голф мк2 1,6тд проблем със загряване
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
голф мк2 1,6тд проблем със загряване
Здравейте, от скоро се оказа , че водния радиатор ми е за смяна , тъй като колата губеше антифриз, но положението не беше плачевно - лампата за нивото на водата светваше на около 100 км и доливах.И така около седмица. Един ден реших да отида до Бургас ( на 20 км) да си купя радиатор , да ми е готов за смяна. Обаче навръщане стана проблем , колата май прегря - постоянно светваше лампата за водата , както и температурата влизаше в режим на високи стойности. Спирах , доливах , спирах доливах .... за 20 км спрях 6 пъти да доливам вода , излизаше пушек през духалките на парното , изливаше се вода на пасажерската стелка до мен , но и на моята също - опари ми крака вряла вода няколко пъти.Спирах през 1,2 км. Освен радиатора, явно е пробито и радиаторчето на парното щом влиза вътре вода директно се излива по стелките и отделно изпарения и пушек .. Не знам , не разбирам много, но въпроса ми е - дали според вас съм прецакал и гарнитура, клапани? ? Уж я пазих , спирах , доливах , не съм допускал да се движа дълго , през един - два километра спирах , изчаквах и доливах , но все пак ако е издухана гарнитура какво следва ? Иначе нивото на маслото не беше паднало и доколкото видях нямаше смесване на антифриз с масло
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
Aз лично нищо не разбрах-какво значи май прегря.Като си доливал,на работещ двиггател ли си доливал,капачката на разширителния съд затварял ли си я добре след като си доливал?
А тая пара във въздуховодите и горещата вода в краката ме навяват на мисълта че не само си я прегрял колата ,ами са се "сварили" водните съединения.Незнам как си гледал нивото на маслото и дали е смесено с антифриза,ама такова брутално прегряване ,та чак от въздуховодите да излиза пара за пръв път чувам.(пази боже).Дано не съм прав,ама само с гарнитура и шлайфане на глава ако се разминеш -свиркай си.
А тая пара във въздуховодите и горещата вода в краката ме навяват на мисълта че не само си я прегрял колата ,ами са се "сварили" водните съединения.Незнам как си гледал нивото на маслото и дали е смесено с антифриза,ама такова брутално прегряване ,та чак от въздуховодите да излиза пара за пръв път чувам.(пази боже).Дано не съм прав,ама само с гарнитура и шлайфане на глава ако се разминеш -свиркай си.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7918
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
От колко време доливаш, и какво? Само вода или антифриз?
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
Tака ,както го описваш ми се струва че проблема ти не е дошъл от течащия радиатор,а направо си е спряла да работи водната помпа,протекла е от фибъра.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
Естествено , че не съм наливал при работещ двигател , спирах , доливах вода , без антифриз последните няколко пъти , защото няма смисъл - след като се изпарява (или изтича) да е антифриз.Ами като стана проблема обясних на един майстор по телефона и той ми каза - "няма проблем , карай , само гледай температурата да не е много висока" . И аз така и направих - лека полека я докарах с няколко спирания и доливания на вода , около 10 литра вода отидоха за 20-25 км. Не знам - обикновено взимам веднага мерки , но напоследък не я карах толкова често колата , а и докато приготвя пари за едно , друго... мислих , че ще изкара , а то стана .... все пак говорим за проблем , който е от скоро , не съм я карал така с месеци.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
водната помпа си прегледах архивите и видях , че съм я сменял през 2008-ма година , дал съм 54 лв тогава , колата е доста гледана и пазена като цяло, не е немърливост а лош късмет, колата я имам от 12 години и никога не се е случвало подобно нещо.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
golf_td написа:Естествено , че не съм наливал при работещ двигател , спирах , доливах вода ,
Не вижам кое му е "естественото" да изгасяш прегрят двигател и да доливаш студена вода..и то 10л. за 20км.,без да работи помпата за да движи водата ....незнам колко е естествено...

-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
ами от къде да знам , то и на място да работи стрелката непрекъснато се отместваше .. беше и навън страшна жега , аз докато я запаля , тръгна 1,2 км и трябва да спра , защото започва да клокочи , да излиза пушек ... как да я оставям да работи. Всъщност трябваше да спра и да извикам пътна помощ - а не да потеглям на ход , но станалото - станало , аз исках по-скоро мнение дали съм прецакал само гарнитура или нещо по-сериозно... и явно както казвате е по-сериозно, ами каквото е такова - 300 , 400 лв дали ще спасят положението от тук нататък , колко би струвал един подобен ремонт, сега там където ходя са заети и ми казаха , че могат да направят само "байпас" , за да не ми минава водата през купето , но за зимата вече ще се разкачва цялото табло и т.н. , абе изобщо..
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
Нищо неясно няма. Да, спукало се е радиаторчето на парното. Естествено, че ще излиза пара през духалките. Доста прилично решение е, да се направи байпас през радиаторчто още в движение. Така можеш да си я караш дълго, ако не ти е нужно парното. То това прегряване е доста субективно, не се връзвай. Оправи си охладителната и си карай. Налива се вода само на изстинал двигател. Все пак в краен случай, ако се наложи да доливаш на топъл, се налива на тънка струя на работещ двигател. Гарнитурата не е страшна, но я остави когато и дойде времето. Ако лампата ти е светела само за изпразнено казанче, няма проблеми. В момента най-големия и така да се каже трудоемкия проблем е да си изпереш мокета и да си изсушиш пода. Ако не го направиш скоро, купето ще е довиждане.
П.П. Сварени водни съединения
неработеща помпа, ама хем и протекла и то точно от "фибъра"... на какво ми пък му викат фибър
... хайде по-полека с диагнозите от разстояние, при положение, че нищо не сме разбрали от обясненията на колегата. Представяте ли си ако и лекарите в болницата правят такива диагнози, и лекуват хората. Не че не го правят де. Бахти резила. Меко казано несериозно е. По-добре да не се пишат глупости.
П.П. Сварени водни съединения


Последна промяна от Megasquirt на Чет 11 авг 2016 19:39, променено общо 2 пъти.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
За 300-400лв.-купуваш направо друг Голф,било то и за донор.А за смяна на радиаторче на парното няма нужда да се сваля цялото табло-има тема със снимки във форума.
колега Megasquirt,на мен ми правиш забележка да не слагаме диагноза от разстояние,а ти от разстояние му"спука "радиаторчето на парното на човека.А ако работи водната помпа,зaщо докато долее веднага почва да кипи течността в системата ...?
колега Megasquirt,на мен ми правиш забележка да не слагаме диагноза от разстояние,а ти от разстояние му"спука "радиаторчето на парното на човека.А ако работи водната помпа,зaщо докато долее веднага почва да кипи течността в системата ...?
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
Благодаря за мненията , определено ще имам полза от тях, особено за изсушаването на пода ! не се бях сетил , при това купе което е в момента без грам ръжда би било прахосничество , много добра идея още утре да се заема с това! Иначе това за доливане на вода - при такива чести интервали ми се наложи преди време с една служебна лада 2107 , почти същото нещо стана ,само че в пъти екшъна беше по-голям , направо вътре взе да съска , да пуши яко , мъгла стана в купето , а отвънка се виждаше изтеглата вода на асфалта , тогава пак долях и тръгнах , само че се оказа доста сериозно и ладата решиха да я бракуват (това се случи миналата година) . Е , година по-късно - се случва и с личната ми кола
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
И с тази разлика , че стрелкичката на ладата имаше червен сектор , и това беше в почти крайно дясно положение между минимума и максимума . За разлика от голфа , на който стрелката стоеше в средно положение и може би няколко милиметра в дясно от средата , когато взе да става белата.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
Колега, gergeto. Мислиш ли докато пишеш. Нека да пишем верни работи, и да се ограничаваме със спама. Нужно ли е да обяснявам на големи хора, надявам се, че когато охладителната система не е под налягане, започва да ври и кипи при дооооста по-ниска температура отколкото, ако е под налягане. Ако можеш да ми обясниш от къде минава охладителната течност в купето, въобще няма да ми задаваш баламски въпроси. И съм сигурен, че знаеш, просто помисли, ако не ти се е случвало. Дай на лични вече. Мисля няма нужда да спамим форума излишно.
П.П. Ако на колегата индикатора на таблото е калибриран, няма грам причина да се притеснява за прегряване, да не говорим за гарнитури.
П.П. Ако на колегата индикатора на таблото е калибриран, няма грам причина да се притеснява за прегряване, да не говорим за гарнитури.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: проблем със загряване , голф мк2 1,6тд
има развитие - за сега се направи този т.нар. "байпас" , наистина бил проста работа , но като не знае човек... Сега няма нито загуба , нито прегравяне - нарочно я карах повече и то градско .. няма грешка , което ме навежда на мисълта , че не е трябвало изобщо да купувам воден радиатор , той може само да е таял , да е имало много малък теч от него , а основия проблем е бил в радиаторчето на парното - (от където се губеше главно водата) ,водната помпа си работи, включва се и вентилатора ... след този байпас вече нямам проблеми, изолира се този маркуч , който води течността към купето.Ще го сменя и водния радиатор , тъй и тъй съм го купил , но ще взема и задължително радиаторче за парното, както и антифриз и да се реши проблема по охладителната система , аз и без това нямах парно от миналата зима. Сега тука да видим как ще изсъхва това нещо , че баш от днес няма слънце , а то мокет..под него една вата дебела...
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: голф мк2 1,6тд проблем със загряване
Радвам се че си решил проблема и че не съм излязъл прав. Тъкмо като сменяш радиаторчето на парното може да си "облечеш" наново клапите и зимата ще караш по потник. 
п.с.М/у другото имам в мазето един ДВГ като твоя за разпродаване-ако нещо ти трябва пиши на ЛС.

п.с.М/у другото имам в мазето един ДВГ като твоя за разпродаване-ако нещо ти трябва пиши на ЛС.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 40 госта