Здравейте,
Имам Пасат Б3 комби, 91, 2л бензин, 115к.с.
Спирачната е с АБС е като в тази тема- viewtopic.php?f=6&t=404453
Вчера ми светна знака внимание на таблото, въпреки пусната ръчна и работещи спирачки и свети през целия ден.
Когато се прибирах от работа пак светеше и работеха спирачките, но на последния светофар преди нас педала стана ужасно твърд в горно полужение и спирачките изчезнаха. Късмет, че нямаше кола пред мен, пропуснах завоя. Леко с ръчната(полу работеща) се прибрах.
Сега по светло направих оглед.
1.Спирачната течност се е качила в казанчето почти до капачката и май не се движи.
Преди 3 седмици ми смениха предните спирачни дискове, ремонтни комплекти, накладки, течността - беше на правилно ниво.
2.Педала е много твърд в горно положение, но при силен натиск, колата бавно спира(тествах при бавна скорост, за да не рискувам).
3.АБС свети още с запалването на колата, но той ми свети и спира поне от 2г по всяко време на движение, независимо от скоростта.
Обадих се тук там на познати "майстори", казват сервото, замръзнала/задръстена помпата(полях я с 4л гореща вода, но не). От темата във форума разбирам, че няма серво.
Ходих пеша и до Бош, и един друг сервиз, описах проблема и ми казаха, че няма оправия, трябва да се смени целия блок или да се махне АБС-а и да се сложи серво и спирачна помпа.
Моля за малко помощ, съвет.
Благодаря предварително.
Пасат Б3 комби, 91, 2л бензин, 115к.с. проблем със спирачките, молба за помощ
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем със спирачките, молба за помощ -Пасат 2 комби, 91, 2л бензин, 115к.с.
Не е нужно целия блок, мисля че проблема е в помпата за високо налягане(един ел мотор в долната част на блока). Друг е въпроса, че втора ръка едва ли ще я намериш отделно.
Макар и да недолюбван из форума, тоя абс ми допада-реагира адекватно и педала е чувствителен и много по-прецизен от сервото. Съветът ми е да си възстановиш системата.
Макар и да недолюбван из форума, тоя абс ми допада-реагира адекватно и педала е чувствителен и много по-прецизен от сервото. Съветът ми е да си възстановиш системата.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 30 дек 2015 12:19
- Автомобил: VW PASSAT B3 combi
- Двигател: 2_0 85KW 115HP 1991
- Местоположение: гр.Варна
- Контакти:
Re: Проблем със спирачките, молба за помощ -Пасат 2 комби, 91, 2л бензин, 115к.с.
Благодаря,
и аз така мисля да направя. Колата е старичка, но се старая да я поддържам, понеже е голяма и много удобна за работа и семейни мероприятия. Дори натоварена, с този 2л.115коня бензинов(не съм слагал газово), се държи МЪЖКИ, като исински немец.
Благодаря на отзовалите се и весела Нова година.
и аз така мисля да направя. Колата е старичка, но се старая да я поддържам, понеже е голяма и много удобна за работа и семейни мероприятия. Дори натоварена, с този 2л.115коня бензинов(не съм слагал газово), се държи МЪЖКИ, като исински немец.
Благодаря на отзовалите се и весела Нова година.
Re: Пасат Б3 комби, 91, 2л бензин, 115к.с. проблем със спирачките, молба за помощ
Може да е изгоряло и релето на помпата, като дадеш на контакт трябва да бръмчи и след няколко секунди да изключи. Самото реле се намира под таблото, зад бушоните. Бушониерата се сваля като се махнат двете бели щипки отстрани, те първо се издърпват настрани и след това нагоре. Зад нея са 3 релета, но не помня кое беше точно за помпата, нещо ми се върти 87 в главата, ама изобщо не съм сигурен. Също може да се подаде ток директно на буксата отпред на помпата, да се види дали ще избръмчи.
- pushkata11
- Мнения: 354
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 16:55
- Автомобил: Passat [B3 GT G60 Syncro] [B5_5]
- Двигател: [PG 1992] [AVF 2004]
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б3 комби, 91, 2л бензин, 115к.с. проблем със спирачките, молба за помощ
Не ти работи помпата колега !
Както каза колегата като дадеш на контакт помпата включва за няколко секунди, докъто направи необходимото налягане в спирачната система, ако не работи помпата цялото това налягане трябва да "го направиш" с крак (не можеш) за да спреш
, за това педалът ти е твърд и "нямаш спирачки". Провери датчикът за налягане, който включва помпата, когато е необходимо. Провери и релето




- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 комби, 91, 2л бензин, 115к.с. проблем със спирачките, молба за помощ
Слагай обикновенната спирачна с-ма със сервото колега.И аз на моя Пасат бях тръгнал да я възтановявам и на 100 лв спрях да наливам пари.Цялата конвеционална с-ма ми излезе 60 лв. и никога не съм имал проблем с нея.А и от тоя АБС често се смненя предна броня на сух път.
А ако т се наливат пари и искаш АБС, най добрия вариан е да го подмениш целия с АБС от Голф 3.
А ако т се наливат пари и искаш АБС, най добрия вариан е да го подмениш целия с АБС от Голф 3.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Сря 30 дек 2015 12:19
- Автомобил: VW PASSAT B3 combi
- Двигател: 2_0 85KW 115HP 1991
- Местоположение: гр.Варна
- Контакти:
Re: Пасат Б3 комби, 91, 2л бензин, 115к.с. проблем със спирачките, молба за помощ
Съжалявам за закъснението, но проблема го реших тогава по съвета на vaskoto1 - "няма серво. има хидро помпа, която прави 190 бара на спирачната течност в една черна сфера и това налягане се използва като усилвател. над бушониерата, много нагоре и навътре има две релета и два бушона над тях по 30А. 79 и 178 или нещо подобно бяха. релето с по дебели два крака (понеже не си спомням точно номера, а само едното има два дебели крака) отговаря за помпата. провери бушоните и отвори релето и провери дали има останали сребърни пъпки по силовите контакти. с времето изчезват. провери още дали, ако дадеш накъсо с един кабел дебелите контакти помпата ще зажужи. това ти е единствения лесен ремонт.
останалото вече става много къдраво..."
Проблема бе изгоряло бушонче 30А. И за 15 стотинки бе решен, а няколко "препоръчани" сервиза много държаха да ми сменят АБС-а или да сложат серво. Е сигурно и до смяна ще се стигне, но вече почти година карам благодарение на вещия съвет на vaskoto1 и 15 стотинки разход.
Благодаря на всички за помощта!
Със здраве и безаварийно!
останалото вече става много къдраво..."
Проблема бе изгоряло бушонче 30А. И за 15 стотинки бе решен, а няколко "препоръчани" сервиза много държаха да ми сменят АБС-а или да сложат серво. Е сигурно и до смяна ще се стигне, но вече почти година карам благодарение на вещия съвет на vaskoto1 и 15 стотинки разход.
Благодаря на всички за помощта!
Със здраве и безаварийно!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта