



Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- hristodj
- Мнения: 718
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Точно за това говоря. Моите ги ъпгреиднах
. Утре ако не забравя ще снимам.

Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Хубаво си направил, но е излишно понеже няма загряване. Тоест не е необходима чак толкова голяма контактна площ. Като пример може да се каже че минуса може да се хване навсякъде където има замасен метал по шасито на колата. Тоест може и през желязото да запалиме колата. И дефакто само + е съществен да бъде хванат към положителният терминал на Акутата.
Виж при Щипка-масата вече е необходимо, защото действително се загрява силно особено при лош контакт от ръждясали винкели.
И какво се оказа че тия Лидлски кабели са доста добри щом имат и защита от пренапрежение. Вероятно ако пробие на нечии Алтернатор изправителният блок по време на запалването да се предотврати влизането на 80 волта от променливият генератор на Алтернатора.
Моите нямат такова. Пак ме прецакаха тия от Лидл ! Но поне са 5 метра.
Имам чувството че Продуктовите Мениджърите на Лидл се чудят какво да доусъвършенстват на продуктите си всеки път при поредното им пускане за да реализират повече продажби...... Макар че последните им машини с нова визия са по клапави.
Много хитри Изроди са това !
Много хитра политика на продажбите имат определено. Че и цели теме се пишат и тук и в Направи сам заради тях....
Виж при Щипка-масата вече е необходимо, защото действително се загрява силно особено при лош контакт от ръждясали винкели.
И какво се оказа че тия Лидлски кабели са доста добри щом имат и защита от пренапрежение. Вероятно ако пробие на нечии Алтернатор изправителният блок по време на запалването да се предотврати влизането на 80 волта от променливият генератор на Алтернатора.
Моите нямат такова. Пак ме прецакаха тия от Лидл ! Но поне са 5 метра.
Имам чувството че Продуктовите Мениджърите на Лидл се чудят какво да доусъвършенстват на продуктите си всеки път при поредното им пускане за да реализират повече продажби...... Макар че последните им машини с нова визия са по клапави.
Много хитри Изроди са това !

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
kossis написа:Не разбрах какъв е този диод дето свети.
Мисля кабелите бяха кримпвани и после запоени. Там проблем няма.
Алуминиевия проводник ли е запоен

Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Не ми казвай че алуминий не може да се пой само. И то се пой без проблем с оглед на сходството си като метал с Медта- мек е и порест. Но се ползва и киселина, помедняване или кадмиране. Освен това проводника на кабелите, както казахме е и Помеднен !
Лично аз запоявам и мед към желязо. Самоче се чупи лесно. Става с киселина. Среброто и златото също се запоява лесно, понеже и те са меки метали. Правил съм сребърни накити- счупени ключалки. Там не си личи че е запоява с оглед сходният цвят.
Големи спорове за тия кабели, голямо нещо........
Общо взето всички познати на мене меки метали с пореста структура и с едра стружка при пилене се запояват отлично с Калай и Олово.
Лично аз запоявам и мед към желязо. Самоче се чупи лесно. Става с киселина. Среброто и златото също се запоява лесно, понеже и те са меки метали. Правил съм сребърни накити- счупени ключалки. Там не си личи че е запоява с оглед сходният цвят.
Големи спорове за тия кабели, голямо нещо........
Общо взето всички познати на мене меки метали с пореста структура и с едра стружка при пилене се запояват отлично с Калай и Олово.
Последна промяна от kossis на Пет 23 дек 2016 23:24, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7922
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Ами пробвай с алуминий и пиши какъв е резултата :)
Алуминия не се запоява, защото не се сплавява с оловото и калая. Електрически връзки на алуминий стават само с заваряване. И то само към алуминий, не става към други метали.
Алуминия не се запоява, защото не се сплавява с оловото и калая. Електрически връзки на алуминий стават само с заваряване. И то само към алуминий, не става към други метали.
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Явно се запоява като е месингован или помеднен само.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7922
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Явно бъркaш aлуминий и желязо.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Аз вече сериозно се съмнявам, че въпросните кабели са алуминиеви. Тази информация май е само от коссис, а човек дето лесно "пой алуминий", едва ли може да различи алуминий от калайдисана мед. Най-вероятно кабелите са медни.
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Нищо не бъркам. И желязото не се запоява с калай- залепва и като се дръпне и се отлепва. Но с Киселина или
Нишадър се спояват колкото да залепне и към желязо и към алумин. Напъне ли се се разпоява.
Попадал съм на алуминиеви многожилни проводници с медно покритие. Там се запоява лесно и с помощта на колофон само. Но това са тънки многожилни проводници до 1,5 м2. Същото е и с кабелите от Лидл за ток. Макар че са 25 м2 и те са запоени понеже са Помеднени.
Имам и едножилен алуниниев проводник 10 квадрата за трифазно и средно напрежение. Той вярно че се свързва с лустер- клеми само.
Интересното е че Щипките които определено не са медни само се запояват отлично. Явно и те галванично са помеднени първо.
Или както каза Колегата от ето този форум - Алумина е кофти метал за запояване и образува окисен слой веднага след почистването му - Корунд- Алуминиев окис - Рубин.....
Е за да стане Рубин иска и голямо налягане.........
Поради което дори и при заваряване иска Аргон и Пулсов режим на заваряване. За да може да се пробие окиса който е с по висока точка на топене от на самият алуминии.
http://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=1712.15
silver-
Здравейте! Аз съм нов във форума /от вчера/, но ще се радвам да бъда /поне малко/ полезен.
На темата: Al е отвратителен материал по отношение на запояването- почти веднага след
механично почистване, се окислява , като образува стъкловиден слой с идеални качества-
висока твърдост; термоустойчивост/до около 2000 градуса/; електроизолатор /частично се
държи и като полупроводник/; химическа устойчив. Още се нарича:алунд,корунд,шамот и др.
Та, запояването с обикновен припой /дори със спец.флюсове/ е губене на време, с изключение на запояване с ултразвуков поялник и припой със съдържание на цинк /пак с уговорки/. Припоят, предложен от maximusic е добър, но има съществен недостатък- темп. му на топене е доста близка до температурата на размекване на Al, което води до деформиране, или частично разтопяване на детайла, да не говорим за това, че, медната човка на поялник, при 450-480гр.Ц, е така окислена, че провежда всичко друго, но не и топлина. За усукани проводници, е по добре заваряване /аргон/, а защо не, с графитен електрод и трансформатор на 24-36V.
За масивни детайли, е за препоръчване: механична сглобка-Al нитове, месингови болтове и
гайки /заради електрокорозията/, завалцоване /зачеканяване/+лепене и други.
При изискване
за добра електропроводимост, може да се приложи лесна /и евтина/ технология: създаване на
тънък меден слой в/у почистената Al повърхност, галванично, с капка разтвор на меден сулфат
/син камък/, и запояване с оловно-калаен припой.
Да не забравяме, че не всичко, което прилича на алуминий, е чист Al- в техниката се използват
предимно алуминиеви сплави със различно съдържание /мед;цинк;силиций;магнезий и др./,
всяка от които е с уникални качества и свойства /и по отношение на запояването/.
-----------
Преди доста време в аналоговите пощенски централи ползваха кадмий на пръчки/като композицията от калай и олово/ ,но примес на кадмий и още нещо.Подариха ми 30-тина сантиметра и все още работя с тази композиция.Алуминиевата повърхност се почиства и се обезмаслява по познатия начин, и след това със силен поялник/според дебелината на материала/ се нанася покритието.След това може да се запоява с нормален тинол,дори без флюс.Ако познавате по-възрастни техници служители на пощите-попитайте за тази композиция.Мой приятел на когото услужих с малка част от този материал и до сега запоява литиево-йонните си батерии за самолетни модели- при това безупречно.
-----------
Кабелите са алуминиеви и Помеднени, а може да имат и % мед в себеси ! Тоест да са и Легирани, а не само Оксидирани.
Нишадър се спояват колкото да залепне и към желязо и към алумин. Напъне ли се се разпоява.
Попадал съм на алуминиеви многожилни проводници с медно покритие. Там се запоява лесно и с помощта на колофон само. Но това са тънки многожилни проводници до 1,5 м2. Същото е и с кабелите от Лидл за ток. Макар че са 25 м2 и те са запоени понеже са Помеднени.
Имам и едножилен алуниниев проводник 10 квадрата за трифазно и средно напрежение. Той вярно че се свързва с лустер- клеми само.
Интересното е че Щипките които определено не са медни само се запояват отлично. Явно и те галванично са помеднени първо.
Или както каза Колегата от ето този форум - Алумина е кофти метал за запояване и образува окисен слой веднага след почистването му - Корунд- Алуминиев окис - Рубин.....

Поради което дори и при заваряване иска Аргон и Пулсов режим на заваряване. За да може да се пробие окиса който е с по висока точка на топене от на самият алуминии.
http://www.sandacite.com/forum/index.php?topic=1712.15
silver-
Здравейте! Аз съм нов във форума /от вчера/, но ще се радвам да бъда /поне малко/ полезен.
На темата: Al е отвратителен материал по отношение на запояването- почти веднага след
механично почистване, се окислява , като образува стъкловиден слой с идеални качества-
висока твърдост; термоустойчивост/до около 2000 градуса/; електроизолатор /частично се
държи и като полупроводник/; химическа устойчив. Още се нарича:алунд,корунд,шамот и др.
Та, запояването с обикновен припой /дори със спец.флюсове/ е губене на време, с изключение на запояване с ултразвуков поялник и припой със съдържание на цинк /пак с уговорки/. Припоят, предложен от maximusic е добър, но има съществен недостатък- темп. му на топене е доста близка до температурата на размекване на Al, което води до деформиране, или частично разтопяване на детайла, да не говорим за това, че, медната човка на поялник, при 450-480гр.Ц, е така окислена, че провежда всичко друго, но не и топлина. За усукани проводници, е по добре заваряване /аргон/, а защо не, с графитен електрод и трансформатор на 24-36V.
За масивни детайли, е за препоръчване: механична сглобка-Al нитове, месингови болтове и
гайки /заради електрокорозията/, завалцоване /зачеканяване/+лепене и други.
При изискване
за добра електропроводимост, може да се приложи лесна /и евтина/ технология: създаване на
тънък меден слой в/у почистената Al повърхност, галванично, с капка разтвор на меден сулфат
/син камък/, и запояване с оловно-калаен припой.
Да не забравяме, че не всичко, което прилича на алуминий, е чист Al- в техниката се използват
предимно алуминиеви сплави със различно съдържание /мед;цинк;силиций;магнезий и др./,
всяка от които е с уникални качества и свойства /и по отношение на запояването/.
-----------
Преди доста време в аналоговите пощенски централи ползваха кадмий на пръчки/като композицията от калай и олово/ ,но примес на кадмий и още нещо.Подариха ми 30-тина сантиметра и все още работя с тази композиция.Алуминиевата повърхност се почиства и се обезмаслява по познатия начин, и след това със силен поялник/според дебелината на материала/ се нанася покритието.След това може да се запоява с нормален тинол,дори без флюс.Ако познавате по-възрастни техници служители на пощите-попитайте за тази композиция.Мой приятел на когото услужих с малка част от този материал и до сега запоява литиево-йонните си батерии за самолетни модели- при това безупречно.
-----------
Кабелите са алуминиеви и Помеднени, а може да имат и % мед в себеси ! Тоест да са и Легирани, а не само Оксидирани.
Последна промяна от kossis на Пет 23 дек 2016 22:53, променено общо 1 път.
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?

Има всичко вече, пари няма !
maximusic даде линка....
http://www.zahranvane.com/index.php?route=product/product&path=42&product_id=109
---------
ktamen Пиши си ....Човекът - все едно те няма !

Последна промяна от kossis на Пет 23 дек 2016 22:01, променено общо 2 пъти.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Желязото се запоява съвсем лесно и връзката е много здрава и надеждна, ама това няма връзка с темата. Някой може ли да покаже лидълските кабели поне на снимка.
Отсега мога да кажа, че ако са алуминиеви, не са нито оксидирани, нито съдържат мед.
Отсега мога да кажа, че ако са алуминиеви, не са нито оксидирани, нито съдържат мед.
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
И по темата- Понеже нищо не различавам
, та си купих днеска настолното шмиргелче на Парксай - много добро за Моделизъм и има добра мощност за 100 вата. Дисковете за полиране към вретеното са идеални за полиране и шлайфане.
Доволен съм от коледният си само-подарък.......
И поялника на батерии е супер. Сега пробвах да запоя един 10 квадрата едножилен Алуминиев кабел. Загря го за секунди до парене дебелият кабел......
Ама това си е Подгревна свещ всъщност. И батериите не се разреждат лесно. 60 минути им дават работа.

Доволен съм от коледният си само-подарък.......

И поялника на батерии е супер. Сега пробвах да запоя един 10 квадрата едножилен Алуминиев кабел. Загря го за секунди до парене дебелият кабел......
Ама това си е Подгревна свещ всъщност. И батериите не се разреждат лесно. 60 минути им дават работа.
Последна промяна от kossis на Пет 23 дек 2016 22:46, променено общо 1 път.
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?t=38712 за Калайдисване на желязна ламарина
Как се пояха улуците на Село......
Много е лесно....... 
----------
Айде утре като товаря колата ще хвърля едно око на кабелите отзад, ще ги заснема за Пророка Моисеев..........че и на мене ми стана интересно какво беше точно.
така,за целта ,ще ти трябва бензинова лампа или горелка на газ,поялник голям меден,нишадър-продава се в аптеките,СОЛНА киселина и калай.намазваш с четка мястото,което,ще се запоява с киселина хубаво да няма ръжда,топлиш хубаво поялника след това го търкаш хубаво в нишадъра слагаш и калай малко и търкаш да стане калайдисан след това калайдисваш ламарината.. това е :)
Как се пояха улуците на Село......


----------
Айде утре като товаря колата ще хвърля едно око на кабелите отзад, ще ги заснема за Пророка Моисеев..........че и на мене ми стана интересно какво беше точно.
Последна промяна от kossis на Съб 24 дек 2016 0:30, променено общо 3 пъти.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3974
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
Б@си сагата, за лидл е темата, запоявайте другаде!
п.п. пневматичния ъглошлайф с дискове 115 или 125 е?
п.п. пневматичния ъглошлайф с дискове 115 или 125 е?
Re: Инструменти и аксесоари за автомобила от Lidl - стават ли?
125 !
И иска 100 литра бутилка + 350 литра/минута дебит и 10 бара налягане. Майче това е рекордьора по лакомост на въздух.
А моите компресори са едно-бутални 25 и 50 литрови. Като вторият е на 10 бара, но ми се струва че и той е слаб. Гайковерта ще покаже дали е така.....
Аз за това не го взех. А и има 4 на ток - два 2000 ватови Елтоса 230-ки и един малък Спарки-125, Райдър-115 и Лидлският-115 на батерия който определено е хала - ставаш независим и режещ всичко навсякъде
! Е за сега го ползвам по предназначение само !
Mod edit:
Kолега kossis,
За последната страница преброих 8 твои мнения в темата, а на предишната 6! Получаваш предупреждение за превръщане на темата в чат! Ако искаш да допълниш нещо - използвай бутона промени и допиши в предишното си мнение!
Това е форум и всеки има право на мнение - не е нужно да се репликира всеки, който е на различно мнение от изказаното! Спри се!
И иска 100 литра бутилка + 350 литра/минута дебит и 10 бара налягане. Майче това е рекордьора по лакомост на въздух.
А моите компресори са едно-бутални 25 и 50 литрови. Като вторият е на 10 бара, но ми се струва че и той е слаб. Гайковерта ще покаже дали е така.....
Аз за това не го взех. А и има 4 на ток - два 2000 ватови Елтоса 230-ки и един малък Спарки-125, Райдър-115 и Лидлският-115 на батерия който определено е хала - ставаш независим и режещ всичко навсякъде


Mod edit:
Kолега kossis,
За последната страница преброих 8 твои мнения в темата, а на предишната 6! Получаваш предупреждение за превръщане на темата в чат! Ако искаш да допълниш нещо - използвай бутона промени и допиши в предишното си мнение!
Това е форум и всеки има право на мнение - не е нужно да се репликира всеки, който е на различно мнение от изказаното! Спри се!
Последна промяна от Vlad777 на Съб 24 дек 2016 0:56, променено общо 1 път.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта