Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Деян.Велинов1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 20 яну 2017 17:45
Автомобил: Passat B4
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Деян.Велинов1 » Пет 20 яну 2017 18:48


Привет, колеги,
Купих си VW Passat B4 1995, 1,6, AEK, 101HP през ноември и не съм запознат с предишни ремонти.

Проблема: При студено палене работи на прекалено ниски обороти и се опитва да изгасне, но след извесно време си подава сама газ и оборотите се възстановяват. След като загрее сагата продължава по подобен начин, а именно много ниски обороти (200 – 300об.), липса на мощност и много силни вибрации от двигателя. При подаване на газ в повечето случаи гасне, но ако успее да прекрачи 1000 оборота се форсира нормално. Проблема се проявява дори и в по топлите дни. При шофиране е необходимо колата винаги да е в обороти, като такси на издихания съм от 9 12 80.
До тук:
Сменен въздушен филтър, кабели, свещи, палец и капачка, почистено стъпково моторче, термостат.
Колата е с обикновена газова Ланди Ренцо – След центровка в София Газ Комерс, от там казаха да ходя на стробоскоп. Не я ползвам в момента.

:k050




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Iezekil » Съб 21 яну 2017 7:54


Не съм запознат с този мотор,но провери,което имаш от изброените:детонационен датчик,ТПС,дебитомер


Потребителски аватар
Деян.Велинов1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 20 яну 2017 17:45
Автомобил: Passat B4
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Деян.Велинов1 » Съб 21 яну 2017 16:37


Благодаря за отговора, но как да го проверя и какво е ТПС.

Последна промяна от Деян.Велинов1 на Нед 22 яну 2017 14:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Pichaga » Съб 21 яну 2017 17:17


ТПС /tps/ е датчика за дроселовата клапа. Често се зацапва и прави проблем с оборотите.
Иначе се проверяват тия неща на компютърна диагностика


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот krraynov » Нед 22 яну 2017 0:58


Здравей и добре дошъл във форума.
АЕК двигателите са пълна инджекция. Не знам как с обикновенна газова са я направили колата, и дали има лабда контрол-обратна връзка при работа на газ. Аз карах преди години същия двигател монтиран на Пасат, газовата беше с компютър.
А проблема на бензин ли е или на газ или и на двата вида гориво?


Потребителски аватар
Деян.Велинов1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 20 яну 2017 17:45
Автомобил: Passat B4
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Деян.Велинов1 » Нед 22 яну 2017 14:36


@krraynov Благодаря и добре заварили !
По всичко личи че газовата не работи както се очаква, гърми, дави се, като цяло неприятна работа. Ходих на газ анализатор и казаха че настройката и е чудесна, нямало какво да и се направи.
Проблема е основно на бензин, на газ след продължително каране в постоянни обороти (пр. 2 км на 3та с 1500 оборота) като спреш и колата гасне. Разбира се след това на бензин няма палене и си седиш в кръстовището...
@Pichaga Благодаря за пояснението, мой приятел има тази диагностика http://elkon-bg.com/universalni/%D1%81% ... 1%8E%D1%81 . Дали мога да открия проблема чрез нея ?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Iezekil » Нед 22 яну 2017 21:35


Трябва да се види щом е обикновена газова,някакъв ламбда контрол/емулатор.Явно компа ти трупа грешки.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Bai Sando » Нед 22 яну 2017 21:54


Аз карах 2 години голф с АЕК мотор и с обикновена уредба си работеше перфектно.
Лошото на тия двигатели е че често страдат от липса на мощност.
Моя държеше перфектен празен ход,но след време съвсем умря като вървеж и се оказа,че ми даваше грешка датчик хол на делкото.Проблема не им е в датчика а в самото ЕКУ,което само се вкарва в авариен режим.Решението е като се прекъсне датчика на темп.на охлаждащата течност и от там вървежа си става както преди.
Провери дали не смуче въздух от маркучите на стъпковото моторче.Те са едни криви и идват от зад на всмукателния колектор.
Ако е гърмяла на газ е възможно да е сцепила една пластмасова черна кутийка която е преди стъпковото моторче и служи като филтър.Аз моята я бях махнал.
Пробвай и с друго моторче за всеки случай. :th_up


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот krraynov » Нед 22 яну 2017 23:14


Деян.Велинов1 написа:Проблема е основно на бензин, на газ след продължително каране в постоянни обороти (пр. 2 км на 3та с 1500 оборота) като спреш и колата гасне.

Гасненето на празен ход нагаз е възможно да е от мембраната в изпарителя- може да се е втвърдила ако не е сменяна скоро.

А иначе на бензин има ли си мощност, тресене на двигателя? Проверени ли са кабели, свещи, бобина, комутатор?
Има един клапан връщащ гориво (бензин) на рейката на дюзите- ако не затваря добре- може да не стига налягането на бензина за дюзите.
Изображение
Има ли вариант - да се смесват бензин и газ? Как се спира бензина при теб/преминава на работа на газ?


Потребителски аватар
Деян.Велинов1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 20 яну 2017 17:45
Автомобил: Passat B4
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Деян.Велинов1 » Чет 26 яну 2017 0:21


Като цяло държа да отбележа че не съм много компетентен с устройството на автомобила, но винаги обимислям ходовете и внимавам. :)
@Bai Sando
Предишните собственици на колата са я карали 11 години и казаха че на газ само е гърмяла чат-пат, но нищо повече, още се движи с оригиналния си изпарител Landi Renzo монтиран преди повече от 11 години в Италия.
Ще опитам да изключа датчика за температурата и ще споделя какъв е резултата (през уикенда).
Стъпковото моторче уж го почиствахме, но ще го погледна пак. Покрай един от последните много силни гърмежи на газ се взриви малката черна кутийка разположена точно под стъпковото моторче (до колкото успях да разбера е филтър за картерни газове). Поради факта че такова нещо не мога да си намеря, сложих на негово място здрав маркуч.
@krraynov
Колата беше в София Газ Комерс от където казаха че газта била супер.
В редките случаи, в които колата работи в нормални тактове има добър ряз и се форсира добре, но не продължава дълго.
Кабели, свещи, бобина и комутатор са направо сменени с капачка и палец.
Относно калапана за гориво, ще се опитам да го тествам през уикенда.
По газ-бензин въпроса - Според мен е много вероятно да се случва такива неща. Няколко пъти сипвам газ, ей така просто да си имам и тя мистериозно изчезва. Има кутийка под капака с надпис Ламбда Контрол, минава на газ като я изфорсирам над 2300 оборота и я връщам на бензин с копче на таблото.

Клипчета на проблема

Ако има някой колега ентусиаст, може да заповяда (гр. София, ж.к. Сухата Река) да си чоплим и да пием биричка. :)


val4ana
Мнения: 289
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 18:45
Автомобил: Бора
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот val4ana » Пон 30 яну 2017 8:23


Провери гофриран маркуч от дебитомер до дросел за пукнатини и смени този за картерни газове и не на последно диагностика


Потребителски аватар
Деян.Велинов1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 20 яну 2017 17:45
Автомобил: Passat B4
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Деян.Велинов1 » Съб 04 мар 2017 19:55


Закачах колата на диагностика Делфи, Бош КТС и ВагКом резултатите бяха едни и същи, а именно късо между дебитомер и датчик на хол.

Смених дебитомера, смених и датчика на хол, но проблема продължава...

Ще уточня проблема в по съкратен вариант

След 30-60 минути каране, при неутрална колата се опитва да гасне и в повечето случаи успява. Паленето е значително трудно и без подаване на газ не пали. Форсира се добре, но в някой случаи не може да се закрепи нормалните (900) оборота. Често колата се опитва да гасне но работи на 100 - 200 оборота и двигателя се тресе.

Днес мърдах и разбутвах кабели в търсене на слаба връзка, но не открих.

@val4ana - Гофрирания маркуч е здрав, този за картерните газовен не мога да го намеря.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот krraynov » Съб 04 мар 2017 22:58


Колега, пробвал ли си да откачиш кабелите от детонационния датчик, за да видиш има ли реакция?


Потребителски аватар
Деян.Велинов1
Мнения: 6
Регистриран на: Пет 20 яну 2017 17:45
Автомобил: Passat B4
Двигател: AEK 1995
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Контакти:

Re: Passat B4 1995г. AEK - Проблем с обороти

Мнениеот Деян.Велинов1 » Съб 04 мар 2017 23:09


Утре ще пробвам и ще дам отговор :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 5 госта