Въпрос за предни дискови спирачки-решено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Въпрос за предни дискови спирачки-решено

Мнениеот Danny boy » Чет 08 фев 2007 21:01


Колеги имам един проблем и търся мнения да го реша.Проблема се състои в това че когато се движи колата има едно много тънко виене.Смених скоро предните лагери като мислех че са тръгнали но виенето намаля много малко.Задните също съм ги сменил и не е от тях.
Понякога то изчезва но когато сваля предните гуми и завъртя на ръка диска се усеща триене на 1/2 оборот с накладката и според мене това е проблема.Като че ли задържат апаратите при все че съм ги чистил,смазвал,сменени дискове и накладки с нови.Цилиндрите са раздвижвани и лесно се придвижват.За справка не съм сменял спирачната течност и гумените уплътнения за цилиндрите,иначе коват и нп със спирането.Като че ли джантите загряват като покарам малко.Иначе като завивам с малка скорост пр 20км се чува едно хър хър по осезателно жсе едно стърже.Та дайте идеи кво е тва щото аз моята кола на доктор не я водя докато не стане за антибиотик,гледам аз да оправям квото може

Последна промяна от Danny boy на Нед 04 мар 2007 7:04, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 08 фев 2007 21:13


Имах на времето подобен проблем и се оказа от спирачните маркучи към апаратите, отвън бяха като нови а като ги свалих вътре някаква каша. Не съм сигурен че е от това но ако ти се занимава провери ги.


Потребителски аватар
toshe
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 21 окт 2006 19:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово
Контакти:

Мнениеот toshe » Чет 08 фев 2007 21:16


А спирa4ните марку4и сменял ли си ???

Последна промяна от toshe на Чет 08 фев 2007 21:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Чет 08 фев 2007 21:26


А може би накладките не са стока, щом чак и стържене се чува....


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот alexx » Чет 08 фев 2007 22:22


по скоро са се износили дисковете и са направили ръб в който свири накладката


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Чет 08 фев 2007 22:34


alexx написа:по скоро са се износили дисковете и са направили ръб в който свири накладката


Колегата казва, че е сменял дискове :wink:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 09 фев 2007 11:16


А като сменяше накладките почисти ли от ръжда местата където накладките лягат? Новите накладки лягат на места които не са ползвани откакто старите накладки са били нови. Ако са грапави от ръжда и мизерия, накладките не се отделят добре, защото обезшумяващите пружини ги притискат там, а няма пружина която да ги отделя от диска - разчита се диска да ги разтика.
Аз така като сменях за пръв път не бях почистил и на другия ден на мокро едва не се натресох в една лада - след рязко спиране едното колело остана блокирано - накладките не го пуснаха...


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 12 фев 2007 22:09


Само маркучите не съм гледал.От вън изглеждат добре ама отвътре.
Ако са се раздули може би течността се връща трудно.И още нещо ако въртя предното колело трябва ли въобще да се чувства някакво съпротивление със накладката или само съпротивлението на касетата на диференциала


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 12 фев 2007 23:05


Не трябва да има съпротивление. :wink:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 13 фев 2007 11:46


Здравей колега.
Защо не се свържеш с radotom, той ти е градски.
Така от разстояние мога да изразя само предположение, че е възможно леко да ти допира една ламаринка(ако звука, който чуваш е като триене на метал). Тя се намира от вътрешната страна на сп. диск и е за насочване на възушната струя(за по-добро охлаждане, ако не греша). При мен се чуваше леко пристъргване, след като ми беше сменян шарн. болт. Явно леко бяха я огънали и шума го чувах повече при завиване. Тя отстои нормално може би на ок 3-4 мм от диска.
Успех.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 13 фев 2007 12:04


Като въртиш на ръка може да има леко съпротивление, но то е по-скоро шумолене, и трябва да поизчезне ако повъртиш малко повече и ако поразклатиш колелото, сриташ го няколко пъти и т.н. Известно докосване на накладките обикновено винаги има, защото няма пружина която да ги отделя както е при барабанните например. Но то трябва да е само докосване и да не води до теглене в тази посока, загряване и т.н. И разбира се трябва да е далеч по-леко от съпротивлението от карета трансмисия и прочее. Наистина да е само "шумолене от допир".

За по-сигурен тест, спри внимателно само с ръчната преди да пробваш.


Потребителски аватар
vlado1
Мнения: 65
Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
Автомобил: bmw
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Въпрос за предни дискови спирачки-решено

Мнениеот vlado1 » Нед 21 авг 2011 17:07


А пък аз да се оплача scare . Смених предни накладки снощи с едни от морга уж оригинални и много запазени. И се започна едно греене ... За двайсетина км два пъти спирах на чешми да ги заливам с вода да не се подпалят. Вдига се пара все едно се е запалил пасата. Бях тръгнал за морето и се върнах. Днес се разтърсих за свестни накладки понеже онези ми се видях, че не са моя тип, но в магазините ми казаха, че за VW са само два вида и ако не са тези с пружинките отгоре, ще са едни други, които не ми се видяха да са като моите. Не зная колко вида накладки има, тези старите които свалих на парчета бяха с едни пружинки на горния край, които да ги притискат към главината. Аз като ги гледам апаратите май не са за точно такива, понеже странично опират само на няколко места и не се прибират плътно. Аз ги поостъргах и както и да е влезнаха целите в апаратите. Но затяга апарата. Когато пусна педала буталото уж се прибира на около 1мм обратно, но накладките не отпущат достатъчно и стържат постоянно и затормозяват колелото. Особено външната накладка тя много затяга. Явно е повече от нормалното щом на 5-10 км преход с 80 км/ч и водата ври когато залея главината. По равното трудно държа 80 на пета. Покарах така около 30 км с надежда че накладките ще улегнат, но не стана. Сега взех от моргата едни апарати и им смених водачите да не затягат моите. Но резултат 0. След натискане на спирачката трябва с отверката да освобождавам накладките за да освободят колелото. Диска е невентилиран. Дебелината на накладките изглежда нормално, защото буталото работи в средната си област, нито много навън нито навътре. Някакви идеи?


Потребителски аватар
vlado1
Мнения: 65
Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
Автомобил: bmw
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Въпрос за предни дискови спирачки-решено

Мнениеот vlado1 » Чет 25 авг 2011 20:05


Някой да препоръча свестен майстор в София, който да е на ти със спирачките на Пасат Б4, 94г, 1,8 АBS двигател с ABS? И да не взема пари като за нов Пасат ... scare Трябва ми специалист, който без да ми сменя цялата спирачна система да може да оправи предните спирачки да не затягат. Защото номера със смяната на предните спирачни апарати с маркучите, ABS-а и компютъра и аз го зная, но искам да сменя само нужното.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за предни дискови спирачки-решено

Мнениеот zfa159 » Пет 26 авг 2011 22:29


идеите могат да са много :
-> когато си слагал накладките си усуквал спир. маркуч и си го прецакал,след което парченце вътре се движи и действа като клапан.Помпата създава 100-150 атмосфери натиск към маркуча и апарата той стиска колелото,само че после течността не се връща и накладките не се отварят.
-> задържат самите накладки поради някаква причина - не се движат добре в супортите,има драма с водачите,не са добре паснали пружинките,криви дискове и т.н.
->ако си прибирал спир. апарат с отвертка и не си развил пробката,за да му изтича течността,създаваш обратно налягане в системата на АБС-а и се случва да се прецака гумичка на някой от клапаните в хидроблока,след което се получава ефекта,който си описал.
Трябва да се види дали апарата остава стиснал накладките или ги отпуска,но те не се връщат,за да се знае за какво става дума като проблем.
Също така не рабзирам защо би си взел накладки от морга? С феородо,което кой знае в како е било киснато,пружинки,които не се движат добре и са ръждясали вече и омекнали вероятно и т.н.Както и да е,това си е твой избор,но сега си се вкарал в по-голяма беля,защото заради прегряването на колелото,прецакваш диска,лагера на главината,гумичките на спирачния апарат и спирачната течност.
Съответно и сам усещаш намека ми,че ако искаш да имаш истински спирачки,на които да можеш да разчиташ,трябва да сложиш нови дискове,нови накладки (нищо,че тези са ти нови,вече си им изпекал феродото),нови спир. маркучи и да се ремонтират спир. апарати с нови гумички.След всичко това,трябва да се смени цялата спир. течност.Това е технически правилния подход,който и сам добре знам какво точно струва и че твърде вероятно няма да се случи :)
:beer


Потребителски аватар
vlado1
Мнения: 65
Регистриран на: Чет 02 юни 2011 16:01
Автомобил: bmw
Двигател: AWT 2001
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Въпрос за предни дискови спирачки-решено

Мнениеот vlado1 » Съб 27 авг 2011 22:37


Хм, ти ме хвърли в размисли... Аз наистина връщах буталцата с отверка и то няколко пъти за да се разкарат в цилиндрите. Ама и те дяволите доста ме изпотиха, дори изкривих водачите понеже ги използвах за опора та се наложи да ги сменя и тях. Но аз си мисля че проблема не е толкова в хидравликата, а е по-скоро механичен. Понеже когато прибера буталцето на ръка и после жената помпа за да излезе отново буталцето, го виждам как се връща малко назад при отпущане. Сега колко е като разстояние, дали половин или цял милиметър няма как да го премеря, но мисля че е достатъчно за да освободи скобите, ако механиката е наред. А накладки взех от морга понеже бях на зор и по това време на денонощието нямаше нищо отворено, а моите накладки всички ги изкарах на парчета, което ме навежда на мисълта, че тази кола е карана със затегнати спирачки и е отлепила феродото. После пак от моргата взех и апаратите и им смених водачите понеже моите ги бях изкривил, а не успях да развия болтовете на моите да сменя целите апарати. Сега навън скобата уж се отваря добре, но като ги сглобя и външната накладка не се отваря добре. Ако чукна по скобата охлабва малко и сега така ходих до морето, но левия апарат си грее доволно. Така изминах 400 км, като очаквах новите накладки да се сработят с диска, че нямаше къде да го престъргвам посред нощ. Десния апарат се пооправи малко, но левия ... Трябва да реша проблема, че другата седмица пак мисля да ходя до морето. Според мен апаратите отпущат, но накладките задържат, особено външните. Едните накладки наистина бяха с ръждясали пружини, но с малко нафта и се разкараха и сега имат еластичност. Другите си бяха добре. Тези от моргата казват, че всичко е от катастрофирали коли от Германия, но аз си мисля че колата понякога катастрофира и поради лоши спирачки. Иначе за всичко си прав, но ми се иска да избегна някой друг разход, ако може. А и още нещо се сетих. Понеже дисковете не са закрепени за главините, явно са им скъсани болтовете, може ли това да пречи на скобата да се връща? И тези накладки на какво разчитат за да освободят диска? Те доколкото виждам нямат пружини да ги връщат. Тези пружини които имат доколкото разбирам са само за да предотвратят тракането на накладките в гнездата им, но за връщането им не играят никаква роля. А дисковете вероятно имат малка кривина понеже като карам на отворен прозорец чувам как стържат при ниска скорост, но не постоянно, а ритмично с въртенето на колелата.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта