Колеги, лятото след пренадуване по път за морето след няколко пренадувания на турбото изби един от въздуховодите които отиват към кулера.
Безпроблемно се върнах до София но се оказа, че въздуховода (ако е такъв) е пластмасов и е избила някаква рапидка от него.
Отидох при майстора ми и след умуване какво да се прави навихме друга малко по широка с шайба на нейно място. Нямаше проблеми до преди няколко дни когато на северната тангента след движение с около 100км/ч започна пак да свисти което за мен очевидно е същия проблем.
Въпросната част е ето тази :
http://prikachi.com/images.php?images/484/9006484E.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/483/9006483G.jpg
Обмислях вариант да я разглобя и да я направя с болт и гайка та да затворя дупката но бащата ме подсети, че ще се развърти и ще замине директно към кулера.
Даите идея какво да правя и могат ли да се получат усложнения ако известно време карам с този странен свистящ звук?
Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Последна промяна от BobyM на Чет 29 дек 2016 23:01, променено общо 1 път.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20315
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 ТДИ - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Напиши кода на двигателя в заглавието. 1.9 TDI има колкото искаш варианти.
Щом избива е възможно да имаш пренадуване на турбото. Влиза ли в сервизен режим понякога?
Щом избива е възможно да имаш пренадуване на турбото. Влиза ли в сервизен режим понякога?
Re: Голф 4 1.9 ТДИ - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Не е въздуховод а турбо път :) И не пренадуването е виновно за сцепването, а просто тези пластмаси са калпави. А рапидката ако е това което си мисля е решението за бърза връзка дет изпуска . ( може и да бъркам, затова ще ме поправиш ако греша )
Най-оптималния за мен вариант е алуминиеви колена и силиконови снадки, здрави скоби. И за този проблем ще забравиш напълно
Най-оптималния за мен вариант е алуминиеви колена и силиконови снадки, здрави скоби. И за този проблем ще забравиш напълно
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Поправих заглавието за AHF става въпрос.
Отговарям подред:
Да турбото пренадува включително по път за морето тогава пренадуваше и забиваше.
hpv800 не знам дали е турбо път или въздуховод знам, че минава горещ въздух през него които отива към интеркулера защото първия път беше направил от топлината дупка в страничната кора на двигателя.
Предполагам, че е калпаво за това се чудя и как да го оправя но не знам ролята му и дали може да се сложи нещо друго на негово място защото идеята ти ми звучи добра?
Рапидка да ти кажа беше някаква най нормална с шайба която навихме и загнездихме там но явно не е издържала на налягането.
Би ли обяснил или показал подобен вариант на това с алуминиевите колена което каза?
Отговарям подред:
Да турбото пренадува включително по път за морето тогава пренадуваше и забиваше.
hpv800 не знам дали е турбо път или въздуховод знам, че минава горещ въздух през него които отива към интеркулера защото първия път беше направил от топлината дупка в страничната кора на двигателя.
Предполагам, че е калпаво за това се чудя и как да го оправя но не знам ролята му и дали може да се сложи нещо друго на негово място защото идеята ти ми звучи добра?
Рапидка да ти кажа беше някаква най нормална с шайба която навихме и загнездихме там но явно не е издържала на налягането.
Би ли обяснил или показал подобен вариант на това с алуминиевите колена което каза?
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Ами турбината загрява въздуха и всъщност идеята е интеркулера да охлади този въздух :) и тогава да отиде в мотора. Иначе не би имало смисъл от кулер нали? Линк не мога да ти пратя, защото пиша от тел и не знам как става пращането. Явно още не съм книжка за управление на телефон :)
Вариантите, за които се сещам са два:
Първия е да си вземеш две силиконови колена на 45градуса и тръба алуминиева 40-50 см. Тук обаче ще трябва да мериш и режеш и може и да объркаш нещо. Ако нямаш и топъл гараж става много сложно.
Втория е да намериш алуминиева тръба от 131-150 коня и да идеш при заварчик. Преправя се от двете страни, за да стане за скоба и си готов ( тръбата на 131 и 150 е за бърза връзка не е за скоба )
И двата варианта имат "+" и "-" а като цена май излизат еднакво.
Докато пишех се сетих, че може да си поръчаш от някоя морга, тръба като твоята, и това е най-евтиния вариант, стават от всички напречни тди-та с роторна помпа и малките ПД мотори
Вариантите, за които се сещам са два:
Първия е да си вземеш две силиконови колена на 45градуса и тръба алуминиева 40-50 см. Тук обаче ще трябва да мериш и режеш и може и да объркаш нещо. Ако нямаш и топъл гараж става много сложно.
Втория е да намериш алуминиева тръба от 131-150 коня и да идеш при заварчик. Преправя се от двете страни, за да стане за скоба и си готов ( тръбата на 131 и 150 е за бърза връзка не е за скоба )
И двата варианта имат "+" и "-" а като цена май излизат еднакво.
Докато пишех се сетих, че може да си поръчаш от някоя морга, тръба като твоята, и това е най-евтиния вариант, стават от всички напречни тди-та с роторна помпа и малките ПД мотори
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Това със силиконовите рамена и алуминиевата тръба ми стана интересно и разглеждам тук там какво се предлага, но ми е интересно следното:
1. Гледам, че повечето рамена са по около 10см. как да ги съединия така, че да се получи желания ефект?
2. Защо толкова дълга тръба като цялата тая част е не повече от 20-25 см?
3. При силиконовите рамена как мога да ги пригодя за захват със скоба?
1. Гледам, че повечето рамена са по около 10см. как да ги съединия така, че да се получи желания ефект?
2. Защо толкова дълга тръба като цялата тая част е не повече от 20-25 см?
3. При силиконовите рамена как мога да ги пригодя за захват със скоба?
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Затова ти трябва малко по-дълга тръба, за да си режеш е напасваш. Проблема е, че тази плазтмасовата е леко засукана и права тръба не ти върши работа. А силиконовите колена ( или оригинални от нялоя морга ) ще съединиш с металната тръба.
Тръбите ще трябва да минат на струг, за да им се направи берт, да не излиза маркуча.
Тръбите ще трябва да минат на струг, за да им се направи берт, да не излиза маркуча.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Качи някаква нормална снимка на проблемната част в темата
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Снимка съм качил но ето няколкото снимки които имам наново, че прикачи нещо се бъзика:
https://goo.gl/photos/gkHqTYsK85DDvtYU8
https://goo.gl/photos/oZBeJkwBEcQ1PnjZA
https://goo.gl/photos/Wh9heMiRH8Bj5wZc7
https://goo.gl/photos/gkHqTYsK85DDvtYU8
https://goo.gl/photos/oZBeJkwBEcQ1PnjZA
https://goo.gl/photos/Wh9heMiRH8Bj5wZc7
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Колега нищо не мога да вида за да ти дам идея...
Ето ти една снимка как съм вързал мойте въздуховоди, ако си с бърза връзка ето ти пример
Ето ти една снимка как съм вързал мойте въздуховоди, ако си с бърза връзка ето ти пример
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
AHF e със скоби, а рапидката е да държи скобата :)
-
- Мнения: 403
- Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AHF 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 ТДИ AHF - Избил въздуховод преди кулера, варианти?
Честита нова година колеги.
Рапидката за която аз съм споменал и както се вижда на снимката са 2 според мен е там за да поддържа целоста на пластмасовия въздуховод, тъй като той по краищата е захванат с винтове, а в средата с 2 рапидки.
За мен при голямо налягане би се получило нещо от сорта на раздуване и да започне да се пука и за това са тези рапидки за да не позволяват раздуване на пластмасата и чупене.
Рапидката за която аз съм споменал и както се вижда на снимката са 2 според мен е там за да поддържа целоста на пластмасовия въздуховод, тъй като той по краищата е захванат с винтове, а в средата с 2 рапидки.
За мен при голямо налягане би се получило нещо от сорта на раздуване и да започне да се пука и за това са тези рапидки за да не позволяват раздуване на пластмасата и чупене.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 55 госта