най-добрата халогенна крушка?!
-
- VW експерт
- Мнения: 13382
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Със 100Wt ще стопиш инсталацията.
-
- Мнения: 561
- Регистриран на: Пет 29 май 2015 18:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: AUS 2000
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Аз с 55 ватови сменях фарове,заради рефлектори,които направо се белеха,а със 100 направо незнам...
[emoji24]
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
[emoji24]
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Нищо не се топи, въпроса е че не могат да светнат с пълна сила. 100 вата крушка консумира 8.33А ток при 12волта, следователно 1кв. мм. кабел е достатъчен за 100 вата. Кабел със сечение 1 квадрат издържа ток до 10-11 ампера.
Реле не можах да сложа както споменах по-горе защото лампата на дългите свети постоянно...
Реле не можах да сложа както споменах по-горе защото лампата на дългите свети постоянно...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
valiosport написа:Нищо не се топи, въпроса е че не могат да светнат с пълна сила. 100 вата крушка консумира 8.33А ток при 12волта, следователно 1кв. мм. кабел е достатъчен за 100 вата. Кабел със сечение 1 квадрат издържа ток до 10-11 ампера.
Реле не можах да сложа както споменах по-горе защото лампата на дългите свети постоянно...
1.Незаконно е слагането на такива лампи.
2.Да, топи се. Връзките в инсталацията, ключовете - не са предвидени за толкова голям товар. С увеличаването на товара се увеличава износването им. Всяка лоша връзка поради износване води до допълнително нагряване на проводниците.
Причината много често да се топят проводници с наглед достатъчно голямо сечение не се крие в самите проводници, а в контактното съпротивление на връзките по пътя на проводниците.
Слагаш 100 вата лампи, защото не свети - увеличаваш тока. Увеличаваш пада на напрежение по връзките, които се характеризират с тяхното си съпротивление, колкото и да е малко то. След това те се нагряват по закона на Джаул Ленц. Нагряването води до допълнителен нагар. Той влошава допълнително връзката. Започва да греее, да влошава връзката - грее, влошава връзката. И така, докато в крайна сметка се запали.
А релета няма проблем да се сложат. Ще махнеш DRL Модула на дългите.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Не намесвай ключа, щом има реле ключа командва само оперативната верига, силовата минава през релето.
То и ксенони нямаме право да слагаме, ама всяка втора кола е с ксенони, като цяло изменение на осветителната уредба на автомобила е незаконна. Пък и предпочитам да не блъсна нещо с тея свещници, пък и като знам че трябва да дебна постоянно за дупки и препятствия по пътя предпочитам да имам по-добра видимост. А сега най новата мода е да караш на дневни през ноща, много такива виждам постоянно и лошото е че си слагат ДРЛ на дългите и така си карат. Такъв като го видя му праскам дългите и да се оправя...
Нямам ДРЛ, връща напрежение през халогените понеже оригинално е направено да гаснат при дълги..
А реле има проблем да се сложи при голф 4, погоре казах защо, ако ми съдействаш да си реша проблема ще съм ти много благодарен.
Поздрави!.
То и ксенони нямаме право да слагаме, ама всяка втора кола е с ксенони, като цяло изменение на осветителната уредба на автомобила е незаконна. Пък и предпочитам да не блъсна нещо с тея свещници, пък и като знам че трябва да дебна постоянно за дупки и препятствия по пътя предпочитам да имам по-добра видимост. А сега най новата мода е да караш на дневни през ноща, много такива виждам постоянно и лошото е че си слагат ДРЛ на дългите и така си карат. Такъв като го видя му праскам дългите и да се оправя...
Нямам ДРЛ, връща напрежение през халогените понеже оригинално е направено да гаснат при дълги..
А реле има проблем да се сложи при голф 4, погоре казах защо, ако ми съдействаш да си реша проблема ще съм ти много благодарен.
Поздрави!.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
valiosport написа:Не намесвай ключа, щом има реле ключа командва само оперативната верига, силовата минава през релето. То и ксенони нямаме право да слагаме, ама всяка втора кола е с ксенони, като цяло изменение на осветителната уредба на автомобила е незаконна.
Моята нямаше релета. Тези с фаровете с 1 секция нямат. Обаче си смених инсталацията на фаровете и те вече не са свещници. Имай предвид, че и кабелните обувки които контактуват с изводите на самата крушка също нагарят.
Та, при 100 вата лампи или ксенони, можеш да получиш приятелско включване на дълги светлини отсреща или някоя саморазправа на пътя. Истината е, че на другите знаеш ли колко им дреме за твоята видимост, като ги ослепяваш? Аз мога да сложа и 1 киловат ПВО прожектор на тавана на Пасата. И да го цъкам, като видя такива със 100 ватовите крушки или ксеноните.
Истината е, че ксенонова модификация на фарове на рефлектор не трябва да бъде допускана, а ксеноновите фарове, които се слагат допълнително да са сертифицирани и регулирани при слагането им, ако не - да спират колата директно от движение. Не ми трябва НЛО на пътя, което свети на където си поиска и заслепява, защото някой е турбо гъзар или по-скоро турбо тъпак да си сложи ксенон на рефлектор и да ослепява всички около него.
Относно проблема - има диоди. Може да се измисли нещо с логика с диоди и релета.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Май само чешем клавиатурите, четете малко като ви се пише. Говорим за 100 вата на дългите при двойно секционни фарове. Ти на дълги ли караш при разминаване да те питам? Кой заслепявам клоните на дърветата или знаците?
И много ми е интересно как ще разбереш и 100 на късите да имам при разминаване как ще ги разпознаеш. Май не си виждал изобщо такива крушки и пишеш колкота да трупаш мнения.
Ако мислиш че светат 2-3пъти повече си в много голяма заблуда, разликата е минимална и се вижда само на тъмно ако влезеш вътре в автомобила и знаеш как са светели оригиналните. А отпред са като обикновенни.
И с 55 вата сини ми пресветкат като ги вдигна от копчето, пък ти ако искаш и по 5 киловата си слагай на тавана.
И много ми е интересно как ще разбереш и 100 на късите да имам при разминаване как ще ги разпознаеш. Май не си виждал изобщо такива крушки и пишеш колкота да трупаш мнения.
Ако мислиш че светат 2-3пъти повече си в много голяма заблуда, разликата е минимална и се вижда само на тъмно ако влезеш вътре в автомобила и знаеш как са светели оригиналните. А отпред са като обикновенни.
И с 55 вата сини ми пресветкат като ги вдигна от копчето, пък ти ако искаш и по 5 киловата си слагай на тавана.
Re: най-добрата халогенна крушка?!
То тука има доста разбирачи. Не трябвало да се кара на халогени. Незнам си какво трябвало. То всеки втори кара на халогени и не ми прави впечатление да заслепяват нещо, но.......
Сега пък 100 ватови крушки...... И нямало разлика
да бе. Ако се слагат на късите направо кьоравят отсрещните водачи. Рефлектора и буксата заминават. Ако са на дългите заминават пак рефлекторите и буксите. Но поне не заслепяват никого ако се ползват коректно.
Сега пък 100 ватови крушки...... И нямало разлика

-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Има разлика, но ако има релета иначе не
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Е разбирасе че за да свети една крушка като 55 или като 100 вата, то трябва и захранващото напрежение да е номиналното.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: най-добрата халогенна крушка?!
спрях се на комплекта philips white vision xtreem май бяха дават ги в комплект с габаритни крушки бяло дето светят но сега в случая и за дългите ми трябват подобни....
Последна промяна от IcItY на Пон 21 ное 2016 17:20, променено общо 1 път.
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Майче ти трябват 6 крушки.
Иначе е добре че си разбрал толкова много за МПС-то си.
А по зададения ти въпрос- Ти сам разбра ли си какво точно питаш ?
========
Аз те разбрах де- Ами като ти дадат в комплект две крушки по принцип можеш да ги сложиш на двата къси или на двата дълги, според твоите нужди и виждания. А дефакто можеш и да ги сложиш на левият Къси и на десният Дълаг. Но само ако е необходимо или пък така си ги видял нещата !!!
Говоря за Н7 крушки примерно, но и за Н5 пак така стоят нещата грубо казано !
Божееееее........
Извинявай колега, ама с този въпрос ти направо ме



А по зададения ти въпрос- Ти сам разбра ли си какво точно питаш ?

========
Аз те разбрах де- Ами като ти дадат в комплект две крушки по принцип можеш да ги сложиш на двата къси или на двата дълги, според твоите нужди и виждания. А дефакто можеш и да ги сложиш на левият Къси и на десният Дълаг. Но само ако е необходимо или пък така си ги видял нещата !!!


Говоря за Н7 крушки примерно, но и за Н5 пак така стоят нещата грубо казано !
Божееееее........



- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis написа:... То всеки втори кара на халогени и не ми прави впечатление да заслепяват нещо, но........
Не трябва да се кара на халогени. Нарушаваш закона. И да, заслепяват и те. Халогени/фарове за мъгла се използват САМО при НАМАЛЕНА ВИДИМОСТ.
За фаровете има 3 неща, които искрено събуждат искрено желание да го причакам някъде тоя, който го прави:
- Каране с ксенон на рефлектор, който не разпръсква светлината правилно и заслепява.
- Каране с включени халогени и дълги(за което трябва модификация на инсталацията, по принцип производителят е направил така, че да НЕ може) или къси с халогени, особено ако последните не са фабрични и са регулирани на майната си да светят
- Каране със 100W лампи.
---
Има си закон. Спазвайте го! Това, че вие искате да ви е по-светло, не означава че другите сме будали, да караме по правилата. Аз няма да се блъскам, защото някой умник ме е заслепил.
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: най-добрата халогенна крушка?!
kossis много весело и смешно.това го знаех но днес погледнах в фаровете да се убедя а за това какво съм питал едва ли си прочел още първия ми въпрос а и възможно е да сложа дългата светлина вътре на плафона а другата в аспуха ;) мерси все пак за помоща ви тука освен да се правите на интересни друго не знаете не казвам за всички но има хора който ми помогнаха мерси все пак
Re: най-добрата халогенна крушка?!
Принципно когато някой кара на Дълги, дори да не е включил халогени пак ще те ослепи, така че това е безмислено.
На Пасата като се пуснат дългите халогена действително се изключва, но там е с един контактен ключ тип барабанен. На брат ми на Аудито А4 може да се пускат и дълги и халоген заедно понеже фабрично инсталацията е така направена-с отделни бутони от пусковият лост.
Но не виждам къде е проблема при дългите. Ако караме на Дълги тия отсреща едва ли ще имат проблем с халогените.
Специално Халогените когато са през лупа не заслепяват, а просто осветяват по голям периметър странично и ниско долу пред колата.
Закона е направен отдавна и вероятно визира самоделните халогенни светлини.
То и третият стоп беше забранен преди.
Да не визирам умните матрични Диодни фарове на Аудитата и тнт при които трудно може да се разбере дали е Къс или е къс и халоген.
-----------
IcItY
Не се коси !
Ако имаш букса за крушка в Ауспуха е напълно възможно да я сложиш и там !
Щом така го е предвидил производителя, няма да спориме с него сега ! 
Евро 3 Евро 4..... Хората гледат и какво излиза от Ауспуха в крайна сметка. Така е !
А за плафона е много добра идеята даже. Тия мижави светлини в купето винаги са ме изнервяли. А и зимата ще топли порядъчно тази крушка.
На Пасата като се пуснат дългите халогена действително се изключва, но там е с един контактен ключ тип барабанен. На брат ми на Аудито А4 може да се пускат и дълги и халоген заедно понеже фабрично инсталацията е така направена-с отделни бутони от пусковият лост.
Но не виждам къде е проблема при дългите. Ако караме на Дълги тия отсреща едва ли ще имат проблем с халогените.

Специално Халогените когато са през лупа не заслепяват, а просто осветяват по голям периметър странично и ниско долу пред колата.
Закона е направен отдавна и вероятно визира самоделните халогенни светлини.
То и третият стоп беше забранен преди.

Да не визирам умните матрични Диодни фарове на Аудитата и тнт при които трудно може да се разбере дали е Къс или е къс и халоген.
-----------
IcItY
Не се коси !
Ако имаш букса за крушка в Ауспуха е напълно възможно да я сложиш и там !


Евро 3 Евро 4..... Хората гледат и какво излиза от Ауспуха в крайна сметка. Така е !
А за плафона е много добра идеята даже. Тия мижави светлини в купето винаги са ме изнервяли. А и зимата ще топли порядъчно тази крушка.
Последна промяна от kossis на Пон 21 ное 2016 17:10, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта