


Passat B3 89г RP - центровка запалване?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
А как става светкането,ако няма нишан като моя на маховика?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
На кой цилиндър трябва да сочи делкото при белег? 1 или 4?
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Утре си отбележи къде е било делкото. После го охлаби и го завърти с десетина градуса и пробвай как ще работи. Ако не ти хареса го завърти в обратната посока пак с десетина градуса, мерено от сегашното положение. Ако пак не ти хареса, върти делкото напосоки, докато ти хареса работата му.
Вероятно при смяната, е зацепено с един зъб разлика, един зъб е приблизително 10 градуса.
Ако не ти се получи иди в сервиз със стробоскоп.
На ремъчната шайба на аксесоарния ремък, има ли белег?
Вероятно при смяната, е зацепено с един зъб разлика, един зъб е приблизително 10 градуса.
Ако не ти се получи иди в сервиз със стробоскоп.
На ремъчната шайба на аксесоарния ремък, има ли белег?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
ktamen написа:На ремъчната шайба на аксесоарния ремък, има ли белег?
Не виждам белег на пръв поглед, а гума не съм свалял да гледам. На 4 цилиндър ли трябва да сочи делкото при разпределителен вал на 0? От къде да знам, че колянов и разпределителен вал не се разминават с поне 1 зъб. ако не мога да видя белега на маховика?
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Колега,за да си сигурен че колянов вал и разпределителен вал не се разминават,/както и делкото ти е на място/-ще трябва малко да поразглобиш и да се "нацапаш"!Ще се опитам да съм максимално кратък и ясен-надявам се да ме разбереш.
1.Сваляш капака на клапаните
2.Вадиш свеща на 1-ви цил.
3.Въртиш кол.вал до горна мъртва точка/ГМТ/ на 1-ви цил.
4.Гледаш разпределителния вал на къде сочат гърбиците на първи цил.?Ако сочат нагоре и не натискат нито смукателен,нито изпускателен клапан/т.е. това се нарича"колебливо положение"/-можеш да го хванеш ако сложиш луфтомер да речем 0.15./,или на око /като въртиш леко вала напред и връщаш назад и той влиза под вала свободно/луфтомера/!Другият вариант е-вала/разпределителния/ е прорезан отзад и внимателно слагаш тялото на шублер в прореза-ама да внимаваш после да не го забравиш там!Блокира въртенето на ангренажа!
5.Едновременно с това леко въртене напред назад на кол.вал гледаш и поставената отверка в първи цил.Колебливото положение на разпределит.вал трябва да ти съвпадне с горна мъртва точка на първи цил.ТОГАВА центровката на колянов и разпределителен вал са ти точни!
6.При това положение "работен"-т.е.ти пали 4-ти цилиндър и палеца трябва да ти сочи на него!
Ако нещо от трите неща/КОЛЯНОВ,РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН И ПАЛЕЦ/ не съвпада-презацепваш!
1.Сваляш капака на клапаните
2.Вадиш свеща на 1-ви цил.
3.Въртиш кол.вал до горна мъртва точка/ГМТ/ на 1-ви цил.
4.Гледаш разпределителния вал на къде сочат гърбиците на първи цил.?Ако сочат нагоре и не натискат нито смукателен,нито изпускателен клапан/т.е. това се нарича"колебливо положение"/-можеш да го хванеш ако сложиш луфтомер да речем 0.15./,или на око /като въртиш леко вала напред и връщаш назад и той влиза под вала свободно/луфтомера/!Другият вариант е-вала/разпределителния/ е прорезан отзад и внимателно слагаш тялото на шублер в прореза-ама да внимаваш после да не го забравиш там!Блокира въртенето на ангренажа!
5.Едновременно с това леко въртене напред назад на кол.вал гледаш и поставената отверка в първи цил.Колебливото положение на разпределит.вал трябва да ти съвпадне с горна мъртва точка на първи цил.ТОГАВА центровката на колянов и разпределителен вал са ти точни!
6.При това положение "работен"-т.е.ти пали 4-ти цилиндър и палеца трябва да ти сочи на него!
Ако нещо от трите неща/КОЛЯНОВ,РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН И ПАЛЕЦ/ не съвпада-презацепваш!
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
6.Когато всичко е на белези,включая и паразитния вал,палеца трябва да сочи към резката на делкото.На повечето делка белега е под капачката,под палеца.Там е първи цилиндър,не 4-ти.За това и вземаме нишан от първи,спрямо него си правим центровката,светкането на маховика и прочие.
Вземи си виж и кабелите на капачката как са наредени.
Можеш да отвиеш всички свещи,за да въртиш мотора леко.
Вземи си виж и кабелите на капачката как са наредени.
Можеш да отвиеш всички свещи,за да въртиш мотора леко.
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 6:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Ако обаче "колеблив" е 4-ти цил.т.е.гърбиците на разпред.вал.сочат на този цил.нагоре-тогава пали 1-ви цил.Най -добре се разбира дали разпред.вал е на място като успееш да вкараш тялото на шублера отзад на вала-ще влезе само на едно от положенията,мисля че беше когато колеблив е 4-ти цил.,а пали 1-ви!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
niki_k написа:Ако обаче "колеблив" е 4-ти цил.т.е.гърбиците на разпред.вал.сочат на този цил.нагоре-тогава пали 1-ви цил.Най -добре се разбира дали разпред.вал е на място като успееш да вкараш тялото на шублера отзад на вала-ще влезе само на едно от положенията,мисля че беше когато колеблив е 4-ти цил.,а пали 1-ви!
Ай стига глупости.Тоя вал може и да няма прорез,както 1,6 дизел да речем.Глупост беше и предния ти пост,сега го замаза хептен.Нишаните на белег и пали 1-ви цилиндър.
Ако 4-ти е "колеблив" и гърбиците са нагоре,това означава,че в него се извършва нагнетяване и горене.В същия момент в 1-ви е изпускане и пълнене.Ако хванеш разпределителен вал в ръка ще видиш,че когато гърбиците на 4-ти са нагоре,то на 1-ви са надолу и двете,точно след затваряне на единия и преди отваряне на другия клапан.Сиреч точно в този момент няма как да се подаде искра към него.
Твоята точка 4. в този смисъл е безсмислена и обезмисля и т.6.За да има смисъл,с тоя луфтомер трябва да мериш клапаните на 4-ти цилиндър,а палеца да сочи първи.Прекалено сложно и безпредметно,ама е вариант за хващане на г.м.т на 1 и 4 цилиндри.
Инжектоплякторе,за 3 страници писане и питане,не провери ли зацепването най-накрая?И не можа ли да напишеш как са кабелите,а качи снимка,дето не разбирам какво точно казваш.В крайна сметка намести белезите,извади и замаси кабела и завърти делкото,докато чуеш искрата.Там трябва да е 1-ви цилиндър.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Iezekil написа:Инжектоплякторе,за 3 страници писане и питане,не провери ли зацепването най-накрая?И не можа ли да напишеш как са кабелите,а качи снимка,дето не разбирам какво точно казваш.В крайна сметка намести белезите,извади и замаси кабела и завърти делкото,докато чуеш искрата.Там трябва да е 1-ви цилиндър.
Аз не виждам никакви белези, освен този на делкото и една точка на разпределителният вал. Няма на маховика, няма на аксесоарното колело, няма никъде другаде. Ходих пак при майстора, казва че нямало проблем да почва от 4 и че всичко било правилно зацепено, че и центровката издокарана.
Искам да видя белези, не да пъхам електроди в цилиндъра. Не виждам и клапаните, та да знам на 1 цилиндър как е.
Кабелите започват от горе ляво до блока 1, дясно горе до блока 3, дясно долу до радиатора 4, ляво долу до радиатора 2.
Бахти и шибаната работа. Ако виждах шибани белези, до сега да съм разбрал кое къде е.
Значи ако трябва да видя белега на коляновият вал, трябва да сваля колелото, което върти динамото и водната помпа, за да го сваля трябва да сваля гумата, след това трябва да сваля пластмасовият капак. А нямам такива здрави шестограми - колелото не е с нормални болтове, ами шестограми.
Щом с обърнати кабели не пали, т.е на мястото на 4 да сложа 1, на мястото на 3 да сложа 2, значи аз не познавам белега и на разпределителният вал или разпределителният вал е завъртян на 180градуса? Само така валът може да сочи на 180градуса от белега, делкото да е на 1 и да пали.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Милицонерът ряпа да яде пред теб
Ти си способен да строшиш и най-здравата кола и да се набуташ с всевъзможни излишни ремонти.
99% съм сигурен, че има белег на шайбата на коляновия вал, за да го видиш просто трябва да превъртиш коляновия вал, не е нужно да сваляш никви колелета или капаци, ама ти обичаш да ти е трудно. Избърши капака на ангренажа и провери дали има стрелка.
При всички случаи най-сигурният начин е да бръкнеш с парче тел през свещта, винаги има вероятност маховика или шайбата да не са оригинални и да има грешни белези или да нямат изобщо белези.
ПП Не знам дали още те интересува, но доставката на предно стъкло е десетина лева.


Ти си способен да строшиш и най-здравата кола и да се набуташ с всевъзможни излишни ремонти.
99% съм сигурен, че има белег на шайбата на коляновия вал, за да го видиш просто трябва да превъртиш коляновия вал, не е нужно да сваляш никви колелета или капаци, ама ти обичаш да ти е трудно. Избърши капака на ангренажа и провери дали има стрелка.
При всички случаи най-сигурният начин е да бръкнеш с парче тел през свещта, винаги има вероятност маховика или шайбата да не са оригинални и да има грешни белези или да нямат изобщо белези.
ПП Не знам дали още те интересува, но доставката на предно стъкло е десетина лева.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
ktamen написа:Ти си способен да строшиш и най-здравата кола и да се набуташ с всевъзможни излишни ремонти..
На пластмасовият капак има стрелка, която би трябвало да съвпадне с шайбата, но на шайбата няма белег. На маховика няма белег. Аз нищо не съм счупил и не чупя. С гледане не можеш да счупиш нищо. Не мога да видя белезите, за да си направя изводите. И да знам дали трябва да извадя делкото.
А относно стъклото - скоро ще слагам ново. Ще спестя 10-20лв, ама понеже не мога да си го сложа сам, а стъкларите се мръщят да слагат втора ръка, ще се наложи да взема ново.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Като купи пасата писа, че двигателят мърка. Сега е счупен.
Кой го строши?
Щом има стрелка, ако шайбата е оригинална, значи има и белег. Белега е просто една малка резка. На моята шайба резката е 2мм дълга и 0,5 мм широка. Нагласи разпределителния вал на белег и тогава добре огледай шайбата дали няма резка точно до стрелката.
Кой го строши?
Щом има стрелка, ако шайбата е оригинална, значи има и белег. Белега е просто една малка резка. На моята шайба резката е 2мм дълга и 0,5 мм широка. Нагласи разпределителния вал на белег и тогава добре огледай шайбата дали няма резка точно до стрелката.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
ktamen написа:Като купи пасата писа, че двигателят мърка. Сега е счупен. Кой го строши?.
Ами ангренажът не съм го слагал аз. Кой го счупи?

Нищо, че нищо не отговаря на белезите. На мене по-скоро ми е любопитно, отколкото ми е спешна нужда да го човъркам. И не знам дали няма да е правилно делкото да се завърти. Притеснява ме и след смяната нещо да не е объркано. Шайбата ляга само по един начин, нали така?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B3 89г RP - центровка запалване?
Я направи експеримент и почни по обратния ред.Дали на 5-та ще включиш и буташ,дали на крик ще я вдигнеш и извадиш свещите-замаси кабела на първи цилиндър и върти до искра.Тогава огледай за белези и ако трябва си сложи и ти,особено на маховика.Но първо разбира се трябва да провериш разпределителния вал и първи цилиндър,дали е в г.м.т.
п.с.Със стъкло втора ръка можеш да спестиш точно половината пари,ако новото е около 130лв. с поставянето.
п.с.Със стъкло втора ръка можеш да спестиш точно половината пари,ако новото е около 130лв. с поставянето.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта