


Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти
Здравейте, колеги. Последните 1000км на Full Fisa като палех колата ме предупреждаваше за наближаваща подмяна на маслото. Минаха се километрите и сега на всяко палене изписва "service jetz" и пищи. Дразнещо е, пък не знам как да го премахна. Можете ли да ми помогнете? За колата ми от профила питам.
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Здравейте колеги
днес запалих пасата /TDI AJM 99г./и климатроника не се включи,
погледнах на дисплея тем. но там имаше само чертички.Не бях я палил цяла седмица.Какво може да се е случило.
днес запалих пасата /TDI AJM 99г./и климатроника не се включи,
погледнах на дисплея тем. но там имаше само чертички.Не бях я палил цяла седмица.Какво може да се е случило.
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Cvetomir-Panchev написа:Здравейте колеги
днес запалих пасата /TDI AJM 99г./и климатроника не се включи,
погледнах на дисплея тем. но там имаше само чертички.Не бях я палил цяла седмица.Какво може да се е случило.
След като покарах около 30 мин. и после я запалих пак всичко беше ок.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Вероятно пак че излезат тези чертички. Това е записана грешка в контролера. Триеш я и ако пак излезе се проверява от къде идва.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
След близо три години най после успях да се окопая с Пасата в много малка преспичка на Паркинга до работата. Не можах на Боровец или другаде, а тончно на Паркинга.......
ЕСП нищо не помага в подобни ситуации и на кола с Предно.
Сутринта бутнахме двамата със съседа един Мерцедес със задно и ЕСП което момчето беше изключило и си викам аз в такава ситуация -Йок. Да ама не !
Маневрирам си аз на паркинга и по едно време спрях за да отида на задна до избраното место. Пускам съединителя и няма тръгване. Въртях на ляво, на дясно, включвах задна и първа. Изключвах ЕСП и го пусках. Като го пусках не чувах да се включват спирачките и да хрущи от тях както обикновено прави, а само ми мигаше лампата на таблото при буксуването.
Слиза от колата и извадих и лопатата - изкопах малко от замръзналият лед под видимо превъртащото ляво колело- отзад и пред него. То се беше окопало, но плитко. От другата страна беше чист лед и нямаше следа от окопаване. Под колата и задните гуми нямаше сняг почти. Накрая викнах един човек от улицата и на Първа с доста ниски обороти излезе най сетне.
Видимо Лявото колело беше се окопало на 10тина сантиметра.
Така и не разбрах другото дали изобщо е въртяло, но по следите които ги нямаше -явно не беше въртяло и не се беше окопало. Не разбрах защо ЕСП не ми отне газта както прави обичайно и защо не удряше спирачки на превъртащото ляво.
Или аз съм въртял повече надясно, защото от ляво имаше стена и сензора за положението на волана е отчитал че дясното колело не трябва да се върти с по висока скорост от лявото или просто ЕСП не помага изобщо на Лед.
Това че мигаше на таблото изобщо не ми помогна в случая....... Все едно бях със една полуоска само от ляво.
Сега завиждам на Брато ми с 4х4 то.
------------
Като бях на Боровец миналата седмица установих че ЕСП повече пречи и че не се изключва на 100% никога. Като карах под Пистите на Ястебец по заснежените улей и видях че ЕСП като е включено ми държи умишлено не повече от 1200 оборота при движение на 2 и 3 предавка, демек на границата на загасване на мотора. Общо взето ми пречеше. Като го изключих и спря да ми се пречка и така аз си вдигах оборотите до към 2000 и си регулирах мощноста както ми е кеф. Обаче ЕСП пак ми се месеше със спирачките като колата занасяше и тнт. Абе ЕСП е бошлав работа според мене.... Помага малко на мокро при хлъзгане и в завой, но до там и не бих разчитал много на него. И АБС а на лед е Лебедово езеро. Не го ли трясна два три пъти педала на спирачките да закове гумата в леда няма спиране......
ЕСП нищо не помага в подобни ситуации и на кола с Предно.
Сутринта бутнахме двамата със съседа един Мерцедес със задно и ЕСП което момчето беше изключило и си викам аз в такава ситуация -Йок. Да ама не !
Маневрирам си аз на паркинга и по едно време спрях за да отида на задна до избраното место. Пускам съединителя и няма тръгване. Въртях на ляво, на дясно, включвах задна и първа. Изключвах ЕСП и го пусках. Като го пусках не чувах да се включват спирачките и да хрущи от тях както обикновено прави, а само ми мигаше лампата на таблото при буксуването.
Слиза от колата и извадих и лопатата - изкопах малко от замръзналият лед под видимо превъртащото ляво колело- отзад и пред него. То се беше окопало, но плитко. От другата страна беше чист лед и нямаше следа от окопаване. Под колата и задните гуми нямаше сняг почти. Накрая викнах един човек от улицата и на Първа с доста ниски обороти излезе най сетне.
Видимо Лявото колело беше се окопало на 10тина сантиметра.
Така и не разбрах другото дали изобщо е въртяло, но по следите които ги нямаше -явно не беше въртяло и не се беше окопало. Не разбрах защо ЕСП не ми отне газта както прави обичайно и защо не удряше спирачки на превъртащото ляво.
Или аз съм въртял повече надясно, защото от ляво имаше стена и сензора за положението на волана е отчитал че дясното колело не трябва да се върти с по висока скорост от лявото или просто ЕСП не помага изобщо на Лед.
Това че мигаше на таблото изобщо не ми помогна в случая....... Все едно бях със една полуоска само от ляво.

Сега завиждам на Брато ми с 4х4 то.

------------
Като бях на Боровец миналата седмица установих че ЕСП повече пречи и че не се изключва на 100% никога. Като карах под Пистите на Ястебец по заснежените улей и видях че ЕСП като е включено ми държи умишлено не повече от 1200 оборота при движение на 2 и 3 предавка, демек на границата на загасване на мотора. Общо взето ми пречеше. Като го изключих и спря да ми се пречка и така аз си вдигах оборотите до към 2000 и си регулирах мощноста както ми е кеф. Обаче ЕСП пак ми се месеше със спирачките като колата занасяше и тнт. Абе ЕСП е бошлав работа според мене.... Помага малко на мокро при хлъзгане и в завой, но до там и не бих разчитал много на него. И АБС а на лед е Лебедово езеро. Не го ли трясна два три пъти педала на спирачките да закове гумата в леда няма спиране......
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Завиждаш, ама нали знаеш, има една приказка - колкото по-добро 4х4 имаш, толкова по-надалеч вървиш да търсиш багер да те откопае. Лопатата и веригите в багажника, пък за..и ти. Тия системи, като са ги мислили, не са чували за Бг и снегопочистването тук.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Прав си колега и това е вярно че тук е безобразно. Е Брато каза че спирал при работата си там където другите не можели, но докато не се изорало хептен. Демек той после е преценил че ако продължава да влиза в преспите ще остане на кантар някъде. Така че трябва да се преценява правилно обстановката и да не се надценяват възможностите на машината.
Аз изобщо не очаках че ще се окопая в почти равно натъпкано и полузаледено място. Сега вече знам че това ЕСП и предното не гарантират нищо......
Явно Шпера си е Шпер и Торсена си е Дифа.......
Аз изобщо не очаках че ще се окопая в почти равно натъпкано и полузаледено място. Сега вече знам че това ЕСП и предното не гарантират нищо......
Явно Шпера си е Шпер и Торсена си е Дифа.......

-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Аз пък 3 зими в такива преспи влизах със седана и с комбито, че направо не е истина. Обаче никъде не съм закъсвал до сега.
От ЕСПто също съм доволен - като е включено, не мога да я поднеса квото и да правя. Като го изключа вече пързалките стават без проблем и изобщо не смятам, че при изключено положение работи.
От ЕСПто също съм доволен - като е включено, не мога да я поднеса квото и да правя. Като го изключа вече пързалките стават без проблем и изобщо не смятам, че при изключено положение работи.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Има разлика между преспа пресен сняг и отъпкан стар заледен сняг на Паркинг които не е чистен изобщо.
Пробвай в такъв лед да се копнеш.....
Само 10 сантима ти трябват да пропаднеш с едното колело и да се получи като на трупче гумата двустранно.
И аз в преспи до сега нямах проблеми и от там имам измамното усещане че зимните гуми, предното и ЕСП съм като Трактор... Да ама сега видях че не е баш така.
---------
На Боровец, като си тръгвах със семейството последният ден и пусках надолу към Хотел Рила от пистите на Ястребец таман подминах Неплатеният паркинг на които излиза Ястребец 1 и идва големият обратен завой та един от събиращите такси по надолу веднага след завоя ми направи знак да спра за да излезе едно Ауди Q7. Беше паркирало в страни в преспа от натрошен лед- като леден Шейк
. Ами въртяха му всичките колела и си стоеше на место. Накрая Паркингджията ми даде знак да тръгвам и после как са го бутали това 4х4......не ме интересуваше.....
Та това ЕСП само дава усещане за величие......
Пробвай в такъв лед да се копнеш.....

И аз в преспи до сега нямах проблеми и от там имам измамното усещане че зимните гуми, предното и ЕСП съм като Трактор... Да ама сега видях че не е баш така.
---------
На Боровец, като си тръгвах със семейството последният ден и пусках надолу към Хотел Рила от пистите на Ястребец таман подминах Неплатеният паркинг на които излиза Ястребец 1 и идва големият обратен завой та един от събиращите такси по надолу веднага след завоя ми направи знак да спра за да излезе едно Ауди Q7. Беше паркирало в страни в преспа от натрошен лед- като леден Шейк

Та това ЕСП само дава усещане за величие......
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Много глупости сте изписали особенно колегата косис! Моите коли като са 4х4 та кво? Последния път Паджеро едвам ме измъкна... Освен задвижване си трябва и клирънс и приятел с яка машина зад теб та да може да те изтегли :D По-добре е с двойно, но и с него се закъсва.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
kossis написа:Та това ЕСП само дава усещане за величие......
Зависи какво си очаквал... Аз в снега 90% карам без ЕСП, защото само ме затруднява.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Днес за пореден път оцених какво е да бъде колата 4х4 ( торсен А4 ) . Минах през места дето "нормални" коли нямаха шанс, поне не и с ремаркето с което бях ( около тон товар , отделно и самото ремарке е около 370-400кг ) . Лед , кофти наклони , завои , на места и гаден сняг . Наложи ми се да спра и да тръгна няколко пъти заради други коли ( закъсали и буксуващи ) , в един момент просто не повярвах, че ще мога да тръгна, но тръгнах
не си оставих магарето в калта. В такива моменти човек вижда предимствата на колите с торсен диф ( и въобще 4х4 ) и преглъща малките недостатъци , като по-скъпа поддръжка и леко по-висок разход.
П.п. не се наложи да слагам вериги, бяха в колата разбира се, но не се стигна до слагане.

П.п. не се наложи да слагам вериги, бяха в колата разбира се, но не се стигна до слагане.
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Поддръжката с какво е по-скапа? Питам, защото досега съм виждал само едно куатро с разбит заден носач...
-
- VW експерт
- Мнения: 13393
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B5 и B5.5 - тунинг, подобрения, ремонти
Още един диференциал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 42 госта