Здравейте колеги , за много години.
Та , към проблемния автомобил.
Голф 3 110кс АФН мотор , със чип и стандартни дюзи , пуснато е малко повече гориво и заводска турбина внт 15. В началото когато я купих всичко беше сбирщайх от към вакуми , но всичко си наредих. След няколко месеца уреда взе да показва налягане от рода на бар и половина при което чат пат връщаше на 1,1 което си е зададено за афн с чип. Колата НЕ забиваше докато пренадува и един ден турбината стана на сол... От седмица съм с монтирана 1749ва от пасат 5,5 , в началото първите 2 - 3 дни си надуваше на 1,1 както си е зададена от чипа , понеже в момента нямам възможност за пречипосване и дюзи реших да си я карам на такова налягане , но преди няколко дни забелязах че уреда се обръща .. при максимално 2бара обръща стрелката. Веднъж ми заби муцуната на 180км/ч и спря на да надува. Сега при пълна газ отива към 1,8 - 2,0 бар. КЪДЕ ДА ТЪРСЯ ПРОБЛЕМА ?



Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Може би n75 не разтоварва коректно турбината,и скоро ще строшиш и другата турбина ако не вземеш мерки.Друг вариант е да е зацапана геометрията а може и двете едновременно.Карай без много газ докато решиш проблема.Предполагам си си сложил буустметър за да и следиш поведението.
Има много колеги на които колитефим влизат в аварийни режими без да чупят турбини,затова предполагам че е клапана.
Гледам че си сменял турбината и може да иска да се барне лоста на актуатора малко.
Има много колеги на които колитефим влизат в аварийни режими без да чупят турбини,затова предполагам че е клапана.
Гледам че си сменял турбината и може да иска да се барне лоста на актуатора малко.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Да споделя малко опит и аз. Значи имам 4-ка АРЛ с оригиналната си турбинка надува си както трябва но ми прави големи пикове на 5-та особено 6-та, свалих актуатора щото в него се съмнявах, но се движи без да запъва открай до край, геометрията ми движи идеално, разглобих Н75 да го почистя и пак същата работа, на 6-та буста обръща скалата...
Говорих с един приятел който имаше 4-ка АСЗ и каза че геометрията е за чистене, въпреки че се движи добре.
Дали там ще дойде проблема незнам понеже още не съм я разглобявал, но донякъде има логика. Ако има нагар по лопатките се стеснява
Говорих с един приятел който имаше 4-ка АСЗ и каза че геометрията е за чистене, въпреки че се движи добре.
Дали там ще дойде проблема незнам понеже още не съм я разглобявал, но донякъде има логика. Ако има нагар по лопатките се стеснява
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
2 бара е много.Ще я убиеш и тази....С "мръсна" газ няма да я продухаш,ако е блокирала геометрията.Провери актуатора и лостчето на геометрията дали се движат.Можеш да пробваш и с друг n75,ако няма проблем с другите неща
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
valiosport написа: Ако има нагар по лопатките се стеснява
Кое се стеснява?Валка,не е лошо да и направиш една чистка на геометрията,ей така да видиш дали ще има промяна в пика.
Има един спрей,който върши работа

-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Абе аз чистка ще и направа ама сега в студа няма да легна под нея да свалям турбина, пък и ми се въртят някакви идеи да я хибридизирвам, та направо ще я пръсна цялата турбина на масата и да огледам как е всичко, щото като нищо може да има крива лопатка на геометрията....
Ако има нагар по лопатките на геометрията се стеснява отвора през който минават газовете и от там турбинната перка се завърта с по големи обороти и компресорната от своя страна вкарва повече въздух. Поне това е моето обяснение. Другия вариант е ако е повече горивото.
Точно за турбината при АСЗ 1749ВА е нужно да се барне леко актуатора ако искаш да я караш с много гориво на високите обороти. Колкото и да и разтвориш геометрията при високите е голям дебита на газовете и леко трябва да се отпусне актуатора за да може да се разтовари турбото.
Автора може да пробва да откачи вакума към актуатора, тогава геометрията е разтоварена докрая. Ако и тогава бустметъра му обръща скалата проблема със сигурност е в ненастроен актуатор
Ако има нагар по лопатките на геометрията се стеснява отвора през който минават газовете и от там турбинната перка се завърта с по големи обороти и компресорната от своя страна вкарва повече въздух. Поне това е моето обяснение. Другия вариант е ако е повече горивото.
Точно за турбината при АСЗ 1749ВА е нужно да се барне леко актуатора ако искаш да я караш с много гориво на високите обороти. Колкото и да и разтвориш геометрията при високите е голям дебита на газовете и леко трябва да се отпусне актуатора за да може да се разтовари турбото.
Автора може да пробва да откачи вакума към актуатора, тогава геометрията е разтоварена докрая. Ако и тогава бустметъра му обръща скалата проблема със сигурност е в ненастроен актуатор
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Хм.Аз скоро сложих буустметар 3баров и при мене прави пикове на 2бара и холдва веднага на 1.5(чипосана е),като настъпиш рязко.Това на 2,3,4,5,6скорост
В студовете сега удари пикове на 2.3-2.5
На 1ва повече от 1бар не вдига както и да мачкаш.
Ако натискаш плавно педала пиква до 1.6-1.7и се кротва веднага на 1.5,проблема е рязко като я настъпиш.
Колата никога не е влизала в авариен режим от както я имам,върви на карате.
Взел съм чисто нов N75 и ще го сменя като се затопли
Двигател AVF 170кс. 433nm.след ремапа.
Турбо и друг хардуеър оргиналдъ.
В студовете сега удари пикове на 2.3-2.5
На 1ва повече от 1бар не вдига както и да мачкаш.
Ако натискаш плавно педала пиква до 1.6-1.7и се кротва веднага на 1.5,проблема е рязко като я настъпиш.
Колата никога не е влизала в авариен режим от както я имам,върви на карате.
Взел съм чисто нов N75 и ще го сменя като се затопли
Двигател AVF 170кс. 433nm.след ремапа.
Турбо и друг хардуеър оргиналдъ.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Сигурен ли си че му е зададено да върви на 1.5 бара?
Ако ти поддържа налягането 1.4 или 1.5 там колкото е зададено до края на обортомера 4500 без да катери налягане значи настройката е ок. Ама при тия пикове 2.3-2.5 няма да изкара много, това налягане е много за 1749вб, за 1749ва да не говорим....
Ако ти поддържа налягането 1.4 или 1.5 там колкото е зададено до края на обортомера 4500 без да катери налягане значи настройката е ок. Ама при тия пикове 2.3-2.5 няма да изкара много, това налягане е много за 1749вб, за 1749ва да не говорим....
- Румен.Нанев1
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 07 яну 2017 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Зададеното е 1,1бара , колата е чипосана с ВНТ 15 ... като я сложих тази турбина в началото всичко беше наред правеше си 1бар на около 2300-2400 оборота и пълни до 4,500 перфектно. Пробвах я на магистралката няколко пъти , като натисна отива над 2бара и си държи , при което връщам газта за да не се строши. Иначе ще проверя актуатора как е , турбото е свалено от Пасат 5,5 131кс и актуатора не е бутан. Мисля си дали проблема може да е в чип-а за да не влиза в авариен докато пренадува...
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Диагностика с живи данни, за да видиш какво се случва и какво вижда компа. Препоръчително е да минеш на външен МАП ( според мен там има нещо нередно ), смяна на N75, може и за проба, и проверка на актуатора ( не случаино е на трето място ). Направи тези неща и сподели как е.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Пусни логове ако можеш на 3,4,и 5,а каналите са 3,10 и 11 да се види с ясно какви пикове прави турбината.
А според мен проблема ти е в актуатора.От време на време ти задържа.Напръскай лостчето с ВД и виж дали ще има полза.
А според мен проблема ти е в актуатора.От време на време ти задържа.Напръскай лостчето с ВД и виж дали ще има полза.
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
Мисля си дали проблема може да е в чип-а за да не влиза в авариен докато пренадува...
Да,може така да е.Често срещано явлиние при някой чипове.
Да,може така да е.Често срещано явлиние при някой чипове.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 3 110кс АФН мотор опитва се да троши турбини
И мапера да се намеси ако е известен. Ако не пробвай със стокови чипове колко ще пълни буста. Ако стокова е наред проблема е към мапера явно.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Даскала™ и 49 госта