Здравейте колеги, скоро закупих пасатор б5-ца 1.9тди афн синхро. В момента автомобила е с лети джанти 16ки 7J ET38. Проблема е, че ми трябва резервна джанта с гума. И знам, че трябва резервната да е еднаква като другите заради синхрото. (ако недай Боже ми се наложи да сменям гума попътно)
Искам да Ви питам, ако сложа резервна 6,5J но ет-то е 50 дали ще има проблем. Незнам до колко е допустимо да има разлики в ет-то и J-a. Ясно ми е, че гумите трябва да са еднакъв размер.
Благодаря много и се извинявам ако темата не е за тук.

Passat B5 1.9тди 4х4 разлика офсет джанти
- micra_k11_16v
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 24 май 2009 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B5 1.9тди 4х4 разлика офсет джанти
ет-няма никакви проблеми, стига да не опира джантата, J също, важното е диаметъра да е еднакъв , за да няма разлики в скоростите на въртене между отделните колела.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9тди 4х4 разлика офсет джанти
ЕТ не е страшно ако е в близки граници ( и да не опира някъде де ) Другите неща е желателно да са еднакви . Ширина на джантата , диаметър - също. Гумата и тя поне на размер ( ако е същата като марка , модел и размер - екстра )
Re: Passat B5 1.9тди 4х4 разлика офсет джанти
И я кажете как торсена ще хване разлика в джантите от 6.5ж и 7ж? Мери ширината на джантата ли, че ги хваща в крачка? Щом е резервна ползвай си я без да се притесняваш, само гледай размера(височината) на гумата да е еднакъв.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Passat B5 1.9тди 4х4 разлика офсет джанти
Бъди сигурен, че дифа ще хване разликата. Не мери широчина, но усеща теглото... Един и същи модел джанта ако 6J тежи 8кг, то 6,5J ще тежи 9кг примерно и това дифа ще го усети. Как ще влияе това на дифа или колата не мога да кажа, нека по опитните отговорят. Лично според мен за такъв тип автомобил (4х4) Най добре е да се кара с еднакви гуми и джанти (казвам НАЙ добре, не че не може). 

- micra_k11_16v
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 24 май 2009 12:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B5 1.9тди 4х4 разлика офсет джанти
Благодаря ви за мненията.
Решено. Закупена е джанта с еднакви размери като останалите 4.
Решено. Закупена е джанта с еднакви размери като останалите 4.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9тди 4х4 разлика офсет джанти
dhcp написа:И я кажете как торсена ще хване разлика в джантите от 6.5ж и 7ж? Мери ширината на джантата ли, че ги хваща в крачка? Щом е резервна ползвай си я без да се притесняваш, само гледай размера(височината) на гумата да е еднакъв.
Наистина ширината е с минимална разлика ( в случая ) и едва ли чак ще се отрази нещо. По-проблемно е ако се сложи гума различна от другите, като марка и модел дори. Имал съм случаи от практиката си как гуми на различни производители, с "еднакви" параметри, а видимо са с различн външен диаметър ( видимо ! ) ?! Странно, но факт. Разбира се това са отделни случаи, но...
Затова е препоръчително да са еднакви колелетата от-до. Защото минимални отклонения няма да дадат в близко време нещо дефект, в дългосрочен план обаче..торсена ще даде фирата
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 1.9тди 4х4 разлика офсет джанти
2 в смисъл на неработещи (не "стяга" дифф-а) чак счупени..
П.п. сега се замислям, мисля си дори, че са три случая. За двете съм сигурен, че си бяха с различни гуми ( видях го с очите си ), за третата- гадая какво е било преди
П.п. 2 : спец порових за теб колега, инфо от Инголщат
"Um die Differenziale des quattro-Antriebs nicht durch zu grosse Abweichungen der Reifenumfaenge verschiedener Reifenfabrikate zu zerstoeren, ist darauf zu achten, dass alle vier Raeder von der gleichen Groesse, Bau- und Profilart sowie gleichen Fabrikats sind.
Der paarweise Austausch ist dann zulaessig, wenn die Reifen - wie in der Betriebsanleitung beschrieben - hinsichtlich des Herstellers und der Bau- und Profilart identisch sind. Allein durch Profiltiefenunterschiede wird das Differenzial nicht zerstoert."
Ако се затрудняваш с превода на бг, мога и да го преведа. Но и с гугъла ще стане ясно за какво иде рече
Информацията е за надлъжните типове мотори. За напречните...там принципа е друг. И пак много много не трябва да има заиграване с размерите. Сещам за ЕСП-ето примерно, че се шашка от това ....
Аз излизам от темата. Това е последният ми коментар.
П.п. сега се замислям, мисля си дори, че са три случая. За двете съм сигурен, че си бяха с различни гуми ( видях го с очите си ), за третата- гадая какво е било преди
П.п. 2 : спец порових за теб колега, инфо от Инголщат
"Um die Differenziale des quattro-Antriebs nicht durch zu grosse Abweichungen der Reifenumfaenge verschiedener Reifenfabrikate zu zerstoeren, ist darauf zu achten, dass alle vier Raeder von der gleichen Groesse, Bau- und Profilart sowie gleichen Fabrikats sind.
Der paarweise Austausch ist dann zulaessig, wenn die Reifen - wie in der Betriebsanleitung beschrieben - hinsichtlich des Herstellers und der Bau- und Profilart identisch sind. Allein durch Profiltiefenunterschiede wird das Differenzial nicht zerstoert."
Ако се затрудняваш с превода на бг, мога и да го преведа. Но и с гугъла ще стане ясно за какво иде рече
Информацията е за надлъжните типове мотори. За напречните...там принципа е друг. И пак много много не трябва да има заиграване с размерите. Сещам за ЕСП-ето примерно, че се шашка от това ....
Аз излизам от темата. Това е последният ми коментар.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта