Отварям темата тъй като проблема се оказа труден за диагностика поради нелогичната му поява:
Газова уредба: Ловато, електричеаки изпарител.
Двигател: АВК, Ауди 80, 115 к.с.2000 см, пълна инжекция.
Състояние: Напълно обслужен-свещи, кабели,филтри.Перфектна работа и разход на газ и бензин.
Електрическа система на АГУ: Подмених всички кабели, връзки, легло на бушона.Ключа газ/бензин проверен, дори съм карал и с друг за експеримент.
Проблема:Колата пали на бензин и след форсиране за да премине на газ, прехвърля и гасне. С кабел пуснах ток директно и на клапана и на изпарителя -чува се щракане. Проблема да се диагностицира е, че обикновенно 5-10 мин. след проявата му, системата започва да функционира безпроблемно и не може да се установи, кое точно неработи. Освен това не се появява всеки път-възможно е да работи коректно и един месец, възмоно е да се сшучва ден след ден. Единствената зависимост, която установих е, че се проявява след като колата е работила. До момента не се е случвало при студен старт да не прехвърли.
Благодаря предварително за мненията.
Непрехвърля на газ след продължителна работа.
-
- Мнения: 320
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Непрехвърля на газ след продължителна работа.
Здравейте колега .
Това подозрително прилича на окислени кабелни обувки или слаба връзка по ситемата . В частен случай дефектирала бобинка на клапана . Мога да препоръчам да проверите и притегнете всички връзки и кабелчета по газовата уредба. Този дефект на бобинката се получава в изключително редки случай( а и струва повече от една проверка на кабелчетата и конекторите).
Успех с отстраняването на проблема :)
Това подозрително прилича на окислени кабелни обувки или слаба връзка по ситемата . В частен случай дефектирала бобинка на клапана . Мога да препоръчам да проверите и притегнете всички връзки и кабелчета по газовата уредба. Този дефект на бобинката се получава в изключително редки случай( а и струва повече от една проверка на кабелчетата и конекторите).
Успех с отстраняването на проблема :)
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Непрехвърля на газ след продължителна работа.
Клапана ти прави мизерия.Разглоби го,изчисти го хубаво от вътре,като му смениш и филтърчето.
Ако продължи да прави проблеми,го сменяй с друг.
Не е лошо да замериш с уред напрежението което идва до клапана,когато направи проблем.По някога самото копче не дава добър ток и клапана не може да отвори.
Ако продължи да прави проблеми,го сменяй с друг.
Не е лошо да замериш с уред напрежението което идва до клапана,когато направи проблем.По някога самото копче не дава добър ток и клапана не може да отвори.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Непрехвърля на газ след продължителна работа.
Този клапан най-вероятно е NLP, който много прилича на Ловато. Ако е така, направо нов.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12111
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Непрехвърля на газ след продължителна работа.
Такива дерзания имах и аз, окислени кабелни обувки, клапан ловато със спукана бобина отвън и брц изпарител с ниския клапан.
Първо, като е много топло отвън над 30 градуса и колата е на слънце, не знам, налягането в бутилката ли се вдигаше, но не можеше да отвори клапана и да пусне газ. При работеща кола, върти мотора, горния клапан /ловатото/ отваря, тоя на изпарителя не иска, като го ударя два - три пъти отгоре с гаечния ключ, дръпне клапана и запали колата.
Как ги решихме тия проблеми. С един приятел преработихме цялата инсталация, нови кабелни обувки и добавихме още едно реле, което да се управлява от копчето, но да пуска директно ток от акумулатора към клапаните
Първо, като е много топло отвън над 30 градуса и колата е на слънце, не знам, налягането в бутилката ли се вдигаше, но не можеше да отвори клапана и да пусне газ. При работеща кола, върти мотора, горния клапан /ловатото/ отваря, тоя на изпарителя не иска, като го ударя два - три пъти отгоре с гаечния ключ, дръпне клапана и запали колата.
Как ги решихме тия проблеми. С един приятел преработихме цялата инсталация, нови кабелни обувки и добавихме още едно реле, което да се управлява от копчето, но да пуска директно ток от акумулатора към клапаните
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Непрехвърля на газ след продължителна работа.
Явно е някой клапан и към това число е време да добавим и евроклапана/ако имаме такъв/,че често го забравяме.А от седене на слънце е възможно да добавим към заподозрените и инертния клапан.Помня такъв случай,въпреки,че очевидно е рядък проблем.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12111
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Непрехвърля на газ след продължителна работа.
Този инертния, се появява като проблем предимно като напълниш бутилката и прескочиш малко ограничителя в по топло време. Обаче от него колата почва да прекъсва и не върви като хората, защото той затваря тръбата, но не докрай, по малко газчица си минава
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Непрехвърля на газ след продължителна работа.
Същият проблем го имах и аз. Оказа се че между котвата и бобината на клапана е пълно със графит . Почистих го и вече нямам проблем. Става въпрос за клапана който е със филтърчето вътре.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта