Audi A4/A6 2,5 TDI Мнения

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот kossis » Пет 23 сеп 2016 11:42


Traytor написа:Аз моето го пускам на 5w30. Косис, повдигачите са хидравлични, при втора ревизия мисля че са ролкови.


Е хидравлични пък износват валове ?




Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Dagestan » Пет 23 сеп 2016 13:42


При душегуба износването на валовете идва от лошо смазване. При моторите с код с първа буква B, без BFC, главите са с различно и подобрено мазане на валовете.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот kossis » Пет 23 сеп 2016 13:52


А лошото мазане идва от ?


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Dagestan » Пет 23 сеп 2016 14:38


Недобре обмислени маслени магистрали и лоши масла. Като се разтракат кобилиците, маслото вместо да се стича върху гърбицата на вала, си се стича в леглото на кобилицата и мазането на валовете намалява силно. Ако се хване навреме и се сменят дефектните кобилици, на вала нищо няма да му стане, но проблема е че трудно се разбира при разтракани/счупени кобилици. На практика мотора може да си работи и с половината кобилици счупени.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот radi_nrj » Пет 23 сеп 2016 16:29


Traytor написа:повдигачите са хидравлични, при втора ревизия мисля че са ролкови.


И на първа, и на втора ерия повдигачите са хидравлични!
AKE
Изображение

BAU/BDH
Изображение

Кобилиците на първа серия са триещи, a при 2-ра серия ролкови.

AKE
Изображение

BAU/BDH
Изображение

И в двата случая повърхността между вала и кобилицата се мажат от маслена магистрала, която минава през повдигача. Повдигача който седи в главата като се разбие маслото изтича между него и главата и не се качва до кобилиците.

Мотори от серия В също задират валове!!! Просто ролките удължават агонията при нарушено мазане :biggrin


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот kossis » Пет 23 сеп 2016 16:54


Възниква въпроса, защо на 1,9 ТДи тата не се разбиват тия хид. повдигачи.

Те майче директно контактуват с валовете и дори да се разбият няма кобилици които да търкат при 1,9 моторите.


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот stefannankov » Пет 23 сеп 2016 17:30


Ъ.. моят си счупи повдигачите, от това задрал разпределителен вал колбеншмид, черупкови лагери и кобилици и... 800 лв поне и си ти... Ама просто се прави на повече километри и не е толкова болезнено, а и ако си я взел на над 250000-300000 този ремонт вече вероятно е преминал веднъж, вторият е на повече километри вече - това е свързано и с повърхностната обработка на повдигача - новите вече са с друго покритие. Пробвах да намеря втора употреба вал... познай :Mr Green Fun всеки моргаджия като те чуе казва "нема начин да е запазен" и от 5-6 погледнати в двигателя всички бяха :banghead .


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот radi_nrj » Пет 23 сеп 2016 17:33


Помпа-дюза също ядът валове щото имат кобилични механизми за дюзите. Старите мотори 1.9 110 и 90 коня са без кобилици.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот netizen » Пет 23 сеп 2016 20:15


1.9 ядат валове ако не са карани с правилното масло... или са минали преклонна възраст от поне 600 000км :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот kossis » Пет 23 сеп 2016 20:35


На ПД моторите вярно че вала отваря и дюзите през кобилици. Но те се регулираха.


Потребителски аватар
martom
Мнения: 438
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1.4AEX
Местоположение: Sofia

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот martom » Съб 24 сеп 2016 9:12


А двутактовото масло не запушва ли катализатора като се смесва с нафтата?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот samo_pechka » Съб 24 сеп 2016 10:54


radi_nrj написа:Помпа-дюза също ядът валове щото имат кобилични механизми за дюзите. Старите мотори 1.9 110 и 90 коня са без кобилици.

Адаш, ами на АЕЛ как е :biggrin аз го знам де...риторичен въпрос нали...Или ти там не си дигал капака да видиш :biggrin
martom написа:А двутактовото масло не запушва ли катализатора като се смесва с нафтата?

Не. Дори и два литра масло да се слага на 10л нафта, а тук се говори за 5-10мл на литър, т.е. до литър масло на 100л нафта. Вече за ДПФ системи , там е друго. Трябва да се внимава какво и колко се слага


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20288
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот Vlad777 » Съб 24 сеп 2016 11:34


Не зная какво общо има AEL с темата, но както и да е.

А относно маслото - маслото задръства катализаторите и е една от основните причини за отказ на работа на катализатора. Не е случайно, че във всяка книжка на автомобил пише да се внимава при доливане на масло в двигателя над максимума, защото то ще изгори и може да доведе до повреда на катализатора.

Ето какво пишат WALKER на сайта си:
Potential causes for coated or fouled substrate may include:
Excessive carbon build-up in exhaust
Internal coolant leaks (head / intake gasket)
Use of non-converter-safe gasket sealants
Excessive oil consumption (burning oil)
Improper fuels or additives (E85, diesel)

А пък при помпа-дюза задръства и дюзите, които и без това са доста капризни към горивото. Затова си има специализирани добавки, които вършат тази работа, без странични ефекти.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот samo_pechka » Съб 24 сеп 2016 12:09


Това за катализатора, добавеното масло би имало сериозно отношение, ако става въпрос за бензинова кола. За дизел....трябва да е много маслото, толкова много, че буквално да работи на масло , а не на нафта. При дизелови коли маслото изгаря на ...реално 100%, все пак говорим за добавено масло в нафтата, не за каране с масло :) ( за разлика от бензиновите коли, там е проблем и минимално кол.масло ) .
И другото което е: има голяма разлика от препълнен картер с масло и добавено масло в нафтата. Ама голяма.
Второто е контролирано процентно съдържание на масло в горивния тракт. А първото... може да се съсипе не само катализатора ...зависи колко е пълен картера, зависи колко масло ще лапне в него момент двигателят.
Vlad777 написа:Не зная какво общо има AEL с темата, но както и да е.

Общото е, че става въпрос за мотор ( дооста по-безпроблемен на фона на душегуба ) вграждан дълги години в ауди . И как едно добро решение, премина в ... абе планирано остаряване на стоки :mhihi какво да говоря повече.
Сори за оффтопика


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Моето Audi A4 Душегуб Quattro

Мнениеот kossis » Съб 24 сеп 2016 13:57


Абе незнам ама на моят дизел е написано на маслената капачка на жълт триъгълник че не трябва да се превишава нивото на маслото над максимума заради катализатора точно. Че ще го увреди. А на брат ми на 1,8Т-то няма такова предупреждение изобщо.

Като гори нафта мотора, която и без това цапа здраво катализатора, добавянето на масло го мърля още повече. А и дизелите работят на по ниска температура и изпусканите газове са с по ниска температура от на бензинките. Заради което се оборудват и с турбо с ПГ. При бензиновите такова турбо няма.

Та колкото е по ниска работната температура, толкова по трудно се самопочиства катализатора. Нали и тия ДПФ филтри са на принципа на подгрева за да се чистят.

В крайна сметка дали двигателят ще изгори едно масло директно забъркано в горивото или ще го изгори заради превишено количество в картера през сегментите и въздуховодите аз не намирам голяма разлика.

Моят катализатор го няма, а на брато ми си е там.

Така че мнението на Vlad777 мисля че е правилно.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта