Здравейте, нов съм във форума и никога не съм карал голф.
За сега съм се насочил към VW Golf V 2.0 tdi и искам да попитам съответно хора, които карат такъв автомобил някой неща, като:
- разход - градско, извън и смесено
- годишна поддръжка (знам, че е много относително)
- технически проблеми, които възникват при точно този модел и агрегат (ако има такива разбира се)
- пъргав автомобил ли е
- лични впечатления и др.
Като цяло ме интересува този модел, защото търся нещо икономично и в същото време да е пъргаво и да изглежда добре, карам предимно градско в София, предстои ми скоро да минавам по неприятни маршрути с повече задръствания...
Благодаря предварително и моля бъдете обективни :)
Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
- hellcat.hc
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 12 авг 2016 9:19
- Автомобил: VW Golf MKVI
- Двигател: CBAA
- Местоположение: Sofia
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
Преди време имах Голф 5 170 к.с. DSG. Купих го от България, от една автокъща в Плевен. В България като цяло може да се намери по-евтин автомобил. Купувайки от Германия, може да си по-сигурен за състоянието (не винаги естествено), но и излиза по-скъпо. Моят беше от последните - август 2008 - септември излизат първите Голф 6-ци. Преди да взема автомобила му направих пълна диагностика с ВАГ Ком, пътна проба и оглед. След това просто го платих и това е. Ако беше в София, щях да го заведа сигурно в сервиз (може и Порше Юг или Изток), но там едва ли ще ми кажат нещо, което не знам - евентуално ако има нещо по окачването.
Основните проблеми, които може да има са ясни и е писано много за тях.
Маховик при DSG по-трудно се хваща, но при ръчни скорости е лесно установим, особено, ако е в напреднала фаза - ясно отчетлив звук между стържене и тракане отпред при скоростите, най-вече на студен двигател. Замяната вече не е толкова скъпа, като има вариант и да се премине към едномасов маховик.
При DSG превключването трябва да е плавно, без тласъци, особено при превключване надолу от трета на втора и от втора на първа. Проблемите най-силно се изразяват при загряло масло на скоростите - най-често при много топло време и след известно каране.
По-старите 16 клапанови глави се пукат, но това почти не се среща при 170 к.с. (код на мотора BMN). Всички 170 к.с. (както и някои 140 к.с.) са със Сименс електроника и са по-трудни за крадене, естествено няма нищо невъзможно.
Турбината се профилактира и сменя сравнително лесно. Рециклирането при проблем е около 600-800 лева, нова е между 1250 и 2000 лева.
При всички 170 к.с. и някои 140 к.с. има филтър за твърди частици, който при предимно градско каране без излизане навън от време на време може да се запуши. При нужда се премахва в действителност и софтуерно. Докато не създава проблеми обаче според мен няма нужда да се маха.
Ето тук съм попълвал доста подробно информация за разход и ремонти. На немски е, но ще добиеш някаква представа.
Субективните ми (лични) впечатления са повече от положителни. Автомобилът е доста пъргав, удобен, маневрен, приятен за каране. Жена ми също много го харесваше и с удоволствие го караше.
Това е за сега, ако още нещо се сетиш - питай.
Основните проблеми, които може да има са ясни и е писано много за тях.
Маховик при DSG по-трудно се хваща, но при ръчни скорости е лесно установим, особено, ако е в напреднала фаза - ясно отчетлив звук между стържене и тракане отпред при скоростите, най-вече на студен двигател. Замяната вече не е толкова скъпа, като има вариант и да се премине към едномасов маховик.
При DSG превключването трябва да е плавно, без тласъци, особено при превключване надолу от трета на втора и от втора на първа. Проблемите най-силно се изразяват при загряло масло на скоростите - най-често при много топло време и след известно каране.
По-старите 16 клапанови глави се пукат, но това почти не се среща при 170 к.с. (код на мотора BMN). Всички 170 к.с. (както и някои 140 к.с.) са със Сименс електроника и са по-трудни за крадене, естествено няма нищо невъзможно.
Турбината се профилактира и сменя сравнително лесно. Рециклирането при проблем е около 600-800 лева, нова е между 1250 и 2000 лева.
При всички 170 к.с. и някои 140 к.с. има филтър за твърди частици, който при предимно градско каране без излизане навън от време на време може да се запуши. При нужда се премахва в действителност и софтуерно. Докато не създава проблеми обаче според мен няма нужда да се маха.
Ето тук съм попълвал доста подробно информация за разход и ремонти. На немски е, но ще добиеш някаква представа.
Субективните ми (лични) впечатления са повече от положителни. Автомобилът е доста пъргав, удобен, маневрен, приятен за каране. Жена ми също много го харесваше и с удоволствие го караше.
Това е за сега, ако още нещо се сетиш - питай.
- caro
- Мнения: 570
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
Почти съм сигурен ,че ще откажа колегата да си купи 2.0TDI. Чети внимателно:
http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/38233-%D0%B4%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D1%86%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B8-20%D1%82%D0%B4%D0%B8-bkd/
http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/38233-%D0%B4%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D1%86%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B8-20%D1%82%D0%B4%D0%B8-bkd/
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
Няма защо да го плашите човека. Търси код на мотора БММ и няма да имаш абсолютно никакви ядове, не пука глава, няма сименс дюзи надежден и икономичен мотор.
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
caro написа:Почти съм сигурен ,че ще откажа колегата да си купи 2.0TDI. Чети внимателно:
http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/38233-%D0%B4%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%BD%D0%B8-%D1%86%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B8-20%D1%82%D0%B4%D0%B8-bkd/
Обикновено дефектните глави не изкарват повече от 50, най-много 100000 км.
Де го тоя 10 годишен дизел на по-малко от 300000 км?
- hellcat.hc
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 12 авг 2016 9:19
- Автомобил: VW Golf MKVI
- Двигател: CBAA
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
Благодаря за отговорите! Помогнахте ми много :) Отказахте ме от Голф5, но не и от Голф. Вдигнах си летвата и ще взимам Голф МК6 2.0 тди 140 коня. Даже намерих читав автомобил от Германия с ди ес джи кутия, като единствено няма навигация :(
Знаете ли колко струва да взема оригинална навигация двоен дин и от къде ? Какво ще кажете за тези андроидски варианти ?
Знаете ли колко струва да взема оригинална навигация двоен дин и от къде ? Какво ще кажете за тези андроидски варианти ?
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
hellcat.hc написа:Благодаря за отговорите! Помогнахте ми много :) Отказахте ме от Голф5, но не и от Голф. Вдигнах си летвата и ще взимам Голф МК6 2.0 тди 140 коня. Даже намерих читав автомобил от Германия с ди ес джи кутия, като единствено няма навигация :(
Знаете ли колко струва да взема оригинална навигация двоен дин и от къде ? Какво ще кажете за тези андроидски варианти ?
Търси RNS 510 всичко останало е компромис. Търси в еВау, и други подобни места за продажба. Цените на които можеш да намериш варират доста, но като цяло не е евтина. Но първо вземи колата, покарай я, направи и ремонтите които предстоят, и тогава мисли за навигацията :)
- hellcat.hc
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 12 авг 2016 9:19
- Автомобил: VW Golf MKVI
- Двигател: CBAA
- Местоположение: Sofia
Re: Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
Търси RNS 510 всичко останало е компромис. Търси в еВау, и други подобни места за продажба. Цените на които можеш да намериш варират доста, но като цяло не е евтина. Но първо вземи колата, покарай я, направи и ремонтите които предстоят, и тогава мисли за навигацията :)
Това оригиналната навигация ли е ?
Re: Golf MKV 2.0 tdi предстояща покупка
да, RNS 510 е оригиналната навигация. Грубо струва около 1000лв втора ръка с антената и тн, но може и по-тънко да се намери. За да сработи изцяло може да се наложи да смениш и някой друг контролер (za да показва парктроник, климатроник, да не харчи ток и тн), това зависи от това с какви версии на тези модули е оборудвана твоята кола. Някои може и само да се флашнат.
Работи с оригинални карти (по 600лв парчето), но може и да се хаква (има някои специфики, но са добре описани във форума).
Вариантът за неоригинална (китайска) навигация ти е около 500-800 лв. читавите. Има такива, които на външен вид са едно към едно с оригиналната. Основната разлика е, че тези са с андроид и ... могат всичко, което един андроид може да прави ... имат възможност за интернет, за камери. телевизия и тн. Като цяло са plug&play.
Работи с оригинални карти (по 600лв парчето), но може и да се хаква (има някои специфики, но са добре описани във форума).
Вариантът за неоригинална (китайска) навигация ти е около 500-800 лв. читавите. Има такива, които на външен вид са едно към едно с оригиналната. Основната разлика е, че тези са с андроид и ... могат всичко, което един андроид може да прави ... имат възможност за интернет, за камери. телевизия и тн. Като цяло са plug&play.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта