Б3 1.8 ABS центровка на делкото и газовата...

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Сря 19 окт 2016 9:00


И газаджията ми предложи ако сменям изпарител да сложа BRC. Тези дни трябва да свърши газта и ще заредя малко за да засека разхода. Иначе с пълна бутилка 33л. минавах точно 190, 191км. от които поне 70% беше извънградско и на това извънградско не е карана никога над 120км/ч. обикновено с около 100. Вървежа пак не беше като на бензин, но не се усещаше драстична разлика, сега още при потегляне се усеща че е на газ. Така че е до настройката, а не от самия изпарител. Ако наистина даде разход около 12, ще я обогатиме дори да стигне до към 15.
Вашите монота настъпвате ли ги здраво, как карате градско. При мен на светофар или кръстовище понякога ми се налага да развъртам до 4000 оборотана 1ва и 2ра, че и отгоре за да тръгна след нормални бусове, малолитражки, баничарки и съвсем обикновени коли. Гадно е също ако идват коли и грябва да се изнесеш бързо или да свиеш. Иначе ако карам в нкските колоната тръгва от място до 60, 70км/ч и аз изоставам ако сменям под 3000 оборота.
Та това е вървежа който търся, не че правя гонки по светофарите и карам много спортно.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 19 окт 2016 15:33


БРЦ е хубав изпарител, ама 120-130 лева, което са си 2-3 феронита. Нормално е да изоставаш при тръгване след бусове и баничарки, просто повечето са дизелови и им идва тягата от ниски обороти, докато на тия стари бензинови мотори тягата си идва след 3500 оборота. До тогава са си меко казано мъртъвци. Не точно, но нямат никакъв бърз старт. Може евентуално нещо да се измисли с по къса кутия или поне първите три предавки с определен диференциал, но тогава пък ще се влоши представянето на 4-та и 5-та предавка.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Сря 19 окт 2016 21:06


Те скоростите са супер къси, AYH. Няма да се вкарвам в никакви приключения да правя колата по-вървежна. Не съм карал друго моно софийско и като цяло повече дизели съм карал, баща ми има Б5 AFN и когато не му трябва му го взимам. За това може би това ми се струва спънато, въпреки че определено сега на газ е доубито при всяко потегляне се усеща. Не ми е проблем да се движа така, другата седмица ще мина пак покрай газаджията да я дорегулира. И може би ще завъртя делкото още малко към аванс, ама наистина малко. Защото при двоен аванс от сега, тоест около 20 градуса става супер пъргава и си пълни оборотомера за секунди, но пък на бензин пука много, докато сега самото развъртане е бавно до към 3000, после се съживява. Като цяло съм доволен, ще се возя така. Утре очаквам да свърши газта за да мога да заредя малко и да засека разход.
Поздрави!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 19 окт 2016 23:22


Дам, в сравнение с всякакъв дизел си е тромавичка от началото. На бензин не се усеща толкова голяма разлика, но на газ се усеща. Принципно моята е преправях, замених диджифант 2 с моно и ми харесва как върви и какъв разход вади, но някой път е така за фън през Петрохан като мина на бензин, направо си лети колата в сравнение с газта. По равното не се усеща чак такава разлика, както ако катеря прохода


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Чет 20 окт 2016 1:14


Точно това ме интересуваше, значи реално винаги си е по-гот на бензин. В много теми чета, как на газ монота вървели почти като на бензин. Именно за това мисля дали трябва да я пренастройваме. Защото при старата настройка също почти нямаше разлика (може би съвсем малка, такава че не си струваше да минаваш на бензин заради вървежа) дори до оня ден гледах копчето за да видя дали съм на газ. А вчера и днес много ми е мерак да щракна на бензин. :mhihi
Иначе да, на дълъг път си върви добре и на газ. Държи си 120, 130 без проблем. Нагоре не карам абсолютно никога, най-вече заради късата кутия се тормози.
Като цяло съм доволен за първа кола, която е по-стара с година от мен, е добре. Просто не трябва да карам друго като свикна с моното, че после като се кача в него пак почвам да се чудя какво му става че не върви. Пък избирам ли друга кола ще е ТДИ :mhihi :mrgreen

П.С.
А сега като се сетя, че като малък 90те за един период докато баща ми кърпеше Москвича беше взел от негов приятел Джета 1.6 карбуратор. Майкоо какво нещо беше, и аз на всички разправях колко върви тая кола....


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Megasquirt » Чет 20 окт 2016 9:31


Ако е много гнила, и смяташ да я караш 2-3 години, без да я продаваш, верно може да си правиш експерименти със зверски предварения, и съзнателно да я караш с детонации, особено на бензин. Ако си е здраво купето приемлив вариант е да си врътнеш делкото на ~9гр преди ГМТ, и да наливаш само 100 октана, или да си караш с 95, обаче предварението да се променя само на газ. Ти си решаваш дали с TAP или някаква друга електроника. Или да караш с мъжки предварения, но да си намериш преди това инсталация и ЕБУ, от едноточков инжекцион с детонационен датчик.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Чет 20 окт 2016 10:19


Ами няма да се занимавам с експерименти. Колата не е много гнила и има външен вид. С тъмно син металик с боядисани огледала и 15ки, не е клекнала много. Има ръжда отдолу по гредите и праговете, но външно не е зле за годините си. Вътре е с 2 еърбека както в Б4, ел стъкла, ел. шибедах....
Затова сметнах, че за 1500, 2000лв. Не мога да си взема по хубава и реших да я карам. Мисля да изкара 2, 3 години да завърша и събера пари и ще търся някое ТДИ. Сега е грубо на 10 градуса по снимката на делкото. На газ и на бензин няма детонации, мисля че е добре така. Ще засека разхода на газ и ще я регулираме оптимално между разход и вървеж. Психологическата ми граница за разход на газ градско е около 15 по-нагоре няма да е добре, ако е по-малко значи има на къде да се обогатява.
Като я засека ще пиша разхода.


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Megasquirt » Чет 20 окт 2016 11:30


LA5U(Royal Blue Metallic) Едно брц ат90е, и един ТАП и заспива за години наред.


kgkep
Мнения: 213
Регистриран на: Съб 13 сеп 2014 21:58
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот kgkep » Чет 20 окт 2016 18:49


Да точно това е кода на боята. :biggrin :love.vwclub
Точно понеже има още живот в нея не ми се дава за без пари а и нямам пари за по-свестна кола. Каране, возия, завиване, нищо не е като на нова. Няма и климатик. Има още живот в нея но си е стара и се усеща. Бих я сменил но според мен няма смисъл да купувам по-стара кола от 10 години (тази беше на толкова) а едно такова VW около 2005та си държи цена все още. Днес на бензин ми хареса как върви, може би просто не бях свикнал на бензинова кола. Като на първа я вкарам в обороти, 2ра и 3та ако ги сменя на около 4000 си върви прилично с останалия трафик. Лошо е както попринцип бях свикнал да сменям на около 2000 оборота. Тогава поема много трудно. Странно, че и днес не можа да изгори газта. Ще сипя само за 5лв. като изгасне, че минавам по 15тина км. на ден и цяла седмица не мога да я засека.
Газаджията каза да слагам BRC, но сега ремонти, гуми..... нямам излишни пари, затова ще изчакам след нова година. Според него веднага разхода падал, а вървежа се оправял.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот dreadx » Чет 20 окт 2016 19:54


Значи ей-сега вече наистина се зарибих да си сложа и аз едно BRC.

Авансът на газ може ли да се увеличи, като се манипулира температурния датчик на антифриза? (с едно реле, когато се превключи на газ, да лъжем компа, че температурата е по-ниска и да прави повече аванс) - и с колко точно се променя авансът за дадена температура?
- ако може някой да каже в цифри как стоят нещата с аванса, при различната температура на двигателя.


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Megasquirt » Чет 20 окт 2016 21:30


Колега, ако се шегуваш и аз тогава да попитам - ако отрежа маркучите на компресора за климатика, и ако единия го вкарам във всмукателния колектор, дали ще върви повече?


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот dreadx » Пет 21 окт 2016 21:48


Ето един тук също може би се "шегува" http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=67785

Това със зависимостта на аванса от температурата на двигателя е факт. В тази връзка, преди време, ми хрумна идеята да се манипулира температурния датчик, с цел увеличаване на аванса при работа на газ.
Естествено това не е само моя идея - знаеш, че в днешно време почти всичко е измислено.

Обаче като ни хрумне добра идея, това само по себе си е полезно (най-малкото, за да знаем какво да потърсим в нет-а).
И ми изскочиха само положителни резултати - като в линка, който съм дал по-горе.

Не е от най-популярните идеи, нали не се очаква всички да са наясно с факторите, които оказват влияние при формирането на аванса. По-скоро масово хората не са наясно, или си представят аванса по познатия им модел от вакуумното делко.
Но ако човек си направи труда да прочете малко повече, мисля че в нета е написано всичко и по този въпрос.


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот Megasquirt » Съб 22 окт 2016 4:24


Моно-мотроника горкия няма MAP сензор, и наистина нищо чудно манипулирането на датчика на охладителната течност да влияе на адванса. Ако ще се прави ТАП за датчик на охладителната, то трябва да има от къде да се четат поне оборотите на двигателя. Ако някой ще прави подобни експерименти, трябва да е наясно, че това което пише като препоръчителна настройка за газ, си е закон. Е ако работи в НАДИН, или няма намерение да си продава колата след експериментите, на нещо различно от вторични, цялото ми мнение се обезсмисля и може да си експериментира с мъжки предварения. Знаем, че проблема е, че не ни трябва да манипулираме адванса в целия диапазон от обороти. Та може да се направи нещо подобно, и двигателя да се ползва дълго, но първо трябва да се реши проблема с празния ход, да се измести прекъсвача на около 3000RPM. Да не говорим за проблема с различните режими на натоварване, че и без това няма смисъл. И за това най-лесно и достъпно е с контролера между бобината. А най-евтино може би е направо втори PROM в ЕБУ, и да се превключва на газ. Но мааалко трябва да се почете и експериментира. Така че експериментирайте, ако има на какво няма нищо лошо. Аз съм за :th_up И такова... не гледайте цени по-високи от маааксимум 30 лв, за подобно нещо (за конкретния двигател и ако има хубава кутийка, с конектори, за да не се реже инсталацията). Просто това е изхвърляне, ако мине номера.


dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот dreadx » Съб 22 окт 2016 15:04


Искаш да кажеш, че при никой от съвременните инжекциони температурата на двигателя не влияе на аванса?
- аз все пак не съм мапер на самоделни ЕКУ-та, и не съм 100% наясно - ако може, разкажи повече за датчика на температурата и за какво точно се използва.

p.s. какво беше това за 30 лв., като и по-евтино се намират аванс-процесори, -някакви-, пример: https://www.olx.bg/ad/advans-protsesor- ... 65OaS.html


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Б3 1.8 ABS майстор за центровка на делкото и газовата в София

Мнениеот beuchat » Нед 23 окт 2016 13:48


Колега,според мен колата ти в ниските не върви заради аванса.8 клапанова е,и ако в ниските не върви,то не знам къде другаде ще върви.
Поиграйте си още с аванса,моята не знам на колко градуса е (1.6 карбуратор),но в ниските дърпа доста добре,а например на приятел голфа,който е същия и аванса му е друг в ниските е супер умрял.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта