Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Ако моторът е за ремонт, каквото и масло да му сипеш ще си трака пак.
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Така е спор няма, но все едното ще е една идея по-добро. Иначе какво ви е мнението за тези добавки които прочистват наслоеното масло от двигателя? Добре ли е да се ползват и има ли опасност да запушат някоя маслена магистрала ?
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Особено за нашите двигателчета не е препоръчително, защото има много голяма вероятност да се запуши някоя. По-скоро масло от някоя клийн (почистваща) серия, но един мотор се чисти само със разглобяване - вярвай пробвал съм и доста газ за горене ходи.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Аз смятам, че няма нужда от промивка на двигателя, защото при редовна смяна на маслото той се промива достатъчно. Всички качествени масла имат такива присадки, които дефакто вършат същата работа, само че не толкова интензивно и по този начин съществено се намалява риска от запушване на маслените магистрали.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
След прочетената информация за маслата и спецификациите им си съставих следното мнение.
Подходящо масло е това масло, което развърта по-лесно двигателя, пълни по-бързо подвигачите и намалява триенето. Идеята е при студен двигател и по-ниски темpeратури вискозитета да е по малък, маслото да е по течливо, докато при работна температура маслото трябва да запазва вискозитета си, т.е. там търсим по висок вискозитет, особено при по стари двигатели, по "дебелото" масло ще уплътнява по добре, от което следва, че двигателят ще работи по-тихо и устойчиво.
Прилагам спецификациите на 3 вида масла Fuchs GT1 5W40, Castrol 5W40 и Castrol 10W40.
Типовые характеристики
Fuchs GT1 5W40
Показатели Единица Значение Метод
Плотность при 15°С г/мл 0,854 DIN 51 757
Температура вспышки °C 250 DIN 2592
Температура застывания °C -42 DIN 3016
Вязкость, при -30°C (CCS) мПа*С 6100 ASTM D 5293
Вязкость, при 40°C (CCS) мм²/c 85 DIN 51 562
Вязкость, при 100°C (CCS) мм²/c 14,2 DIN 51 562
Индекс вязкости 169 DIN 2909
Зольность сульфатная 0,79
Castrol Magnatec 10W40
Плотность при 15 °C 0.870
Кинематическая вязкость при 100 °C 14.2
Кинематическая вязкость при 40 °C 99
Индекс вязкости 148
Динамическая вязкость, CCS при -25°С 6900
Температура застывания -36
Температура вспышки (PMCC) 200
Сульфатная зольность 1.1
Castrol Magnatec 5W40
Относительная плотность при 15 °C 0.852
Кинематическая вязкость при 40 °C 79.9
Кинематическая вязкость при 100 °C 13.2
Динамическая вязкость , CCS при -30 °C (5W) 5440
Индекс вязкости 171
Tемпература застывания -48
Tемпература вспышки, PMCC 212
Сульфатная зольность 1.1
В конкретния случай Фукса ми се струва най-подходящия вариант, защото е "тънък" при студен двигател и "по-плътен" при загрял двигател, т.е. ще уплътнява с една идея по добре от Кастрол 5W40. Всъщност Фукса при загрял двигател ще работи, като Кастрол 10W40, вискозитета му е същия, а забелязах, че с по голям вискозитет при работна темература моя двигател работи много по добре, губи се дизеловия ефект.
В момента съм с Фукс с вискозитет 14,7 при работна температура и 14,2 на ГТ1 е най близо до сегашния ми вариант. Факта, че е "течен" при студен старт се надявам да реши шумната работа на повдигачите първите няколко секунди, не казвам, че това е някакъв проблем, но ако има по добър вариант, защо да не го пробвам.
Най-вероятно всички масла са добри, но има по-подходящи и по-неподходящи.
Фукс 5W40 и Кастрол 5W40 са с почти еднакви показания, с единствена разлика, че Фукса при работна температура уплътнява, като полу-синтетика, което мисля, че е по добрия вариант за моя двигател.
Дали е така, като го сложа ще разбера.

П.С. Изненадан останах от качеството на маслото К-класик в Кауфланд, произвежда се от Power Oil, отговаря на VW Norm 502.00/505.00 и го има в списъка на ВАГ за подходящи масла. Спецификациите са му много добри, почти се доближава до Фукса.
Ето линк към производителя и техническите спецификации:
http://poweroil.de/power-oil-hd-5w40-sl ... synth.html
http://poweroil.de/media/pdf/5w40slcf.pdf
Маслото на Power Oil смазва конкуренцията с вискозитетен индекс 176!
Единственият му проблем е, че е в хранителен магазин.
Явно германците не правят компромиси с качеството, въпроса е дали маслото в Кауфланд е със същото съдържание и притежава същите качества, вероятно да, но някак си ми е трудно да рискувам.
Иначе цената му е 50 лв. за 5 л., доста е изгодна.
Подходящо масло е това масло, което развърта по-лесно двигателя, пълни по-бързо подвигачите и намалява триенето. Идеята е при студен двигател и по-ниски темpeратури вискозитета да е по малък, маслото да е по течливо, докато при работна температура маслото трябва да запазва вискозитета си, т.е. там търсим по висок вискозитет, особено при по стари двигатели, по "дебелото" масло ще уплътнява по добре, от което следва, че двигателят ще работи по-тихо и устойчиво.
Прилагам спецификациите на 3 вида масла Fuchs GT1 5W40, Castrol 5W40 и Castrol 10W40.
Типовые характеристики
Fuchs GT1 5W40
Показатели Единица Значение Метод
Плотность при 15°С г/мл 0,854 DIN 51 757
Температура вспышки °C 250 DIN 2592
Температура застывания °C -42 DIN 3016
Вязкость, при -30°C (CCS) мПа*С 6100 ASTM D 5293
Вязкость, при 40°C (CCS) мм²/c 85 DIN 51 562
Вязкость, при 100°C (CCS) мм²/c 14,2 DIN 51 562
Индекс вязкости 169 DIN 2909
Зольность сульфатная 0,79
Castrol Magnatec 10W40
Плотность при 15 °C 0.870
Кинематическая вязкость при 100 °C 14.2
Кинематическая вязкость при 40 °C 99
Индекс вязкости 148
Динамическая вязкость, CCS при -25°С 6900
Температура застывания -36
Температура вспышки (PMCC) 200
Сульфатная зольность 1.1
Castrol Magnatec 5W40
Относительная плотность при 15 °C 0.852
Кинематическая вязкость при 40 °C 79.9
Кинематическая вязкость при 100 °C 13.2
Динамическая вязкость , CCS при -30 °C (5W) 5440
Индекс вязкости 171
Tемпература застывания -48
Tемпература вспышки, PMCC 212
Сульфатная зольность 1.1
В конкретния случай Фукса ми се струва най-подходящия вариант, защото е "тънък" при студен двигател и "по-плътен" при загрял двигател, т.е. ще уплътнява с една идея по добре от Кастрол 5W40. Всъщност Фукса при загрял двигател ще работи, като Кастрол 10W40, вискозитета му е същия, а забелязах, че с по голям вискозитет при работна темература моя двигател работи много по добре, губи се дизеловия ефект.

В момента съм с Фукс с вискозитет 14,7 при работна температура и 14,2 на ГТ1 е най близо до сегашния ми вариант. Факта, че е "течен" при студен старт се надявам да реши шумната работа на повдигачите първите няколко секунди, не казвам, че това е някакъв проблем, но ако има по добър вариант, защо да не го пробвам.
Най-вероятно всички масла са добри, но има по-подходящи и по-неподходящи.
Фукс 5W40 и Кастрол 5W40 са с почти еднакви показания, с единствена разлика, че Фукса при работна температура уплътнява, като полу-синтетика, което мисля, че е по добрия вариант за моя двигател.
Дали е така, като го сложа ще разбера.


П.С. Изненадан останах от качеството на маслото К-класик в Кауфланд, произвежда се от Power Oil, отговаря на VW Norm 502.00/505.00 и го има в списъка на ВАГ за подходящи масла. Спецификациите са му много добри, почти се доближава до Фукса.
Ето линк към производителя и техническите спецификации:
http://poweroil.de/power-oil-hd-5w40-sl ... synth.html
http://poweroil.de/media/pdf/5w40slcf.pdf
Маслото на Power Oil смазва конкуренцията с вискозитетен индекс 176!
Единственият му проблем е, че е в хранителен магазин.

Явно германците не правят компромиси с качеството, въпроса е дали маслото в Кауфланд е със същото съдържание и притежава същите качества, вероятно да, но някак си ми е трудно да рискувам.

Иначе цената му е 50 лв. за 5 л., доста е изгодна.
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Да питам при сравнение след температурата числото колкото е по-малко толкова по-добре ли е? Извинявам се за тъпия въпрос, но не ги разбирам тези неща, а в момента силно ме вълнуват. Благодаря.
Много ми е интересно. Аз съм с Castrol Edge 5w40 и при шърви старт трака ще падне двигателя. Като тръгна.... все едно карам трактор, но след 1 час каране всичко утихва и въобще няма тракане няма нищо - мърка като нов двигателя.
Колата е загрява и кове 90 градуса още на 5тата минута и не мърда. Защо чак след час каране всичко утихва. От там ми идва мисълта да сменя на 10w40 Magnateс, че нали има някви смазващи екстри в него.
Много ми е интересно. Аз съм с Castrol Edge 5w40 и при шърви старт трака ще падне двигателя. Като тръгна.... все едно карам трактор, но след 1 час каране всичко утихва и въобще няма тракане няма нищо - мърка като нов двигателя.

-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Сря 15 авг 2012 21:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
фрееленсара, колега не знам за твоито двигателче. Ама на моито му сложих 5в40 норд зее и след 6000 к почна да трака кат вършачка. В началото не се чуваше . Сега му сложих пак тотал 10в40. и си е супер . Имам чуството че нещо преебах с тва масло 5в40. двугателя е на 200 000к реални .И сега смятам да му слагам 15в40,
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 12 мар 2011 20:12
- Автомобил: vw polo
- Двигател: akk 2000
- Местоположение: BG Plovdiv
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
5w30 няма грижи 

-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
@freelancer,
Сложи ли го това масло да кажеш мнение?
Сложи ли го това масло да кажеш мнение?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Не, не съм сменил все още маслото. Чудя се все още, какъв да бъде вискозитета, таман се засилих да си купя Кастрол Магнатек и открих негативни коментари в един английски сайт на поло собствениците, някои казват, че Магнатека не бил добре за хидрваличните повдигачи и правел двигателя по шумен.
За мен няма логика и не го вярвам това.
Хора разни, коментари също, марки масла и коли в различно състояние и на различни километри пък, колкото искаш.
Без проба и грешка явно няма как да стане работата, просто всеки двигател си иска своето масло, не съм вътре, че да знам, колко е износен и на колко километра е, но дори и да е на около 160 000 км, пак си е за 10W40 и то според повечето производители, които препоръчват специална серия масла за повече километри, които забелязах по спецификацията са малко по-плътни, да обират луфтовете по-добре и с присадки за почистване. Над 60 000 мили препоръчват High Mileage.
Притеснява ме 5W40 да не дойде прекалено тънко и да се разтрака, докато загрее, сега претраква няколко секунди, а с потънкото масло да не станат минути.
Мисля си за Кастрол Магантек 10W40.
То и аз чакам колегата goodlucker да смени неговото масло с Кастрол Магнатек 10W40 и да даде отзиви, но той спря да пише в темата.
За мен няма логика и не го вярвам това.
Хора разни, коментари също, марки масла и коли в различно състояние и на различни километри пък, колкото искаш.

Без проба и грешка явно няма как да стане работата, просто всеки двигател си иска своето масло, не съм вътре, че да знам, колко е износен и на колко километра е, но дори и да е на около 160 000 км, пак си е за 10W40 и то според повечето производители, които препоръчват специална серия масла за повече километри, които забелязах по спецификацията са малко по-плътни, да обират луфтовете по-добре и с присадки за почистване. Над 60 000 мили препоръчват High Mileage.
Притеснява ме 5W40 да не дойде прекалено тънко и да се разтрака, докато загрее, сега претраква няколко секунди, а с потънкото масло да не станат минути.

Мисля си за Кастрол Магантек 10W40.
То и аз чакам колегата goodlucker да смени неговото масло с Кастрол Магнатек 10W40 и да даде отзиви, но той спря да пише в темата.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Доста теми има за масло бистрени в нашия форум. Изчел съм ги повечето, а и от статии в интернет съм на мнение, че няма производител, който да дава препоръка след ХХХ ХХХ км да се премине към масло с по-голям визкозитет. Тоест ако гори масло следва да се ревизира и отремонтира причината в мотора - гумички, клапани, повдигачи и т.н.
Масло следва да се изжира в зависимост от климата където се кара автомобила. При положение, че производителите дават все по-тънки масла за новите автомобили, които по каталог отговарят и за нашите вече почти пълнолетни коли следва - абе тия пичове дето правят масла явно все по-добри ги правят въпреки преработката на отработени масла.
Според тефтерите на Мотул (понеже карам със Синерджи+ 6100 и мога да говоря за Мотул), съветника ми предлага масла от 0w30 които са long life, до 15w40 - като от 0w30,5w30,0w40,5w40 ми предлага над 10 разновидности, а 10w40 и 15w40 общо три модела.
На мен ми е интересно дали някой е сипвал 5w30 примерно!
При работна температура и едните и другите индекси би следвало да работят на сходна смазочност, а основната разлика е в началото. Така че колкото ще обира "тънкото" толкова и де "дебелото" при работна температура.
Аз се замислям за 5W40 от почистващите серии, защото към момента след 6к км съм много доволен от Синерджи+, но потраква, което обаче си мисля, че е от главата и ще си заслужава 5W40 само след ревизия на главата.
Все пак следя с интерес вие, какви масла ще сложите и дали ще сте доволни.
Масло следва да се изжира в зависимост от климата където се кара автомобила. При положение, че производителите дават все по-тънки масла за новите автомобили, които по каталог отговарят и за нашите вече почти пълнолетни коли следва - абе тия пичове дето правят масла явно все по-добри ги правят въпреки преработката на отработени масла.
Според тефтерите на Мотул (понеже карам със Синерджи+ 6100 и мога да говоря за Мотул), съветника ми предлага масла от 0w30 които са long life, до 15w40 - като от 0w30,5w30,0w40,5w40 ми предлага над 10 разновидности, а 10w40 и 15w40 общо три модела.
На мен ми е интересно дали някой е сипвал 5w30 примерно!
При работна температура и едните и другите индекси би следвало да работят на сходна смазочност, а основната разлика е в началото. Така че колкото ще обира "тънкото" толкова и де "дебелото" при работна температура.
Аз се замислям за 5W40 от почистващите серии, защото към момента след 6к км съм много доволен от Синерджи+, но потраква, което обаче си мисля, че е от главата и ще си заслужава 5W40 само след ревизия на главата.
Все пак следя с интерес вие, какви масла ще сложите и дали ще сте доволни.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Не е точно така според мен, след повече километри има износване в двигателя, което е напълно нормално, т.е. увеличават се допуските или т.н. луфтове.
Това, че има някакво износване не означава, че трябва да ревизираш двигателя. Всеки двигател си има някакъв ресурс, колкото и добре да е поддържан, редовна смяна на маслото примерно, няма нищо вечно.
Прегледах доста материали и забелязах, че производителите предлагат така наречените масла за коли на повече километри, маслата са същите, но с надпис High Mileage. Ако направиш сравнение със спецификациите на едни и същи масла, само, че едното за коли с по-голям пробег ще забележиш, че единствената разлика е във вискозитета, за тези с по-голям пробег маслото е по "дебело", с по голям вискозитет.
Значи какво излиза? Излиза, че мита за преминаването към масло с по голям вискозитет е донякъде верен.
Казвам донякъде, защото в нашите условия никога не можеш да си сигурен на, колко километра ти е колата и какво е преживяла.
Ако колата е на реални километри и е поддържана добре от предишния собственик би трябвало да нямаш проблеми и с 5W40 и с 10W40.
5W40 по принцип има по малък вискозитет във всички режими, основната разлика е в температурните режими, синтетиката при по студено е по течлива, но пък полусинтетиката ще уплътнява по добре, разбира се до определена температура.
Тука основният момент е, че ако маслото е с по голям вискозитет при по ниски температури ще пълне по бавно повдигачите и за това си изтракват. Самите повдигачи също са амортизирани и не знам колко време трябва да задържат маслото, четох, че след по-дълъг престой е нормално да изпуснат масло и да изтракат при напълване, така, че явно този шум не е нещо ненормално.
Предполагам, че и твоята кола ако не я караш 2-3 дена и тя ще изтрака за 2-3 секунди при студен старт.
Това, че има някакво износване не означава, че трябва да ревизираш двигателя. Всеки двигател си има някакъв ресурс, колкото и добре да е поддържан, редовна смяна на маслото примерно, няма нищо вечно.
Прегледах доста материали и забелязах, че производителите предлагат така наречените масла за коли на повече километри, маслата са същите, но с надпис High Mileage. Ако направиш сравнение със спецификациите на едни и същи масла, само, че едното за коли с по-голям пробег ще забележиш, че единствената разлика е във вискозитета, за тези с по-голям пробег маслото е по "дебело", с по голям вискозитет.
Значи какво излиза? Излиза, че мита за преминаването към масло с по голям вискозитет е донякъде верен.

Казвам донякъде, защото в нашите условия никога не можеш да си сигурен на, колко километра ти е колата и какво е преживяла.

Ако колата е на реални километри и е поддържана добре от предишния собственик би трябвало да нямаш проблеми и с 5W40 и с 10W40.
5W40 по принцип има по малък вискозитет във всички режими, основната разлика е в температурните режими, синтетиката при по студено е по течлива, но пък полусинтетиката ще уплътнява по добре, разбира се до определена температура.
Тука основният момент е, че ако маслото е с по голям вискозитет при по ниски температури ще пълне по бавно повдигачите и за това си изтракват. Самите повдигачи също са амортизирани и не знам колко време трябва да задържат маслото, четох, че след по-дълъг престой е нормално да изпуснат масло и да изтракат при напълване, така, че явно този шум не е нещо ненормално.
Предполагам, че и твоята кола ако не я караш 2-3 дена и тя ще изтрака за 2-3 секунди при студен старт.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Кой производител дава по-висок вискозитет за Hight Mileage? (Да предположа Форд?)
В моя случай още промивам двигателя и вероятно имам поражения от нередовната смяна на италиянеца (повдигачи/клапани), защото претраква и след няколко часа престой, което не вярвам да е от маслото. Четох за колеги при които поутихва след време, но за 6к щом не утихна не вярвам.
В моя случай още промивам двигателя и вероятно имам поражения от нередовната смяна на италиянеца (повдигачи/клапани), защото претраква и след няколко часа престой, което не вярвам да е от маслото. Четох за колеги при които поутихва след време, но за 6к щом не утихна не вярвам.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
Производителите на масла предлагат High Mileage, Castrol примерно и още много други гледах, американски марки, почти всички предлагат такова масло, гледах ги в Ютуб.
Има логика да е по голям вискозитета при дъртите двигатели, обаче пропускаме и друг основен момент за, който ти казах мисля преди, че депозитите се отлагат навсякъде. Тия масла имат и присадки за почистване на двигателя.
Отвори сайта на Кастрол Германия и виж спецификациите.
Има вариант да утихне, при мен се случи, да чукна на дърво, абе в началото беше чудо.
Има логика да е по голям вискозитета при дъртите двигатели, обаче пропускаме и друг основен момент за, който ти казах мисля преди, че депозитите се отлагат навсякъде. Тия масла имат и присадки за почистване на двигателя.
Отвори сайта на Кастрол Германия и виж спецификациите.
Има вариант да утихне, при мен се случи, да чукна на дърво, абе в началото беше чудо.

-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 1.4 MPI AKK 2000г. - мнение за избор на масло
По онлайн каталозите явно смятат АКК за много прост двигател - и останалите от 6/N1 и N2, защото навсякъде ми се налага да го задавам като Polo/Derby 81/01 - 1.4 (1997/2001). Явно ние много му се подзираме. В Английските форуми като гледам стари теми, че са карали с 5W30...
Някъде срещал ли си информация, с какво масло са излизали от завода - вероятно има значение за коя страна са били произведени?
Някъде срещал ли си информация, с какво масло са излизали от завода - вероятно има значение за коя страна са били произведени?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта