да горе долу си разбрал, свали кората бръкни с един шестограм 7мм и ще се ориентираш веднага, обтягащата ролка на пистовия ремък се мести съвсем свободно с гаечния ключ, махаш ремък и я отпускаш да се върне където си е била, после натягаш, слагаш ремък и отпускаш да го опъне.
А това , което каза колегата samo_pechka е добър вариант, не съм го пробвал, но ако поддаде дори няколко милиметра предната маска то ще са ти много от полза, защото буквало толкова ти трябват за да стане всичко лесно и без напъване и кълчене на перката.
Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Това с тази очиларка и маска също не ми стана много ясно. Как ще се измести напред ?
Аха - Тоест горните болтове на маската да се развият и тя да се издърпа напред леко. В нея са фаровете и за това е очиларка.
Какво пречи маркуча на радиатора ?
Аха - Тоест горните болтове на маската да се развият и тя да се издърпа напред леко. В нея са фаровете и за това е очиларка.
Какво пречи маркуча на радиатора ?
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Няма невъзможни неща Косис :) Колата е правена от човек , човек ще я разглоби/сглоби .
И да, очиларка казваме на рамката, дето държи радиаторите, фаровете отпред . Трябва се пробва дали поддава напред леко при развиването на онез болчета.
И да, очиларка казваме на рамката, дето държи радиаторите, фаровете отпред . Трябва се пробва дали поддава напред леко при развиването на онез болчета.
-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Някъде бях гледал клип с едни руснаци.
Изтеглиха напред цялата карантия и сменяха ангренажен ремък.
Без да откачат броня,радиатори и фарове.
Изтеглиха напред цялата карантия и сменяха ангренажен ремък.
Без да откачат броня,радиатори и фарове.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Да, казва се "сервизно положение" . Но се налага бронята да се махне, за да има достъп до болтовете на двата буфера , както и страничните болчета на очиларката, дето са захванати към калниците под бронята. Отделно и самата очиларка е захваната с два болта до буферите към роговете на купето.
Не знам как е станало и барабар с бронята , просто според мен няма такъв начин. Занков може ли да издириш това клипче? Признавам, много съм заинтригуван
Не знам как е станало и барабар с бронята , просто според мен няма такъв начин. Занков може ли да издириш това клипче? Признавам, много съм заинтригуван
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Двата крайни болта ги видях. Но дали ще подаде маската като се отвият е въпрос.
Видях и нишата отзад където се бърка и се отвива болта на виското.
Но не видях къде се държи контра с Отверка.
За гаргите е ясно.
Пак питам какво пречи водното съединение на радиатора ? И на Дизел майче е по широко и дали и там се разкача ?
Това са неяснотиите и ако сгъна амортесьора и падне ремъка- сам ще се оправя.
Видях и нишата отзад където се бърка и се отвива болта на виското.
Но не видях къде се държи контра с Отверка.
За гаргите е ясно.
Пак питам какво пречи водното съединение на радиатора ? И на Дизел майче е по широко и дали и там се разкача ?
Това са неяснотиите и ако сгъна амортесьора и падне ремъка- сам ще се оправя.
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Аз си смених сам всички ролки на стария пасат. Сваля се бронята, не е кой знае какво, има няма 5 мин, развиват се и всички болтове по буферите към роговете на купето и ако имаш по дълги болтове със същата резба слагаш по един за да може като дръпнеш да си стои там цялата маска. Някъде под фаровете имаще по един болт от двете страни с някаква звезда беше, но кой номер ще излъжа, слагаш шестограма и хващаш като на клипа, но по добре с някакъв парцал, че надереш ли тая шайба ремъка ще е капут после и отвиваш и си в джаза. Много е лесно, просто на казване е трудно, веднъж захванеш ли се и то се вижда какво трябва да се прави. Действаш методично и логично и така, както казва колегата горе, хора са го сглобявали и няма страшно. Веднъж свалиш ли всичко, другия път е буквално 5 мин работа! Първия път го свалях 30 мин, следващите, като всички инструменти си ги взема и като знае човек вече кое къде е и става за 5-10 мин цялата какафония. Ремъка се сваля и той лесно, с дълаг/не помня точно номер на гаечния ключ/ натискаш на ляво да отпусне и готово.
П.П. Търсих клипче, но не намерих и си спомих, че и без да се сваля ставаше, малко трудно и със счупване на ръце, но става. Сваля се ремъка, маха се генератора/преди това си откачил акуто/ отвиваш тая перка отзад с шестограма и като я извадиш леко напред и я наклониш малко започваш да и развиваш болчетата за да излезне пластмасовата част само/перката/ и вадиш и тялото после и готово. После по обратния ред, малко е тясно, но не невъзможно. Или като се извадеше генератора ставаше и без да се отвова само пластмасовата част, не съм много сигурен, но става.
П.П. Търсих клипче, но не намерих и си спомих, че и без да се сваля ставаше, малко трудно и със счупване на ръце, но става. Сваля се ремъка, маха се генератора/преди това си откачил акуто/ отвиваш тая перка отзад с шестограма и като я извадиш леко напред и я наклониш малко започваш да и развиваш болчетата за да излезне пластмасовата част само/перката/ и вадиш и тялото после и готово. После по обратния ред, малко е тясно, но не невъзможно. Или като се извадеше генератора ставаше и без да се отвова само пластмасовата част, не съм много сигурен, но става.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
kossis написа:Но не видях къде се държи контра с Отверка.
на 7:06 - 7:30 минута гледай внимателно там е и инструмента за болта и контрата
kossis написа:Пак питам какво пречи водното съединение на радиатора ? И на Дизел майче е по широко и дали и там се разкача ?
ако не ти пречи не го пипаш, аз малко трудно си завирам двете ръце при наличието на този маркуч
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Видях го. Имам подобен дорник.
Дефакто пак отзад се нанизва дорника през двата канала на кожуха и минава през ролката която се върти от ремъка.
Аз пак мислех че отпред нещо се нанизва, а то всичко става отзад.
Майстора говори за 8мм болт. Но какъв е профила и размера на болта ? Като го гледах на колата ми прилича на шестограм, но поне 10ка.
Алтернатора не пречи нали ?
Като вади ремъка и блокира ключа за да може да извади ремъка от алтернатора. Къде го блокира - в ключалката на капака или в болтовете под алтернатора ?
Дефакто пак отзад се нанизва дорника през двата канала на кожуха и минава през ролката която се върти от ремъка.
Аз пак мислех че отпред нещо се нанизва, а то всичко става отзад.
Майстора говори за 8мм болт. Но какъв е профила и размера на болта ? Като го гледах на колата ми прилича на шестограм, но поне 10ка.
Алтернатора не пречи нали ?
Като вади ремъка и блокира ключа за да може да извади ремъка от алтернатора. Къде го блокира - в ключалката на капака или в болтовете под алтернатора ?
Последна промяна от kossis на Нед 13 ное 2016 16:46, променено общо 1 път.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Не се блокира, натискаш с една ръка, с другата махаш ремъка, пускаш ключа и си работиш
- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Шестограм 8 е!
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
При дизела е леко по различно. Няма канали за блокиране на кожуха. Тоест се нанизва в шайбата дорник и той се бликира в кожуха където може.
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Намерих една тема в Западен сайт за смяната на виското и се оказа че разликите са повече при Дизела !
Значи инструмента за блокиране на Шайбата е като пергел, но рамената му завършват като ключ за флекс. Те се забиват странично в отворите на шайбата и така контрират в кожуха по подобие на дорника при Бензиновият мотор.
Другият проблем е освобождаването на ремъка- тук ключа е 19мм. Обаче амортесьор/ролката е по ниско и при вкарване на ключа няма рамо за да се напъне амортесьора. Тоест има вариант да нанижа тръбата която ползвам за отвиване на джантите върху ключа и да я ползвам за по голямо рамо.
Посоката на натискане е обратна за разлика от Бензина - тоест на ляво както съм и пробвал !
Шестограма на болта е 8 мм пак.
Като чели е и малко по тясно.
С какво мога да заместя този Пергел-ключ Флекс ???
Нанизването в един отвор на дорник няма да законтри ролката понеже кожуха е по далече и няма канали като при бензина. Ще се изметне. Поради което се ползва този специален инструмент който законтря в два отвора стабилно и контактува в кожуха тогава.
Имам по малки Гарги и голям Водопроводен, но е с прави челюсти. Има възможност да се надере с тях ролката.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/alternator-pulley-removal-and-fan-clutch-bearing-removal-b5-passat-tdi/





Значи инструмента за блокиране на Шайбата е като пергел, но рамената му завършват като ключ за флекс. Те се забиват странично в отворите на шайбата и така контрират в кожуха по подобие на дорника при Бензиновият мотор.
Другият проблем е освобождаването на ремъка- тук ключа е 19мм. Обаче амортесьор/ролката е по ниско и при вкарване на ключа няма рамо за да се напъне амортесьора. Тоест има вариант да нанижа тръбата която ползвам за отвиване на джантите върху ключа и да я ползвам за по голямо рамо.
Посоката на натискане е обратна за разлика от Бензина - тоест на ляво както съм и пробвал !
Шестограма на болта е 8 мм пак.
Като чели е и малко по тясно.
С какво мога да заместя този Пергел-ключ Флекс ???
Нанизването в един отвор на дорник няма да законтри ролката понеже кожуха е по далече и няма канали като при бензина. Ще се изметне. Поради което се ползва този специален инструмент който законтря в два отвора стабилно и контактува в кожуха тогава.
Имам по малки Гарги и голям Водопроводен, но е с прави челюсти. Има възможност да се надере с тях ролката.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/alternator-pulley-removal-and-fan-clutch-bearing-removal-b5-passat-tdi/





- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
kossis написа:С какво мога да заместя този Пергел-ключ Флекс ???
Мдам.. viewtopic.php?f=67&t=461836 И не си само ти да търсиш решение

- betaserk
- Мнения: 1261
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
- Автомобил: Renault Zoe
- Двигател: electric 2014
- Контакти:
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Колега, аз стиснах с едни тесни големи клещи, м/у ролката и алуминиевата част и стана работата. С големия водопроводен и нещо сложи, някакъв парцал или нещо за да не надере и ще стане. Някъде казваха да се пробва докато ремъка е там, зависи колко е стегнато. При мен беше същото и го свалих без да свалям тръби или брони, само махнах генератора и се справих. Може и друго, взимаш стар ангренажен ремък, режеш го, увиваш го около шайбата и стягаш с такива чираци или както там се казва, дето захапва и не пуска и дъжиш и отвиваш. Аз на стария пасат така отвивах масления филтър, защото нямах ключ.