Здравейте съфорумци,
имам проблем с турбото(харчи масло) и смятам с един приятел,който си има малък сервиз да сменим турбото скоро. Не намерих отговори във форума, така че се надявам да помогнете.
Колата е пасат 3 (б4) тди 1з 90кс, моля за съвети как се сваля най-лесно турбото и откъде от долу или от горе е по-лесно. Надявам се да не е нужно да се сваля главата, защото преди 3 години е сменяна гарнитурата и не искам да влизам в допълнителни разходи за нова гарнитура. Ще слагам турбо гарет , като в момента май е на ККК турбото, предполгам няма да е проблем, тък като и двете ги дават за двигатели 90кс.
Тъй като и меката връзка е тръгнала ще гледам и нея да сменя, ако трябва да се сваля цялата ауспухова система за смяната на търбото. От къде мога да купя хубава мека връзка ф50х100? Имало Interlock изпълнение на меката връзка , което уж било за дизели и била по-здрава от нормалните, някой знае ли повече за това, че само в интернет съм чел информации. Как се познава, че дадена мека връзка е с интелок изпълнение, освен, че вътре се вижда следното:
https://www.google.bg/search?q=50/100+% ... tYU36UM%3A
От къде препоръчвате да се вземе хубава мека връзка на добра цена,защото съм от района на гр. Кърджали и тук в нашия магазин за авточасти има само някакви полски за около 20лв (май са от Автохит, но не съм сигурен).
Моля за практически напътствия/съвети.
Благодаря предварително
Приятен ден на всички.
пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
Re: пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
Здравейте,
направо се чудя дали аз съм първия, който трябва да сменя турбо на тази стара кола, че никой да не пише .
Късметлия съм май:)
направо се чудя дали аз съм първия, който трябва да сменя турбо на тази стара кола, че никой да не пише .
Късметлия съм май:)
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
замяна на турбината ме е проста работа .Иди при някой , който знае какво прави, за да нямаш ядове. От съвети в нета най- много повече да се объркаш
Re: пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
Благодаря за съвета anpa 1.
Моля все пак някой, който е свалял търбото на този тип двигател да сподели дали е нужно да се сваля главата. Предполгама има някакъв друг начин, все пак не ми се сменя гарнитура на глава.
Сигурен съм, че има много колеги, които са сменяли турбини на тези стари все пак вече двигатели, моля да се влючат и да дадът някакви насоки, ако имат възможност.
Благодаря предварително.
Приятен ден на всички!
Моля все пак някой, който е свалял търбото на този тип двигател да сподели дали е нужно да се сваля главата. Предполгама има някакъв друг начин, все пак не ми се сменя гарнитура на глава.
Сигурен съм, че има много колеги, които са сменяли турбини на тези стари все пак вече двигатели, моля да се влючат и да дадът някакви насоки, ако имат възможност.
Благодаря предварително.
Приятен ден на всички!
-
- VW експерт
- Мнения: 2009
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
Не се сваля главата. Но се работи и отдолу. Не помня дали не се разкачаше и рейката за да излезе. При мен после се наложи и сваляне на главата, щото проблема не ми беше в турбото, но самото турбо го бяхме свалили преди това.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
Не се сваля главата, спускаш ауспуха надолу, сваляш болтовете към колектора и откачаш маслото и си готов.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
Само ще допълня че изходящото масло е малко по кофти да се откачи че са два 6мм. болта тях ще трябва отдолу да ги отвиеш
И още нещо да не би двигателя да духа масло, а ти да си мислиш че е от турбото?Пробвай да искараш маркуча след филтъра за картерна вентилация и при запален мотор виж дали хвърля пръски масло!Ако хвърля може би проблема няма да се окаже от турбото..имай го в предвид 


Re: пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
Много благодаря за ценните съвети на всички!
Май е турбото проблема, чува се виене особено, когато е студена колата.
Например ако карам колата към 15км и след това я загася и след няколко часа отново я паля пуши бяло няколко секунди и първите 200-300м каране се вижда, че пуши бяло/синкаво и след това спира.
Предполгам докато изгори маслото, което имам в турбо маркучите и интеркулера, защото там е доста е омаслено.
За картерната вентилация ми казаха да пробвам следното и да видя дали продължава да пуши при случая описан по-горе.
Затапих с капачка, където влиза маркуча от картерната вентилация в този на въздуха и отведох с друг дълъг маркуч картерната вентилация навън.
Карах така 2 седмици, пушеше по-малко и вървеше повече особено в ниските обороти, но не не спря пушенето и затова го отдавам на турбото проблема.
Ще пробвам и варианта предложен от колегата phantom.
Антифриз колата не съм забелязал да харчи.
Май е турбото проблема, чува се виене особено, когато е студена колата.
Например ако карам колата към 15км и след това я загася и след няколко часа отново я паля пуши бяло няколко секунди и първите 200-300м каране се вижда, че пуши бяло/синкаво и след това спира.
Предполгам докато изгори маслото, което имам в турбо маркучите и интеркулера, защото там е доста е омаслено.
За картерната вентилация ми казаха да пробвам следното и да видя дали продължава да пуши при случая описан по-горе.
Затапих с капачка, където влиза маркуча от картерната вентилация в този на въздуха и отведох с друг дълъг маркуч картерната вентилация навън.
Карах така 2 седмици, пушеше по-малко и вървеше повече особено в ниските обороти, но не не спря пушенето и затова го отдавам на турбото проблема.
Ще пробвам и варианта предложен от колегата phantom.
Антифриз колата не съм забелязал да харчи.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б4 тди замяна на турбо, молба за съвети
А масло губи ли. Виж за луфт в перките, като е допустимо едва доловим радиален и никакъв аксиален луфт. Виенето не е критерии за заминала турбина, но има ли голям разход на масло си е проблем. Свали тръбата от филтъра и барни с пръст за луфтове. И ако кулера е пълен с масло си е проблем. Сменял съм три турбини на 1з и даже на пасат е по лесно отколкото при шарана, при него без канал или подемник е мисия невъзможна.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 46 госта