 4-цилидров двигател/.
От това пространство винаги има издухване, защото бутало, сегменти и цилиндър не могат технологично да усигорят 100%-но уплътнение.
Демек, при всеки работен ход, на която и да е БЦГ, от експлозията в него част от полученото повишно налягане, преминава между бутало,
сегменти и цилиндър и отива отдолу, в картерното пространство при коляно-мотовилковия механизъм.
Това води до повишаване на налягането там и всички конструктори на двигатели с вътрешно горене, са предвидили, така наречената картерна вентилация.
Така, че от маркуча, който си извел под мотора или където и да е /както и аз/ - винаги духааааа.
На практика, ако държиш края на тоз маркуч и го затваряш с пръст, ще ти се стори и че смуче.
Но, ако сложиш там един flow meter, за един час ще видиш, че от картерното пространство излиза въздух, а не влиза.
Това, при работа на ДВГ на празн ход. Колкото по-високи обороти, т.е. натварване или повече газ, толкова повече от маркучлето духа.
Сега на първия ти въпрос:
- теореично, съществува такава вероятност и тя е 1:1000000000000000000000
на втория:
- при работа на двигателя не е възможно от там да влезе прах чак до горивната камера, за да надере БЦГ.
и на третия
- през тоз шибан маркуч - излизааа
Още нещо:
Като угасиш вечерта мотора, обема в
картерното пространство е с температура да речем 80 градуса.
Сабале, таз темп. вече е примерно 25 градуса, щото всичко е изстинало през нощта, нали.
Ако, да речем картерното пространство е 8 литра /съвсем хипотетично, не знам колко е/
докато истива, тоз обем се свива и отнякъде трява да влезе нещо. Това нещо, е въздуха, който влиза
през маркучлето с прахта и влагата в него. Но повярвай ми, пътят му е толко дълъг, че стига максимум до
капака на клапаните, а там има и един мрежест филтър. И на другия ден като потеглиш, всичко пак навън...
Всичко това, уважаеми Даскале е теория, но "маркучлето" е полезно нещо но само за двигателя, защото
за доброто горене в цилиндъра трябва кислород а не маслени пари и неизгорели сажди. Друг въпрос е екологията....
Послушай дагето muns61 - казал го е ясно, точно и кратко. За басейна и засмукването на водата......
Бъди здрав и назддраве!!!!!
Re: Посока на движение на картерните газове





Боже Господи!!!!!
Господин Хеликанов,Вие сте господин ВЕЛИКАНОВ!!!
Къде се намирате да ви почерпя за огромния изчерпателен отговор?!
Благодаря за това,че ми обяснихте подробно моите даскалски вълнения.
Докато четях ми дойде на акъла не се ли нарушава картерното налягане така(повишавало се и слабо мазане имало на елементите) демек заводската картерна винтелация помагала на маслената помпа да метка по нависоко до разпределителния вал масло чрез създалия се вакум между въздуховода и маркуча за К.Г накратко казано?
Това което пиша съм го чел и цитирам.
А иначе прахта ме притеснява да не попадне в маслото и да стане оная известна абразивна каша за миене на ръце драскайки и те така.
На финала сме на темата.Още мъничко остана.
Още веднъж евала и благодаря

И се извинявам за невежеството и необразоваността ми относно автомобилните знания

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Посока на движение на картерните газове
Мързи ме да пиша колкото Мимино. Да добавя, в нивата на невежеството избуява бурена на суеверието. Толкова за вакууми, мазане, духане...
Re: Посока на движение на картерните газове
Демек от незнание се стига до въображение и излишен уплах водещ до панически страх и страдание
Добре,момчета...бъдете живи и здрави now and forever

Добре,момчета...бъдете живи и здрави now and forever

- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Посока на движение на картерните газове
Само да не решиш да вържеш маркуча в тръбата на ауспуха....Щото един мой познат навремето-военен му беше хрумнала тая "гениална" идея,добре че се вслуша в хора ,които са вътре в нещата,та се отказа от такива "иновации"... 

Re: Посока на движение на картерните газове
До тръбата на ауспуха успоредно на нея.
Ма ше гледам максимално да е дълъг маркуча.
Абе колкото генерацията та да си стане оргинално
Ма ше гледам максимално да е дълъг маркуча.
Абе колкото генерацията та да си стане оргинално

-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Посока на движение на картерните газове
Още един шеговит отговор
Маркучлето встрани от аспуха и до края на колата .... всичко което издуха двига да подава положителна реактивна тяга при газ до ламарината . Все пак в Перник е единственият в света институт по устройство на Гуолф :П това ще добави още поне 15 коня към сегашните 250 :П
Маркучлето встрани от аспуха и до края на колата .... всичко което издуха двига да подава положителна реактивна тяга при газ до ламарината . Все пак в Перник е единственият в света институт по устройство на Гуолф :П това ще добави още поне 15 коня към сегашните 250 :П
Re: Посока на движение на картерните газове
От двуцевка ще стане трицевка
Колега,ти още ли не си изкарал картерните газове да усетиш как все едно някой те потбутва отзад като даваш газ?(това е напълно сериозно)

Колега,ти още ли не си изкарал картерните газове да усетиш как все едно някой те потбутва отзад като даваш газ?(това е напълно сериозно)

-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Посока на движение на картерните газове
Изоставам с техниката :( Колегите в Перник карат със турбореактивни двуконтурно хипер ускорителни двигатели
, а аз се мъча тука със някакъв 4 тактов бензин . Много съм назад 


Re: Посока на движение на картерните газове
Колега Петрушков,ти го обърна изцяло на майтап.
Независимо в коя точка на Планетата се направи тази операция ефекта е осезаем.
Но ти явно не смееш да преработваш заводски изпълнения.
Независимо в коя точка на Планетата се направи тази операция ефекта е осезаем.
Но ти явно не смееш да преработваш заводски изпълнения.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 69 госта