Здравейте колеги,
Колата е Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV. Купих си комплект твърд маховик с комплект феродов и притескателен диск от ebay.co.uk. Тъй като нямам достатъчно умения да си сменя съединителя сам, днес бях при майстор да направи тази процедура. Всичко ок за начало, бях там наблюдавах го как какво защо и всичко по мед и масло. Събрахме колата и се почна .. Първо още на загасен двигател усещах как педала не слиза до долу. И съответно стартирам двигателя и още на първото натискане на педала започна да чука много силно заедно с вибрации по педала. Съответно той си беше свършил работата и ме отпрати да си ходя. Въпроса обаче не е там. Въпроса е че ако карам колата и сменям предавки на 95% натиснат педал всичко е нормално с изключение на прехлъзването което беше доста голямо първите 20 км. В крайна сметка то почти се оправи. На главен ред остава това чукане между 95-100% натиснат педал на съединителя. Това което знам е че причината за чукането е това че притискателния лагер натиска диафрагмата толкова много след 95% от натиска че сякаш я усуква на обратно и започва да стърже по пружините на феродовия диск. Не спирам да чета по форуми. В общи линий целия принцип ми е ясен, но не мога да се справя с този проблем. Отворен съм към всякакви съвети и предложения. Тръпна в очакване.
Ден втори: Днес разглобих колата отгоре и изкарах долната хидравлична помпа като се надявах да не е била поставена правилно, но уви всичко беше наред. Това което ми направи впечатление беше че 2 от всички 5 махания и слагания бяха с положителен резултат но за кратко, тоест 4-5 натискания и следва отново същото стрържене след 95% натиснат педал.
После ми хрумна да подложа шайби като дистанция между помпата и основата на скоростната кутия, оказа се че с 2 шайби няма ефект но с 4 шайби стърженето спря, но пък се появи проблем с леко трудна смяна на скорости.
И последното което установих е че по спомен педала слизаше до мокета със стария съединител - има и следи по мокета. А от както сложих новия дори и да е изкарана долната помпа педала спира на 1-2 сантиметра от мокета и ако продължа да натискам по силно усещам как пластмасата започва да се огъва.
Дано съм бил изчерпателен и да съм помогнал за да ви насоча с правилни симптоми.
Благодаря.
Seat Leon 1.9 TDI 110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик. - РЕШЕН!
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 30 ное 2011 22:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Seat Leon 1.9 TDI 110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик. - РЕШЕН!
Последна промяна от fr3e_s7yle на Нед 13 ное 2016 20:34, променено общо 1 път.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
Смени монтьора и сваляйте всичко долу отново. Възможен е неправилен монтаж. Не може да ти се появи проблем с колата, след процедура и да си тръгнеш ей така......
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
Може колега както виждаш.Ако частите са боклук .........
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: Вто 30 мар 2010 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
Каква марка е новия комплект?
- simo7
- Мнения: 233
- Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
- Автомобил: Джета
- Двигател: 2012г
- Местоположение: Бургас
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
Защо си правите живота сложен не мога да разбера.Инженерите са го измислили как да е съединителя,а ние правим бай ганьовщина заради спестени малко пари .Нали знаете ,че евтиното излиза скъпо и ето го примера.Нерви и ходене по майстори и накрая ще излезе даже двойно удоволствието.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
Spas написа:Смени монтьора и сваляйте всичко долу отново. Възможен е неправилен монтаж. Не може да ти се появи проблем с колата, след процедура и да си тръгнеш ей така......
Къде точно може да се сбърка при монтаж на съединител на такава кола и кое точно да се монтира неправилно.
Какъв е варианта проблема да е в новия комплект съединител с маховик.
Каква е гаранцията че това е точния комплект.
Въпрос към автора:
Колко излиза такъв комплект от и-бей.
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
като цяло не забравяй,че има автомобили на които диска може да се монтира и на обратно.ако това е направено симптомите са подобни,така,че отново отиваме на неправилен монтаж.разглобявайте докато не е станало късно.друг вариант е да се е случило нещо с лагера и от него да са звуците.и не знам кой те е посъветвал да минеш на едномасов маховик,ама си е простотия,просто се натоварва кутията.двумасовия маховик е много по-добър гасител на ъглови трептения.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 30 ное 2011 22:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
Здравейте отново колеги, като цяло исках да избегна въпроси от типа защо съм избрал този тип комплект, тъй като всеки си има мнение и просто в моя случай ситуацията го изискваше (след време ще качвам мощност, която бързо ще счупи демферен маховик), затова исках твърд с комплект от ВР6.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-G60-7KG-S ... 7Ln1Oaa2rg
Като този само че с 10кг маховик. Цена 281.00 GBP
В никакъв случай не е правено с цел пестене на пари, както виждате всички части са нови и възлизат на стойност близка до тази на демферния.
Сега по темата, след като се изчерпих с идеите ми който мога да пробвам сам, се отбих при добър сервиз за съвет, като своевременно получих съобщение от човек който се занимава само със скорости и съединители от Шумен. В крайна сметка това което каза сервиза, го каза и момчето по телефона.
Причината е че от Ebay са ми пратили маховик който е предназначен за някой си двигател на VW 2.0 Бензин, който сам по себе си е с около 3 милиметра по-дебел от този за ТДИ. Когато колата ми е сглобена с него целия комплект е изнесен напред с 3мм, затова при максимална позиция на педала - нещо чука (или диафрагмата се обръща на обратно или вилката с лагера чука по притискателя). Именно за това когато изнеса долната помпа с 4 мм извън корубата на скоростите, проблема изкуствено се решава.
Като цяло това е в общи линий.
Решението на проблема което аз избрах е днес да сваля отново всичко, да окомплектовам стария и новия комплект и да ги занеса на специализирана фирма за изготвяне на професионални детайли от метал. Хората казаха че това го правят често и че имат машина за центровка и баланс на маховика след като бъдат отнети нужните милиметри.
Услугата е около 120-140 лева. Знам че не е евтино, но хората които ме пратиха там казват че рекламации - няма.
В общи линии случая може да се счита за решен, но все пак до 5 дена ще се включа отново за да дам мнение от резултата.
За хората които искат да разнищят всичко както аз има 2 извода:
- 2/5 махания и слагания на помпата бяха с положителен резултат защото само при тези 2 смени натисках буталцето на долната помпа около 10-тина пъти. При което съм изпомпил част от течността. При проба на съединителя първите 5 натискания са били ок защото помпите са саморегулиращи и горната помпа е компенсирала тази избутана течност като след 5-тото натискане долната помпа си изкарва оста до край.
- варианта с това помпата да е изнесена 4мм извън корубата значи че при натискане на педала спира да стърже защото буталцето вътре опира до ограничителната зегерка, което значи че при евентуално силно натискане на педала, може да изкочи и да си създам големи главоболия.
Отново благодаря на всички които се опитаха да ми помогнат.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-G60-7KG-S ... 7Ln1Oaa2rg
Като този само че с 10кг маховик. Цена 281.00 GBP
В никакъв случай не е правено с цел пестене на пари, както виждате всички части са нови и възлизат на стойност близка до тази на демферния.
Сега по темата, след като се изчерпих с идеите ми който мога да пробвам сам, се отбих при добър сервиз за съвет, като своевременно получих съобщение от човек който се занимава само със скорости и съединители от Шумен. В крайна сметка това което каза сервиза, го каза и момчето по телефона.
Причината е че от Ebay са ми пратили маховик който е предназначен за някой си двигател на VW 2.0 Бензин, който сам по себе си е с около 3 милиметра по-дебел от този за ТДИ. Когато колата ми е сглобена с него целия комплект е изнесен напред с 3мм, затова при максимална позиция на педала - нещо чука (или диафрагмата се обръща на обратно или вилката с лагера чука по притискателя). Именно за това когато изнеса долната помпа с 4 мм извън корубата на скоростите, проблема изкуствено се решава.
Като цяло това е в общи линий.
Решението на проблема което аз избрах е днес да сваля отново всичко, да окомплектовам стария и новия комплект и да ги занеса на специализирана фирма за изготвяне на професионални детайли от метал. Хората казаха че това го правят често и че имат машина за центровка и баланс на маховика след като бъдат отнети нужните милиметри.
Услугата е около 120-140 лева. Знам че не е евтино, но хората които ме пратиха там казват че рекламации - няма.
В общи линии случая може да се счита за решен, но все пак до 5 дена ще се включа отново за да дам мнение от резултата.
За хората които искат да разнищят всичко както аз има 2 извода:
- 2/5 махания и слагания на помпата бяха с положителен резултат защото само при тези 2 смени натисках буталцето на долната помпа около 10-тина пъти. При което съм изпомпил част от течността. При проба на съединителя първите 5 натискания са били ок защото помпите са саморегулиращи и горната помпа е компенсирала тази избутана течност като след 5-тото натискане долната помпа си изкарва оста до край.
- варианта с това помпата да е изнесена 4мм извън корубата значи че при натискане на педала спира да стърже защото буталцето вътре опира до ограничителната зегерка, което значи че при евентуално силно натискане на педала, може да изкочи и да си създам големи главоболия.
Отново благодаря на всички които се опитаха да ми помогнат.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
°niksi° написа:Spas написа:Смени монтьора и сваляйте всичко долу отново. Възможен е неправилен монтаж. Не може да ти се появи проблем с колата, след процедура и да си тръгнеш ей така......
Къде точно може да се сбърка при монтаж на съединител на такава кола и кое точно да се монтира неправилно.
Какъв е варианта проблема да е в новия комплект съединител с маховик.
Каква е гаранцията че това е точния комплект.
Въпрос към автора:
Колко излиза такъв комплект от и-бей.
Изкючително се озадачавам, че точно ти ми задаваш този въпрос....за теб може да няма начин, но не и за някои "специалисти"... Аз лично съм виждал несъосност, нестегнати болтове, след което хлабав маховик чукаше и т.н. нали знаеш, две неща са безкрайни, вселената и човешката глупост, ама за първото не е сигурно!
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 30 ное 2011 22:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Seat Leon 1M 1.9 TDI 2003 год.110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик
Здравейте, в крайна сметка след дни ходене по мъките, намерих причината и следователно и решението на проблема.
В общи линии може да оставим настрана изводите до който бях стигнал в предните ми мнения.
Ако разгледате 2-те снимки ще видите че горния комплект е по-дебел от долния.
По-дебелия комплект е моя оригинален (демферен)
Снимките са преекспонирани за да се види по-ясно проблема.
Когато има монтиран демферен маховик вилката която държи лагера е почти вертикална и при натискане на педала тя се отмества с разстояние Х което е зададено от производителя.
Обаче в случая с твърдия маховик който е по-тънък с около 10мм вилката застава с по-голям ъгъл спрямо претискателя и релно погледнато когато педала се натисне и помпата започне да претиска вилката към претискателя - тя опира с края си върху претискателя и спира хода на педала който все още не е достигнал мокета. независимо колко изнеса помпата извън корубата на ск. кутия тя е саморегулеруема и отново има за цел да отмести вилката с това разстояние Х зададено от производителя.
Решението е когато се слага по-тънък комплект да се свали ябълката в долния край (В зелен цвят на снимката) и да се подложат шайби с размера на разликата между 2-та маховика. В моя случай прецених че 4,1мм ще са достатъчни и след като сглобих колата -ХОП и станаа. От време на време леко почуква но това е защото трябваше да сложа 5-6 мм - моя грешка. Все пак важен е извода от цялата история. Много телефони звънях, с много хора говорих и при няколко сервиза бях без резултат. След като успях да си сваля кутията и да помисля логично над нещата решението блесна. Моля админите да променят заглавието на темата по тяхно усмотрение с цел по-лесно намиране от следващите.
Отново благодаря колеги.
В общи линии може да оставим настрана изводите до който бях стигнал в предните ми мнения.
Ако разгледате 2-те снимки ще видите че горния комплект е по-дебел от долния.
По-дебелия комплект е моя оригинален (демферен)
Снимките са преекспонирани за да се види по-ясно проблема.
Когато има монтиран демферен маховик вилката която държи лагера е почти вертикална и при натискане на педала тя се отмества с разстояние Х което е зададено от производителя.
Обаче в случая с твърдия маховик който е по-тънък с около 10мм вилката застава с по-голям ъгъл спрямо претискателя и релно погледнато когато педала се натисне и помпата започне да претиска вилката към претискателя - тя опира с края си върху претискателя и спира хода на педала който все още не е достигнал мокета. независимо колко изнеса помпата извън корубата на ск. кутия тя е саморегулеруема и отново има за цел да отмести вилката с това разстояние Х зададено от производителя.
Решението е когато се слага по-тънък комплект да се свали ябълката в долния край (В зелен цвят на снимката) и да се подложат шайби с размера на разликата между 2-та маховика. В моя случай прецених че 4,1мм ще са достатъчни и след като сглобих колата -ХОП и станаа. От време на време леко почуква но това е защото трябваше да сложа 5-6 мм - моя грешка. Все пак важен е извода от цялата история. Много телефони звънях, с много хора говорих и при няколко сервиза бях без резултат. След като успях да си сваля кутията и да помисля логично над нещата решението блесна. Моля админите да променят заглавието на темата по тяхно усмотрение с цел по-лесно намиране от следващите.
Отново благодаря колеги.
- nikolay_ss
- Мнения: 1131
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Seat Leon 1.9 TDI 110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик. - РЕШЕН!
Колега, радвам се че си си открил проблема и не искам да те критикувам, но това с тея шайби е леко смешна история. В крайна сметка си дал 300 паунда което ти излиза 2 пъти по-скъпо от колкото да си вземеш оригинален комплект на sachs от тук, но както и да е ти си си преценил... Та мисълта ми е следната, според мен ще е много по-добре да си намериш един твърд маховик оригинален втора ръка - намират се под път и над път за не много пари и да ги разкараш тези шайби които си наслагал. Аз съм минал по същата процедура като теб и точно с идеята, че колата ми е повече NM които 228мм демферен маховик не бил издържал и за това преминах на твърд. Аз също се чудих дали да вземам нов маховик или оригинален втора ръка и се спрях на втория вариант, тъй като реално няма какво да му стане, ако му има нещо то ще си му личи... При мен цялата процедура мина гладко и за момента всичко си е перфектно.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 30 ное 2011 22:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Seat Leon 1.9 TDI 110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик. - РЕШЕН!
Да така е всеки си има мнение. Все пак се спрях на варианта чисто нови части. И това с тези шайби е хитро защото там няма усилие за развиване на ябълковидния болт а даже има и постоянно напрежение посока "затягане". Както и да е - скоро пак ще отворя кутията защото в крайна сметка се спрях на варианта да взема нова ябълка, след което стругар да ми изработи същата, но с 6 мм по висока. По този начин всичко ще си заспи без шайби и без разправий. (единствения (-) е че слагайки шайбите отнемам от навивките на болта). Дали е правилното решение или не - парите съм ги дал. На кой да продам този комплект че да купя нов маховик и съединител...
Re: Seat Leon 1.9 TDI 110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик. - РЕШЕН!
Нищо им няма на шайбите а и на комплекта като цяло. Имам познати които и в момента карат с подобно изпълнение, че даже и с престърган маховик, за да може да пасне съединител на 240мм.
И новия комплект със сигурност е по-добър от такъв втора употреба. Във форума като цяло преработки и преправания не са на почит, така че критиките са неизбежни, но не виждам за какво трябва да се притесняваш.
И новия комплект със сигурност е по-добър от такъв втора употреба. Във форума като цяло преработки и преправания не са на почит, така че критиките са неизбежни, но не виждам за какво трябва да се притесняваш.
- samo_pechka
- Мнения: 9000
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Seat Leon 1.9 TDI 110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик. - РЕШЕН!
Аз да попитам, все пак престърга ли го по погрешка и доп. 3мм или не?
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 30 ное 2011 22:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Seat Leon 1.9 TDI 110 к.с. с код на двигателя ASV Проблем след преминаване от демферен към твърд маховик. - РЕШЕН!
Не го струговах, на косъм бях. Само повдигнах опорната точка.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта