Здравейте колеги, колата е Бора 2,3 V5 150 hp код на мотора AGZ. Алтернатор а е Hella не знам с каква мощност. Още като купих колата забелязах, че твърде бавно (според мен) реагира на натоварването от ел.консуматори в колата. Примерно: стартирам двигателя и в първите 3-4 сек. напрежението е под 13 волта, все едно алтернатора не работи. След това плавно (за 1-2 сек.) се увеличава до 13,8 V в редки случаи стига до 14 V. При включване на някой по-голям консуматор напрежението пада до 13 V и отново плавно се повишава до 13,8 V. Иначе макар и плавно държи напрежението стабилно - и без консуматори, и със всички консуматори напрежението все си е 13,8 V в редки случаи седи на 14 V.
Знам че нормалните граници са 13,8 - 14,2 V но не ми харесва да съм в долната граница.
Та искам да попитам, това нормално ли ви се струва и в частност, ако има някой колега със същия мотор и същия алтернатор ако му е удобно да, замери и да сподели как се държи неговия алтернатор !



VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Границите 13,8 - 14,2 съвсем не са толкова задължителни. Зависи как се кара колата. Карай и си свиркай!
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Колега само да се изкажа на другия голф 4-ка 1.4 16v има някакъв сходен проблем, акумулаторът е нов и изправен. Когато усиля много радиото (оригинално) или помпя спирачките вечер в пълна тъмница с пуснати фарове срещу стена се забелязва как излъчваната светлина се намалява когато консумира повече енергия. При самото натискане на педала или по време на по силни басове от радиото сякаш фаровете прекъсват. Това е вторият акумулатор за близо 10г на тази кола, няма проблем с паленето, не знам до колко е нормално това, но си я караме така от години наред, а и веднъж сменихме четките на динамото... Та както колегата каза карай си я смело, ако не ти създава по сериозни проблеми...
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Май искаш сам да си създаваш ядове...Не искаш да си на долната граница на зареждане.
Аз като съм на горната след ремонт на алтернатора ,кво ? Да карам с пожарогасителя в краката ,а.
Я както казват колегите над мен-карай си колата и не се "вдявай" на подробности.
Аз като съм на горната след ремонт на алтернатора ,кво ? Да карам с пожарогасителя в краката ,а.
Я както казват колегите над мен-карай си колата и не се "вдявай" на подробности.

- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Ами аз си я карам така вече 3 години и нямам проблеми с тоците, но ме притеснява зимно време при предимно градско каране, дали ще успява да зарежда акумулатора достатъчно. Все пак - по-високо напрежение = на по-голям ток и съответно по-бърз заряд.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Колата ако пали както трябва през зимния сезон, не мисля че може да имаш проблем. Все пак акумулатора не се изхабява от едно палене, а и си в норми.
- Fen_na_Polo
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пон 23 апр 2012 21:49
- Автомобил: Vw Polo 6n 1997 6kv5 2000
- Двигател: agr
- Местоположение: Павликени
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Преди време си взех нов уред и реших да го изпробвам на колата която е поло комби 6кв5 а мотора е агр . напреженията са ми същите като твойте рядко стигам 14в. В повечето случай 13.5-6 явно си е така от момоченце 3 години я карам така и нямам абсолютно никакви ядове . карай и не се притеснявай .
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Ето и новостите - забелязах, че алтернатора държи по-ниско напрежение (около 13,5V) само ако стартирам двигателя с включен компресор на климатроника. Ако компресора е изключен (режим "EKON") когато стартирам двигателя алтернатора си държи нормално напрежение (13.8-14V), но ако компресора е включен (режим "AUTO") когато стартирам двигателя алтернатора държи по-ниско напрежение, ако го изключа за момент (режим "ECON") след няколко секунди напрежението се вдига до нормалното, след това дори и да включа компресора (режим "AUTO") напрежението на алтернатора си остава нормално. Не знам каква е връзката, но пробвах няколко пъти и все това се случва. Преди не съм имал такъв проблем.
Наскоро ми беше излязла една грешка, не мога да я цитирам точно но гласеше нещо от сорта че от време на време ми се губи комуникацията между климатроника и инструменталното табло. Тогава просто я изтрих и днес отново проверих, но не ми дава никакви грешки.
Някакви идеи, защо се случва това което се случва ?
Наскоро ми беше излязла една грешка, не мога да я цитирам точно но гласеше нещо от сорта че от време на време ми се губи комуникацията между климатроника и инструменталното табло. Тогава просто я изтрих и днес отново проверих, но не ми дава никакви грешки.
Някакви идеи, защо се случва това което се случва ?
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Ами двигател се стартира без да има включени други консуматори.Просто е изчислен от производителя един необходим стартов ток ,който не е за подценяване.Тоя ток идва от акумулатора и след стартиране на ДВГ алтернатора работи известно време за да го "възстанови".А ти като си включил и компресори и др. подобни-всичко дърпа ток от АКУ-то,как искаш напрежението на алтернатора да е високо.Той не може да компенсира изразходвания за стартиране ток(който хич не е малък),а какво остава и да има вкл. и др. консуматори.Отделно ако караш предимно градско-тъкмо понасмогне "динамото" и ти спираш и гасиш....
-
- VW експерт
- Мнения: 13405
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
gergeto написа:...
Абе на е точно така.
Като пали, компресора не е зацепен.
Няколко секунди след това се включва.
Но се включват и двете перки след като стартира мотора.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
gergeto написа:Ами двигател се стартира без да има включени други консуматори.Просто е изчислен от производителя един необходим стартов ток ,който не е за подценяване.Тоя ток идва от акумулатора и след стартиране на ДВГ алтернатора работи известно време за да го "възстанови".А ти като си включил и компресори и др. подобни-всичко дърпа ток от АКУ-то,как искаш напрежението на алтернатора да е високо.Той не може да компенсира изразходвания за стартиране ток(който хич не е малък),а какво остава и да има вкл. и др. консуматори.Отделно ако караш предимно градско-тъкмо понасмогне "динамото" и ти спираш и гасиш....
Няма да е от това колега, защото в момента на палене компресора не е зацепен, а и самия контактен ключ е така направен, че когато си в положение "стартер", той изключва големите консуматори, като фарове, перки и др. Гледал съм го по схема, самия ключ ги спира, а не защото се получава пад на напрежение докато върти стартера.
Другото странно е че ако алтернатора няма достатъчно мощност да покрие зарядния ток на акумулатора след стартиране, то тогава следва напрежението му винаги да пада без значение дали климатика е бил включен или не, но при мен не става така. При мен като запаля без да са включени никакви консуматори, след 2-3 секунди напрежението си се вдига до 13,8-14V, дори и веднага след това да включа климатика и всичко останало което може да се включи - алтернатора не поддава, поддържа си 13,8-14V. Но стартирам ли двигателя с включен климатроник, макар компресора реално да се зацепва 2-3 секунди след като вече съм пуснал стартера (чувам щракането), напрежението се вдига само до 13,5V и след това каквото и още да включа продължава да си поддържа 13,5V.
Още като купих колата забелязах, че самия алтернатор се държи странно - твърде бавно реагира.
Като запаля двигателя, напрежението му плавно се вдига след няколко секунди, а не веднага като на повечето автомобили.
Като включа някой по-голям консуматор, напрежението на алтернатора първоначално леко спада до към 12,7 - 12,8V и чак след няколко секунди плавно се връща до 13,8-14V.
Не знам дали е нарочно направен така плавно да регулира, или просто нещо не му е наред, но си го карам така вече почти 3 години, но този проблем с ниското напрежение е от скоро, преди без значение какво е включено когато стартирам, напрежението си се вдигаше до 13,8-14V.
Акумулатора е сравнително нов - купих го в края на тази зима.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Колега,не търси "под вола теле".Естествено че при стартиране всички други консуматори се изключват автоматично,но не очаквай тока ,който си изразходвал за старта да бъде компенсиран за няколко секунди,при положение че както каза Здравко по-горе при вкл. климатроник,двете перки на охлаждането се включват веднага.И те не са малък консуматор.
Въобще каква ти е идеята да палиш кола на включен консуматор и да следиш как зарежда алтернатора.
Опитай по нормалния начин-Палиш колата при изключени консуматори и замерваш как зарежда алтернатора.След това включваш фаровете и пак замерваш-ако не пада под долната граница -значи си "ток".Ако има сериозен пад на напрежението-значи алтернатора ти има проблем.Това е според мен.
Въобще каква ти е идеята да палиш кола на включен консуматор и да следиш как зарежда алтернатора.

- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Bora 2,3 V5 1999 г. с алтернатор Hella - странно ли работи ?
Нямам желание да си правя експерименти колега, просто се опитвам да открия проблема, защото преди 2-3 месеца това не се случваше. Дори нямаше да забележа че има проблем, ако не си бях направил музиката да ми се включва чак след като запаля и напрежението се вдигне до 14V. Та паля си аз един ден колата и музиката ми не тръгва, слизам да замеря напрежението и забелязвам че и дневните ми светлини не работят - те също се включват когато се повиши напрежението, и всичко това е направено точно с цел да няма излишни консуматори по време на паленето, аз дори пускам спирачката, за да не светят стоповете докато паля. Та замервам напрежението - 13,5V, а това е под нормата, и ако за момента не е проблем, зимата ще е проблем, защото при по-ниско напрежение и акумулатора се зарежда по-бавно, а при предимно градско каране това е важно. Освен това съгласи, че като си пусна сутринта климаторника и тръгна по задачи, не е удобно на всяко гасене и палене да изключвам и включвам климатроника, за ден може да се наложи и 20-30 пъти да запаля.
Преди това не се налагаше, палех си гасех си, климатроника си работеше и нямаше такъв проблем.
Днес си направих експеримент - включих каквото се сетих без климатроника и запалих - същата работа - 13,5V и чак като изключих няколко консуматора напрежението се повиши на 14V, след това отново включих същите консуматори, но напрежението си остана 14V.
Явно като запаля и в първите няколко секунди когато алтернатора заработи има включен голям консуматор (като перките на радиатора), алтернатора нещо се шашка и държи ниско напрежение. Ако в началните секунди няма включени консуматори, алтернатора си заработва нормално и след това колкото и да го товаря, той си държи нормално напрежение.
Преди това не се налагаше, палех си гасех си, климатроника си работеше и нямаше такъв проблем.
Днес си направих експеримент - включих каквото се сетих без климатроника и запалих - същата работа - 13,5V и чак като изключих няколко консуматора напрежението се повиши на 14V, след това отново включих същите консуматори, но напрежението си остана 14V.
Явно като запаля и в първите няколко секунди когато алтернатора заработи има включен голям консуматор (като перките на радиатора), алтернатора нещо се шашка и държи ниско напрежение. Ако в началните секунди няма включени консуматори, алтернатора си заработва нормално и след това колкото и да го товаря, той си държи нормално напрежение.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта