По горе съм упоменал двигателя и от известно време насам започна да ми прави разни мизерии на бензин карам я от доста време насам само на бензин на газ не карам когато чакам на светофари започва да играят оборотите от 900 слизат до 200,300 и пак се качват така все едно се дави понякога пък докато чакам и трябва да тръгна подавам газ и никаква реакция заглъхва и все едно не и давам газ когато я форсирам на място понякога много се стряска и педала на газта ми става по твърд, а понякога е по мек и по малко се стряска и на моменти върви добре като я изцепя а на моменти поема огромна глътка въздух забива и изведнъж решава да върви и те залепя за седалката... паля лесно без значение колко е студено проблеми не съм имал с паленето като е студена си държи нужните обороти докато си загрее и спаднат на 900 като стигне 72 градуса някъде обаче и почва да се чуди да върви ли да не върви ли и не го прави постоянно понякога г/д навървява както трябва, но понякога като вземе в задръстването да ми прави така играят оборотите и като подам газ вместо да се изфорсира да глъхне не е хубаво ... вакума за излишно гориво е сменян дебитомера е настройван преди 4,5 месеца са сменени вакума и дебитомера настроени свещите са нови https://www.youtube.com/watch?v=RHMNjamBosg https://www.youtube.com/watch?v=WREEGw5TOUU
Виж си вакуумите около дросела и си изчисти дросела, ако не е чистен, най-вероятно дърпа въздух. Ламбда сонда имаш ли, тя какво показва, да не е мъртва?
Сондата е проверявана и майстора каза че работи доста добре а колкото до вакумите днес ги гледах и подавах газ и не се чува да поема въздух от някъде преди време имах скъсан вакумен маркуч който влиза от долната страна на дросела, но е сменен от към разход на бензин разхода ми е добър и в градски условия и извън града
Кога за последно си сменял въздушен филтър? Я вземи го махни и покарай няколко часа без филтър да видим как ще е. Не се притеснявай, нищо няма да му стане на мотора, ако не караш по прашни пътища. Макар, че това определено не ми хареса:
филтрите са сменени на по малко от 3 хиляди километра, а колкото до оборотите не винаги играят на клипа играеха малко, но понякога играят доста и дори и да и се подаде газ не реагира понякога а реагира толкова че да ги закове на 900 и в този същия момент ако река да тръгна защото обикновено това ми се случва на някой светофар и подам газ толкова мудно реагира, че г/д с почти половин натискане на педала на газта за да реагира около 1200,1350 оборота при тръгване на равно, а тоя същия случай ми го е правило когато съм на баир и на ръчна я форсирам докато се оправи и така тръгвам иначе ... със сигурност ще загасне ако тръгна без ръчна
дебитомера беше усилен до края така купих колата и когато смених вакумния регулатор ми оправиха и дебитомера защото в положението което беше хода на газта ми беше половин педал имам съмнения да не би температурния датчик да прави някаква мизерия тей като по показанията на таблото работния режим ми е някъде около 83,84 градуса, а перката се включва на 88 някъде и този датчик да дава грешна информация и да се шашка компа така ?
Закачаш един VAG-COM и то ще си рече! Това не изключва пробата без филтър. Но потърси някой приятел/познат да пробваш как ще е с неговия дебитомер. И слагай от време на време по някой препинателен знак, че няма четене това, твоето!
При студен старт черно не изпушва и си пали лесно.Имам съмнения когато колата беше в стария собственик я е карал с празен резервоар и след като я купих не съм я оставял под половин резервоар и ако е имало някакви мизерии и утайки да са се раздвижили и да са застанали на цедката на помпата и в горивния филтър възможно ли е това и от там да идва недостатъка на бензин и да заиграват обороти ?
Неделя бях по свободен и прегледах всички вакуми, филтърната кутия, маркучи и т.н и установих, че стойката на която трябва да стои стъпковото моторче е счупена не знам какъв зор е видяла да се счупи тази стойка, но беше сериозно счупена и така моторчето стои по различен начин по близо до капака на двигателя. Свързах няколко опашки и го стегнах така че да възвърне ъгъла по който трябва да бъде и веднага се усети промяна в работния режим на двигателя глъхненето почти изчезна и се стряска и колата взе да навървява доста по добре, пак заиграват обороти, но доста по рядко.
Малко ъп на темата .... проблема с глъхненето все още не е отстранен, но има нови симптоми, когато колата е под наклон напред или назад започват да играят оборотите доста стабилно и доста трудно се форсира... другото нещо което забелязах е че когато ми заиграха оборотите в него момент си помпех педала на спирачката и оборотите доста стабилно се разклатиха без малко да изгасне и изведнъж се нормализираха, но след това потеглянето беше доста трудно подавам газ, а двигателя почти не реагира доста странно... Другото нещо което забелязах е че това нещо го прави според времето на вън ако е по студено порядъка на 15 градуса или по малко студения старт е доста по различен тресе колата страшна смрад на не изгорен бензин, а след като позагрее двигателя някъде до към 70 градуса трудно се форсира, а след като постигне температурата на работния си режим работи по добре не клати само на моменти заклаща обороти.Това нещо го прави когато е по студено на вън предимно колкото по ниска температура толкова повече смрад на не изгорял бензин и повече тресе. Черно не пуши... нямам и идея какво се случва...
Когато е усилен дебитомера той предава инф на тпс-а на клапата и от там хода на газта става друг ... след настройка на дебитомера се оправи газта, но тези другите симптоми .... питам майстори това онова, но отговор не получавам за проблема ... нереално е с 22 литра бензин да измина 68 км градско само ...