Bora 1.6 AKL - Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Bora 1.6 AKL - Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ
Здравейте, колеги. Преди време бях писал за проблема ми с ГИ МимГаз- в началото само при горещо време обръщаше сама на бензин и после не искаше да обръща на газ, сега вече го прави когато си реши. Понякога няма проблем, понякога има. Сменях филтри и маркучи-проблема остана и днес ходих на газаджия. Той каза, че налягането в изпарителя е много високо- 4 бара, изпуснахме го, изградихме я, на следващото палене, то беше пак същото. Той каза, че трябва да се смени с нова, че това е заминало и не може да се ремонтира. Искам да попитам според вас този проблем решим ли е? И въобще всякакви съвети ще ми са от полза.
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Като е високо налаягането в изпарителя,сменяш му мембрани и гумичка на клапанчето,ако има други повредени детайли от сорта на "О" пръстени подменяш ги ,регулираш налягането според предписаното,ако е нужна друга настройка прави се и това е.Ако майстора твърди че цялата система е за смяна потърси и друго мнение.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Без да е отварян изпарителя, той твърди, че не може да се направи и трябва да се смени. Иска ми 90лв за друг изпарител, пак Мимгаз, а в интернет ги гледам, че са по 50лв..
- SpeeDLine
- Мнения: 916
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 14:27
- Автомобил: Audi A3 1.8T
- Двигател: AGU 1998
- Местоположение: Самоков
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Изпарителя е за ремонт ти си прецени, да го ремонтираш или смениш с нов. Според мен по- добрият вариант е нов все пак мим газ струва колкото евентуалния ремонт. По- изгодно за теб е да си купиш същия като този с който си в момента и може би ако си достатъчно сръчен да го смениш сам. Евентуално може да се наложи настройка на налягането и си пак в играта.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Тоя мимгаз е голям боклук.Повечето почват да изпускат газ в антифриза,при теб е вдигнало налягането.
По-добре го смени с едно Томасето,но и те вече имат много ментета
По-добре го смени с едно Томасето,но и те вече имат много ментета

- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
За смяната няма проблем, мога да го сменя. Вчера го правеше този номер само на пълна бутилка. Напълниха я и почна да обръща на бензин, настъпах я на бензин и докато беше във високи обороти в обърнах на газ и проблеми нямаше. След 50км пак я напълних за тест и пак беше същото.
- ivan_pop
- Мнения: 823
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
ivanovkbg написа:Без да е отварян изпарителя, той твърди, че не може да се направи и трябва да се смени. Иска ми 90лв за друг изпарител, пак Мимгаз, а в интернет ги гледам, че са по 50лв..
Ами смени си го сам ако можеш.50лв.+10лв.(доставка)=60лв.Ако и майстора ти вземе някой лев за настройка,цената отива на 70-80лв. и нямаш гаранция.Ако майстора ти дава гаранция,кое е по-добре?
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Как да нямам гаранция? Изпарителя идва с една година гаранция.
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Смени марката мен ако питаш.Доста често бера проблеми с моя ел. изпарител,но на обикновено АГУ
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Какъв изпарител да избера?
- beuchat
- Мнения: 1940
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Не съм особено запознат с изпарителите за ГИ.Баща ми кара зафирата си с Томасето Аляска и вече 2 години няма никакви проблеми.
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Абе хора, аз като чета то излиза, че всичките по-евтини не струват.
-> мимгас-а така, Томасетото трябвало да се разпробива (- не докарвало обявената мощност, ако колата ти е под нея и успява я храни, не го пипай.)
И не се съмнявам, че наистина имат проблеми.
Според мен SHARK си вземи, или за по-мощни онова на ATIKER, дето е копие на КМЕ-голд.
Иначе всеки изпарител може да се направи да работи прилично, въпросът е от кой път и от кое сваляне/разглобяване/качване на колата ще се уцели ремонтът.
Имаше едно време едни Волтран - копие на обикновено Ловато. Един колега се мъчи две години с такъв, брей не може да си настрои празния ход. Като ми го подари и отворих да видя от какво --> се оказа, че лостчето на мембраната за ниското налягане опира и не може да затваря добре. Ами ако се запили малко това лостче, или се отнеме материал под него, за да има ход -ИЛИ АКО се сложат читави гумички, а не тези от ремонтния комплект на меНтекс - дето са по-ниски и всъщност затова не може да затвори - щеше да стане и да работи - какво точно да не му работи от няколкото части вътре. Ама колегата два пъти му сменява мембраните и пак не става.
Те и меНтекс - колкото пъти съм си купил нещо тяхно, се убеждавам, че копират ремонтния комплект без никаква техническа мисъл. Явно са някакви кроячи и резачи, и горе долу почти са го докарали. А проблемите са им в някой много дребен и същевременно много важен детайл - който явно им убягва. И като ми каже газаджийката в кварталния магазин, че няма проблеми, а мембраните са им от италЯнски матрЯл - и ми идва да й обЯсним, че и от пича кожа да са мембраните /да нямат скъсване/ - все тая, като нещо друго обезателно ще е о*срано.
Примерно ей-сега сменявах мембрани на един колега, на един Hercules-C --> ами изчовъркали на струг глупаците някакво копие на оригиналното клапанче - 2 часа като някоя мома, дето си оправя маникюра го пилих с фина шкурка, за да му загладя повърхностите, върху които се очаква да се плъзга това клапанче. Това, като отидете при някой газаджия и му кажете да ви смени мембраните с такива от 18 лв. да не мислите, че ще си играе, или че ще може да си изплати занимавката.
А отделно, дето хич не е подходящо това "италЯнско" железо, дето са го използвали за матрЯл за клапанчето, защото много скоро ще почне да копае в месинговата тръба, в която се плъзга. Отделно гумичката в оригиналното клапанче е плътно набита и периферията й уплътнява добре към стената на клапанчето. В копието са наденали някаква гумичка, като външните й стени са грубо ударени с някаква ощърбена замба. Принципно се създават условия газът да заобиколи през външната стена на гумичката, да се шмугне под нея и да излезе през пирона, който е в средата на детайла /на гумичката/. И при ниска консумация (празен ход или ППХ) ще издува излишно налягането, понеже ще се трупа малко газ, но няма къде да отиде. Ето това последното с гумичката на клапанчето не го фикс-нах тогава, защото се замислих за този проблем малко по-късно - но може би на следващото сваляне/качване на изпарителя на колегата, ще му обърна внимание (всъщност може да се сваля клапанчето и без целия изпарител).
За сметка на това се прецаках да отворя водната камера и после се оказа, че тя добре си беше уплътнена с едни зигзагообразни "О" пръстени, които обикалят в канал около целия изпарител. Обаче наште инжилери са измислили "по-доброто решение" съобразно италянския матрял с който разполагат в наличност и съобразно технологичните си възможности ->
Понеже да поръчат отнякъде такъв голям О-пръстен ще им струва пари, а гумата им е жълти стотинки /нищо, че ви продават една мембрана за по 8 лв./ - изрязали са цяла мембрана, която да покрие водната камера и върху нея да се стегне ламариненият капак.
Да, ама капакът не е оребрен и едно е да го стегнеш върху О-пръстен, който е разположен в съответния канал - с малко усилие поддава и капакът си ляга плътно. Съвсем друго е да го стегнеш върху някоя дебела гума, че и малко повече да го стегнеш, за да натиска и в междувинтовото пространство - ламариненият капак на изпарителя при стягането с винтчета не може да обере гумата и се огъва на вълни (това последното му е най-малкият кусур - на рециклирания изпарител).
Освен това се дистанцира в повече един детайл, спрямо оригиналното си положение - детайлът през който влиза входящият течен газ. Детайлът който се завива през този капак и в който се движи онова кубче-клапанче - но имайте предвид, че там е курдисан и входящият клапан за газта - и после като го стегнете ще сочи на ебем-страна в друга посока, а не откъдето до преди това в колата е идвала тръбата за газта..
Изобщо не трябваше да отварям водната камера - както вече отбелязах по-горе.
Основният проблем на този точно изпарител беше в една твърда, полирана стоманена осичка, която се плъзга в един отвор и посредством нея мембраната натиска клапанчето. Първо, че беше олепнала с някаква гняс и едвам се движеше на ръка. Второ повърхността й беше започнала да се изтрива и вече на места да не е толкова гладка - изчистих я старателно, но не съм я чак полирал - нямах под ръка с какво, а беше редно да го направя (и ремонтът на изпарителя щеше да удари половин работен ден с всичките глупости).
А защо онези келеши не включат в рем-комплекта такава осичка? Тя е едно от важните неща, за да работи изпарителят коректно. Когато се изтрие и започне да заклинва, трябва да се смени. Но не е като да изрежеш с клещи едно парчо от някакъв железен тел и да го пуснеш в пликчето с боклуци за 18 лв. Всъщност им е доста над възможностите да изработят такава полирана и прецизна по размер стоманена осичка.
Мога да ви напиша и за копието им на Ланди, но предполагам, че още по средата на този текст сте разбрали защо газаджията не иска да ви ремонтира изпарителя с мембрани за 13-15-18 лв. И защо не иска дори да го отвори и да го почисти.
Последното можете вие да си го направите, при това ако действате съобразително и ако обърнете внимание на всеки детайл ще има голям шанс за успех. Нищо не губите, дори и ако не стане (- поне ще видите какво има вътре, как работи - само ползи ще има за вас, пък и ако се уцели ремонтът ще е супер.)
Но ако само го отвори газаджията, дори ако ви вземе някаква символична цена, 10-на лв. за почистване(примерно) и ако утре пак нещо не работи както трябва, вече ще трябва да ви го оправя за своя сметка - безплатно и в гаранция, а той няма как да си позволи да даде гаранция на нещо, което не се знае колко ще изкара.
Затова си има работи, които може да ви ги свърши майстор, а има и работи, които можете да си свършите единствено вие. :)
-> мимгас-а така, Томасетото трябвало да се разпробива (- не докарвало обявената мощност, ако колата ти е под нея и успява я храни, не го пипай.)
И не се съмнявам, че наистина имат проблеми.
Според мен SHARK си вземи, или за по-мощни онова на ATIKER, дето е копие на КМЕ-голд.
Иначе всеки изпарител може да се направи да работи прилично, въпросът е от кой път и от кое сваляне/разглобяване/качване на колата ще се уцели ремонтът.
Имаше едно време едни Волтран - копие на обикновено Ловато. Един колега се мъчи две години с такъв, брей не може да си настрои празния ход. Като ми го подари и отворих да видя от какво --> се оказа, че лостчето на мембраната за ниското налягане опира и не може да затваря добре. Ами ако се запили малко това лостче, или се отнеме материал под него, за да има ход -ИЛИ АКО се сложат читави гумички, а не тези от ремонтния комплект на меНтекс - дето са по-ниски и всъщност затова не може да затвори - щеше да стане и да работи - какво точно да не му работи от няколкото части вътре. Ама колегата два пъти му сменява мембраните и пак не става.
Те и меНтекс - колкото пъти съм си купил нещо тяхно, се убеждавам, че копират ремонтния комплект без никаква техническа мисъл. Явно са някакви кроячи и резачи, и горе долу почти са го докарали. А проблемите са им в някой много дребен и същевременно много важен детайл - който явно им убягва. И като ми каже газаджийката в кварталния магазин, че няма проблеми, а мембраните са им от италЯнски матрЯл - и ми идва да й обЯсним, че и от пича кожа да са мембраните /да нямат скъсване/ - все тая, като нещо друго обезателно ще е о*срано.
Примерно ей-сега сменявах мембрани на един колега, на един Hercules-C --> ами изчовъркали на струг глупаците някакво копие на оригиналното клапанче - 2 часа като някоя мома, дето си оправя маникюра го пилих с фина шкурка, за да му загладя повърхностите, върху които се очаква да се плъзга това клапанче. Това, като отидете при някой газаджия и му кажете да ви смени мембраните с такива от 18 лв. да не мислите, че ще си играе, или че ще може да си изплати занимавката.
А отделно, дето хич не е подходящо това "италЯнско" железо, дето са го използвали за матрЯл за клапанчето, защото много скоро ще почне да копае в месинговата тръба, в която се плъзга. Отделно гумичката в оригиналното клапанче е плътно набита и периферията й уплътнява добре към стената на клапанчето. В копието са наденали някаква гумичка, като външните й стени са грубо ударени с някаква ощърбена замба. Принципно се създават условия газът да заобиколи през външната стена на гумичката, да се шмугне под нея и да излезе през пирона, който е в средата на детайла /на гумичката/. И при ниска консумация (празен ход или ППХ) ще издува излишно налягането, понеже ще се трупа малко газ, но няма къде да отиде. Ето това последното с гумичката на клапанчето не го фикс-нах тогава, защото се замислих за този проблем малко по-късно - но може би на следващото сваляне/качване на изпарителя на колегата, ще му обърна внимание (всъщност може да се сваля клапанчето и без целия изпарител).
За сметка на това се прецаках да отворя водната камера и после се оказа, че тя добре си беше уплътнена с едни зигзагообразни "О" пръстени, които обикалят в канал около целия изпарител. Обаче наште инжилери са измислили "по-доброто решение" съобразно италянския матрял с който разполагат в наличност и съобразно технологичните си възможности ->
Понеже да поръчат отнякъде такъв голям О-пръстен ще им струва пари, а гумата им е жълти стотинки /нищо, че ви продават една мембрана за по 8 лв./ - изрязали са цяла мембрана, която да покрие водната камера и върху нея да се стегне ламариненият капак.
Да, ама капакът не е оребрен и едно е да го стегнеш върху О-пръстен, който е разположен в съответния канал - с малко усилие поддава и капакът си ляга плътно. Съвсем друго е да го стегнеш върху някоя дебела гума, че и малко повече да го стегнеш, за да натиска и в междувинтовото пространство - ламариненият капак на изпарителя при стягането с винтчета не може да обере гумата и се огъва на вълни (това последното му е най-малкият кусур - на рециклирания изпарител).
Освен това се дистанцира в повече един детайл, спрямо оригиналното си положение - детайлът през който влиза входящият течен газ. Детайлът който се завива през този капак и в който се движи онова кубче-клапанче - но имайте предвид, че там е курдисан и входящият клапан за газта - и после като го стегнете ще сочи на ебем-страна в друга посока, а не откъдето до преди това в колата е идвала тръбата за газта..
Изобщо не трябваше да отварям водната камера - както вече отбелязах по-горе.
Основният проблем на този точно изпарител беше в една твърда, полирана стоманена осичка, която се плъзга в един отвор и посредством нея мембраната натиска клапанчето. Първо, че беше олепнала с някаква гняс и едвам се движеше на ръка. Второ повърхността й беше започнала да се изтрива и вече на места да не е толкова гладка - изчистих я старателно, но не съм я чак полирал - нямах под ръка с какво, а беше редно да го направя (и ремонтът на изпарителя щеше да удари половин работен ден с всичките глупости).
А защо онези келеши не включат в рем-комплекта такава осичка? Тя е едно от важните неща, за да работи изпарителят коректно. Когато се изтрие и започне да заклинва, трябва да се смени. Но не е като да изрежеш с клещи едно парчо от някакъв железен тел и да го пуснеш в пликчето с боклуци за 18 лв. Всъщност им е доста над възможностите да изработят такава полирана и прецизна по размер стоманена осичка.
Мога да ви напиша и за копието им на Ланди, но предполагам, че още по средата на този текст сте разбрали защо газаджията не иска да ви ремонтира изпарителя с мембрани за 13-15-18 лв. И защо не иска дори да го отвори и да го почисти.
Последното можете вие да си го направите, при това ако действате съобразително и ако обърнете внимание на всеки детайл ще има голям шанс за успех. Нищо не губите, дори и ако не стане (- поне ще видите какво има вътре, как работи - само ползи ще има за вас, пък и ако се уцели ремонтът ще е супер.)
Но ако само го отвори газаджията, дори ако ви вземе някаква символична цена, 10-на лв. за почистване(примерно) и ако утре пак нещо не работи както трябва, вече ще трябва да ви го оправя за своя сметка - безплатно и в гаранция, а той няма как да си позволи да даде гаранция на нещо, което не се знае колко ще изкара.
Затова си има работи, които може да ви ги свърши майстор, а има и работи, които можете да си свършите единствено вие. :)
Последна промяна от dreadx на Вто 06 сеп 2016 20:47, променено общо 5 пъти.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Само не разбрах за какво му е да разпробива томасето,като колата му е 1.6
Дори и с турско томасето,захранва кола до 150-160 коня без проблем.
Мятай едно такова за 90 кинта,поне е с вграден клапан и е лесен за смяна на филтърчето.

Дори и с турско томасето,захранва кола до 150-160 коня без проблем.
Мятай едно такова за 90 кинта,поне е с вграден клапан и е лесен за смяна на филтърчето.
Re: Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ, Бора 1.6
Според мен най-добрият вариянт е едно ново томасетто аляска! За него има и много хубав оригинален ремонтен комплект, дори и филтърче и капак. http://avtogas.bg/membrani-za-izparitel ... nalni.html
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Bora 1.6 AKL - Високо налягане в изпарителя и постоянно обръщане на бензин ГИ
Така. Аз си смених изпарителя с нов, така или иначе.
Взех си стария и реших да го разглобя и да видя какво се случва вътре-никога до сега не съм отварял изпарител. След като го отворих, вътре изглеждаше така:


Както виждате доста си беше мръсен. Доразглобих го на съставните му части и всичко измих и подсуших старателно:

След което го сглобих:

Не знам дали е възможно заради боклуците събрани в него да ми е правил проблеми, няма как да го пробвам сега. Вие какво мислите, колеги?
Взех си стария и реших да го разглобя и да видя какво се случва вътре-никога до сега не съм отварял изпарител. След като го отворих, вътре изглеждаше така:


Както виждате доста си беше мръсен. Доразглобих го на съставните му части и всичко измих и подсуших старателно:

След което го сглобих:

Не знам дали е възможно заради боклуците събрани в него да ми е правил проблеми, няма как да го пробвам сега. Вие какво мислите, колеги?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта