пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Те че стават стават ама няма да намера мераклия да сваля от неговата кола части и да тестваме на мойта.
Дайте акъл с какво да напръскам актуатора вътре през отвора за вакума? Имам ВД40 с него мога ли да го прецакам?
Дайте акъл с какво да напръскам актуатора вътре през отвора за вакума? Имам ВД40 с него мога ли да го прецакам?
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Първо искам да се извиня на колегата че ще му ползвам темата но не искам да пълня форума с нови теми.От около една седмица забелязах нещо на пасата ми,като се опитам да го изрежа на около 2500-2600 оборота както върви и забие муцуната,след това го няма вървенето до изгасяне на колата при следващо палене пак си върви добре ако не го изцеда,искам да кажа че това ми е първата лична кола която е дизел и не съм много на ясно при дизелите.Колата е пасат б5 `99 1.9 110 конски сили AFN мотора благодаря предварително.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
valiosport написа:Те че стават стават ама няма да намера мераклия да сваля от неговата кола части и да тестваме на мойта.
Дайте акъл с какво да напръскам актуатора вътре през отвора за вакума? Имам ВД40 с него мога ли да го прецакам?
Колега,ако клапана е заминал,едва ли ще помогне пръскането с каквото и да било.Мой познат си купува наскоро нов за цена около 65 лв.Съветвам те да го смениш и да ти е мирна главата.

- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Колега,Иван Златев закачи я на VCDS.Най-вероятно забива,защото влиза в авариен режим от пренадуване.Има доста писано тук за проблема.И по-добрр не я настъпвай,докато не оправиш нещата.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
От какво може да пренадува,от тези клапани за които говорите може ли да е.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
vlado_tonev написа:Мой познат си купува наскоро нов за цена около 65 лв.Съветвам те да го смениш и да ти е мирна главата.
Оригинален не е 65 и защо да го сменям ако е здрав, аз още не съм сигурен дали проблема е там.... Пък и това не се сменя така хоп и айде, докато го настроя да работи както трябва ще минат 2 месеца, не е ли по-добрия вариант да се провери дали се движи и кое запъва и чак тогава да се сменя.
Днеска разкачих скобата на алуминиевата тръба отдолу и утре ще разкачам каквото пречи, да мога да се добера до актуатора и ще видиме кое запъва.
Ето го актуатора, аз даже и повърхностна ръжда не виждам
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Махаш зегерката и проверяваш лостчето на геометрията дали се движи свободно.Ако там няма запъване,тестваш актуатора по същия начин.Възможно е и геометрията,и актуатора да са проблемни при теб.И какво от това че не е оригинален за 65 лв?Настройката на актуатора става за около 20-30 минути с VCDS.И само да ти кажа,че не е нужно да разкачаш нищо за да стигнеш до актуатора.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Иван Златев написа:От какво може да пренадува,от тези клапани за които говорите може ли да е.
Може от тях,може и от задръстена геометрия.Малко вероятно е и от N75.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
А този клапан N75 какво прави точно и къде се намира.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Той управлява актуатора,който от своя страна движи лопатките.Черно клапанче с три маркуча,букса и бяла шапчица(има същия и с черна,но той е за ЕГР)
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Благодаря много за обясненията.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
При АЛХ може и да не се откача нищо, ела при АРЛ се опитай, най-много да успееш да го докоснеш отдолу, нищо повече. А питаш ли дали имам лаптоп и софтуер изобщо или важното е само да чешем клавиатурите. Пичове май ще се окаже че проблема е в моя телевизор... Геометрията се движи перфектно от край до край, актуатора и той се движи перфектно, без да задържа, даже и регулировката му е фабричната, капната е жълта боичка против развиване, смятам да го почистя и го слагам на колата.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Колеги днес хванах жена ми да дава газ а аз си слижих пръста на лоста за да усетя колко е ходът му.Стори ми се много малко.Като гледам при пасата как е наврян ако ми се наложи да го свалям не ми се мисли...
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
За да не си чешам пръстите с клавиатурата,спирам да давам насоки на колегата valiosport ......Без VCDS е малко наизуст да се предполага дали ти е настроен актуатора.И в заключение ще кажа,че и при ARL достъпа не е толкова труден.Успех!
Иване,лосчето връща ли се до горно положение като изгасиш?Като запалиш трябва вакуума да го издърпа.При пренадуване(което най-вероятно е причината при теб) лосчето не отива докрай и лопатките остават по-затворени.В обратния случай,вакуума не може да издърпа в крайно долно положение и ефекта е недонадуване.Ако имаш възможност я поразхвърляй и провери дали лосчето задържа или пружината на актуатора е заминала не може да го избутва.
Иване,лосчето връща ли се до горно положение като изгасиш?Като запалиш трябва вакуума да го издърпа.При пренадуване(което най-вероятно е причината при теб) лосчето не отива докрай и лопатките остават по-затворени.В обратния случай,вакуума не може да издърпа в крайно долно положение и ефекта е недонадуване.Ако имаш възможност я поразхвърляй и провери дали лосчето задържа или пружината на актуатора е заминала не може да го избутва.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: пасат б5 1.9 тди пд въпрос за пикове
Не съм казал да не даваш насоки, пробвах колко е хода на актуатора около 12-15мм, движи се и не задържа имаше лека ръжда по лостчето, която почистих със шкурка и го напръсках с контактен спрей. Геометрията движи ИДЕАЛНО все едно току що е чистена, слиза до долу до стопорния болт и се качва до горе без да задържа. Остава Н75 да се бъзика или да има спукан вакум
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта