най-добрата халогенна крушка?!
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Количеството видима светлина зависи не само от консумираните ватове, а и от температурата на жичката.
Дори малко по-висока температура води да много повече светлина..........и до много по-кратък живот. По-високото налягане, по-специалният състав на газа и по-специалната нишка трябва да забавят изпарението на нишката, но както личи от тази тема това важи само на теория, а на практика крушките си горят като кибрит.
Чудя се как може талкова много хора да вземат на сериозно шарените реклами
Ако някоя крушка свети на 30% от номиналната си мощност, вероятно ще изкара поне 100 години.
Дори малко по-висока температура води да много повече светлина..........и до много по-кратък живот. По-високото налягане, по-специалният състав на газа и по-специалната нишка трябва да забавят изпарението на нишката, но както личи от тази тема това важи само на теория, а на практика крушките си горят като кибрит.
Чудя се как може талкова много хора да вземат на сериозно шарените реклами

Ако някоя крушка свети на 30% от номиналната си мощност, вероятно ще изкара поне 100 години.
- Piqndurnik
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: най-добрата халогенна крушка?!
От миналата есен карам с OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED. Предните (пак такива) изкараха година и половина. Тези ще ги видим. Дават им уж +110%. Усещането не е за чак толкова, но съм доволен. Все пак това е единственият законен начин за повече светлина без сериозни промени.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis написа:Че на дъжд няма ли да помага жълтото повече ?
Знам ли,то ако помагаше още от жигулско време нямаше да избий тая мод за синеещи крушки...щото те старите си жълтееха
Re: най-добрата халогенна крушка?!
ktamen
точно за това говоря колега - че повечето светене идва от някъде и това някъде е по голямата мощност в следствие на по ниското съпротивление на светещият елемент. Но и по кратък живот като краен ефект. И обратното ако една крушка се ползва на нисък % от мощността и тя ще изкара многократно по дълъг живот от обичайният си.
-------------
Iezekil
Пробвай бе колега и кажи !!!
Идеята е в цветната температура на светлината- когато тя е по жълта се вижда по добре в мъгла и на черен асфалт при дъжд. А когато е по бяла към синя не се вижда добре на черно, понеже се поглъща.
Ксенона и лупите които действат като призма която разлага светлинният сноп до синя светлина и от там стана модерно да се слагат сини и непродуктивни крушки.
А понеже жълтото е ретро спряха да го внасят.
Мене ако питаш, както е направено при мене с отделни лупи на фарове за мъгла ще е перфектно да са жълти.
Можеби за черен, мокър асфалт жълтото да е по спорно, понеже е леко по тъмен цвят от прозрачният, но като гледам стъклото как е леко жълтаво мисля че и на такъв асфалт ще е супер !
Пробвай и кажи има ли разлика ще е ценно за сигурността на пътя в мокро време.
Това е по съществено според мене от тия скъпите крушки кибритлиики
точно за това говоря колега - че повечето светене идва от някъде и това някъде е по голямата мощност в следствие на по ниското съпротивление на светещият елемент. Но и по кратък живот като краен ефект. И обратното ако една крушка се ползва на нисък % от мощността и тя ще изкара многократно по дълъг живот от обичайният си.
-------------
Iezekil
Пробвай бе колега и кажи !!!
Идеята е в цветната температура на светлината- когато тя е по жълта се вижда по добре в мъгла и на черен асфалт при дъжд. А когато е по бяла към синя не се вижда добре на черно, понеже се поглъща.
Ксенона и лупите които действат като призма която разлага светлинният сноп до синя светлина и от там стана модерно да се слагат сини и непродуктивни крушки.
А понеже жълтото е ретро спряха да го внасят.
Мене ако питаш, както е направено при мене с отделни лупи на фарове за мъгла ще е перфектно да са жълти.
Можеби за черен, мокър асфалт жълтото да е по спорно, понеже е леко по тъмен цвят от прозрачният, но като гледам стъклото как е леко жълтаво мисля че и на такъв асфалт ще е супер !
Пробвай и кажи има ли разлика ще е ценно за сигурността на пътя в мокро време.

Това е по съществено според мене от тия скъпите крушки кибритлиики

- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis написа:и това някъде е по голямата мощност в следствие на по ниското съпротивление на светещият елемент.
Мощността е еднаква. Температурата е различна. Съпротивлението също е едно и също. Не ги мешай термините.
Re: най-добрата халогенна крушка?!
А откъде идва различната температура ? Нещо трябва да се измени за да се нагрее повече жичката нали. Ако се промени материала се променя и проводимостта и.
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Играят си с формата, размерите и материала на нишката. Примерно по-тънка и по-къса жичка може да има същата мощност и по-висока температура. Или същата жичка, ама навита на по-компактна пружинка пак ще е по-гореща. Варианти много.
Всъщност ако целта е дълъг живот, а не висок КПД, крушките се правят с ниска температура. Днес си купих от Кауфланд 100 ватови ламби, пише че са за светофари. И те си дърпат 100 вата, но светят като за 60.
Всъщност ако целта е дълъг живот, а не висок КПД, крушките се правят с ниска температура. Днес си купих от Кауфланд 100 ватови ламби, пише че са за светофари. И те си дърпат 100 вата, но светят като за 60.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
ktamen написа:Всъщност ако целта е дълъг живот, а не висок КПД, крушките се правят с ниска температура. Днес си купих от Кауфланд 100 ватови ламби, пише че са за светофари. И те си дърпат 100 вата, но светят като за 60.
Ако направят компактни светодиодни крушки, които да са изгодни и да нямат проблем с охлаждането, дилемата ще бъде решена с тези лампи.

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis написа:Те новите Аудита са с изцяло диодни фарове.
Те са, но все още това е скъпо удоволствие и едва ли скоро ще видим истински LED на рефлектор.
- Piqndurnik
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: най-добрата халогенна крушка?!
инжектопляктор написа:Ако направят компактни светодиодни крушки, които да са изгодни и да нямат проблем с охлаждането, дилемата ще бъде решена с тези лампи.
Нъц. За късите има горна граница от 2000 lm на светлинния поток, над която законът (ECE 48) изисква пръскалки и автоматично регулиране. Крушките, дето са +1хх% почти я достигат.
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: най-добрата халогенна крушка?!
инжектопляктор написа:..LED на рефлектор.
По скоро LED на радиатор.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пон 06 окт 2014 22:30
- Автомобил: Opel Corsa
- Двигател: C14NZ
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Осрам и Филипс са пуснали нови модели крушки - Osram Night Breaker Laser +130% и Philips Racing Vision+150%
Това е официалното видео на Осрам - https://youtu.be/IxycwyTHDzo
А тук един румънец прави сравнение между двата модела с тест на пътя - https://youtu.be/Kr4I2CuCJss
Маркетингът отново в действие ;) Яка сила на светене, ама само за 200 часа, мерси.
Това е официалното видео на Осрам - https://youtu.be/IxycwyTHDzo
А тук един румънец прави сравнение между двата модела с тест на пътя - https://youtu.be/Kr4I2CuCJss
Маркетингът отново в действие ;) Яка сила на светене, ама само за 200 часа, мерси.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта