


Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
Колеги, имах проблем с моторчето на Бората и си взех тия дни ново, закачих го и взе че тръгна. Въртях копчето във работните посоки на шибидаха и накрая го оставих в нулево положение. Проблема мисля, че не приема като команда адекватно положенията на отворен, затворен люк и нагоре надолу. Примерно искам да го оставя само вдигнат докрай, моторчето бачка докато го вдигне, но след това продължава да върти и го сваля и дърпа назад. Принципно искам да го ползвам само за нагоре и надолу, тоест да бъде само открехнат, дали тая чудесия има някакво регулиране, помагайте!
Последна промяна от Никола.Пантелеймонов на Вто 03 яну 2017 20:05, променено общо 1 път.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Шибидах VW Bora
Има писано доста..., но
(Ще ти напиша за Голф, Венто, но би трябвало да е същото и при теб).
Регулирането става при свалено моторче, разединено от жилата, но закачено за буксата с токовете...
Нагласяш ПРЕДИ това шибидаха с манивелката в едно положение - най-често в "нулево" - прибран, затворен шибидах. След това откачаш моторчето от жилата и с бутончето му го нагласяш в същото положение. И след това закачаш моторчето за жилата.
Иначе, може да имаш проблем с микроключетата вътре в моторчето и затова да продължава да върти.
(Ще ти напиша за Голф, Венто, но би трябвало да е същото и при теб).
Регулирането става при свалено моторче, разединено от жилата, но закачено за буксата с токовете...
Нагласяш ПРЕДИ това шибидаха с манивелката в едно положение - най-често в "нулево" - прибран, затворен шибидах. След това откачаш моторчето от жилата и с бутончето му го нагласяш в същото положение. И след това закачаш моторчето за жилата.
Иначе, може да имаш проблем с микроключетата вътре в моторчето и затова да продължава да върти.
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Шибидах VW Bora
Ами то моя шибидах в на WEBASTO, не знам дали има значение. В момента шибидаха си е затворен. Предлагаш като е в това положение, да сваля моторчето, тоест да не бъде зацепено към механизма и с копчето да го наглася до нулено положение, тоест затворен? Да въртя ли копчето в посока нагоре надолу и напред назад да го регулиран един вид?
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Шибидах VW Bora
Пробвах го това с нулирането на положението при премахнато моторче, но като го монтирам и започна да давам команда само нагоре и надолу или напред назад работи частично, тоест напред назад-напред се затваря плътно, но назад отива само до посредата, а пък като дам нагоре, отива в крайно горно положение но след това слиза надолу и се дърпа назад. Откачена работа.
Ново 20 отпреди малко. При независимо кое положение на копчето, люка прави движение нагоре и после надолу се затваря.
Давайте идеи, колеги, че ще се гръмна вече.
Ново 20 отпреди малко. При независимо кое положение на копчето, люка прави движение нагоре и после надолу се затваря.
Давайте идеи, колеги, че ще се гръмна вече.
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
Хмм, само в положение надолу на копчето май не си написал какво прави (предполагам се затваря?)...
Имам чувството, че копчето някак си "не си е на място" - буташ нагоре, люка отива назад, буташ напред, люка се затваря, буташ назад - люка наполовина (реално положение отворен нагоре), буташ надолу - люка би трябвало да се затвори...
Прилича ми на завъртяно на 90 градуса копче... Нещо пиновете, кабелите... да са разместени, надени, копчето да е вадено и слагано наново?...
П.П. Начертах си положенията и искам да кажеш дали е вярно:
Нагоре (копче) - люк назад.
Напред копче - люк нагоре (половината от оборотите отколкото назад)
Надолу копче - люк напред (дълги обороти, колкото назад, върти повече време)
Назад копче - люк надолу (затворен)
Имам чувството, че копчето някак си "не си е на място" - буташ нагоре, люка отива назад, буташ напред, люка се затваря, буташ назад - люка наполовина (реално положение отворен нагоре), буташ надолу - люка би трябвало да се затвори...
Прилича ми на завъртяно на 90 градуса копче... Нещо пиновете, кабелите... да са разместени, надени, копчето да е вадено и слагано наново?...
П.П. Начертах си положенията и искам да кажеш дали е вярно:
Нагоре (копче) - люк назад.
Напред копче - люк нагоре (половината от оборотите отколкото назад)
Надолу копче - люк напред (дълги обороти, колкото назад, върти повече време)
Назад копче - люк надолу (затворен)
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
То моето не е копче а врътка. Когато завъртя врътката към позиция отваряне нагоре люка се отваря плътно нагоре и след това затваря и дърпа назад. При позиция отваряне назад се отваря до половината. Сега новото беше че независимо от позицията на врътката люка се надига нагоре и се пуска надолу и се затваря. Врътката е сменяна, както и сега мотора.
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
Току що направих нещо като рестартиране, гледах го в един американски форум. Но отново на позиция нагоре отива нагоре след това преминава в позиция назад. На позиция назад отива частично и спира мотора. Да не би защото не е ползван дълго време и не е смазване съпротивлението да е по голямо и мотора да не смогва?
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora

It may be necessary to adjust the zero position if the drive mechanism was not removed in the zero position or the sliding/tilting sunroof was closed or opened by means of the emergency device.
Drive mechanism removed but still connected electrically.
– Select automatic “open sunroof” function on rotary switch.
– Select automatic “close sunroof” function on rotary switch.
– Select automatic “tilt roof” function on rotary switch.
– Select automatic “close sunroof” function on rotary switch.
– Install drive in this position (zero position) with sliding/tilting sunroof closed.
From week 32/98, the “zero position” can be seen through an aperture in the motor (markings must align -arrow-).

Накратко - при закачено моторче за буксата с кабелите, но откачено от механизма, се избират последователно:
Отворено, затворено, назад, затворено
и тогава се закача за механизма при положение на люка я затворено положение.
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
А това малко прозорче за какво в цялата схема?
- Никола.Пантелеймонов
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 27 апр 2016 6:44
- Автомобил: VW Bora V5 4motion
- Двигател: AGZ-1999
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем със ел. шибидах WEBASTO на VW Bora
Абе колеги, да не би моторчето което съм взел да е за шибидах с положение отворено затворено, без положение вдигнат свален?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 69 госта