Здравейте колеги. Тъй като моя "майстор" не си свърши както трябва работата и за 100км колата ми изгори почти 1 бутилка, при нормално каране 110-120 и раьлика в ускорението нямаше. Колата е пасат б3 88г. 1.6 карбуратор. Ако някой може да ми каже майстор или сервиз на газови уредби в гр. Варна да я закарам за диагностика/почистване и регулаж на изпарителя ще съм много благодарен. Това трябва да го направя до петък,защото уикенда ще пътувам за Велико Търново, а не искам да ми изгори 60литра газ в едната посока.
Лека вечер и благодаря!
Профилактика и настройка на АГУ - гр.Варна
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Профилактика и настройка на АГУ - гр.Варна
Сервизи много , но всеки рови по определена марка ГУ.
Каква марка ти е изпарителя? Колко годишен е ?
Каква марка ти е изпарителя? Колко годишен е ?
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 28 окт 2015 14:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Профилактика и настройка на АГУ - гр.Варна
Изпарителя е Мимгаз и последно го сменях миналата година по това време
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Профилактика и настройка на АГУ - гр.Варна
За Мимгаз не знам кой се занимава.
Пробвай сервиза на ул Карамфил до канала над детската градина. Или при Еврогаз 3000 на бул Хр.Смирненски м/у Карамфил и Подвис в ляво дългата постройка. Може и при Алфа газ пак на Смирненски в ляво по стръмното преди светофара на кръстовището над ТУ. Или от него светофар в посока Нов хлебозавод първата стръмна в дясно.
П.П. И Еврогаз е малко дръпнат - затова писах, че не се знае кой ще иска да се занимава.
С Ловато се занимава на ул Карамфил над детската градина
Пробвай сервиза на ул Карамфил до канала над детската градина. Или при Еврогаз 3000 на бул Хр.Смирненски м/у Карамфил и Подвис в ляво дългата постройка. Може и при Алфа газ пак на Смирненски в ляво по стръмното преди светофара на кръстовището над ТУ. Или от него светофар в посока Нов хлебозавод първата стръмна в дясно.
П.П. И Еврогаз е малко дръпнат - затова писах, че не се знае кой ще иска да се занимава.
С Ловато се занимава на ул Карамфил над детската градина
Последна промяна от kris11 на Нед 16 окт 2016 14:06, променено общо 2 пъти.
Re: Профилактика и настройка на АГУ - гр.Варна
Може би някой ще успее да предположи какво трябва да се направи, ако обясниш по-подробно:
- за какво точно си ходил на майстор, колата до преди това колко е харчила на 100 км., майсторът винтове и кранчета ли е въртял, нещо сменявал ли е и т.н.
А ако си намерил сервиз, още по-добре (надявам се, че всички газаджии разбират от обикновени АГУ) - пиши после какво е станало.
- за какво точно си ходил на майстор, колата до преди това колко е харчила на 100 км., майсторът винтове и кранчета ли е въртял, нещо сменявал ли е и т.н.
А ако си намерил сервиз, още по-добре (надявам се, че всички газаджии разбират от обикновени АГУ) - пиши после какво е станало.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
- Автомобил: VW Touran 19 TDI
- Двигател: BKC 105 hp 2005
Re: Профилактика и настройка на АГУ - гр.Варна
Аз съм ходил при лабораторията на ТУ - обикновено си разбират момчетата - това е по пътя под Терапията точно преди да завиеш надолу към 8-и приморски полк. Ходил съм и при един в Левски зад китайската стена - разбират си момчетата ,ама малко отношението е... За настройка по слух - имам един майстор зад Мола в Аспарухово - бива си го човека... но трябва да се разкараш.. За мимгаз защо не пробваш печенек автогаз (напиши в гугъл). Ходил съм и при едни на светофара на кайсиева градина към автокъщите - ОМега газ или нещо такова - вероятно разбира, но ме е оставял с негативно впечатление в смисъл че отношението е от вида - като не си слагал при мен за чий ч.. си дошъл при мен. Тия дето ти ги е препоръчал Крис 11 не съм ги пробвал...
Re: Профилактика и настройка на АГУ - гр.Варна
/малко offtopic.. но с поука: авторът на темата да започва час по-скоро да се учи сам да си настройва АГУ-то.
"като не си слагал при мен, за чий.." - донякъде мога да ги разбера. (- това важи за всяко едно нещо в сферата на услугите).
Сега ще се опитам да ви обясня защо - в общия случай, (имам предвид, че масово се получава така) човекът решава, че ще трябва да ходи на майстор. Газовото не върви както преди, ама направо вече си е мъка да се кара колата.. За щастие знае един гараж наблизо, където на един шперплат с блажна боя е написано: "инсталация и ремонт на АГУ". Приготвя си някакви пари и отива със страх колко ли ще му излезе ремонтът. МайсторО вдига капака, пооглежда инсталацията, казва му да запали и подава няколко пъти газ от лостчето на дросел-клапата, след което категорично отсича: - Изпарителят е за смяна - 100 лв.
Човекът вече е попроучил нещата, знае че Ловато-то му ново от магазина струва 110 лв., затова се радва, че този МИМГАС, който е 1:1 с оригиналното му Ловато, дори с някой лев отгоре за труда на майстора ще излезе по-евтино, а върши точно същата работа.
Освен това е чел по форумите, че новото си е ново и няма смисъл от смяна на мембрани, съмнителни профилактики, които в повечето случаи не водели до задоволителен резултат и т.н., затова веднага се навива, а след монтажа на новия изпарител правят едно кръгче и се кефи: - брей тази кола започна да върви като изтребител!
Тръгва си доволен и даже оставя 10 лв. бакшиш на майстора, да се почерпи за добре свършената работа.
След 50 км. му свършва газта в 30 литровата бутилка, а той я пълни догоре, защото не е много сигурен колко точно е била пълна, ама този път му свършва след 70 км.. И се почват проблемите. На майстора, който вече е взел едни чисти 70 лв. за монтажа на новия изпарител, хич не му се занимава - завърта малко кранчето и го праща да изхарчи още една-две бутилки с газ, като му обяснява, че няма как да стане по-бързо и нещата значително ще се подобрят, след като "улегнат мембраните" на новия изпарител.
Обаче след още 2-3 посещения при майстора и след още 1000-2000 км. изминати, човекът започва да се съмнява, дали майсторът е наистина толкова добър, колкото се хвали, затова прави бързо проучване и го насочват към друг майстор.
Обаче 70-те лв. за монтажа на новия изпарител ги е взел първият "майстор" (а даже не е настроил АГУ-то както трябва - а може в това изобщо не е бил проблемът на АГУ-то? - просто като един обикновен завинтвач на болтчета е преместил три маркуча и една газова тръба. И за това е взел една добра горница върху цената на изпарителя.)
След това клиентът е изгорил още 150 литра газ на вятъра х 1 лв. литъра. И в масовия случай се очаква новият майстор да завърти едно-две болтчета, услугата да струва до макс. 10 лв., а колата да започне да върви добре и да харчи до 10 на 100.
Ето затова се дразнят, газаджиите, като се отиде при тях от друг 'майстор', който се е оказало, че баш не може да се нарече майстор, ама въпреки това е взел парите.
Както по-горе казах, във всички сфери на услугите е така. Лошо се получава, но клиентът не е виновен. Той няма как и по какво да разбере кой майстор е добър, за да отиде направо при него. Некадърните "майстори" няма да изчезнат от самосебе си, защото клиенти винаги ще има. Даже някои от клиентите ще останат доволни и ще ги препоръчват.
(клиентът реално не може да прецени кой до колко е майстор, защото ако сам разбираше от АГУ-та, нямаше да ходи на майстор - а ходи, защото не разбира.)
Аз например веднъж разпитвах за майстори, да ми направят ремонт на банята и разни др. неща. Приятелка на гаджето каза, че нейна колежка е много доволна от една бригада майстори, които правили нейната баня и веднага ги наехме. Оказаха се пълни марди. На всичкото отгоре, като им кажеш нещо, пак си правят каквото си знаят - едвам ги изтраях. Объркаха ми даже канала от мивката на банята и се оказа, че е запушен и не работи. Само гипсаджията-шпакловчик им беше много кадърен и свестен човек.
Даже като видя, че ми е интересно, ми показваше и ми обясняваше как се правят нещата. (няма как да стана добър колкото него - иска се много опит и майсторлък.)
Но вижте как истинският майстор не си крие занаята и знае, че никой няма "да му вземе хляба".
Другите ми скъсаха нервите - въпросът е защо такива добри препоръки получих за тях от предишната им клиентка.
Ами много просто - да кажем, че банята й е била стандартната соц. баня с циментова мозайка, бели плочки до метър и осемдесет, а нагоре мазилка и варосан таван, една крушка във водоустойчиво осветително тяло. И изведнъж идват някакви магьосници и правят лелее чудо - всичко свети, нови плочки с хубав цвят - един месец преди това е ходила по магазините, докато ги избере, вградено осветление в окачения таван (развъдник за хлебарки), нова мивка, шкафчета и т.н.. - жената ще да е била предоволна.
А аз като почнах с едни претенции.. : няма да ми замазвате кабелите в стената, искам в тръби, че да мога да си ги сменям ако се наложи: -- Що бе? - Ами така, искам да могат да се сменяват. - А, ние толкова кабели сме замазали, никога не е имало проблеми.. (и пак ми ги замазаха както си знаят). За осветлението в тавана аз си го правих, защото исках всичко да е на спойки, а не някакви усукани кабели, намотани тук-там с изолирбанд.
Една друга стена ми правиха в кухнята, където трябваше да сменят тръби - бях им нарисувал къде да прокарат кабелите за контакти преди да я замажат -> не се правело така, ами първо се замазвала стената, а след това се къртели каналите за кабелите: - добре.. що не направихте по този начин и водопровода?
А отделно, че без да искат ми събориха едната стена от банята - после я зазидаха обратно, пак за моя сметка.
По това време съседите също правеха ремонт и техните майстори доброжелателно ми намекнаха, че можело и без толкова къртене да се мине.. ;)
Изобщо много ме издразниха - ама това, че аз на никого няма да ги препоръчам, изобщо с нищо не ги бърка. Нали тази, дето ми ги препоръча на мен, ще им намери нови клиенти до следващия месец.
Много малко хора могат да дадат обективна оценка за това кой майстор е добър и кой не. Не бих се сърдил на някой за това, че се е доверил на лош майстор, а след това аз трябва да му оправям бакиите. Просто е трудно да се обясни на повечето клиенти, че парите, които са дали на предишния майстор за съжаление са отишли на вятъра, а услугата струва толкова и пак трябва да си приготвят едни пари.
Неразборията идва и оттам, че има едни цени за частите от доставчика към сервиз, едни цени на частите към клиент в магазина и т.н. Според мен няма нищо лошо, да си знае човекът, че нов изпарител струва 35 лв., майсторът взима 65 лв. за майсторлъка. И ако случайно първият майстор не успее да свърши работата, като отиде при втори, да не очаква решение за 5, а по-скоро за 50 лв.
Хем майсторите няма да се ядосват, като им дойде клиент от друг сервиз - хем клиентите ще започнат да ценят добрите майстори и да се насочват към тях.
Ето, изложих ви моята теория как голямото лъжене за цените на частите не е от полза на добрите, а е изцяло в полза на лошите майстори. (- добрите просто са във филма, дето идва някой и ги пита: майсторе, колко ще струва да го пипнеш само, че един друг майстор ми го прави, ама не работи добре.. И ако му поискат реалната цена, ще избяга много бързо и ще разправя: - тоя майстор ми обяви ебати цифрата..)
Това беше по въпроса, защо газаджиите не обичат да се занимават с чужди инсталации и проблеми.
Колкото до конкретния случай не е лошо човекът, щом ползва АГУ (и предвид гореописаното положение), да си разучи АГУ-то - как работи, какво прави, как се настройва и т.н.
- писано е по форумите доста за това.
Голям разход при него може да се получава и от задръстен въздушен филтър, ама ако е ходил на майстор трябва да е проверено.
Да каже какво е било, майсторът какво е направил, какво се е променило, кое още не е наред - надявам се, че ще го измислим.
Отначало може да има и неуспехи - аз колко ли бутилки газ съм изгорил, докато разбера как точно стоят нещата..
/наистина ми е било по-евтино, отколкото ако съм карал на бензин - но съм правил дори 15/100 газ по магистралата - пробвах нещо./
И не ме е яд, защото нАуката също струва пари, а е по-добре да знам как работи АГУ-то и сам да се грижа за това, отколкото да тръгна да търся добрия майстор.. ;)
"като не си слагал при мен, за чий.." - донякъде мога да ги разбера. (- това важи за всяко едно нещо в сферата на услугите).
Сега ще се опитам да ви обясня защо - в общия случай, (имам предвид, че масово се получава така) човекът решава, че ще трябва да ходи на майстор. Газовото не върви както преди, ама направо вече си е мъка да се кара колата.. За щастие знае един гараж наблизо, където на един шперплат с блажна боя е написано: "инсталация и ремонт на АГУ". Приготвя си някакви пари и отива със страх колко ли ще му излезе ремонтът. МайсторО вдига капака, пооглежда инсталацията, казва му да запали и подава няколко пъти газ от лостчето на дросел-клапата, след което категорично отсича: - Изпарителят е за смяна - 100 лв.
Човекът вече е попроучил нещата, знае че Ловато-то му ново от магазина струва 110 лв., затова се радва, че този МИМГАС, който е 1:1 с оригиналното му Ловато, дори с някой лев отгоре за труда на майстора ще излезе по-евтино, а върши точно същата работа.
Освен това е чел по форумите, че новото си е ново и няма смисъл от смяна на мембрани, съмнителни профилактики, които в повечето случаи не водели до задоволителен резултат и т.н., затова веднага се навива, а след монтажа на новия изпарител правят едно кръгче и се кефи: - брей тази кола започна да върви като изтребител!
Тръгва си доволен и даже оставя 10 лв. бакшиш на майстора, да се почерпи за добре свършената работа.
След 50 км. му свършва газта в 30 литровата бутилка, а той я пълни догоре, защото не е много сигурен колко точно е била пълна, ама този път му свършва след 70 км.. И се почват проблемите. На майстора, който вече е взел едни чисти 70 лв. за монтажа на новия изпарител, хич не му се занимава - завърта малко кранчето и го праща да изхарчи още една-две бутилки с газ, като му обяснява, че няма как да стане по-бързо и нещата значително ще се подобрят, след като "улегнат мембраните" на новия изпарител.
Обаче след още 2-3 посещения при майстора и след още 1000-2000 км. изминати, човекът започва да се съмнява, дали майсторът е наистина толкова добър, колкото се хвали, затова прави бързо проучване и го насочват към друг майстор.
Обаче 70-те лв. за монтажа на новия изпарител ги е взел първият "майстор" (а даже не е настроил АГУ-то както трябва - а може в това изобщо не е бил проблемът на АГУ-то? - просто като един обикновен завинтвач на болтчета е преместил три маркуча и една газова тръба. И за това е взел една добра горница върху цената на изпарителя.)
След това клиентът е изгорил още 150 литра газ на вятъра х 1 лв. литъра. И в масовия случай се очаква новият майстор да завърти едно-две болтчета, услугата да струва до макс. 10 лв., а колата да започне да върви добре и да харчи до 10 на 100.
Ето затова се дразнят, газаджиите, като се отиде при тях от друг 'майстор', който се е оказало, че баш не може да се нарече майстор, ама въпреки това е взел парите.
Както по-горе казах, във всички сфери на услугите е така. Лошо се получава, но клиентът не е виновен. Той няма как и по какво да разбере кой майстор е добър, за да отиде направо при него. Некадърните "майстори" няма да изчезнат от самосебе си, защото клиенти винаги ще има. Даже някои от клиентите ще останат доволни и ще ги препоръчват.
(клиентът реално не може да прецени кой до колко е майстор, защото ако сам разбираше от АГУ-та, нямаше да ходи на майстор - а ходи, защото не разбира.)
Аз например веднъж разпитвах за майстори, да ми направят ремонт на банята и разни др. неща. Приятелка на гаджето каза, че нейна колежка е много доволна от една бригада майстори, които правили нейната баня и веднага ги наехме. Оказаха се пълни марди. На всичкото отгоре, като им кажеш нещо, пак си правят каквото си знаят - едвам ги изтраях. Объркаха ми даже канала от мивката на банята и се оказа, че е запушен и не работи. Само гипсаджията-шпакловчик им беше много кадърен и свестен човек.
Даже като видя, че ми е интересно, ми показваше и ми обясняваше как се правят нещата. (няма как да стана добър колкото него - иска се много опит и майсторлък.)
Но вижте как истинският майстор не си крие занаята и знае, че никой няма "да му вземе хляба".
Другите ми скъсаха нервите - въпросът е защо такива добри препоръки получих за тях от предишната им клиентка.
Ами много просто - да кажем, че банята й е била стандартната соц. баня с циментова мозайка, бели плочки до метър и осемдесет, а нагоре мазилка и варосан таван, една крушка във водоустойчиво осветително тяло. И изведнъж идват някакви магьосници и правят лелее чудо - всичко свети, нови плочки с хубав цвят - един месец преди това е ходила по магазините, докато ги избере, вградено осветление в окачения таван (развъдник за хлебарки), нова мивка, шкафчета и т.н.. - жената ще да е била предоволна.
А аз като почнах с едни претенции.. : няма да ми замазвате кабелите в стената, искам в тръби, че да мога да си ги сменям ако се наложи: -- Що бе? - Ами така, искам да могат да се сменяват. - А, ние толкова кабели сме замазали, никога не е имало проблеми.. (и пак ми ги замазаха както си знаят). За осветлението в тавана аз си го правих, защото исках всичко да е на спойки, а не някакви усукани кабели, намотани тук-там с изолирбанд.
Една друга стена ми правиха в кухнята, където трябваше да сменят тръби - бях им нарисувал къде да прокарат кабелите за контакти преди да я замажат -> не се правело така, ами първо се замазвала стената, а след това се къртели каналите за кабелите: - добре.. що не направихте по този начин и водопровода?
А отделно, че без да искат ми събориха едната стена от банята - после я зазидаха обратно, пак за моя сметка.
По това време съседите също правеха ремонт и техните майстори доброжелателно ми намекнаха, че можело и без толкова къртене да се мине.. ;)
Изобщо много ме издразниха - ама това, че аз на никого няма да ги препоръчам, изобщо с нищо не ги бърка. Нали тази, дето ми ги препоръча на мен, ще им намери нови клиенти до следващия месец.
Много малко хора могат да дадат обективна оценка за това кой майстор е добър и кой не. Не бих се сърдил на някой за това, че се е доверил на лош майстор, а след това аз трябва да му оправям бакиите. Просто е трудно да се обясни на повечето клиенти, че парите, които са дали на предишния майстор за съжаление са отишли на вятъра, а услугата струва толкова и пак трябва да си приготвят едни пари.
Неразборията идва и оттам, че има едни цени за частите от доставчика към сервиз, едни цени на частите към клиент в магазина и т.н. Според мен няма нищо лошо, да си знае човекът, че нов изпарител струва 35 лв., майсторът взима 65 лв. за майсторлъка. И ако случайно първият майстор не успее да свърши работата, като отиде при втори, да не очаква решение за 5, а по-скоро за 50 лв.
Хем майсторите няма да се ядосват, като им дойде клиент от друг сервиз - хем клиентите ще започнат да ценят добрите майстори и да се насочват към тях.
Ето, изложих ви моята теория как голямото лъжене за цените на частите не е от полза на добрите, а е изцяло в полза на лошите майстори. (- добрите просто са във филма, дето идва някой и ги пита: майсторе, колко ще струва да го пипнеш само, че един друг майстор ми го прави, ама не работи добре.. И ако му поискат реалната цена, ще избяга много бързо и ще разправя: - тоя майстор ми обяви ебати цифрата..)
Това беше по въпроса, защо газаджиите не обичат да се занимават с чужди инсталации и проблеми.
Колкото до конкретния случай не е лошо човекът, щом ползва АГУ (и предвид гореописаното положение), да си разучи АГУ-то - как работи, какво прави, как се настройва и т.н.
- писано е по форумите доста за това.
Голям разход при него може да се получава и от задръстен въздушен филтър, ама ако е ходил на майстор трябва да е проверено.
Да каже какво е било, майсторът какво е направил, какво се е променило, кое още не е наред - надявам се, че ще го измислим.
Отначало може да има и неуспехи - аз колко ли бутилки газ съм изгорил, докато разбера как точно стоят нещата..
/наистина ми е било по-евтино, отколкото ако съм карал на бензин - но съм правил дори 15/100 газ по магистралата - пробвах нещо./
И не ме е яд, защото нАуката също струва пари, а е по-добре да знам как работи АГУ-то и сам да се грижа за това, отколкото да тръгна да търся добрия майстор.. ;)
- ivan_pop
- Мнения: 823
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Профилактика и настройка на АГУ - гр.Варна
dreadx написа:/малко offtopic.. но с поука: авторът на темата да започва час по-скоро да се учи сам да си настройва АГУ-то.
Да продължа със спама.........
За да работи АГУ-то добре и да е доволен ползвателя,то това АГУ трябва да е монтирано на автомобил и двигател.Само по себе си АГУ-то нищо не може да направи.А то понякога или автомобил няма или мотор няма.А понякога и двете ги няма!Е при това положение как да работи АГУ-то?!
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта