Колеги, ще купувам кола от Германия и искам да си проверя информацията.
При купуване на кола от собственик, която вече е без номера какъв е реда на действията за да се вземат транзитни номера от Zulassung и да си я докарам?
Тъй като продавачът най-вероятно няма да е с мен, разбрах че най-вероятно ще трябва сам да платя данъка за периода на транзитните номера.
1во отива се във Finanzamt и се плаща данък за 1 месец. Какви документи са необходими за там? Малък и голям талон?
2 прави се застраховка с талона преди да се влезе в Zulassung (разбрах, че около Zulassung-а има обикновено застрахователни офиси)
3 с платената застраховка и платения данък чак тогава се отива в Zulassung за транзитните номера
Правилно ли съм разбрал това което трябва да направя?
А има ли как да се избегне Finanzamt? Ако правилно съм разбрал, може да се прескочи стъпка 1 ако посоча в Zulassung банкова сметка. Мога ли да посоча българска банкова сметка или ако дам немска банкова сметка на приятел в Германия, който обаче най-вероятно също няма да е с мен в Zulassung?
Градът е Берлин ако има разлика.
Закупуване и внос на автомобил от Германия
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
С българска банкова сметка би трябвало да стане, но не е съвсем сигурно. За сметка на приятел, който го няма с теб...сложна работа, трябва да е подписал съответния документ. Лесният вариант, като идеш в цуласунгсщелето влизаш първо в най- близкото бюро, където се печатат номера (там си правиш и застраховката, ако искаш) и казваш, че искаш съдействие за плащане на данъка. Ще ти вземат парите кеш и ще ти дадат Einzugsermächtigung с техен номер на сметка за цуласунгщелето, от която сметка финанцамтът да си тегли данъка.
P.S. Ей- сега ми мина през ум и още по- простото решение. Малко акъл, ама почти навреме Можеш да изпечаташ прикачения долу формуляр, приятелят ти да си попълни данните на сметката и да го подпише.
P.S. Ей- сега ми мина през ум и още по- простото решение. Малко акъл, ама почти навреме Можеш да изпечаташ прикачения долу формуляр, приятелят ти да си попълни данните на сметката и да го подпише.
- kambone
- Мнения: 453
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
- Автомобил: Passat b5.5 2001
- Двигател: 1.8T AWT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
ОК мерси!
Значи влизам директно в Zulassung и би трябвало да мога да свърша всичко само там :)
Ще имам бланката подготвена като резервен вариант.
Значи влизам директно в Zulassung и би трябвало да мога да свърша всичко само там :)
Ще имам бланката подготвена като резервен вариант.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Влизаш, след, като си направил застраховка. Желателно е автомобилът да е също там, в противен случай леко се усложнява процедурата. И си носиш следните документи(някъде назад по темата го има, но е затрупано отдавна)
-Лична карта/Паспорт
-Талон на колата голям
-Застраховката или т.нар. eVB номер, ако си я сключил онлайн.
-Договор за покупко-продажба. Може да мине и без него, но може и да не мине. Така, че...
-Свидетелство за валиден технически преглед(от известно време не издават номера без такъв)
-Въпросният формуляр Einzugsermächtigung за теглене на данъка, желателно готов вече. Ако не вземеш такъв от печатницата за номера, празни бланки има на информацията или се търкалят по масите някъде около входа на цуласунгсщелето. Тетките по гишетата обикновено гледат накриво, ако не е предварително попълнен Ако опреш до този, който аз съм качил, питай дали е коректен, понеже не съм съвсем сигурен дали този клон на финанцамта, който е написан в него отговаря за цял Берлин!
Още нещо за данъка, която е хубаво да се знае: след известно време ще получиш писмо от финанцамта на пощенския си адрес с уведомление, че данъкът ще бъде изтеглен на едикоя си дата от едикоя си сметка. Много хора, поглеждайки отгоре автоматично решават, че им искат да си платят данъка(отново). Не е така
-Лична карта/Паспорт
-Талон на колата голям
-Застраховката или т.нар. eVB номер, ако си я сключил онлайн.
-Договор за покупко-продажба. Може да мине и без него, но може и да не мине. Така, че...
-Свидетелство за валиден технически преглед(от известно време не издават номера без такъв)
-Въпросният формуляр Einzugsermächtigung за теглене на данъка, желателно готов вече. Ако не вземеш такъв от печатницата за номера, празни бланки има на информацията или се търкалят по масите някъде около входа на цуласунгсщелето. Тетките по гишетата обикновено гледат накриво, ако не е предварително попълнен Ако опреш до този, който аз съм качил, питай дали е коректен, понеже не съм съвсем сигурен дали този клон на финанцамта, който е написан в него отговаря за цял Берлин!
Още нещо за данъка, която е хубаво да се знае: след известно време ще получиш писмо от финанцамта на пощенския си адрес с уведомление, че данъкът ще бъде изтеглен на едикоя си дата от едикоя си сметка. Много хора, поглеждайки отгоре автоматично решават, че им искат да си платят данъка(отново). Не е така
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Като добавка към мнението на icoico
Трябват ти и двата талона на колата. Големият е, че вече си собственик на колата, малкият е надписан и подпечатан като невалиден след като колата е отписана и без номера, но без него няма да можеш да я регистрираш.
Почти до всяко Zulassungsstelle има бюро на тази фирма https://www.kroschke.de/kurzzeitversicherung.html
Може да им ползваш услугите както е написано вече по-горе.
Трябват ти и двата талона на колата. Големият е, че вече си собственик на колата, малкият е надписан и подпечатан като невалиден след като колата е отписана и без номера, но без него няма да можеш да я регистрираш.
Почти до всяко Zulassungsstelle има бюро на тази фирма https://www.kroschke.de/kurzzeitversicherung.html
Може да им ползваш услугите както е написано вече по-горе.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Днес един авер ми разнообрази иначе така "сивото" ежедневие и ме направи "щастлив" със задачата "да ида да погледна една кола" наблизо. Това ме кара да напиша тук ключовите моменти от това събитие, за да са в полза на бъдещите мераклии за купуване от Германия. Важните моменти ще ги пиша нарочно в дебел шрифт. Целта е да знаете как могат да ви преметнат, дори и в Германия.
Така....Да речем, че аз живея образно в "Пловдив", а обектът на желанията е...уж също в "Пловдив" (поне по обявата ако съдим). Ако съм можел, да съм уговорил среща и да съм идел. С уговорката, че технически не разбирам и ще гледам само външно. Ок, ще я свършим тая, макар да не ми пасва в дневния план.
Звъня на обявата - отсреща се дига с "Ja, hallo!". За незнаещите - в Германия е прието да се вдига с казване на фамилията, примерно "Мюлер" или подобно. Освен това вдигането с аналог на българското "Да, моля" никога не е случайно - или е чужденец, или е немец, които не иска да го знаят кой е. Среден вариант няма.
Разговорът е леко труден, отсрещната страна няма интерес да говори дълго. Оказа,че колата е не в "Пловдив" в ....да кажем..."Асеновград" ... разбрахме се за час и място и затвори. А да, преди да затвори спомена, че тест драйв не е проблем, въпреки, че в обявата е казано изрично, че колата е без номера. Той щял "да уреди номера".
Уреждането на червени временни номера в обяви, които са от от частно лице (Privatanbieter), са ясен и недвусмислен признак за това, че колата се продава от търговец, който я продава завоалирано от частно лице, за да си спести даването на гаранция, за което е задължен по закон.
Това са номера с изцяло червен шрифт само с буквите на града:
Не го бъркайте с номерата за износ, които са с червена лента и допълнителни букви освен кода на града:
Така, връщам се на обявата и поглеждам по-подробно:
Няма дадени име и фамилия, само инициали
Телефонният номер за контакт не се намира чрез гугъл - това е карта, която се ползва само за тази продажба (на скрийншота съм го съкратил аз)
Колата изглежда да е американка - има страничните мигачи на бронята. Щатски реимпорт не е проблем по принцип, но тогава трябва да се знае дали не е била тоталка (salvage), вече е минала хомологация в Европа и принципно следващата продажба е по-трудна. Отделно допълните търсения на отговори на тези въпроси костват време и пари. В обявата не е споменато, че е реимпорт или американка.
В уречения час човекът идва навреме и действително е на 73 години, както каза по телефона, и има видими трудности да слезе от 3ка купе - още един признак, че колата не е негова.. Много е отзивчив и за моя изненада носи документите, както и ксерокопия, които е готов да ми подари. Прибира завидно бързо оригиналите, без да мога да ги сравня.
Може би вече се досещате, че той не е вписан нито в малък, нито в голям талон. Класически прекупвач. Комбинирано с червените номера от автокъща даже може да се твърди, че е черноработник, които си докарва някой лев на черно.
Култовият единичен ключ с пластмасова табелка с надпис на модела на колата виси като по поръчка от таблото (писано е по въпроса преди време от icoico).
Двете имена, написани в големия талон, са типично немски, но различни. От град, където немците се броят на едната ми ръка. Колата била прехвърлена "в семейството". Доколко може да се вярва на този маркетингов трик, остава неясно.
От дума на дума по време на тест драйва го питам от къде има номерата: Неговия съсед има автокъща и му е услужил. Два светофара по-късно го питам къде живее - в "Пловдив".
"Ми да се бяхме видяли там, аз оттам идвам."
"Ааа, не...аз трябваше да взема номерата" (от "Асеновград"). Вече не го питам нито как "съседът" му е в "Асеновград", като той е от "Пловдив", нито как е стигнал от Пловдив до Асеновград с кола без номера.
По малък талон колата (отзад на последната страница на талона) е отрегистрирана март месец 2016. Най-вероятно са я мъчили досега в автосалон и след като се е застояла, се опитват да я махнат сега "от частно лице" без гаранция.
Самият оглед на колата няма смисъл да го споменавал, тук има стотици хора, които имат по-набито око от моето - но и на мен не ми убяхнаха разлики в ламарините, джанти с липсващ материал по тях, неработеш темпомат, "диария" под капачката на маслото и т.н.
Вече върнал се вкъщи поглеждам копията на документите:
Старите регистрации по талон са "нещо-си 498" и "нещо-си 1109". На снимката колата обаче е с "нещо-си ..45". Тук има два варианта:
Вариант 1: Колата е била регистрирана последно с ...45, а продавача ми дава по-стария голям талон.
Вариант 2: Колата е снимана с номера от друга кола - тук човек си премисля дали иска да пазарува от такива играчи.
Излишно е да казвам, че от обявените 112 000 км колата изглеждаше поне на 312 000. Продавачът твърдеше, че километрите могат да се проверят при БМВ. Според мен блъфираше, разчитайки, че ще излязат км от предишния собственик и така заедно със скритата последна регистрация колата ще изглежда "достоверна".
И последно: Потвърждението за реимпорт виждам от малкия талон, където под цифра 2.2 са вписани само нули. Това е методът на немския Кат да отбелязва реимпортите:
Така....Да речем, че аз живея образно в "Пловдив", а обектът на желанията е...уж също в "Пловдив" (поне по обявата ако съдим). Ако съм можел, да съм уговорил среща и да съм идел. С уговорката, че технически не разбирам и ще гледам само външно. Ок, ще я свършим тая, макар да не ми пасва в дневния план.
Звъня на обявата - отсреща се дига с "Ja, hallo!". За незнаещите - в Германия е прието да се вдига с казване на фамилията, примерно "Мюлер" или подобно. Освен това вдигането с аналог на българското "Да, моля" никога не е случайно - или е чужденец, или е немец, които не иска да го знаят кой е. Среден вариант няма.
Разговорът е леко труден, отсрещната страна няма интерес да говори дълго. Оказа,че колата е не в "Пловдив" в ....да кажем..."Асеновград" ... разбрахме се за час и място и затвори. А да, преди да затвори спомена, че тест драйв не е проблем, въпреки, че в обявата е казано изрично, че колата е без номера. Той щял "да уреди номера".
Уреждането на червени временни номера в обяви, които са от от частно лице (Privatanbieter), са ясен и недвусмислен признак за това, че колата се продава от търговец, който я продава завоалирано от частно лице, за да си спести даването на гаранция, за което е задължен по закон.
Това са номера с изцяло червен шрифт само с буквите на града:
Не го бъркайте с номерата за износ, които са с червена лента и допълнителни букви освен кода на града:
Така, връщам се на обявата и поглеждам по-подробно:
Няма дадени име и фамилия, само инициали
Телефонният номер за контакт не се намира чрез гугъл - това е карта, която се ползва само за тази продажба (на скрийншота съм го съкратил аз)
Колата изглежда да е американка - има страничните мигачи на бронята. Щатски реимпорт не е проблем по принцип, но тогава трябва да се знае дали не е била тоталка (salvage), вече е минала хомологация в Европа и принципно следващата продажба е по-трудна. Отделно допълните търсения на отговори на тези въпроси костват време и пари. В обявата не е споменато, че е реимпорт или американка.
В уречения час човекът идва навреме и действително е на 73 години, както каза по телефона, и има видими трудности да слезе от 3ка купе - още един признак, че колата не е негова.. Много е отзивчив и за моя изненада носи документите, както и ксерокопия, които е готов да ми подари. Прибира завидно бързо оригиналите, без да мога да ги сравня.
Може би вече се досещате, че той не е вписан нито в малък, нито в голям талон. Класически прекупвач. Комбинирано с червените номера от автокъща даже може да се твърди, че е черноработник, които си докарва някой лев на черно.
Култовият единичен ключ с пластмасова табелка с надпис на модела на колата виси като по поръчка от таблото (писано е по въпроса преди време от icoico).
Двете имена, написани в големия талон, са типично немски, но различни. От град, където немците се броят на едната ми ръка. Колата била прехвърлена "в семейството". Доколко може да се вярва на този маркетингов трик, остава неясно.
От дума на дума по време на тест драйва го питам от къде има номерата: Неговия съсед има автокъща и му е услужил. Два светофара по-късно го питам къде живее - в "Пловдив".
"Ми да се бяхме видяли там, аз оттам идвам."
"Ааа, не...аз трябваше да взема номерата" (от "Асеновград"). Вече не го питам нито как "съседът" му е в "Асеновград", като той е от "Пловдив", нито как е стигнал от Пловдив до Асеновград с кола без номера.
По малък талон колата (отзад на последната страница на талона) е отрегистрирана март месец 2016. Най-вероятно са я мъчили досега в автосалон и след като се е застояла, се опитват да я махнат сега "от частно лице" без гаранция.
Самият оглед на колата няма смисъл да го споменавал, тук има стотици хора, които имат по-набито око от моето - но и на мен не ми убяхнаха разлики в ламарините, джанти с липсващ материал по тях, неработеш темпомат, "диария" под капачката на маслото и т.н.
Вече върнал се вкъщи поглеждам копията на документите:
Старите регистрации по талон са "нещо-си 498" и "нещо-си 1109". На снимката колата обаче е с "нещо-си ..45". Тук има два варианта:
Вариант 1: Колата е била регистрирана последно с ...45, а продавача ми дава по-стария голям талон.
Вариант 2: Колата е снимана с номера от друга кола - тук човек си премисля дали иска да пазарува от такива играчи.
Излишно е да казвам, че от обявените 112 000 км колата изглеждаше поне на 312 000. Продавачът твърдеше, че километрите могат да се проверят при БМВ. Според мен блъфираше, разчитайки, че ще излязат км от предишния собственик и така заедно със скритата последна регистрация колата ще изглежда "достоверна".
И последно: Потвърждението за реимпорт виждам от малкия талон, където под цифра 2.2 са вписани само нули. Това е методът на немския Кат да отбелязва реимпортите:
Последна промяна от Чудомир на Вто 15 ное 2016 0:13, променено общо 1 път.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Не знам защо двата файла в началото изчезнаха. Качвам ги пак:
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Чудомир написа:...По малък талон колата (отзад на последната страница на талона) е отрегистрирана март месец 2016. Най-вероятно са я мъчили досега в автосалон и след като се е застояла, се опитват да я махнат сега "от частно лице" без гаранция...
Тук ми се ще да отворя една скоба:
Предвид практиката със замяна на стар за нов автомобил, прилагана от дилърите се случва в определени моменти някой от тях буквално да се самозатрупа с върнати коли до степен да няма място на паркинга. По- дребните и хитри джамбази имат инфо и връзки, правят си кооперация и купуват наведнъж от дилъра голяма бройка, да речем 50 коли на цена, нямаща нищо общо с цената за единичен екземпляр, като си разделят плячката за последваща препродажба на дребно. Та възможно е по принцип да се закупи и съвсем добра кола на съвсем прилична цена от автокъща "Юсуф Ал-Тарикати"... но не е толкова лесно
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
[quote="Чудомир"]
Реално къде е измамата?
Че Хабиби не се е представил по фамилия, а е казал "Здравей".
Я пробвай на 100 частни обяви да видиш дали няма да останеш изненадан.
Реално къде е измамата?
Че Хабиби не се е представил по фамилия, а е казал "Здравей".
Я пробвай на 100 частни обяви да видиш дали няма да останеш изненадан.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Не става въпрос за измама. Но, ако си решил да си купуваш кола от Германия заради идеята, че там си ги поддържат както трябва, то тогава Hallo- то отсреща обикновено означава, че е време да погледнеш друга обява
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Здравейте, колеги. Мой приятел си закупи днес кола от Германия и още е с немски табели (Берлин) и в договора са му дали време 7 дена да я пререгистрира. Искам да ви попитам може ли да тръгне направо с немските табели, двата талона и договора към България и да си я регистрира в Силистра (ще мине през Румъния). Възможно ли е някъде да има проблеми? Трябва ли му нещо допълнително като документи. Идеята е да се спестят 150 евро за Ausfuhrkennzeichen (червени номера) и да си ги инвестира в нещо по-смислено.
- Кайзен
- Мнения: 1539
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
golfer написа:Кажи честно вярваш ли на това, което си написал? Или си го чул на съседната маса в кръчмата? Как точно в Дания са по-евтини колите или в Белгия.
Още един нов автомобил закупен като EU-Neuwagen от Дания :
VW Golf Sportsvan 1.4 TSI 92kW Comfortline BMT на цена под 22.000 €.
Същата конфигурация в сайта на VW е с цена над 28.000 €.
Максималната отстъпка, която е получена при четири различни VW дилъра е около 5.000 € или крайна цена над 23.000 €.
Покупката се е осъществила вчера - 07.01.2017г.
Разход за първите 300км съгласно бордкомпютъра - 5,7л/100км.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Не, че ме вълнува как е направена врътката за нова кола от Дания да се вкара в Германия, но уточни за колегите , че ДДС в дания е 25% а в Германия е 19%.
6% от 28 000 са 1680 евро. Отстъпките са ясни. Момента с тагесцуласунг също няма да задълбаваме.
Гледам въртят се вече из немските сайтове реклами ''Екскурзии за коли в Дания ''
6% от 28 000 са 1680 евро. Отстъпките са ясни. Момента с тагесцуласунг също няма да задълбаваме.
Гледам въртят се вече из немските сайтове реклами ''Екскурзии за коли в Дания ''
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Закупуване и внос на автомобил от Германия
Врътката се оказва проста. Поради спецификата на тамошния пазар Фолксваген изнася продукцията си за Дания на доста занижени нето цени в стил "Марешки" . Немците ги купуват там без да плащат датския Zulassungsteuer, стигащ до 180(с думи:СТО И ОСЕМДЕСЕТ процента) а ДДС-то си го плащат в Германия при регистрацията. Воала, барабар с разходите за транспорт имаш ГоУф на цена, която никой немски дилър няма да ти предложи
Впрочем ето:
http://www.kfz-euroimport.de/alle-volkswagen-H1.php
Новият Пасат Плюс със всички екстри на нето цена 32 процента (14 000 евро ) под цената в Германия
Впрочем ето:
http://www.kfz-euroimport.de/alle-volkswagen-H1.php
Новият Пасат Плюс със всички екстри на нето цена 32 процента (14 000 евро ) под цената в Германия
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта