muns61 написа:На чугунените блокове се прави накатка - уплътняване чрез натиск.
На Лада-Жигули 76 мм ремонтните размери са през 0,2 мм:
Първи - 0,2
Втори - 0,4
Трети - 0,6
Четвърти - 0,8
Първи ремонт обикновено се прескачаше и се стържеше направо на втори.
На 79 мм размерите бяха 0,4 - 0,8 - 1 мм. Този трети ремонт беше нормален за някои Фиат-и.
Та ръб милиметър е доста преувеличено.
Аз знам, че бяха до трети основен ремонт, след това /не съм много сигурен/, се прибягваше до разстъргване, и набиване на ризи. А самите наименования на ремонтите /първи, втори, трети/, са условни, касае се всъщност за допуска, на който се шлайфат цилиндрите, за съответният ремонтен комплект. Доста често се "прескачаха" първия, че дори и втория "ремонт", и все още има лади, 40 годишни, да вървят
