Здравейте колеги,
предстои ми покупка на VW Touran 2003-2006г. дизел. Моля да дадете мнение кой от двата мотора е по добър и надежден 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с.? Ще я използвам за семейна кола и няма да се състезавам. Какъв е разхода на гориво при двата мотора и скъпо ли е обслужването? Също така ме интересува каква е возията. Ще се радвам на всякаква информация и Ви благодаря предварително!
Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с.
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
Зравей колега аз карам 2.0-136кс и съм много довлен до момента само нафта наливам.Вървежа е приличен.
Возията е стегната недруса и е много стабилен в завой като се има предвид височината.Моят има и 3 ред седалки и на тях става за возене.
Разхода е повече от добър Плевен-Банско и обратно на Магистралата 130км през другото време 90км средно 5,3/100км градско около 8/100км
Возията е стегната недруса и е много стабилен в завой като се има предвид височината.Моят има и 3 ред седалки и на тях става за возене.
Разхода е повече от добър Плевен-Банско и обратно на Магистралата 130км през другото време 90км средно 5,3/100км градско около 8/100км
- tischko
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 03 мар 2010 22:12
- Автомобил: VW BORA
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: българско
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
Здравей колега,
мерси за инфото. Какъв е този мотор 136 к.с.? Коя година е твоя и от кога го караш? Благодаря!
мерси за инфото. Какъв е този мотор 136 к.с.? Коя година е твоя и от кога го караш? Благодаря!
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
tischko написа:Здравей колега,
мерси за инфото. Какъв е този мотор 136 к.с.? Коя година е твоя и от кога го караш? Благодаря!
Това е 2,0 tdi мотор на VAG групата и лично аз за туаран нямам наблюдения но на Шкода октавия 2 се държи много прилично и около 130-140 хил, няма особени грижи с него
- gogo369
- Мнения: 42
- Регистриран на: Вто 08 мар 2011 9:45
- Автомобил: golf 5 1.9tdi bkc
- Двигател: 1.9tdi bkc
- Местоположение: Асеновград
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
колега 1.9тди 105кс
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
Колега до преди около 5 месеца и аз бях в твоето положениие. Виж как си реших проблема: 1.Всичко зависи как е поддържан автомобила преди това, от автоджамбазите и монтьорите дето им правят колите знам че и двата мотора дават технически проблеми. 2. 1,9TDI-105к.с. е по-стар и по-масов мотор - всичко е известно, има го в много варианти и лесно се намират части, ремонтите по двигателя са малко по-лесни и по-евтини.3. 2,0TDI-136к.с,140к.с. - е по-нов, от 10.2003г., ремонти и части са малко по-скъпи, все още има проблеми и дефекти, които майсторите по-трудно откриват. 4. Ясно е, че 140к.с. върви по-добре на дълъг път, особено при изпреварване.5. По принцип Турана е скъпа кола - базовия модел като нов е от 45х.лв. и на старо излиза цифра цената, и за да вземат добра печалба търговците хвалят 1,9TDI. За диапазона, който си посочил, 1,9TDI ще ти струва около 11х.лв., а за 2,0TDI - сложи още около 1000-2000лв. 6. Освен това 2,0TDI се предлага с по-високо ниво на оборудване, с повече екстри. 7. За разхода не гледай заводските норми - моят комшия е с 1,9TDI и му харчи с около 0,3л/100км по-малко от моя при еднакво каране. 8. След много мислене и гледане/4,5мес./ си взех Туран 2,0TDI-170к.с,BMN,2007г., ръчни скорости,Хайлайн, с пиезо-дюзи. В МОМЕНТА ИМА БЕЗПЛАТНА СЕРВИЗНА АКЦИЯ и Фолксваген подменя тези дюзи БЕЗПЛАТНО с кабелите!!! Моите бяха сменени преди това в Италия, преди да я внесат в Б-я. Преди да направя избора вкарах колата в оторизиран сервиз на Фолксваген, по номера на рамата преди това бях проучил сервизната история, извиках мой познат майстор да я погледне и каже мнение и т.н.
Избора е твоя, според парите в джоба и личните впечатления.
Избора е твоя, според парите в джоба и личните впечатления.
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
Този мотор го слагат на първите турани моят е 2004г, карам го от юни миналата година вече 15000км.Хубавото на този мотор е че няма този привод на маслената помпа който е промлемен на 2.0 моторите
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
Твърдо ли си решил за Туран ? Шаран 2 със 116 или 131к.с. 1.9 мотор не е зле, като алтернатива ...
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Пет 20 яну 2012 21:53
- Автомобил: Фв туран
- Двигател: BMN 2007 г
- Местоположение: бургас
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
ДО FOXI: Да не заблуждава като не знае!!!! Този привод на маслената помпа дето правел проблеми има само при надлъжно разположени двигатели,т.е. Пасати и Ауди. Те имат модул от балансиращи валове под които е маслената помпа - проблема два от износване на един шестограм за 8лв., някои вече си го сменят при всяка смяна на маслото. При Туран и Голф този проблем го няма защото двигателя е напречен - няма балансиращи валове, връзката на маслената помпа с коляновия вал е с верига. За да се образоваш прочети в този сайт има много за VAG - автомобилите: www.volkswagen.msk.ru .
- wmalevski
- Мнения: 282
- Регистриран на: Нед 03 май 2009 21:52
- Автомобил: Golf Mk5
- Двигател: R32 DSG
- Местоположение: София
Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с
манол написа:ДО FOXI: Да не заблуждава като не знае!!!! Този привод на маслената помпа дето правел проблеми има само при надлъжно разположени двигатели,т.е. Пасати и Ауди..
За Пассат Б6 ли говориш, че е с надлъжно разположен двигател

Re: Мнения за VW Touran 1.9 TDI 105 к.с. или 2.0 TDI 140 к.с.
1,9 TDI 77 kW/105 PS мотора е по-добър, по-здрав, дава много по-малко проблеми и е изпитан двигател на VW (най-успешният двигател на VW с над 20-годишна история).
Нищо че е 105 коня, Турана е семеен ван, не състезателна кола и за конете си върви повече от добре (и причината е в малко по-късите му, но по-мощни скорости). Постановката на шофьорската седалка е малко нестандартна (поне за мен това е най-големият му недостатък). Капризен е на нафтата, която слагате и е добре да слагате почистваща дизеловата система добавка в нафтата на всеки 10 хил.км., за да мърка двигателя (иначе започва да работи малко по-тежко...особено с българска нафта). Основният му проблем е електрическият (силиконов) кабел на дюзите (който е под капака на главата и се облива постоянно от врялото масло), заради който на около 200 хил.км. почва да прекъсва (дава грешка във винтила на 1-ва дюза при компютърна диагностика) и работи на 3 цилиндъра до подмяната му. Самият кабел в eBay е около 30 евро от Германия, в БГ го продават около 150 лв. И в тази връзка никога не слагайте добавка за масло за почистване на нагари, защото те прецакват именно този кабел (и не опира до немски, японски, скъпи, евтини - всичките го прецакват и след 5-10 хил.км. ще видите резултата). Не се лъжете да сменяте дюза по препоръка на майстор, дори и от официалния представител на VW преди да сте пробвали да смените само кабела на дюзите (дюзите по принцип не правят проблем и най-много да имат нужда от смяна на разпръсквач, но малко вероятно). Другият му недостатък е, че е сравнително шумен двигател над 120 км./ч. Като цяло е много стабилно окачването (особено добре се вижда при шофиране в завои в дефиле). Огромен багажник и много въздух в купето, с достатъчно място за краката на задните седалки. Малко му е кекаво парното при -10 градуса навън ако работи на място (при шофиране няма такъв проблем), но то като цяло дизелите са така. Като цяло не е с толкова скъпи части - основно търговците в бг помпят много цените за турана, през eBay можете да си вземете оригинални части на поне 50% по-ниски цени, но с истинско немско качество. Аз го карам вече над 40 хил.км. и съм много доволен, въпреки че всички плюят италианския внос. Просто един съвет - като го купите направете пълна профилактика и сменете нужните консумативи с качествени и не би трябвало да имате проблеми (казвам го, защото колкото и да е изтъркано и ясно, много рядко хората наистина профилактират както трябва всичко и почват да пестят я от качество на частите, я да отлагат смяната на части с цел спестяване на пари и после това им излиза златно. И под пълна профилактика нямам предвид смяна на агренаж, масло и филтри само, а пълно преглеждане на всички системи и износвания). Според мен е по-добре да изберете модел с колкото се може по-малко "екстри", защото на всички е ясно, че електрониката в съвременните автомобили е основния им проблем и не е евтина. Една електрическа ключалка за врата примерно е 150 лева + поне 50 лв за ремонт е 200 лв., а това също е едно от нещата, които се чупи много в Турана. Както и бягайте от пъвите поне 5 най-евтини оферти в сайтовете за коли, защото обикновено те са напудрени с вакса и възможно най-евтините части при ремонта, но са с доста скрити проблеми и скапани от каране/износени части и системи и неподдържани и ще ви излезе после скъпо и прескъпо да ремонтирате какво ли не през 1-2 месеца докато стабилизирате колата (поне за мен трябва една кола да ти слугува, а не ти на нея). Туран за 8 хил. лева е смешно, въпреки, че има и такива обяви в бг (и оикновено купувачи на такива Турани после ги плюят колко много се чупели и как постоянно ги ремонтирали). Под 10-11 хил.лв за приличен Туран 1,9 TDI 2004 год. от Италия - няма. От Германия с докарването, регистрацията и първоначалното обслужване излиза поне 15 хил.лв. Тези цени са към 2016 година. А това дали е от Италия или от Германия за този ценови диапазон е без значение (хубав поддържан Туран с гаранция и TUV в Германия е минимум 7-8000 евро, по-евтините обикновено са от турски/арабски автокъщи, внесени в Германия от Италия и регистрирани в Германия колкото да се води, че е немска колата и се продават без гаранция, а обикновено и без TUV). И като сложиш докарване, регистрация, обслужване и някакъв минимален ремонт - истински немски пазен и обслужван Туран излиза 20 бона, което е неоправдано висока цена. Като цяло Турана е здрав и многофункционален автомобил, който си струва да имаш.
Относно прехваленият 2.0 TDI мотор - имам няколко приятеля с такива Турани, всичките реват от проблеми и ги продадоха набързо, включително в оторизиран сервиз в Германия коментираха, че 1,9 мотора посочен по-горе си е 1,9. 2.0 мотор е проблемен мотор.
И като цяло да сравняваш Туран със Зефира поне за мен е нелепо - разликата е в пъти в полза на Турана (все едно да сравняваш Голф с Дачия), въпреки че аз харесвам Опелите като цяло.
Нищо че е 105 коня, Турана е семеен ван, не състезателна кола и за конете си върви повече от добре (и причината е в малко по-късите му, но по-мощни скорости). Постановката на шофьорската седалка е малко нестандартна (поне за мен това е най-големият му недостатък). Капризен е на нафтата, която слагате и е добре да слагате почистваща дизеловата система добавка в нафтата на всеки 10 хил.км., за да мърка двигателя (иначе започва да работи малко по-тежко...особено с българска нафта). Основният му проблем е електрическият (силиконов) кабел на дюзите (който е под капака на главата и се облива постоянно от врялото масло), заради който на около 200 хил.км. почва да прекъсва (дава грешка във винтила на 1-ва дюза при компютърна диагностика) и работи на 3 цилиндъра до подмяната му. Самият кабел в eBay е около 30 евро от Германия, в БГ го продават около 150 лв. И в тази връзка никога не слагайте добавка за масло за почистване на нагари, защото те прецакват именно този кабел (и не опира до немски, японски, скъпи, евтини - всичките го прецакват и след 5-10 хил.км. ще видите резултата). Не се лъжете да сменяте дюза по препоръка на майстор, дори и от официалния представител на VW преди да сте пробвали да смените само кабела на дюзите (дюзите по принцип не правят проблем и най-много да имат нужда от смяна на разпръсквач, но малко вероятно). Другият му недостатък е, че е сравнително шумен двигател над 120 км./ч. Като цяло е много стабилно окачването (особено добре се вижда при шофиране в завои в дефиле). Огромен багажник и много въздух в купето, с достатъчно място за краката на задните седалки. Малко му е кекаво парното при -10 градуса навън ако работи на място (при шофиране няма такъв проблем), но то като цяло дизелите са така. Като цяло не е с толкова скъпи части - основно търговците в бг помпят много цените за турана, през eBay можете да си вземете оригинални части на поне 50% по-ниски цени, но с истинско немско качество. Аз го карам вече над 40 хил.км. и съм много доволен, въпреки че всички плюят италианския внос. Просто един съвет - като го купите направете пълна профилактика и сменете нужните консумативи с качествени и не би трябвало да имате проблеми (казвам го, защото колкото и да е изтъркано и ясно, много рядко хората наистина профилактират както трябва всичко и почват да пестят я от качество на частите, я да отлагат смяната на части с цел спестяване на пари и после това им излиза златно. И под пълна профилактика нямам предвид смяна на агренаж, масло и филтри само, а пълно преглеждане на всички системи и износвания). Според мен е по-добре да изберете модел с колкото се може по-малко "екстри", защото на всички е ясно, че електрониката в съвременните автомобили е основния им проблем и не е евтина. Една електрическа ключалка за врата примерно е 150 лева + поне 50 лв за ремонт е 200 лв., а това също е едно от нещата, които се чупи много в Турана. Както и бягайте от пъвите поне 5 най-евтини оферти в сайтовете за коли, защото обикновено те са напудрени с вакса и възможно най-евтините части при ремонта, но са с доста скрити проблеми и скапани от каране/износени части и системи и неподдържани и ще ви излезе после скъпо и прескъпо да ремонтирате какво ли не през 1-2 месеца докато стабилизирате колата (поне за мен трябва една кола да ти слугува, а не ти на нея). Туран за 8 хил. лева е смешно, въпреки, че има и такива обяви в бг (и оикновено купувачи на такива Турани после ги плюят колко много се чупели и как постоянно ги ремонтирали). Под 10-11 хил.лв за приличен Туран 1,9 TDI 2004 год. от Италия - няма. От Германия с докарването, регистрацията и първоначалното обслужване излиза поне 15 хил.лв. Тези цени са към 2016 година. А това дали е от Италия или от Германия за този ценови диапазон е без значение (хубав поддържан Туран с гаранция и TUV в Германия е минимум 7-8000 евро, по-евтините обикновено са от турски/арабски автокъщи, внесени в Германия от Италия и регистрирани в Германия колкото да се води, че е немска колата и се продават без гаранция, а обикновено и без TUV). И като сложиш докарване, регистрация, обслужване и някакъв минимален ремонт - истински немски пазен и обслужван Туран излиза 20 бона, което е неоправдано висока цена. Като цяло Турана е здрав и многофункционален автомобил, който си струва да имаш.
Относно прехваленият 2.0 TDI мотор - имам няколко приятеля с такива Турани, всичките реват от проблеми и ги продадоха набързо, включително в оторизиран сервиз в Германия коментираха, че 1,9 мотора посочен по-горе си е 1,9. 2.0 мотор е проблемен мотор.
И като цяло да сравняваш Туран със Зефира поне за мен е нелепо - разликата е в пъти в полза на Турана (все едно да сравняваш Голф с Дачия), въпреки че аз харесвам Опелите като цяло.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта