Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 658
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот alpinab » Пет 09 сеп 2016 8:18


Аз имам допир с 2 Голфа 1.6 тди. И двата са 2015-та, и двата купени от Порше и двата се обслужват както пише в книжката на по 30 х.км. И на двата им се долива масло от смяна до смяна, като това дори си го пише в книжката, че е нормално. Моят пасат 1.9 тди/2009год. преди да го купя аз е бил обслужван само на по 30 хил.км даже и отгоре /Така си му дават и на него по серв. книжка/. Откакто е при мен, пак се сипва Кастрол но го сменям за лично душевно спокойствие на всеки 15х.км. Не пипа маслото а е на 200 х.км.




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1023
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот megatronS » Пет 09 сеп 2016 9:16


Ако си закупил автомобила нов, производителя налива масло Long Live, започващи от 25 хил. и стигащи до невероятните 50 хил. км. в зависимост от модела и марка. Първите 3 хил. км не трябва да се превишават 100-120км за правилна разработка на двигателя, винаги трябва да се държи в оборот при изкачване на наклон. С тези скорости, които си развивал и поддържал, си свалил доста от годността на двигателя и турбината. Естествено, че ще почне да гори масло, особено ако дълго време поддържаш над 3000 оборота дизела, което е пагубно за турбината, ако е повече от 15-20 мин. Всичко това са препоръки на завода, които не знам защо не са ти казани от дилъра. Смени си маслото, започни да караш нормално тоя дизел, а не като бензин, и започни да следиш разхода на масло, като не превишаваш скорости от 120-130км. Ако разхода на 10000км, продължава да е същия се обърни към сервиз за преглед.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот milmar » Пет 09 сеп 2016 10:30


megatronS написа:.... Естествено, че ще почне да гори масло, особено ако дълго време поддържаш над 3000 оборота дизела, което е пагубно за турбината, ако е повече от 15-20 мин.....


За другото - ОК, ама къде пише и защо според теб над 3000 оборота е опасно за турбината, къде е турбината и къде коляновия вал.... При изкачване на един и същ наклон примерно, с еднаква скорост, но на различна предавка, може да се окаже, че турбината е натоварена повече при 2500, отколкото при 3500 оборота на мотора.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20315
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Vlad777 » Пет 09 сеп 2016 10:54


Полезна практика на колеги от форума, които се стремят да съхранят двигателя на новия си автомобил максимално дълго:

Нов автомобил, който по предписание и за да важи гаранцията, трябва да сменя масло и филтри на 30'000 км.

НО, на 15'000 се посещава читав сервиз, който сменя масло и филтри. След това на 30'000 се ходи в Порше, където сменят масло и филтри и бият печат. После на 45'000 пак в друг сервиз и на 60'000 пак в Порше и т.н.

И така реално маслото и филтрите си се сменят през 15000, а гаранцията си се запазва.


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот totopz » Пет 09 сеп 2016 10:56


Гледам сте ме нахранили за някои неща, но нищо де. Сега ще обясня как виждам аз нещата.

Да кажа първо за предишните коли - преди карах BMW и малко Mercedes съответно 2.5D и 3 литра CDI. Смяната на маслото излизаше съответно 200 лв на BMW-то и 300 лв на Mercedes-а с филтрите. За това си мисля, че 400+ лв. за голфа на 30 000 км. е в рамките на разумното.

Относно разработването - четох доста преди да взема колата. Това, което видях е, че се препоръчва разработване около 2000 км за дизел. Някои хора не разработват изобщо, а други разработват по 10 000 - 15 000 км. Аз както казах реших да разработвам бавно и спокойно до към 3000 км и след това бавно да вдигам темпото.

Относно разработването от 10 000 км - ако да речем правя 15 000 - 20 000 км на година това значи, че трябва 6 - 8 месеца да си карам колата като бабичка, а тази кола ще е при мен 3.5 - 4 години. Някак си ми се струва неправилно толкова дълъг период от време и такъв голям процент от времето, което притежавам колата да трябва да я галя. Понеже е лято и ходя къде ли не така ми се случи, че за 2 месеца направих 12 000 км, но по принцип не карам толкова.

Маслото няма как да си сменя в кварталния сервиз, защото колата трябва да се обслужва само в оторизиран сервиз.

Колата има гаранция 4 години или 120 000 км. Мисля преди да изтече гаранцията (без значение кое от двете) да я продам, като се надявам с оставаща гаранция да и взема по-добри пари.

Една от причините да си купя нова кола е защото има гаранция и защото не искам да се съобразявам как я карам, дали няма да я счупя, дали да не почистя това, да погледна онова и т.н. неща, които ми бяха писнали при 10+ годишните автомобили, които карах през годините.

Карането с висока скорост си мисля, че не би трябвало да е чак толкова вредно при положение, че колата е измислена в Германия, а там нямат ограничения по магистралите и за тях бързото каране е нещо нормално. Отделно, че старите коли които съм имал също съм ги карал бързо, пък не строших нито една от тях. За това си мисля, че едва ли е чак толкова опасно за двигателите да се кара с газта в дъно било то и няколко десетки километра. Ако турбината замине - нали е в гаранция, ще сложат друга и пак ще върви колата. Ако двигателят роди - отново гаранционно са длъжни да го направят да върви.

Един колега каза, че съм се надценил с колата - може и така да е, а може и да не е. Но ако си бях купил 10+ годишен голф 4 примерно трябваше да прекарвам много време в четене по форуми за най-различни проблеми, да ходя често по майстори, да се ядосвам с тях, да давам пари за ремонти със съмнителни части, да има неработещи неща, с които да се примиря, защото отремонтирването им е безсмислено скъпо, да се возя много по-некомфортно, да рискувам безопасността си на пътя (голф 7 е доста по-безопасен при катастрофа от голф 4), да ме е страх да тръгна някъде по чужбина, защото не се знае къде може да ме остави, да нямам екстри като DSG, автоматични фарове и чистачки, bluetooth hands free, MP3 и т.н. Е, щях да спестя няколко стотин лева на месец, но заслужава ли си? А сега просто отивам в гаража и знам, че колата е готова, всичко й работи и вероятността да ме остави някъде е минимална.


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Vidol Nikolov » Пет 09 сеп 2016 11:18


Тогава просто давай газ до ламарината и като роди мотора, нека да ти го сменят.
Само дето ще ти извадят от 1000 кладенеца вода и това няма да се случи.
Не е проблем да я караш няколко десетки километра с 200,проблемът е като тези няколко 10-ки са умножени по няколко 20ки..
Тогава маслото пада и ти се чудиш, що дееба нова кола а харчи масло.
След като не може да ходиш в никой сервиз-просто си купи 1 литър и си доливай,докато стане време за обслужване.
Важното е, че ти си доволен в избора си на нова кола, каквото и да ти казват, возиш си гъза на ново.
Силно се надявам през всички тези планувани километри за теб с тази кола, никога нищо да не ти се чупи, и само да и се радваш.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20315
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Vlad777 » Пет 09 сеп 2016 11:29


totopz написа: Маслото няма как да си сменя в кварталния сервиз, защото колата трябва да се обслужва само в оторизиран сервиз.
Има как. В предишното мнение съм написал точно как хем се обслужва колата през 15000, хем гаранцията си важи.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13411
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 09 сеп 2016 11:37


totopz написа:
Един колега каза, че съм се надценил с колата - може и така да е, а може и да не е.

Аз бях, но съм далеч от мисълта да те храня.
Просто споделих какво мисля по твоя въпрос.
Колегата Vlad 777 ти е написал как да действаш.


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот totopz » Пет 09 сеп 2016 13:33


Vlad777 написа:Има как. В предишното мнение съм написал точно как хем се обслужва колата през 15000, хем гаранцията си важи.

Да видях и донякъде съм съгласен с идеята, но аз лично не бих рискувал. Какво ще стане, ако в неоторизирания сервиз прецакат нещо докато сменят маслото? След това ще си загубя гаранцията.

От друга страна не ми се иска да се набутвам с допълнителни разходи. Ако тази кола не може да изкара 120 000 км с предписаните от завода интервали и масла това ще си е проблем за марката, която трябва да обслужи гаранцията. От там нататък следващия собственик да бере грижа. Все едно аз като купувах италиянки предишните собственици са мислил за мен и са сменяли маслото по-често от предписаното...

Сетих се за друга кола, която имах и ще разкажа за нея. Преди около 7-8 години купих втора употреба Форд Ескорт 1998 г. 1.8 TDI 90 к.с. на незнайни километри. При мен тази кола беше две години от които първата го карах активно, а втората повече стоеше паркиран. Карах си го пак както сега голфа - на повечето места газ в дъно, но той не вървеше толкова много и се движих в интервала 150 - 170 км/ч. С него не помня да съм имал ядове с маслото или ако съм доливал е било малко. Продадох го на приятел. Сега говорих с него да го питам какво е станало с форда и дали съм му взел здравето. Каза ми, че от както е при него е изминал 100 000 км, ремонти по двигателя или турбината не е правил никакви освен подгревни свещи, кара го с масло 15W40, сменя го на 10 000 км. и от смяна до смяна изобщо не го пипа.

От това, което разправях си мисля, че явно не взимам чак толкова много здравето на колите и след мен имат още доста ресурс.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20315
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Vlad777 » Пет 09 сеп 2016 13:55


totopz написа:Какво ще стане, ако в неоторизирания сервиз прецакат нещо докато сменят маслото? След това ще си загубя гаранцията.
Смяната на масло е доста проста операция и във всеки що-годе читав сервиз ще го направят без проблем. Поне от 10 години сменям сам маслото и филтрите на всички семейни и приятелски коли - над 10 на брой и проблеми не са се случили. Знам ли.

Ясно е, че не ти се дават пари - щом така си решил твоя си работа.

Тук е авто форум и се дават съвети как да си поддържаш по-добре и да имаш по-голяма дълготрайност на автомобила. Не ти налагам своето мнение - ако искаш изобщо не сменяй маслото - пак ще си изкара гаранцията. icon_idea

А за другите колеги, които посещават форума и се интересуват как да съхранят автомобилите си по-дълго и безпроблемно ще напиша 2 интересни мои наблюдения:

1. В Германия и Европа прах по пътищата няма. Там въздушният филтър на 20000 км е като нов. Лично съм свалял такъв. Тук на 15000 км не може да му се познае цвета, а след това до 30000 не ми се мисли. Дали е добре за двигателя да не може да диша и да влиза прах вътре? :rolleyes

2. В Германия и Европа дизелът е с високо качество, което си личи най-вече по разхода, когато пътувме в чужбина. В България дизелът се произвежда от скъп и за сметка на това некачествен руски нефт, за който ни съдират по 2 кожи. При дизеловите двигатели съставките на горивото са един от факторите, които се отрязяват на качеставата на маслото, защото неминуемо част от горивото и остатъците от него по цилиндрите се смесват с маслото. :c020

Но щом ще караш 100 К и ще сменяш - едва ли те касае. Прави като италианците. icon_idea


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот totopz » Пет 09 сеп 2016 14:14


Така е прав си за тези неща. С предишните ми коли винаги съм се мъчил да ги спазвам, за да удължа живота им. Просто нещата в експлоатацията на нов и употребяван автомобил поне в моя мозък са много различни.

Когато си купувам употребяван автомобил първо гледам и избирам дълго време, за да намеря възможно най-читав екземпляр. След това почвам да сменям масло, ремъци, филтри и т.н. всичко, което се препоръчва по форумите, за да не се прецака нещо по колата. И докато колата е при мен пак спазвам повечето неща, които се пишат по форумите, за да увелича живота на колата. Разбира се при продажбата купувачът и пет пари не дава за всичко това, ами гледа да е лъскава колата, да няма проблеми и да я вземе за без пари. Този целия филм, който описах съм го играл някъде около 12 пъти от както имам книжка.

За първи път си купих нова кола преди 2 месеца и още преди покупката си направих някаква приблизителна калкулация колко ще ми струва, какви застраховки трябва да се плащат, какви ще са сервизните смени на консумативи и т.н. За мое учудване сумата не беше много по-голяма отколкото излиза поддръжката и всичко останало на едно 10+ годишно Audi, BMW или Mercedes. За това реших да се метна на ново и сега от както го имам голфа съм изключително доволен. Само от икономията на нафта спрямо предишните коли ми пести по 60 - 100 лв на месец. След 4 години, ако имам финансовата възможност не виждам причина защо да не го сменя с един нов голф (или нещо друго, ако този сегашния се издъни). Наистина може да звучи грубо, но не искам да мисля какво ще стане с тази кола след като вече не е при мен, още повече това какво ще се случи да ме тревожи и обременява по някакъв начин. По-скоро ми се иска да изстискам колкото се може повече от колата за тези 4 години - все пак точно за това си плащам. Така и така когато я продавам евентуалният купувач съм 100% сигурен, че няма да оцени дали колата е карана като служебна или е пазена като очите си, а ще гледа само цената.

За смяната на масло не си много прав - винаги има какво да се обърка. От това да майсторът да скъса някой болт до това да сипе повече масло и да избие от някъде. Второто ми се случи преди години.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот Stivi » Пет 09 сеп 2016 14:20


totopz написа:Колата има гаранция 4 години или 120 000 км. Мисля преди да изтече гаранцията (без значение кое от двете) да я продам, като се надявам с оставаща гаранция да и взема по-добри пари.

Една от причините да си купя нова кола е защото има гаранция и защото не искам да се съобразявам как я карам, дали няма да я счупя, дали да не почистя това, да погледна онова и т.н. неща, които ми бяха писнали при 10+ годишните автомобили, които карах през годините.


Ето това е правилния подход стига да ти е по джоба :bowdown Купуваш ново,караш с кеф и колата робува на теб а не ти на нея,след това я даваш на някой да и се радва и да и слугува icon_idea В този аспект на мисли темата е за приключване,просто доливай като падне нивото и газ.... :th_up


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот ssssl » Пет 09 сеп 2016 19:29


https://www.skoda-bg.com/forum/viewtopi ... 7&start=80 Удължен интервал - 150к.
Ама нищо чудно и на 120к да се окоти. Гаранция-франция!


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот 110afn » Пет 09 сеп 2016 19:58


Vlad777 написа:Полезна практика на колеги от форума, които се стремят да съхранят двигателя на новия си автомобил максимално дълго:

Нов автомобил, който по предписание и за да важи гаранцията, трябва да сменя масло и филтри на 30'000 км.

НО, на 15'000 се посещава читав сервиз, който сменя масло и филтри. След това на 30'000 се ходи в Порше, където сменят масло и филтри и бият печат. После на 45'000 пак в друг сервиз и на 60'000 пак в Порше и т.н.

И така реално маслото и филтрите си се сменят през 15000, а гаранцията си се запазва.

Леко не съм съгласен!
Имаме 5 служебни 1.6тди. По принцип не бутат маслото, пада на минимума, но не се долива до 30 000км. Едното счупи мотор на около 45-50 х.км. Имаше стружки в маслото, но така и не казаха точно за какво става въпрос. Отначало казваха за рейла с четирите дюзи. Почнаха се едни проверки в лаборатория на маслото и горивото. Под вола теле се търсеше за скъпия ремонт.
Та ако надушат нещо с чуждо масло като нищо няма да признаят гаранцията


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 378
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Golf 7 1.6 TDI - колко масло трябва да харчи?

Мнениеот inspektora » Пет 09 сеп 2016 20:23


Vlad777 написа: Смяната на масло е доста проста операция и във всеки що-годе читав сервиз ще го направят без проблем.

1. В Германия и Европа прах по пътищата няма. Там въздушният филтър на 20000 км е като нов. Лично съм свалял такъв. Тук на 15000 км не може да му се познае цвета, а след това до 30000 не ми се мисли. Дали е добре за двигателя да не може да диша и да влиза прах вътре? :rolleyes

2. В Германия и Европа дизелът е с високо качество, което си личи най-вече по разхода, когато пътувме в чужбина. В България дизелът се произвежда от скъп и за сметка на това некачествен руски нефт, за който ни съдират по 2 кожи. При дизеловите двигатели съставките на горивото са един от факторите, които се отрязяват на качеставата на маслото, защото неминуемо част от горивото и остатъците от него по цилиндрите се смесват с маслото. :c020


Колега Влад, ще си позволя да не се съглася с някои от твърденията ти:
Вярно е, че рядко някой може да се прецака със смяната на масло, но какво масло ще му сложат в кой да е сервиз?? И какъв ще бъде филтъра - нали при следващата смяна в оторизирания сервиз ще видят, че филтъра не е оригинален?!

Дали няма прах по Европейските пътища?? Това не е сериозно да се коментира. Ето обаче житейски факт. Последният път си смених въздушния филтър на 20 000 км. Колата е карана основно в България, често и за риба ходя по язовири и т.н. Филтъра беше замърсен, но нищо особено - това е субективно. А обективният факт - след смяната не се промени нито вървенето, нито разхода на колата! Отбелязвам, че в книжката на колата ми пише, че въздушният филтър се сменя на 60 000 км. :deal и никъде не пише, че важи само за Германия! Приемам, че в БГ е по запрашено и затова сменям 3 ПЪТИ!! по често. Не ме разбирайте погрешно - при каране на газ (без газов инжекцион) филтъра трябва да се смена много по-често, защото влияе на смесообразуването.

По отношение на дизела и нефта. Руския нефт не е скъп - така го декларира Лукойл, за да не плаща данъци :beat_butt2 . Вярно е, че изисква по-скъпа обработка при рафинирането. Аз обаче съм зареждал в няколко европейски държави и никаква осезаема разлика във вървене и разход не съм усетил.

Смятам, че ние българите (включително и аз) много се вманичаваме в тези неща и спорим колко по-често от предписаното трябва да се ослужва колата. Ако отвориш някой американски форум за VW, ще видиш, че там предписаните смени им се струват твърде чести и спорят колко по- рядко може да се обслужва :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта